abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:25:29 #201
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220309490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het doel is volgens Trump om een regime te installeren dat de Israëlische en Amerikaanse belangen behartigd.
De naïviteit dat zonder grondtroepen er een ander regime gaat komen.
pi_220309502
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
To the members of the Islamic Revolutionary Guard, the armed forces and all of the police, I say tonight that you must lay down your weapons and have complete immunity. Or in the alternative, face certain death. So, lay down your arms. You will be treated fairly with total immunity, or you will face certain death. Finally, to the great proud people of Iran, I say tonight that the hour of your freedom is at hand. Stay sheltered. Don't leave your home. It's very dangerous outside. Bombs will be dropping everywhere. When we are finished, take over your government. It will be yours to take. This will be probably your only chance for generations.

Staat er toch best duidelijk in dacht ik zo!
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ze roepen op voor een opstand en leggen de bal bij het Iraanse volk. En dat zie ik niet gebeuren.

Bovendien zwalkt de VS tot zelfs uitspraken dat een regime change niet noodzakelijk is.

Alle andere regime changes in het MO werden door de VS grondtroepen ingezet.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:26:56 #203
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220309507
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik geloof dat ze dat inderdaad die school express hebben gebombardeerd!
Bedoel hoe krijg je support door schoolkinderen te bombarderen natuurlijk!!!

Als het inderdaad door de VS of ISrael gedaan is want is nog steeds niet duidelijk!
Het is wel duidelijk, alleen de VS en Israël blijven het ontkennen. En nogmaals, er bestaat een sterk vermoeden dat het een fout veroorzaakt door het gebruik van AI is. Ik acht dat plausibel want anders valt helemaal niet te begrijpen hoe die school twee keer achter elkaar geraakt kon worden.

Zie ook hier en hier
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:27:21 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220309511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:01 schreef Bensel het volgende:

[..]
dit is zo'n slecht argument. Er vinden vele bombardementen plaats in het hele land, nog steeds. Er is opgeroepen thuis te blijven. Pas als de bombardementen sterk verminderen zal het publiek iets kunnen gaan doen. de macht van de IRGC en het regime zal dankzij de bombardementen sterk verminderd zijn, aangezien veel adminisratieve centra verwoest zijn, politieburo's ed gesloopt, de controlestaat een klap toegebracht. Ja, de burgers hebben geen wapens, maar met stokken en stenen en duizenden tegelijk kun je ook veel aanrichten als het poitieapparaat kapot is en geen orders meer krijgt van bovenaf
Ik denk dat de bombardementen als ze nu stoppen het regime uiteindelijk alleen maar steviger in het zadel hebben gedrukt
The End Times are wild
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:31:13 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220309543
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
De VS heeft 20 jaar grondtroepen in Afghanistan gehad om de Taliban te vervangen met de Taliban
The End Times are wild
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:33:26 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220309559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:09 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kijk de argumenten zijn op.
Ik stel je een vraag en dan zijn de argumenten op? Ik vraag hoe consistent je bent.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:34:35 #207
396550 Richestorags
pi_220309568
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:20 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik zie niet in hoe dit een reactie op mijn post is.
En kan je dat toelichten? Ik weerleg vrij duidelijk de claim dat de post over Islamisten gaat.
pi_220309577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat de bombardementen als ze nu stoppen het regime uiteindelijk alleen maar steviger in het zadel hebben gedrukt
En ze nog alleen maar meer gemotiveerdere maken om een kernwapen te ontwikkelen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220309639
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En ze nog alleen maar meer gemotiveerdere maken om een kernwapen te ontwikkelen.
Welke stad in Europa offeren we op als het onderweg is richting de USA?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:49:14 #210
403588 mcmlxiv
pi_220309678
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik stel je een vraag en dan zijn de argumenten op? Ik vraag hoe consistent je bent.
Grappenmaker. <Knip>

En qua vragen loop je ook nogal achter.
- Zijn alle moslims islamisten?
- Zou islamisme verboden moeten zijn?

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 10-03-2026 22:01:25 ]
pi_220309725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan zullen ze eerst proeven moeten uitvoeren. Dan kun je er een ei op gooien.
pi_220309739
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:28 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik geloof dat ze dat inderdaad die school express hebben gebombardeerd!
Bedoel hoe krijg je support door schoolkinderen te bombarderen natuurlijk!!!
Ik ga er niet van uit dat het opzettelijk is gedaan.

Maar het is een kleine moeite om te erkennen dat het gebeurd is en erkenning dat het een vergissing is geweest.

quote:
Als het inderdaad door de VS of ISrael gedaan is want is nog steeds niet duidelijk!
Gezien de locatie van de school lijkt het net aannemelijk dat de basis het doelwit wat, en de school daarbij is geraakt.
Iemand opperde dat het mogelijk mis is gegaan doordat de aanval op het laatste moment naar voren is gehaald.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:54:25 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220309749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het is verdacht stil over die vele duizenden Koerdische strijders die vorige week al de grens over zijn gestoken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220309765
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is verdacht stil over die vele duizenden Koerdische strijders die vorige week al de grens over zijn gestoken.
Ik denk niet dat die voor een staatsgreep gaan.
Eerder het veilig stellen van Koerdisch gebied in het noordwesten van Iran.
pi_220309777
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dan zullen ze eerst proeven moeten uitvoeren. Dan kun je er een ei op gooien.
Hadden we toch eerst ook wel kunnen wachten tot ze een kernproef deden en dan pas ingrijpen?

Maar dan nog, voor Iran is er echt totaal geen reden meer om dat ding niet zo snel mogelijk te bouwen.
pi_220309811
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Al die dode kinderen hebben waarschijnlijk allemaal vaders, broer, neven. Die zullen nu en in de toekomst idd niet echt gemotiveerd zijn om de VS en Israel te steunen in hun - eufemistisch genoemd - 'inmenging' in binnenlandsche politiek.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:01:17 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220309829
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat die voor een staatsgreep gaan.
Eerder het veilig stellen van Koerdisch gebied in het noordwesten van Iran.
Het werd iig in het begin gebracht dat zij de initiële 'grondtroepen' zouden zijn.

Maar logisch dat ze zich eerst en vooral op hun eigen belangen richten, aangezien ze meer dan eens zwaar genaaid zijn als dank voor hun inzet en opofferingen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220309834
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die zijn al eerder door trump onder de bus gegooid, dus ik vraag me af hoe gemotiveerd ze nu zijn om het hele Iraanse overheidsapparaat aan te pakken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220309888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hadden we toch eerst ook wel kunnen wachten tot ze een kernproef deden en dan pas ingrijpen?

Maar dan nog, voor Iran is er echt totaal geen reden meer om dat ding niet zo snel mogelijk te bouwen.
Ze weten echt wel dat als ze dat doen het hele land eraan gaat.
pi_220309905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:06 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ze weten echt wel dat als ze dat doen het hele land eraan gaat.
Ze zijn dit gewoon aan het uitzitten en hoe langer het duurt hoe meer in het nadeel van Israël en de VS. De commentaren van afgelopen dagen laten echt zien dat ze totaal geen plan hebben.

Dat kan alleen met boots on the ground.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:08:21 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220309912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Al die dode kinderen hebben waarschijnlijk allemaal vaders, broer, neven. Die zullen nu en in de toekomst idd niet echt gemotiveerd zijn om de VS en Israel te steunen in hun - eufemistisch genoemd - 'inmenging' in binnenlandsche politiek.
Sowieso is het erg lastig om met bombardementen de hearts and minds van mensen te winnen. Vooral de VS hebben dit in allerlei landen geprobeerd, soms zelf jarenlang doorgezet en letterlijk miljoenen tonnen bommen gegooid en nog steeds gingen de mensen die daar onder rondliepen niet van hen houden. Dat kun je ondankbaar noemen, maar ergens is het ook wel logisch
The End Times are wild
pi_220309922
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze zijn dit gewoon aan het uitzitten en hoe langer het duurt hoe meer in het nadeel van Israël en de VS. De commentaren van afgelopen dagen laten echt zien dat ze totaal geen plan hebben.

Dat ben ik met je eens, maar Iran met een atoombom betekent ook hun eigen ondergang denk ik. Dan gooit Israël ze helemaal plat ( of ze gaan er zelf aan). Leuke wereld leven we in.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:10:23 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220309926
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit is vooral wensdenken. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen een volledige uitzetting verwachten van de plannen van beide landen. Daar zou Iran meteen op kunnen inspelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220309929
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ze roepen op voor een opstand en leggen de bal bij het Iraanse volk. En dat zie ik niet gebeuren.
Dit doen ze zodat ze het Iraanse volk de schuld kunnen geven als het toch niet lukt. never take responsibility. Ze hedgen alvast een faal op regime change. "Het Iraanse volk wilde niet genoeg blijkbaar...naja, their loss. Wij hebben ze de kans gegeven". En daar is dan geen speld tussen te krijgen uiteraard. Herhaald door Trump, Hegseth, Johnson en vervolgens door de MAGA fans hier.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220309930
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:01 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het werd iig in het begin gebracht dat zij de initiële 'grondtroepen' zouden zijn.

Maar logisch dat ze zich eerst en vooral op hun eigen belangen richten, aangezien ze meer dan eens zwaar genaaid zijn als dank voor hun inzet en opofferingen.
Ja, heb ik ook gelezen.
Maar ook Trump horen zeggen dat dat absoluut niet de bedoeling is.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:13:48 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220309960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:10 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dit doen ze zodat ze het Iraanse volk de schuld kunnen geven als het toch niet lukt. never take responsibility. Ze hedgen alvast een faal op regime change. "Het Iraanse volk wilde niet genoeg blijkbaar...naja, their loss. Wij hebben ze de kans gegeven". En daar is dan geen speld tussen te krijgen uiteraard. Herhaald door Trump, Hegseth, Johnson en vervolgens door de MAGA fans hier.
Het Iraanse volk heeft recent nog tienduizenden mensen opgeofferd, dus dit zou een bizarre claim zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220309962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef LXIV het volgende:

[..]
Sowieso is het erg lastig om met bombardementen de hearts and minds van mensen te winnen. Vooral de VS hebben dit in allerlei landen geprobeerd, soms zelf jarenlang doorgezet en letterlijk miljoenen tonnen bommen gegooid en nog steeds gingen de mensen die daar onder rondliepen niet van hen houden. Dat kun je ondankbaar noemen, maar ergens is het ook wel logisch
We krijgen er messentrekkers voor terug
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:18:25 #228
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220309999
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het doel is volgens Trump om een regime te installeren dat de Israëlische en Amerikaanse belangen behartigd.
wanneer zei trump dat?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:19:34 #229
396550 Richestorags
pi_220310012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:49 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Grappenmaker. Jij haalt extremist DeJann, uit schaamte over zijn verleden gewijzigd in HR aan en dan zou onduidelijk zijn wie “jullie” is.

En qua vragen loop je ook nogal achter.
- Zijn alle moslims islamisten?
- Zou islamisme verboden moeten zijn?
Geen idee wat HR zijn verleden is. Maar jullie is meer dan één persoon toch?

Om antwoord te geven:
-Alle moslims zijn Islamisten. De doelstellingen van de Islam zijn immers vrij duidelijk. Je kunt ook passief Islamist zijn en zelf mensen niet willen bekeren, maar aannemen dat mensen vanzelf "de waarheid" in gaan zien en bekeren. Bekeren zien zij altijd als goed. Een aantal daarvan, volgens Brigitte Gabriel tot 25%, is extreem en bereid geweld te gebruiken.
-Islamisme in meer radicale vorm zou verboden moeten worden. Er moet een inkadering komen wat betreft de Islam die stelt: "tot hier en niet verder". Het is geen religie die bij Europa hoort en op een aantal fundamentele waarden clasht met Europa. Dan moeten wij dus de grenzen voor de Islam gaan verzinnen aangezien het zelfreinigend en zelfreflecterend vermogen laag is.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:20:23 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310021
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:26 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het is wel duidelijk, alleen de VS en Israël blijven het ontkennen. En nogmaals, er bestaat een sterk vermoeden dat het een fout veroorzaakt door het gebruik van AI is. Ik acht dat plausibel want anders valt helemaal niet te begrijpen hoe die school twee keer achter elkaar geraakt kon worden.

Zie ook hier en hier
Naar mijn weten loopt het onderzoek nog.
Alles wijst er wel op dat het een amerikaanse bom betrof!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220310047
Wat een gigantisch succes is dit geworden _O_ .

Een veilig en stabiel Midden-Oosten, regime change in Iran, vrijheid voor het Iraanse volk. De olie gaat weer als warme broodjes door de straat van Hormuz. Allemaal dankzij Trump _O_

Onee, wacht :{
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:24:05 #232
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Om antwoord te geven:
-Alle moslims zijn Islamisten. De doelstellingen van de Islam zijn immers vrij duidelijk. Je kunt ook passief Islamist zijn en zelf mensen niet willen bekeren, maar aannemen dat mensen vanzelf "de waarheid" in gaan zien en bekeren. Bekeren zien zij altijd als goed. Een aantal daarvan, volgens Brigitte Gabriel tot 25%, is extreem en bereid geweld te gebruiken.
-Islamisme in meer radicale vorm zou verboden moeten worden. Er moet een inkadering komen wat betreft de Islam die stelt: "tot hier en niet verder". Het is geen religie die bij Europa hoort en op een aantal fundamentele waarden clasht met Europa. Dan moeten wij dus de grenzen voor de Islam gaan verzinnen aangezien het zelfreinigend en zelfreflecterend vermogen laag is.
Stel je hebt een relatie met een moslim vrouw en jij bent van een andere of geen religie, dan is dat geoorloofd maar je moet trouwen en moslim worden.

Andersom maakt het geen fuck uit!
Ligt er ook maar net aan hoe de familie er tegenover staat.
Ik spreek dit uit eigen ervaring!
pi_220310062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Stel je hebt een relatie met een moslim vrouw en jij bent van een andere of geen religie, dan is dat geoorloofd maar je moet trouwen en moslim worden.

Andersom maakt het geen fuck uit!
Ligt er ook maar net aan hoe de familie er tegenover staat.
Ik spreek dit uit eigen ervaring!
En mannen mogen wel trouwens met wie ze maar willen.

Vrouwvriendelijk geloof genot.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:25:21 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310064
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:23 schreef Breekfast het volgende:
Wat een gigantisch succes is dit geworden _O_ .

Een veilig en stabiel Midden-Oosten, regime change in Iran, vrijheid voor het Iraanse volk. De olie gaat weer als warme broodjes door de straat van Hormuz. Allemaal dankzij Trump _O_

Onee, wacht :{
Is het al afgelopen?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:25:53 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310069
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:25 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En mannen mogen wel trouwens met wie ze maar willen.

Vrouwvriendelijk geloof genot.
Dat bedoel ik met andersom maakt het geen fuck uit!
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 maart 2026 @ 19:26:14 #236
364681 over_hedge
pi_220310073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:20 schreef theguyver het volgende:
Naar mijn weten loopt het onderzoek nog.
Geloof je dat ja? Net of de us niet precies weet welke raketten ze afgeschoten hebben op welke doelen..
ze weten allang dat ze fout zitten. Maar trump en fout toegeven gaat niet zo goed samen.

Biden zal het wel gedaan hebben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220310075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
Is het al afgelopen?
Volgens Trump zo goed als ja.
pi_220310090
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is vooral wensdenken. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen een volledige uitzetting verwachten van de plannen van beide landen. Daar zou Iran meteen op kunnen inspelen.
Die zijn er dus niet. Dat blijkt uit het hele fiasco wat er gaande is.
pi_220310129
Misschien ook maar even wat zeemijnen in die straat gooien als ik Iran was.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:35:03 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220310175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Die zijn er dus niet. Dat blijkt uit het hele fiasco wat er gaande is.
De VS en Israël hadden op de eerste dag ongeveer de hele bovenlaag van het Iraanse regime uitgeschakeld, de luchtmacht en marine is nagenoeg uitgeschakeld en een heleboel lanceerinstallaties van Iraanse raketten zijn uitgeschakeld. En deze oorlog is nog geen twee weken oud. Welk fiasco heb jij het over?
pi_220310196
Er zijn ook totaal geen opstanden in Iran op dit moment. Plus de haat wordt nog groter bij hardliners. Iedereen is zo goed als gevlucht, decentrale commandostructuur, veel mensen in de schaduwen, regime zit er gewoon nog, chaos in Europa (en VS) m.b.t. de olieprijzen, straat van Hormuz dicht, hier en daar een voltreffer bijvoorbeeld die radar of een installatie in Bahrein of VAE, landmacht met 300k of zelfs nog wel meer gewoon onaangetast, etc.

Gewoon lekker uitzitten, het rekken en asymmetrisch oorlog gaan voeren. Ik durf te wedden dat Israël en de VS dachten van als we ze maar genoeg bombarderen komen ze vanzelf naar de onderhandelingstafel. Dat is niet zo dus nu krabben ze zich achter de oren van "Wat nu?" en ik geloof eerlijk gezegd dat Israël probeert om alsnog de VS over te halen voor een grondoffensief. Netanyahu heeft Trump 100% voor zijn smerige karretje gespannen.
pi_220310202
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VS en Israël hadden op de eerste dag ongeveer de hele bovenlaag van het Iraanse regime uitgeschakeld, de luchtmacht en marine is nagenoeg uitgeschakeld en een heleboel lanceerinstallaties van Iraanse raketten zijn uitgeschakeld. En deze oorlog is nog geen twee weken oud. Welk fiasco heb jij het over?
Mission accomplished!
pi_220310214
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat eerste is dus niet zo.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:38:40 #244
403588 mcmlxiv
pi_220310224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Om antwoord te geven:
Kortom geen enkele stropop, wat ik schreef was 100% waar. Vrijheid van godsdienst is bij jou een farce
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:38:50 #245
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geloof je dat ja? Net of de us niet precies weet welke raketten ze afgeschoten hebben op welke doelen..
ze weten allang dat ze fout zitten. Maar trump en fout toegeven gaat niet zo goed samen.

Biden zal het wel gedaan hebben
Zoals ik al zei alles wijst er op dat de VS het gedaan heeft.
MAAR zoals ik ook al zei de school lag midden in een basis nav de revulutinaire garde.
En wat voor Baat zou de VS hebben om zelf burgers te bombarderen die ze juist aan hun kant willen hebben.
Het gaat om zeeer ongelukkig incident en naar mijn weten loopt het onderzoek nog.

Ik denk dat het volgende naar buiten zal komen dat het wel een kostbare blunder is of gewoon niet bekend was dat er uberhaupt een school was..
Ik gok het laastste want we kunnen het wel achteraf zeggen omdat we nu weten dat die school in een militaire basis ligt.
Plus de aanval vond op een zaterdag plaats, en er waren kinderen in de school op zaterdag.
pi_220310232
Ik denk serieus dat er in de VS niet verder is nagedacht dan het lijstje uit te schakelen doelwitten die door Defensie is opgesteld.

Als je alle doelen hebt platgegooid, nou dan ben je klaar en is het een succes! Waar zou je anders nog over moeten nadenken? :)
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:40:08 #247
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220310243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:38 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kortom geen enkele stropop, wat ik schreef was 100% waar. Vrijheid van godsdienst is bij jou een farce
Vrijheid van godsdienst bestaat niet. Dan draait het uit op een ordinaire stammenstrijd en wint de meest dominante.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:42:49 #248
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310270
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Er zijn ook totaal geen opstanden in Iran op dit moment. Plus de haat wordt nog groter bij hardliners. Iedereen is zo goed als gevlucht, decentrale commandostructuur, veel mensen in de schaduwen, regime zit er gewoon nog, chaos in Europa (en VS) m.b.t. de olieprijzen, straat van Hormuz dicht, hier en daar een voltreffer bijvoorbeeld die radar of een installatie in Bahrein of VAE, landmacht met 300k of zelfs nog wel meer gewoon onaangetast, etc.

Gewoon lekker uitzitten, het rekken en asymmetrisch oorlog gaan voeren. Ik durf te wedden dat Israël en de VS dachten van als we ze maar genoeg bombarderen komen ze vanzelf naar de onderhandelingstafel. Dat is niet zo dus nu krabben ze zich achter de oren van "Wat nu?" en ik geloof eerlijk gezegd dat Israël probeert om alsnog de VS over te halen voor een grondoffensief. Netanyahu heeft Trump 100% voor zijn smerige karretje gespannen.
De VS en Israel hebben duidelijk aangeven in hun speeches die in Iran op de buis waren nog geen actie te ondernemen zolang hun acties nog niet klaar zijn.

Zijn ze klaar?

nee dus de bevolking houd zich nog behoorlijk gedeisd!

eerste speech van trump paar pagina's terug!
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 maart 2026 @ 19:44:15 #249
364681 over_hedge
pi_220310292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:38 schreef theguyver het volgende:
En wat voor Baat zou de VS hebben om zelf burgers te bombarderen die ze juist aan hun kant willen hebben.
Het gaat om zeeer ongelukkig incident
Wat voor baat ze er bij zouden hebben? helemaal niks. Ik zeg dan ook niet dat ze expres op burgers aan het schieten zijn. Ik vind de vs op het moment behoorlijk debiel. Maar nee zelfs trump zie ik niet expres raketten op scholen sturen.

Maar dat gelul over we zijn het nog aan het onderzoeken klinkt als de grootste smoes om maar niet toe te moeten toegeven dat er een hele grote fout gemaakt is. Of nog erger trump die zegt: Ja nee we verkopen die raketten aan andere landen. Wij waren het niet hoor!

Maar nee dat ze het expres zouden doen geloof ik niet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:44:32 #250
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310296
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:39 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk serieus dat er in de VS niet verder is nagedacht dan het lijstje uit te schakelen doelwitten die door Defensie is opgesteld.

Als je alle doelen hebt platgegooid, nou dan ben je klaar en is het een succes! Waar zou je anders nog over moeten nadenken? :)
Dat is nog niet het geval, Iran bestookt nog steeds een aantal landen!
Plus ze hebben ook nog niks tegen het iraanse volk aangegeven dat de klus geklaard is.
En dat ze in opstand moeten komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')