In before @miss_slyquote:Op vrijdag 3 april 2026 17:43 schreef -Spring het volgende:
Wat heb ik een ontzettend lieve en invoelende huisarts. Ik had r bijna een knuffel gegeven.
Voor nu stoppen met de pil en Lenzetto en Duphaston en dan na 3 maanden evalueren. Mocht ik teveel last hebben van de Duphaston dan een spiraal overwegen.
quote:Progesteron:
Duphaston: een arts kan je transdermale oestrogeen voorschrijven (pleisters, gel, spray), maar daarnaast Duphaston als progestageen, dit is synthetisch. Utrogestan biedt naast het dun houden van de baarmoederwand ook andere biologische voordelen, zoals mentale rust, botopbouw en betere en diepere slaap.
Deze zul je niet gemakkelijk in winkels vinden. Het handigste is om het online te bestellen:quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:01 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Eens kijken of ik die vind in Belgie
Ach ik kom genoeg in Nederland hihi
Snap wat je zegt hoor over Utrogestan. Ik heb het gelezen.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In before @:miss_sly
Als de Duphaston teveel bijwerkingen geeft, waarom niet eerst Utrogestan proberen?
Overgangenhormonen zegt daarover
[..]
Ah ja dat probleem had ik met libido. Toen ik als puber aan de pil ging, ging pardoes mijn behoorlijk aanwezige libido volledig naar nul. Niet dat ik dat doorhad, maar toen ik er weer mee stopte werd ik een tijdje een ontstellende nympho.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:23 schreef -Spring het volgende:
Alleen weet ik van mezelf dat ik eerder best somber ben geworden van een progesteron-achtige pil, dus ik ben daar een beetje voorzichtig mee.
Utrogestan kun je ook vaginaal of zelfs rectaal nemen. Dit heeft voor een aantal vrouwen toch voordelen met hoe ze erop reageren.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:23 schreef -Spring het volgende:
[..]
Snap wat je zegt hoor over Utrogestan. Ik heb het gelezen.
Alleen weet ik van mezelf dat ik eerder best somber ben geworden van een progesteron-achtige pil, dus ik ben daar een beetje voorzichtig mee.
Daarom ben ik eigenlijk wel blij dat de huisarts met Duphaston wil starten. Dat heeft wat minder effect op het brein dan echt bio-identiek progesteron, dus voelt voor mij als een veiligere eerste stap.
Ik ben er nog even in gedoken en kwam tegen dat progesteron in het lichaam wordt omgezet in allopregnanolon, wat invloed heeft op de GABA-receptoren in de hersenen. Dat kan rustgevend werken, maar bij sommige vrouwen juist ook stemmingsklachten geven. Het verschilt dus echt per persoon.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11617183/
Dus ik denk dat ik het gewoon eerst zo ga proberen en dan kijken hoe ik erop reageer 🙂
Als er niets uit mijn uitstrijkje komt, is er ook alleen gesproken over utro ophogen naar 200. Ik ben een beetje bang dat dat met mijn pleister 75 niet heel goed zal gaan. Ik denk erover om de arts dan toch maar te vragen de pleister ook op te hogen naar 100. Betere balans.quote:Op zaterdag 4 april 2026 11:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ah ja dat probleem had ik met libido. Toen ik als puber aan de pil ging, ging pardoes mijn behoorlijk aanwezige libido volledig naar nul. Niet dat ik dat doorhad, maar toen ik er weer mee stopte werd ik een tijdje een ontstellende nympho.
Ergens in mijn HST afstelreis moest ik van de gyn 2 utrogestans gaan slikken omdat ze mijn oestrogel niet wilde ophogen. Toen ging ik helemaal uit. Heb 2 of 3 weken alleen maar op de bank gelegen en niks gewild. Ben maar weer snel naar 1 gegaan.
Is ook wat voor te zeggen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Utrogestan kun je ook vaginaal of zelfs rectaal nemen. Dit heeft voor een aantal vrouwen toch voordelen met hoe ze erop reageren.
Anderen (ik ik ik) doen dat juist niet omdat daarmee de slaapverbetering wegvalt.quote:Op zaterdag 4 april 2026 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Utrogestan kun je ook vaginaal of zelfs rectaal nemen. Dit heeft voor een aantal vrouwen toch voordelen met hoe ze erop reageren.
Bij de DA bij mijn ouders verkopen ze loveli in de winkel. Maar op de website kan je vinden waar verkooppunten zitten.quote:Op vrijdag 3 april 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze zul je niet gemakkelijk in winkels vinden. Het handigste is om het online te bestellen:
https://loveli.care/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |