abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2026 @ 19:21:14 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220423549
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heeft ze NAH ofzo?
:D O+
  dinsdag 24 maart 2026 @ 19:22:01 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220423553
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:05 schreef Vanyel het volgende:
BE moeten we met je mee naar die heks?
Of de standaard voor haar uitprinten?
Nah, ik mompel gewoon jouw naam als mantra in de wachtkamer bij de gyn en dan komt het vast goed.

(Mijn huisarts vond het sws al niet nodig om me door te verwijzen naar de gyn voor de HST want wij kunnen en weten precies hetzelfde als zij. :X )
  Moderator dinsdag 24 maart 2026 @ 19:26:05 #103
5428 crew  miss_sly
pi_220423575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 19:22 schreef BE het volgende:

[..]
Nah, ik mompel gewoon jouw naam als mantra in de wachtkamer bij de gyn en dan komt het vast goed.

(Mijn huisarts vond het sws al niet nodig om me door te verwijzen naar de gyn voor de HST want wij kunnen en weten precies hetzelfde als zij. :X )
Mijn huisarts beweerde dat hst zo goed wordt voorgeschreven door allerlei artsen en het echt gemeengoed is. Ze keek bepaald twijfelend toen ik haar vertelde dat dit helaas echt niet het geval is.

Er is nog een wereld te winnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:54:03 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220424773
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 06:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Stopweek voor de oestrogel? Dat is afaik best ongebruikelijk, ik heb het nog nooit van iemand gehoord en staat bij mijn weten ook niet zo in de richtlijnen en standaarden. Alleen de progesteron is normaal sequentieel.
Kan me wel voorstellen dat je je verrot voelt, als je steeds moet wennen aan stoppen en opnieuw starten.
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:40 schreef miss_sly het volgende:
@:Vanyel @:Seven ik vroeg me ook af hoe dat zit met die stopweek. Ik heb er ook nog nooit over gehoord. Enige dat cyclisch wordt gebruikt zolang er nog een cyclus is, is progesteron, volgens mij.

Eigenlijk trigger je op deze manier iedere keer beginverergering en kan je lichaam zich nooit helemaal aanpassen aan het nieuwe oestrogeen-gehalte. Terwijl sommige vrouwen echt weken tot maanden nodig hebben om helemaal te settlen met een bepaalde dosis.
8)7 maar eens checken wat me nou precies is voorgeschreven dan :+ :') maar ik denk dat ik het wel weet :P
Resistance is futile.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 22:55:58 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220424779
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 12:45 schreef Eightyone het volgende:
Bijna 45, en het is duidelijk aan de gang. Extra moe, branderige huid, maandelijks schema door de war, enzovoort.

Het belooft nog wat voor de komende jaren.
Welkom bij de club :+ :*
Resistance is futile.
pi_220425278
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 22:20 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dik 2 weken ongesteld geweest, vanmorgen weer oestrogel na de stopweek. Vanavond de eerste avond in weken dat ik niet 's avonds scheel kijk van vermoeidheid.

Hopelijk betekent dit dat de huidige hormoongolf achter de rug is, dan laat ik de huisarts nog maar even achterwege. Herkennen anderen dit ook, dat het komt en gaat in golven en dat zo'n klachtengolf dan ook heel plotseling als sneeuw voor de zon verdwijnt?
Een beetje laat, misschien, vanyel zei het ook al. Maar, heeft de huisarts dat letterlijk zo gezegd, dat je een stopweek moest doen met de oestrogenen? Dat klopt niet, het zijn juiste oestrogenen die de overgangsklachten bestrijden! Dus die moet je doorgaand gebruiken. De progestagenen moet je wel op en af gebruiken als je nog ongesteld werd/wordt.
  woensdag 25 maart 2026 @ 07:18:24 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220425321
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 07:04 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Een beetje laat, misschien, vanyel zei het ook al. Maar, heeft de huisarts dat letterlijk zo gezegd, dat je een stopweek moest doen met de oestrogenen? Dat klopt niet, het zijn juiste oestrogenen die de overgangsklachten bestrijden! Dus die moet je doorgaand gebruiken. De progestagenen moet je wel op en af gebruiken als je nog ongesteld werd/wordt.
Ik denk dat ik het gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb, om heel eerlijk te zijn. Of het was een gevalletje brainfog :+
Resistance is futile.
pi_220425524
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 07:18 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk dat ik het gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb, om heel eerlijk te zijn. Of het was een gevalletje brainfog :+
Ah, ja, die heerlijke hersenmist waar ik zeker niet naar uitkijk... Ik hoop dat het continu gebruiken een heel verschil gaat maken!
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 08:07:15 #109
5428 crew  miss_sly
pi_220425531
quote:

[..]
O, dat laatste is ook iets dat bij de overgang in al haar facetten past.

Als het goed is en je gebruikt het continu, zou je minder last van schommelingen moeten hebben. Ik hoop het voor je!
  woensdag 25 maart 2026 @ 08:33:17 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220425616
quote:

[..]
Check even het label van de apotheek, daar staat het als het goed is gewoon op, welke dosering je hebt voorgeschreven gekregen.
pi_220425728
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:33 schreef BE het volgende:

[..]
Check even het label van de apotheek, daar staat het als het goed is gewoon op, welke dosering je hebt voorgeschreven gekregen.
Ook als het wel zo is voorgeschreven lijkt het me niet the way to go
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 25 maart 2026 @ 09:05:51 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220425783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 08:33 schreef BE het volgende:

[..]
Er staat idd niks over een stopweek :+
Resistance is futile.
  woensdag 25 maart 2026 @ 09:17:49 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220425869
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ook als het wel zo is voorgeschreven lijkt het me niet the way to go
Ik bedoelde idd vooral dat ze daar wrsch terug zou kunnen vinden dat er geen stopweek hoeft te zijn. ;) Zoals Seven bevestigt.

Lekker doorplakken dus. Opgelost, slotje! *O*
pi_220426630
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
Er staat idd niks over een stopweek :+
Ik voorspel (ik heb gaven *) *) ) dat je je komende tijd stabieler gaat voelen dan afgelopen tijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 18:58:57 #115
5428 crew  miss_sly
pi_220430164
Ik ben wel blij dat ik maandag al naar de gynaecoloog kan, want ik heb alweer bloedverlies. Lijkt dus niet cyclisch, want vorige keer is twee weken geleden.
pi_220430374
Ah da's kak
pi_220436826
@miss_sly
Hagelnieuwe guidelines van de International Menopause Society

https://www.imsociety.org(...)ns-Full-Document.pdf
  donderdag 26 maart 2026 @ 19:33:02 #118
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220438264
ahh.. ik wilde net en vraag stellen over gewichtstoename.. daar staat ook en stukje over in ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 12:46:15 #119
5428 crew  miss_sly
pi_220465792
Net bij de gynaecoloog geweest.
Natuurlijk helemaal uitgevraagd, echo gemaakt en uitstrijkje. Echo was prima, baarmoederslijmvlies netjes 2 mm, geen poliepjes, tumoren, myomen of wat dan ook. Eierstokken keurig in rust, zoals je dat post-menopauze verwacht.
Uitslag uitstrijkje duurt natuurlijk even, maar in principe gaan we ervan uit dat dat ook in orde is. If so, ga ik utrogestan naar 200 mg ophogen. Ze noemde ook nog een andere progesteron die ik zou kunnen slikken, maar toen ik aangaf dat ik alleen bio-identiek wilde, was dat ook prima.
Nog niet aangestipt dat een te laag oestrogeen ook voor bloedverlies kan zorgen, dat komt wel als verhoging progesteron niet (voldoende) werkt.

Twee jonge vrouwelijke gynaecologen, heel aardig en voorkomend. Een veel betere onderzoeksstoel, overigens. Wel met beugels enzo, maar echt veel comfortabeler en toch minder klinisch dan de oude. En een eendenbek van plastic in plaats van ijzer; ook een vooruitgang.
Al met al dus vooruitgang op het gebied van gynaecologisch onderzoek, dat is ook wel prettig.
  maandag 30 maart 2026 @ 15:34:26 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220467281
Hier een ijzeren speculum, maar ik heb daar nooit zo'n last van sws.
Zag er op zich ok uit allemaal, alleen helemaal achterin was het baarmoederslijmvlies wat ongelijk, dus voor de zekerheid een hysteroscopie om er zeker van te zijn dat er toch niet een poliepje zit verstopt. Uitstrijkje afgenomen. Dit was een arts in opleiding, maar zij (en ook de arts die ze consulteerde) gaf aan dat de hele maand progesteron doorslikken toch wel ongebruikelijk is als er niet al een periode van een heel jaar zonder menstruatie geweest is...
Dus dat ga ik iig bespreken met de huisarts, maar dat komt dan wel nadat ik over 14d de uitslag krijg van ook de hysteroscopie vrijdag.
Dat doorslikken opperde de huisarts afgelopen okt/nov vanwege dat gerotzooi met bloed steeds wekenlang af en aan.

Toen ik novasure noemde gaf de aio aan dat dat een bespreekoptie was of evt. het verwijderen van de baarmoeder. :o Vond ik wel heel drastisch klinken, maar hey... dan kan er ook niet gebloed worden. :Y)

Oh, en mijn eierstokken kon ze niet vinden. Wat op zich een goed tegen was, want dan waren ze iig niet vergroot. :+
pi_220467891
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:34 schreef BE het volgende:
Toen ik novasure noemde gaf de aio aan dat dat een bespreekoptie was of evt. het verwijderen van de baarmoeder. :o Vond ik wel heel drastisch klinken, maar hey... dan kan er ook niet gebloed worden. :Y)

Doet dat niet ook meer met je hormonen, ook als je eierstokjes blijven?
Zoiets heb ik volgens mij eens opgepikt op r/Menopause
  maandag 30 maart 2026 @ 16:49:43 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220467987
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:33 schreef Barreltje het volgende:
ahh.. ik wilde net en vraag stellen over gewichtstoename.. daar staat ook en stukje over in ^O^
Is jouw schildklier eigenlijk wel goed ingesteld?
Spoilers!
  maandag 30 maart 2026 @ 17:43:09 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220468469
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Doet dat niet ook meer met je hormonen, ook als je eierstokjes blijven?
Zoiets heb ik volgens mij eens opgepikt op r/Menopause
Dat leek mij ook, dus daar gaan we nog wel even over verder praten. Maar deze aio gaf aan dat zij over (peri)menopauze echt te weinig weet om daar iets over te zeggen dus dat ik die vragen bij de huisarts en/of gynaecoloog moet leggen.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 10:21:47 #124
5428 crew  miss_sly
pi_220472775
In Eastenders wordt (de moeizame toegang tot) HST nu ook besproken:

Bekijk deze YouTube-video

Ik kijk het nooit, maar het is toch wel erg goed dat zo'n serie het ook meeneemt.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 10:26:25 #125
5428 crew  miss_sly
pi_220472792
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 15:34 schreef BE het volgende:
Hier een ijzeren speculum, maar ik heb daar nooit zo'n last van sws.
Zag er op zich ok uit allemaal, alleen helemaal achterin was het baarmoederslijmvlies wat ongelijk, dus voor de zekerheid een hysteroscopie om er zeker van te zijn dat er toch niet een poliepje zit verstopt. Uitstrijkje afgenomen. Dit was een arts in opleiding, maar zij (en ook de arts die ze consulteerde) gaf aan dat de hele maand progesteron doorslikken toch wel ongebruikelijk is als er niet al een periode van een heel jaar zonder menstruatie geweest is...
Dus dat ga ik iig bespreken met de huisarts, maar dat komt dan wel nadat ik over 14d de uitslag krijg van ook de hysteroscopie vrijdag.
Dat doorslikken opperde de huisarts afgelopen okt/nov vanwege dat gerotzooi met bloed steeds wekenlang af en aan.

Oh, en mijn eierstokken kon ze niet vinden. Wat op zich een goed tegen was, want dan waren ze iig niet vergroot. :+
Pff, ik vind een baarmoederverwijdering in een heleboel opzichten nogal een heftig alternatief als een novasure ook nog een optie is.

Ik had ook nooit zoveel last van de ijzeren eendenbek, maar ik moet zeggen dat deze plastic variant toch echt prettiger voelde. Hij oogde ook kleiner, trouwens.
Ik vond het gewoon prettig te merken dat er toch ook op dit gebied wel vooruitgang is en dingen verbeterd worden.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:22:23 #126
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_220473073
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Is jouw schildklier eigenlijk wel goed ingesteld?
zou ik weer eens moeten laten checken, al zou ik zelf er ook wat beter mee om moeten gaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:40:51 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220473164
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]
zou ik weer eens moeten laten checken, al zou ik zelf er ook wat beter mee om moeten gaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar lieve schat, al je klachten kunnen daarmee verband houden. Ik zou even bloed laten prikken ;)
Spoilers!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:51:06 #128
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220473496
Mijn eerste reactie op die opmerking over die verwijdering is ook wel dat ik dacht: dan rotzooi ik nog wel even door met bloedverlies. Dat voelt op de een of andere manier echt veel te drastisch. Dan lijkt me dat de Novasure m, en volgens mij is er zelfs nog een ander alternatief, dan beter is maar goed, eerst maar eens zien wat de gynaecoloog er überhaupt van te zeggen heeft.
pi_220473710
Ik zou zelf baarmoederverwijdering niet zo'n punt vinden, denk ik. Ik heb het bij mn moeder meegemaakt en die stond vijf dagen later weer aerobicsles gegeven. Van hormoonverandering heeft ze ook geen last gehad. Ik realiseer me dat dit een individueel verhaal is, maar als ik zeker zou weten dat het bij mij ook zo zou gaan, dan zou er ervoor tekenen.

Vrijdag afspraak bij de huisarts.

Ik stond vanmorgen in mn bh in de tuin om af te koelen tijdens een opvlieger. Hiernaast moet ik er 's nachts standaard zes keer uit om te plassen en zweet ik me helemaal de ramban. Maar het ergste vind ik de prikkelbaarheid en de vermoeidheid. Zo rond 16:30 uur bekruipt die me als een reuma-aanval die ik voel tot in m'n botten. Ik kan dan niet veel anders dan ff gaan liggen, maar daarna weer opstaan om te gaan koken wordt dan een vreselijke opgave.

Ik ben benieuwd waar de ha mee gaat komen.
pi_220492502
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:22 schreef -Spring het volgende:
Ik zou zelf baarmoederverwijdering niet zo'n punt vinden, denk ik. Ik heb het bij mn moeder meegemaakt en die stond vijf dagen later weer aerobicsles gegeven. Van hormoonverandering heeft ze ook geen last gehad. Ik realiseer me dat dit een individueel verhaal is, maar als ik zeker zou weten dat het bij mij ook zo zou gaan, dan zou er ervoor tekenen.

Vrijdag afspraak bij de huisarts.

Ik stond vanmorgen in mn bh in de tuin om af te koelen tijdens een opvlieger. Hiernaast moet ik er 's nachts standaard zes keer uit om te plassen en zweet ik me helemaal de ramban. Maar het ergste vind ik de prikkelbaarheid en de vermoeidheid. Zo rond 16:30 uur bekruipt die me als een reuma-aanval die ik voel tot in m'n botten. Ik kan dan niet veel anders dan ff gaan liggen, maar daarna weer opstaan om te gaan koken wordt dan een vreselijke opgave.

Ik ben benieuwd waar de ha mee gaat komen.
Oh wow, wat een herkenbare dingen, op die (verdraaide) Opvliegers (of zweetbuien) na.
En dat is dan elke keer het criterium - blijkbaar - om bij mij 'nog niet de overgang' te diagnosticeren... Fijn, huisarts. Fijn.

Note: ik kan niet weten aan de hand van bloedverlies of ik officieel 365 dagen geen bloedverlies heb gehad: ik heb een Librata ballon behandeling gehad (vergelijkbaar met Novasure, maar die kon niet omdat mijn baarmoeder van binnen te klein bleek na opmeten; nooit kinderen gehad).

@BE : bedoelde je Librata ballon als alternatief?
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_220492593
Voor 6x eruit om te plassen wordt vaak lokaal oestrogeen aangeraden, dus een laaggedoseerde ovule, tablet of crème voor vulva/vagina. Daar hoef je op zich niet per se full blown systemische HST tegenaan te gooien.

@Sally ik ken ook mensen die tegen de huisarts hebben gezegd dat ze wel opvliegers hadden terwijl die zacht gezegd niet indrukwekkend waren, om toch aan de HST te kunnen.
pi_220492646
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:11 schreef Vanyel het volgende:
Voor 6x eruit om te plassen wordt vaak lokaal oestrogeen aangeraden, dus een laaggedoseerde ovule, tablet of crème voor vulva/vagina. Daar hoef je op zich niet per se full blown systemische HST tegenaan te gooien.

@:Sally ik ken ook mensen die tegen de huisarts hebben gezegd dat ze wel opvliegers hadden terwijl die zacht gezegd niet indrukwekkend waren, om toch aan de HST te kunnen.
Dank je voor de tips. ^O^

Overigens overdag ook steeds aandrang om te plassen, last met goed uitplassen, enz.

Mijn moeder is bekend met incontinentie (al jaren, zeer waarschijnlijk te maken met een verzakte baarmoeder - begreep ik). Kan dat ook nog uitmaken, overerving wellicht?

Ik ga een gesprek aan met de huisarts
(voor hetzoveelste de laatste tijd... ik heb een abo.. :') Maar eventuele hormonen(pleisters) al eens besproken, paar jaar geleden).
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_220493112
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2026 15:21 schreef Sally het volgende:
Kan dat ook nog uitmaken, overerving wellicht?
Afaik is urogenitaal syndroom van de menopause,met weer een mooi linkje voor @miss_sly voor de OP, het gevolg van dalende oestrogeenspiegels, niet van overerving van wat dan ook.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij dat hebt en niet iets anders, maar de symptomen zijn meestal vrij helder. Zie de factsheet.
  donderdag 2 april 2026 @ 19:52:02 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_220494763
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 14:52 schreef Sally het volgende:

[..]
Oh wow, wat een herkenbare dingen, op die (verdraaide) Opvliegers (of zweetbuien) na.
En dat is dan elke keer het criterium - blijkbaar - om bij mij 'nog niet de overgang' te diagnosticeren... Fijn, huisarts. Fijn.

Note: ik kan niet weten aan de hand van bloedverlies of ik officieel 365 dagen geen bloedverlies heb gehad: ik heb een Librata ballon behandeling gehad (vergelijkbaar met Novasure, maar die kon niet omdat mijn baarmoeder van binnen te klein bleek na opmeten; nooit kinderen gehad).

@:BE : bedoelde je Librata ballon als alternatief?
Ik heb gewoon gezegd dat ik regelmatig opvliegers heb. In werkelijkheid zijn die meestal getriggerd door alcohol of als ik boos ben, en dat gebeurt dan 1 keer per maand. En lo and behold: HRT doet mij goed (zeker als ik het gebruik zoals voorgeschreven :+ ) .
Resistance is futile.
  donderdag 2 april 2026 @ 22:01:27 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220495913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 14:52 schreef Sally het volgende:

[..]

@:BE : bedoelde je Librata ballon als alternatief?
Ja, ik denk idd dat die het is.
pi_220495988
Klotsende en stinkende oksels, kan dat een voorbode zijn of is er misschien meer aan de hand?

Lastige omdat ik met mensen in contact kom

Ik word over 11 dagen 47
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_220497241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:07 schreef Pinnenmutske het volgende:
Klotsende en stinkende oksels, kan dat een voorbode zijn of is er misschien meer aan de hand?

Lastige omdat ik met mensen in contact kom

Ik word over 11 dagen 47
Wat bij mij heel goed werkt tegen de geur (minder zweten ga je er niet van helaas) is deostick van Loveli!
Even wennen, maar qua geur echt een verademing.
Het doet niks tegen de hoeveelheid zweet en als je van die spuitdeo gewend bent die de zweetproductie remt dan heb je misschien nog meer het gevoel van klotsoksels. Maar voor de geur ^O^
Fake it till you make it...
pi_220497274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wat bij mij heel goed werkt tegen de geur (minder zweten ga je er niet van helaas) is deostick van Loveli!
Het doet niks tegen de hoeveelheid zweet en als je van die spuitdeo gewend bent die de zweetproductie remt dan heb je misschien nog meer het gevoel van klotsoksels. Maar voor de geur ^O^
QFT
Ik had zelf geen klotsoksels maar wel een stinkende puber die stukken minder stinkt met loveli. En het is gewoon fijne deo.
  Vis een optie? vrijdag 3 april 2026 @ 11:48:18 #139
70532 loveli
N
pi_220498403
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
QFT
Ik had zelf geen klotsoksels maar wel een stinkende puber die stukken minder stinkt met loveli. En het is gewoon fijne deo.
:D
crap in = crap out
pi_220498513
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 08:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
Eens kijken of ik die vind in Belgie

Ach ik kom genoeg in Nederland hihi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_220500864
Wat heb ik een ontzettend lieve en invoelende huisarts. Ik had r bijna een knuffel gegeven.

Voor nu stoppen met de pil en Lenzetto en Duphaston en dan na 3 maanden evalueren. Mocht ik teveel last hebben van de Duphaston dan een spiraal overwegen.
pi_220501131
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 17:43 schreef -Spring het volgende:
Wat heb ik een ontzettend lieve en invoelende huisarts. Ik had r bijna een knuffel gegeven.

Voor nu stoppen met de pil en Lenzetto en Duphaston en dan na 3 maanden evalueren. Mocht ik teveel last hebben van de Duphaston dan een spiraal overwegen.
In before @miss_sly
Als de Duphaston teveel bijwerkingen geeft, waarom niet eerst Utrogestan proberen?

Overgangenhormonen zegt daarover
quote:
Progesteron:

Duphaston: een arts kan je transdermale oestrogeen voorschrijven (pleisters, gel, spray), maar daarnaast Duphaston als progestageen, dit is synthetisch. Utrogestan biedt naast het dun houden van de baarmoederwand ook andere biologische voordelen, zoals mentale rust, botopbouw en betere en diepere slaap.
  Moderator vrijdag 3 april 2026 @ 19:09:48 #143
5428 crew  miss_sly
pi_220501335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 12:01 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Eens kijken of ik die vind in Belgie

Ach ik kom genoeg in Nederland hihi
Deze zul je niet gemakkelijk in winkels vinden. Het handigste is om het online te bestellen:

https://loveli.care/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')