abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220310305
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:39 schreef Breekfast het volgende:
Als je alle doelen hebt platgegooid, nou dan ben je klaar en is het een succes! Waar zou je anders nog over moeten nadenken?
Denk dat ze dat uiteindelijk gaan zeggen, en dan ben je geen steek verder want Iran is dan gewoon nog zoals ze was. Ze moeten ook een exit verzinnen want als het met die olie te gek gaat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:46:37 #252
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310327
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat voor baat ze er bij zouden hebben? helemaal niks. Ik zeg dan ook niet dat ze expres op burgers aan het schieten zijn. Ik vind de vs op het moment behoorlijk debiel. Maar nee zelfs trump zie ik niet expres raketten op scholen sturen.

Maar dat gelul over we zijn het nog aan het onderzoeken klinkt als de grootste smoes om maar niet toe te moeten toegeven dat er een hele grote fout gemaakt is. Of nog erger trump die zegt: Ja nee we verkopen die raketten aan andere landen. Wij waren het niet hoor!

Maar nee dat ze het expres zouden doen geloof ik niet.
Je denkt serieus dat een land in oorlog gelijk een blunder toe gaat geven, maakt niet uit wel land.
Kijk naar rusland die blundert vanaf dag 1 in oekraiene!
En stoppen ze gaan ze naar huis? nee ze gaan verder en negeren dat de oorlog veel langer duurt dan gepland!!

of nog belangrijker neerschieten van MH17 iedereen weet dat Rusland en de opstandelingen in oekraiene er achter zitten maar hebben ze toegegeven?
Nee terwijl al het bewijs wijst naar hun en dat is nu 10 jaar geleden!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220310336
twitter

_O-
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 maart 2026 @ 19:48:17 #254
364681 over_hedge
pi_220310342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je denkt serieus dat een land in oorlog gelijk een blunder toe gaat geven, maakt niet uit wel land.
Kijk naar rusland die blundert vanaf dag 1 in oekraiene!
En stoppen ze gaan ze naar huis? nee ze gaan verder en negeren dat de oorlog veel langer duurt dan gepland!!
Het is geen oorlog. Volgens dat zelfde land :P En gaan we nu echt rusland als voorbeeld nemen ja :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:49:58 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310361
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het is geen oorlog. Volgens dat zelfde land :P En gaan we nu echt rusland als voorbeeld nemen ja :D
excat!

Je slaat de spijker op zijn kop, toegeven doen ze niet maar je verwacht wel dat de VS dat binnen paar dagen doet!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 maart 2026 @ 19:50:57 #256
364681 over_hedge
pi_220310377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:49 schreef theguyver het volgende:

[..]
excat!

Je slaat de spijker op zijn kop, toegeven doen ze niet maar je verwacht wel dat de VS dat binnen paar dagen doet!
ik had van de vs meer verwacht dan van rusland ja.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 19:52:28 #257
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220310390
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat eerste is dus niet zo.
Je vergeet te onderbouwen in welk opzicht deze oorlog een fiasco is, dat was jouw initiële claim ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 maart 2026 @ 19:53:59 #258
364681 over_hedge
pi_220310412
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vergeet te onderbouwen in welk opzicht deze oorlog een fiasco is, dat was jouw initiële claim ..
Het eerste fiasco is al dat ze onderling niet eens met elkaar eens zijn of het nou wel of geen oorlog is
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:03:06 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220310514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:53 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het eerste fiasco is al dat ze onderling niet eens met elkaar eens zijn of het nou wel of geen oorlog is
Een fiasco gaat niet over een naam die je wel of niet aan militair ingrijpen toekent. Het gaat dan over het mislukken van het ingrijpen, en gezien de enorme verliezen die Iran heeft gelezen in een oorlog die nog geen twee weken oud is kun je dat argument moeilijk maken.

Wat we dan ook vooral zien is dat bepaalde mensen uit een enorme antipathie voor Trump (en Israël) graag anderen (en wellicht ook zichzelf) willen overtuigen van het feit dat zogenaamd alles mislukt zou zijn. En dat uit zich dan in inhoudsloze argumenten als:

'Deze oorlog is totaal mislukt!' (geen verdere onderbouwing)
'De VS heeft geen plan!!' (geen verdere onderbouwing)

Of sarcastische vragen als 'Is er al regime change?' of bedenkelijke complotmeuk als 'De VS wordt aangestuurd door Israël' en 'Netanyahu heeft Trump dit laten doen'.

Vragen die hier na 48 uur al opdoken, terwijl Trump had aangegeven dat dit militaire ingrijpen meerdere weken zou duren.

Het is nogal een vermoeiende manier van 'discussiëren' en heeft ook niets met de feitelijke realiteit van deze oorlog te maken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:04:07 #260
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220310530
twitter
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220310672
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een fiasco gaat niet over een naam die je wel of niet aan militair ingrijpen toekent. Het gaat dan over het mislukken van het ingrijpen, en gezien de enorme verliezen die Iran heeft gelezen in een oorlog die nog geen twee weken oud is kun je dat argument moeilijk maken.

Wat we dan ook vooral zien is dat bepaalde mensen uit een enorme antipathie voor Trump (en Israël) graag anderen (en wellicht ook zichzelf) willen overtuigen van het feit dat zogenaamd alles mislukt zou zijn. En dat uit zich dan in inhoudsloze argumenten als:

Of sarcastische vragen als 'Is er al regime change?' of bedenkelijke complotmeuk als 'De VS wordt aangestuurd door Israël' en 'Netanyahu heeft Trump dit laten doen'.

Vragen die hier na 48 uur al opdoken, terwijl Trump had aangegeven dat dit militaire ingrijpen meerdere weken zou duren.

Het is nogal een vermoeiende manier van 'discussiëren' en heeft ook niets met de feitelijke realiteit van deze oorlog te maken.
Weet je wie pas vermoeiend is...?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 maart 2026 @ 20:21:21 #262
364681 over_hedge
pi_220310731
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wel of geen oorlog is meer dan alleen een naam maar oke.

Dat de aanvallen prima gaan spreek ik van de rest ook niet tegen. Voor trump zelf kan het een aardige fiasco worden, aangezien rond de 70% van de Amerikanen tegen de oorlog zijn. En ze over paar maanden naar de stembussen moeten. En door de oorlog de prijzen nog harder omhoog gaan dan ze al gingen. En als er iets is waar Amerikanen op stemmen is het de economie.

Dat er geen goed plan is lijkt me wel duidelijk. Israel doet dingen zonder overleg met de vs. Er is geen gezamenlijk doel. Ze hebben alle 2 hun eigen plan. En hoe het verder moet na de oorlog lijkt ook niet echt over na gedacht te zijn. Behalve dan: Hey succes ermee. Start maar een burger oorlog.

En het helpt ook niet dat ze elkaar allemaal tegen aan het spreken zijn. Trump zei idd dat het 5 weken ging duren. Ook zei die vandaag dat ze zo goed als klaar waren. Welke is het nou?

Rubio zei bijvoorbeeld idd dat ze nu wel moesten omdat israel ging aanvallen. Dat heeft weinig met complot meuk te maken als Rubio dit zelf als antwoord geeft op een vraag.

Trump zegt elke dag wat anders. En spreekt zichzelf zo vaak tegen.
pi_220310748
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Zou ik ook doen als ik Iran was. Denk dat die benzine wel 3 euro gaat worden hoor. Misschien grote olie crisis, want dit gaat echt nog niet klaar zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:36:10 #264
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220310857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat ze dat uiteindelijk gaan zeggen, en dan ben je geen steek verder want Iran is dan gewoon nog zoals ze was. Ze moeten ook een exit verzinnen want als het met die olie te gek gaat.
Er is alleen een exit als Iran dat bepaald. Als zij doorgaan kan Amerika wel stoppen maar is er geen exit. Dus dan kom je bij het punt; waarom zou Iran stoppen als zij juist in de sterkste positie zitten? Dat is dat de wereldeconomie naar de tering gaat en als dit vijf weken voortduurt je zo in een crisis a-la 2008 terecht komt. Daarnaast zorgen zij ervoor dat zowel Amerika als Israël hun stockpile flink aan het opmaken zijn en dus ook niet snel na X-aantal maanden opnieuw versterkt een 3e aanval kunnen inzetten op Iran. Iran heeft weinig incentive om dus de oorlog te stoppen. Vrijwel geen. En een deal maken of voorstellen….is toch niets meer waard. Het ligt dus volledig aan Iran.
enkelband
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:42:30 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220310908
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Dat de aanvallen prima gaan spreek ik van de rest ook niet tegen. Voor trump zelf kan het een aardige fiasco worden, aangezien rond de 70% van de Amerikanen tegen de oorlog zijn. En ze over paar maanden naar de stembussen moeten. En door de oorlog de prijzen nog harder omhoog gaan dan ze al gingen. En als er iets is waar Amerikanen op stemmen is het de economie.

Dat er geen goed plan is lijkt me wel duidelijk. Israel doet dingen zonder overleg met de vs. Er is geen gezamenlijk doel. Ze hebben alle 2 hun eigen plan. En hoe het verder moet na de oorlog lijkt ook niet echt over na gedacht te zijn. Behalve dan: Hey succes ermee. Start maar een burger oorlog.

En het helpt ook niet dat ze elkaar allemaal tegen aan het spreken zijn. Trump zei idd dat het 5 weken ging duren. Ook zei die vandaag dat ze zo goed als klaar waren. Welke is het nou?

Rubio zei bijvoorbeeld idd dat ze nu wel moesten omdat israel ging aanvallen. Dat heeft weinig met complot meuk te maken als Rubio dit zelf als antwoord geeft op een vraag.

Midterm elections vallen nagenoeg altijd negatief uit voor de zittende partij in de VS, dat zal nu niet anders zijn. Maar dat duurt voor nu nog ruim een half jaar. En op basis waarvan concludeer je dat er geen communicatie zou zijn tussen de VS en Israël?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:53:48 #266
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220310996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 19:50 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ik had van de vs meer verwacht dan van rusland ja.
Je verwacht dat een onderzoek snel is afgerond.
Ik denk dat er wel een poosje overheen gaat, Journalisten blijven er wel bovenop zitten!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:55:29 #267
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220311003
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:21 schreef over_hedge het volgende:

[..]

As of March 2026, a majority of Americans oppose U.S. military action against Iran, with recent polls indicating that 53% to 59% of Americans are against further intervention. Support for the strikes is relatively low, ranging from 27% to 44%, with high opposition to sending ground troops.
https://www.pbs.org/newsh(...)-iran-new-poll-finds

Maar goed niet elke poll is dezelfde!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 20:58:02 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220311034
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:36 schreef recidivist het volgende:

[..]
Er is alleen een exit als Iran dat bepaald. Als zij doorgaan kan Amerika wel stoppen maar is er geen exit. Dus dan kom je bij het punt; waarom zou Iran stoppen als zij juist in de sterkste positie zitten? Dat is dat de wereldeconomie naar de tering gaat en als dit vijf weken voortduurt je zo in een crisis a-la 2008 terecht komt. Daarnaast zorgen zij ervoor dat zowel Amerika als Israël hun stockpile flink aan het opmaken zijn en dus ook niet snel na X-aantal maanden opnieuw versterkt een 3e aanval kunnen inzetten op Iran. Iran heeft weinig incentive om dus de oorlog te stoppen. Vrijwel geen. En een deal maken of voorstellen….is toch niets meer waard. Het ligt dus volledig aan Iran.
Denk dat momenteel hun primere doel nog steeds is het uitschakelen van de raketten en drones die Iran af vuurt.
Zodat de schepen zo ook weer kunnen varen en gevaar bij omringende landen minder word.
Althans wat ik op de huidige aanvallen opmaak zijn ze daar momenteel mee bezig!
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:07:24 #269
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220311087

De enige keer dat een land zich 'onvoorwaardelijk' heeft over gegeven in een oorlog met de VS, is Japan geweest in WOII maar wel pas na het droppen van twee atoombommen door Truman. Just saying...
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:14:21 #270
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220311129
Volgens CNN zijn ze al bezig

Iran begins laying mines in Strait of Hormuz, sources say
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220311153
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik was even vergeten dat ze Venezuela binnen zijn gevallen en al het olie in beslag hebben genomen.
Dat hebben ze gedaan neem ik aan?

Oh nee wacht, ze hebben een deal gesloten en niks gestolen terwijl ik daarvoor hoorde dat alles met de olie te maken had, ze hadden behoiorlijk makkelijk alles gewoon in kunnen nemen maar dat deed men NIET!
Tuurlijk stelen ze geen olie, er bestaat zoiets als een wereld economie en kredietwaardigheid van de dollar. Als ze olie gaan stelen is het weg met de olie dollar
pi_220311171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:33 schreef Discombobulate het volgende:
Israël krabbelt ook terug. "Niet op zoek naar eindeloze oorlog"

Maar geen enkele van je doelstellingen behalen.
Zijn ze nu mooi laat mee. Denk dat Iran wel even door gaat nog. Eens kijken wie de laatste adem heeft. Grondtroepen naar Iran, dat gaat niet echt kijk maar eens naar hoe Iran vol staat met bergen en zacht woestijnzand.

Dit kan nog wel ff duren denk ik
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:21:10 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220311172
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens CNN zijn ze al bezig

Iran begins laying mines in Strait of Hormuz, sources say
:? ik meen dat ze geen navy meer hadden.
Doen ze nu via andere schepen?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:22:52 #274
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220311186
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zou ik ook doen als ik Iran was. Denk dat die benzine wel 3 euro gaat worden hoor. Misschien grote olie crisis, want dit gaat echt nog niet klaar zijn.
Voor ons alleen niet zo leuk.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 10 maart 2026 @ 21:23:44 #275
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220311194
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 21:21 schreef theguyver het volgende:

[..]
:? ik meen dat ze geen navy meer hadden.
Doen ze nu via andere schepen?
Opblaas ( :7 ) bootjes :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')