De naïviteit dat zonder grondtroepen er een ander regime gaat komen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het doel is volgens Trump om een regime te installeren dat de Israëlische en Amerikaanse belangen behartigd.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ze roepen op voor een opstand en leggen de bal bij het Iraanse volk. En dat zie ik niet gebeuren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
To the members of the Islamic Revolutionary Guard, the armed forces and all of the police, I say tonight that you must lay down your weapons and have complete immunity. Or in the alternative, face certain death. So, lay down your arms. You will be treated fairly with total immunity, or you will face certain death. Finally, to the great proud people of Iran, I say tonight that the hour of your freedom is at hand. Stay sheltered. Don't leave your home. It's very dangerous outside. Bombs will be dropping everywhere. When we are finished, take over your government. It will be yours to take. This will be probably your only chance for generations.
Staat er toch best duidelijk in dacht ik zo!
Het is wel duidelijk, alleen de VS en Israël blijven het ontkennen. En nogmaals, er bestaat een sterk vermoeden dat het een fout veroorzaakt door het gebruik van AI is. Ik acht dat plausibel want anders valt helemaal niet te begrijpen hoe die school twee keer achter elkaar geraakt kon worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat inderdaad die school express hebben gebombardeerd!
Bedoel hoe krijg je support door schoolkinderen te bombarderen natuurlijk!!!
Als het inderdaad door de VS of ISrael gedaan is want is nog steeds niet duidelijk!
Ik denk dat de bombardementen als ze nu stoppen het regime uiteindelijk alleen maar steviger in het zadel hebben gedruktquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:01 schreef Bensel het volgende:
[..]
dit is zo'n slecht argument. Er vinden vele bombardementen plaats in het hele land, nog steeds. Er is opgeroepen thuis te blijven. Pas als de bombardementen sterk verminderen zal het publiek iets kunnen gaan doen. de macht van de IRGC en het regime zal dankzij de bombardementen sterk verminderd zijn, aangezien veel adminisratieve centra verwoest zijn, politieburo's ed gesloopt, de controlestaat een klap toegebracht. Ja, de burgers hebben geen wapens, maar met stokken en stenen en duizenden tegelijk kun je ook veel aanrichten als het poitieapparaat kapot is en geen orders meer krijgt van bovenaf
De VS heeft 20 jaar grondtroepen in Afghanistan gehad om de Taliban te vervangen met de Talibanquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De naïviteit dat zonder grondtroepen er een ander regime gaat komen.
En kan je dat toelichten? Ik weerleg vrij duidelijk de claim dat de post over Islamisten gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dit een reactie op mijn post is.
En ze nog alleen maar meer gemotiveerdere maken om een kernwapen te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de bombardementen als ze nu stoppen het regime uiteindelijk alleen maar steviger in het zadel hebben gedrukt
Welke stad in Europa offeren we op als het onderweg is richting de USA?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En ze nog alleen maar meer gemotiveerdere maken om een kernwapen te ontwikkelen.
Grappenmaker. <Knip>quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik stel je een vraag en dan zijn de argumenten op? Ik vraag hoe consistent je bent.
Dan zullen ze eerst proeven moeten uitvoeren. Dan kun je er een ei op gooien.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En ze nog alleen maar meer gemotiveerdere maken om een kernwapen te ontwikkelen.
Ik ga er niet van uit dat het opzettelijk is gedaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat inderdaad die school express hebben gebombardeerd!
Bedoel hoe krijg je support door schoolkinderen te bombarderen natuurlijk!!!
Gezien de locatie van de school lijkt het net aannemelijk dat de basis het doelwit wat, en de school daarbij is geraakt.quote:Als het inderdaad door de VS of ISrael gedaan is want is nog steeds niet duidelijk!
Het is verdacht stil over die vele duizenden Koerdische strijders die vorige week al de grens over zijn gestoken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
De naïviteit dat zonder grondtroepen er een ander regime gaat komen.
Ik denk niet dat die voor een staatsgreep gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is verdacht stil over die vele duizenden Koerdische strijders die vorige week al de grens over zijn gestoken.
Hadden we toch eerst ook wel kunnen wachten tot ze een kernproef deden en dan pas ingrijpen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dan zullen ze eerst proeven moeten uitvoeren. Dan kun je er een ei op gooien.
Al die dode kinderen hebben waarschijnlijk allemaal vaders, broer, neven. Die zullen nu en in de toekomst idd niet echt gemotiveerd zijn om de VS en Israel te steunen in hun - eufemistisch genoemd - 'inmenging' in binnenlandsche politiek.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de bombardementen als ze nu stoppen het regime uiteindelijk alleen maar steviger in het zadel hebben gedrukt
Het werd iig in het begin gebracht dat zij de initiële 'grondtroepen' zouden zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die voor een staatsgreep gaan.
Eerder het veilig stellen van Koerdisch gebied in het noordwesten van Iran.
Die zijn al eerder door trump onder de bus gegooid, dus ik vraag me af hoe gemotiveerd ze nu zijn om het hele Iraanse overheidsapparaat aan te pakken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is verdacht stil over die vele duizenden Koerdische strijders die vorige week al de grens over zijn gestoken.
Ze weten echt wel dat als ze dat doen het hele land eraan gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hadden we toch eerst ook wel kunnen wachten tot ze een kernproef deden en dan pas ingrijpen?
Maar dan nog, voor Iran is er echt totaal geen reden meer om dat ding niet zo snel mogelijk te bouwen.
Ze zijn dit gewoon aan het uitzitten en hoe langer het duurt hoe meer in het nadeel van Israël en de VS. De commentaren van afgelopen dagen laten echt zien dat ze totaal geen plan hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:06 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze weten echt wel dat als ze dat doen het hele land eraan gaat.
Sowieso is het erg lastig om met bombardementen de hearts and minds van mensen te winnen. Vooral de VS hebben dit in allerlei landen geprobeerd, soms zelf jarenlang doorgezet en letterlijk miljoenen tonnen bommen gegooid en nog steeds gingen de mensen die daar onder rondliepen niet van hen houden. Dat kun je ondankbaar noemen, maar ergens is het ook wel logischquote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Al die dode kinderen hebben waarschijnlijk allemaal vaders, broer, neven. Die zullen nu en in de toekomst idd niet echt gemotiveerd zijn om de VS en Israel te steunen in hun - eufemistisch genoemd - 'inmenging' in binnenlandsche politiek.
Dat ben ik met je eens, maar Iran met een atoombom betekent ook hun eigen ondergang denk ik. Dan gooit Israël ze helemaal plat ( of ze gaan er zelf aan). Leuke wereld leven we in.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze zijn dit gewoon aan het uitzitten en hoe langer het duurt hoe meer in het nadeel van Israël en de VS. De commentaren van afgelopen dagen laten echt zien dat ze totaal geen plan hebben.
Dat kan alleen met boots on the ground.
Dit is vooral wensdenken. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen een volledige uitzetting verwachten van de plannen van beide landen. Daar zou Iran meteen op kunnen inspelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze zijn dit gewoon aan het uitzitten en hoe langer het duurt hoe meer in het nadeel van Israël en de VS. De commentaren van afgelopen dagen laten echt zien dat ze totaal geen plan hebben.
Dat kan alleen met boots on the ground.
Dit doen ze zodat ze het Iraanse volk de schuld kunnen geven als het toch niet lukt. never take responsibility. Ze hedgen alvast een faal op regime change. "Het Iraanse volk wilde niet genoeg blijkbaar...naja, their loss. Wij hebben ze de kans gegeven". En daar is dan geen speld tussen te krijgen uiteraard. Herhaald door Trump, Hegseth, Johnson en vervolgens door de MAGA fans hier.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ze roepen op voor een opstand en leggen de bal bij het Iraanse volk. En dat zie ik niet gebeuren.
Ja, heb ik ook gelezen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 19:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het werd iig in het begin gebracht dat zij de initiële 'grondtroepen' zouden zijn.
Maar logisch dat ze zich eerst en vooral op hun eigen belangen richten, aangezien ze meer dan eens zwaar genaaid zijn als dank voor hun inzet en opofferingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |