abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220314043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:52 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Buiten dat zo'n Tesla erg lelijk is
Dat geldt voor de meeste huidige modellen. En eigenlijk niet eens voor de Model 3. Echt mooie auto’s zijn er maar weinig.
pi_220314066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:15 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je ziet, door allerlei oorzaken, ook veel uitschieters. Dus ja, gemiddeld valt het wel mee, maar er zijn ook mensen die iedere dag aan de snellader hangen of een hoog stoeprandje meepikken en het einde van die grafiek niet halen.
Elke dag snelladen heeft geen significante invloed op degradatie vanwege het BMS (mits goed zoals bij Tesla).
pi_220314073
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Miljonairs nog wel. :D nou, mooi, maar tot nu wist ik niet dat ik miljonair ben.
Andere valuta nemen dan. ;)
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 11:15:07 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220314151
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar de EV hoeft niet geregeld naar de garage voor onderhoud en reparaties. Dus zo simpel kun je dat niet stellen.
Maar wél als je vooral graag negatief wil zijn over EV. Als je geen 20k hebt voor een EV heb je ook geen 20k voor een ICE, dus als het budget waar je in zit niet verder komt dan noem eens wat, 5000 euro ofzo, dan is het issue niet dat een EV duur is, dan is het issue vooral een ontoereikend budget voor om het even welke fatsoenlijke auto dan ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220314250
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar wél als je vooral graag negatief wil zijn over EV. Als je geen 20k hebt voor een EV heb je ook geen 20k voor een ICE, dus als het budget waar je in zit niet verder komt dan noem eens wat, 5000 euro ofzo, dan is het issue niet dat een EV duur is, dan is het issue vooral een ontoereikend budget voor om het even welke fatsoenlijke auto dan ook.
Dat ook.

Maar ik denk dat het voor veel mensen prima werkt om een gebruikte Model 3 voor 20k te kopen ipv een ICE voor 10k en onder de streep per maand minder kwijt te zijn.
pi_220314263
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:46 schreef Zwansen het volgende:
Laden voor 22 cent per kWh thuis. _O_
Zakelijk laden thuis, de omzet drukken en de stroom privé vergoed krijgen _O- *O*

Wel jammer dat je een realistisch tarief moet instellen per kwh op je laadpaal, anders zat er een mooie loophole in het systeem... "euh ja, hier kost de stroom vanaf morgen 10 euro per kw/h"...
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 11:39:53 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_220314310
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat ook.

Maar ik denk dat het voor veel mensen prima werkt om een gebruikte Model 3 voor 20k te kopen ipv een ICE voor 10k en onder de streep per maand minder kwijt te zijn.
Ja, ik denk dat voor veel mensen die 10k een issue zijn, en dan áls je die 10k hebt dan zal het volgende issue gaan zijn dat ze niet thuis kunnen laden etc etc. Maar roepen dat je voor een EV je hele spaargeld er aan moet geven en schijnbaar voor je een ICE niet, dan ben je qua aanschafprijs appels met peren aan het vergelijken.
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 11:40:25 #83
16180 crew  CoolGuy
pi_220314312
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:29 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]
Zakelijk laden thuis, de omzet drukken en de stroom privé vergoed krijgen _O- *O*

Wel jammer dat je een realistisch tarief moet instellen per kwh op je laadpaal, anders zat er een mooie loophole in het systeem... "euh ja, hier kost de stroom vanaf morgen 10 euro per kw/h"...
Nou ja, maar als je een beetje fatsoen hebt doe je dat natuurlijk niet.
pi_220314336
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou ja, maar als je een beetje fatsoen hebt doe je dat natuurlijk niet.
Nee natuurlijk niet. Maar blijf het een vreemde constructie vinden.

Ik maak momenteel ongeveer 500 euro aan laadkosten maandelijks, dat gaat van mijn omzet af waar ik anders 49,50% belasting over zou moeten betalen. En privé krijg ik 500 euro gestort op de rekening omdat "iemand" onze stroom gebruikt en z'n auto aan het opladen ben. Laadpaal staat op de oprit, wij zijn de enige die 'm gebruiken.

Is toch een kromme regeling eigenlijk... maargoed. Mij hoor je niet klagen.
  Moderator woensdag 11 maart 2026 @ 12:04:22 #85
16180 crew  CoolGuy
pi_220314457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:44 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]

Ik maak momenteel ongeveer 500 euro aan laadkosten maandelijks, dat gaat van mijn omzet af waar ik anders 49,50% belasting over zou moeten betalen. En privé krijg ik 500 euro gestort op de rekening omdat "iemand" onze stroom gebruikt en z'n auto aan het opladen ben. Laadpaal staat op de oprit, wij zijn de enige die 'm gebruiken.

Dan ga je helemaal blij zijn met die ERE regeling lijkt mij? :P (als dat door de 1e Kamer wordt goedgekeurd tenminste).
pi_220314530
quote:

[..]

Dit soort truukjes bestaan er al van ver voordat ik een eigen bedrijfje begon 25 jaar geleden. Zolang er niet teveel misbruik van wordt gemaakt ziet de overheid het door de vingers, gaat ineens iedereen dit soort dingen doen, dan wordt er iets anders voor verzonnen. Dit was 25 jaar geleden al met een auto kopen, versneld afschrijven en dan aan jezelf verkopen voor een appel en een ei en dan prve rijden voor de zaak. Helaas kan dat allemaal niet meer.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_220314547
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:15 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Dit soort truukjes bestaan er al van ver voordat ik een eigen bedrijfje begon 25 jaar geleden. Zolang er niet teveel misbruik van wordt gemaakt ziet de overheid het door de vingers, gaat ineens iedereen dit soort dingen doen, dan wordt er iets anders voor verzonnen. Dit was 25 jaar geleden al met een auto kopen, versneld afschrijven en dan aan jezelf verkopen voor een appel en een ei en dan prve rijden voor de zaak. Helaas kan dat allemaal niet meer.
En je baas moet het willen betalen. Stelen van de baas kan je je baan kosten.
pi_220314625
Gelukkig is België maar 10 km. En dan meteen daar de weekboodschappen doen. Lekkerder, kwalitatief beter en het meeste ook nog een stuk goedkoper.
pi_220314631
quote:
7s.gif Op woensdag 11 maart 2026 08:46 schreef Zwansen het volgende:
Laden voor 22 cent per kWh thuis. _O_
In zo'n lelijk hok. Dan betaal ik liever meer.
pi_220314632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat weet ik toch niet?
[..]
Misschien lease?

Kijk, als je geen geld hebt voor een nieuwe auto, dan heb je ook geen geld voor een nieuwe EV.
Zo werkt dat.

Maar gebruikt zijn ze toch echt wel betaalbaar, simpelweg omdat er meer EV's verkocht zijn en er dus ook meer occasions zijn.
[..]
Ik rij ook in 2e hands auto's, ik koop nooit nieuw.

Maar ik heb wel een EV (en een PHEV) omdat ik me niet zo druk maak over accu's.

Feit is: als je ¤10.000 te besteden hebt, kan je een EV kopen maar lever je wel in op de grootte van de accu.
Heb je ¤15.000 te besteden, dan kan je een EV met prima range kopen.

Dat is een hoop geld als je het niet hebt maar je hoort niet bij de "rijken" als je het wél hebt.

Heb zelf ook in de fase van m'n leven gezeten dat ik voor ¤850 een andere auto kocht, dan kom je uiteraard niet in aanmerking voor een EV.
En hoe waardevast is zo een EV tegenwoordig? Want een auto kopen van 15k kunnen best wel wat mensen maar dan is de inruilwaarde na een paar jaar ook wel belangrijk.
pi_220314661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar de EV hoeft niet geregeld naar de garage voor onderhoud en reparaties. Dus zo simpel kun je dat niet stellen.
Ik hoef ook niet geregeld naar de garage. Niet vaker dan een EV...
Ik rij Japans. Hij ziet de garage alleen voor de APK..

Onder de streep rij ik goedkoper met doorrijden dan dat ik mijn auto inruil op een EV hoor...

Of zijn er echt mensen die denken dat je 1000en ¤ aan onderhoud p/j kwijt bent aan een benzineauto....?

Mss bij die Stellantis rommel...
pi_220314684
quote:

[..]

Het is geen kromme regeling. Jij bent aan het frauderen. Want als je dus een onderneming hebt, met de auto op de balans, is die laadpaal ook zakelijk, dan moet je die 500 Euro die je maandelijks gestort krijgt ook doorstorten naar de onderneming, of in ieder geval als inkomen opnemen in de onderneming.
pi_220314715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:33 schreef Questular het volgende:

[..]
En hoe waardevast is zo een EV tegenwoordig? Want een auto kopen van 15k kunnen best wel wat mensen maar dan is de inruilwaarde na een paar jaar ook wel belangrijk.
Dat hangt af van de kosten.
Als een auto goedkoop is in TCO dan zal deze populairder zijn.

Daarom zijn diesels best betaalbaar. In aanschaf.
pi_220315145
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 11:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar als je maar E5.000 nodig hebt om een tweedehands ICE te kopen, en (volgens jou) E20.000 voor een tweedehands EV, dan is volgens mij E5000,- toch echt veel goedkoper dan E20.000? Dus waarom zou het appels met peren vergelijken zijn, als je de veel goedkopere aanschafprijs meeneemt in een vergelijking wat goedkoper is? Het gaat jaren duren om het prijsverschil tussen een goedkope ICE en een goedkope EV terug te verdienen met de lagere kosten per km.

Bovendien, waarom zou iemand 20k voor een ICE nodig hebben? De meeste mensen die een zelfgekochte auto bezitten hebben er namelijk al eentje thuis staan. Dus voor een hele grote groep is de vergelijking: de ICE verder gebruiken of de ICE inruilen voor een EV.

Kortom, beweren dat een EV 60% goedkoper is om te rijden dan een ICE, is alleen maar waar in het hele specifieke geval dat je:
1. Nu geen ICE hebt die het nog doet.
2. Je prive een nieuwe auto gaat kopen.
3. Een budget hebt dat genoeg is om een EV te kopen.
4. Je enkel naar de energiekosten per km kijkt en alle bijbehorende dingen, zoals aantal gereden kilometers, onderhoud en afschrijving compleet weglaat uit de vergelijking.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220315500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat is ook een beetje achterhaald, 99% van de mensen die mijn auto ziet denkt dat het een ice is, er is maar 1 detail die het van de buitenkant verraad voor een echte kenner.
pi_220315512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:00 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Dat is ook een beetje achterhaald, 99% va de mensen die mijn auto ziet denkt dat het een ice is, er is maar 1 detail die het van de buitenkant verraad voor een echte kenner.
Dat zijn dan geen autoliefhebbers of -kenners. Die zijn er ook niet meer zoveel de laatste jaren.
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:02:11 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220315525
quote:

[..]
Prima toch. Jij blij, ik blij.
pi_220315533
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:35 schreef piere het volgende:
Paniekzaaierij, als gas- en benzineprijs stijgt lees je het overal. Als het daalt lees je er verder weinig over...
omdat niemand daar belang bij heeft.

Stel de prijs daalt gigantisch (veel aanbod) mensen rennen naar de pomp en tanken meer (meer vraag), waardoor de prijzen weer steigen.

Dus wees er blij om.....
pi_220315536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:01 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat zijn dan geen autoliefhebbers of -kenners. Die zijn er ook niet meer zoveel de laatste jaren.
Dat is onzin, Ik ben een toch echt wel een autoliefhebber, en een behoorlijk expert op bmw en zelfs ik had het niet door toen ik in de showroom stond :P
pi_220315666
quote:

[..]
Alsof alle BEVs lelijk zijn.

Wat een rare opmerking...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')