Een oude, bestaande fundering is al genoeg; daar op bouwen is renovatie en geen nieuwbouw.quote:Op maandag 25 mei 2026 12:33 schreef derLudolf het volgende:
Een muur laten staan, zodat je de gasaansluiting kunt houden
Geloof maar niet dat je daar met je kruiwagen naar binnen magquote:Op donderdag 28 mei 2026 21:19 schreef derLudolf het volgende:
Vanuit een hoek lijkt de haard nog groter (eerste foto waarop je hem ziet) maar volgens mij moet je er nog steeds een kruiwagen vol hout in gooien
Ik zou er uit slopen en mooie houten vloer inleggen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:38 schreef Soury het volgende:
Ben echt duizelig van die vloeren en zou constant op mijn bek gaan [ link | afbeelding ]
Escher museum wil het misschien wel overnemen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:38 schreef Soury het volgende:
Ben echt duizelig van die vloeren en zou constant op mijn bek gaan [ link | afbeelding ]
Verdacht goedkoopquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:46 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)lseweg-7-b/44463882/
Jij vindt dat goedkoop?quote:
Mijn 2 onder 1 kap gaat tegenwoordig al voor bijna een miljoen weg, dus ik vind dit ook relatief goedkoop lijken. Niet dat ik het heb liggen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jij vindt dat goedkoop?
Vreselijke vloeren overal inderdaad. En ben zelf niet zo fan van dan dit soort faux-bouw. Lijkt oud, is het niet. Ben wel benieuwd naar de garage trouwens. Jammer dat daar geen foto's van zijn.
Vanaf 1.4mln kom je in een aardig lastig budget terecht. Aantal mensen die het kunnen betalen gaat dan hard achteruit. Het staat daarnaast in Wehl, en dan ook.nog buitenaf. Huizen eromheen zijn zo te zien minder kapitaal, dus het is geen high end dure buurt vol succesvolle ondernemers en ander rijk volk. Huis & tuin is redelijk "smaakgevoelig". Telt allemaal bij elkaar op. Ik vind het niet perse goedkoop. Ook niet extreem duur overigens. Maar zal niet snel verkocht zijn denk ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:06 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mijn 2 onder 1 kap gaat tegenwoordig al voor bijna een miljoen weg, dus ik vind dit ook relatief goedkoop lijken. Niet dat ik het heb liggen.
Zeker als je die hele woonwagenbordeel-look eruit wil slopen moet je nog behoorlijk wat budget over hebben.
Potverdikkie, dan moet je je oprijlaan gewoon delenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:40 schreef Leandra het volgende:
Dat is vooral het punt in die prijsklasse: mensen hebben eisen en het geld het zelf anders/beter te doen, dus tenzij je echt op een bepaalde locatie wilt wonen (Gooi, Amsterdam) is het in die prijsklasse als je huis niet is wat mensen specifiek zoeken/willen.
Hier vergelijkbaar (minder grond en een setje van 3 huizen, dus alleen het middelste staat te koop).
Gaat wel verkocht worden, maar zal niet snel gaan.
https://www.funda.nl/detail/43311244
Ja... moet je niet aan denken toch?!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Potverdikkie, dan moet je je oprijlaan gewoon delen![]()
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:05 schreef livelink het volgende:
[..]
Potverdikkie, dan moet je je oprijlaan gewoon delen![]()
Hier vanuit het Zweedse platteland vind ik het wel serieus benauwend ogen.quote:
Zo te zien aan alle openliggende betimmering is hij bezig met (of gestrand in) een verbouwing en nog niet aan de inrichting toegekomen behalve het hoognodige. Dat gezegd hebbende, ik heb ook geen bank.quote:Op zondag 31 mei 2026 07:24 schreef Morri2 het volgende:
Woonboot in Den Bosch:
[ afbeelding ]
De bewoner heeft alleen een bureau, klapstoel en bed? Ik zie echt nergens een bank staan.
Oh, dat vind ik wel bijzonder. Ook geen makkelijke stoel of fauteuil?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:13 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Zo te zien aan alle openliggende betimmering is hij bezig met (of gestrand in) een verbouwing en nog niet aan de inrichting toegekomen behalve het hoognodige. Dat gezegd hebbende, ik heb ook geen bank.
Jawel, voor gedragen kleding die nog niet in de was hoeft.quote:Op zondag 31 mei 2026 14:46 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik wel bijzonder. Ook geen makkelijke stoel of fauteuil?
Een woonboot met 230V en kabel aansluiting. Maar geen riool. Wel een vuilwatertank met pomp.quote:Op zondag 31 mei 2026 07:24 schreef Morri2 het volgende:
Woonboot in Den Bosch:
[ afbeelding ]
De bewoner heeft alleen een bureau, klapstoel en bed? Ik zie echt nergens een bank staan.
quote:Op zondag 31 mei 2026 07:24 schreef Morri2 het volgende:
Woonboot in Den Bosch:
[ afbeelding ]
De bewoner heeft alleen een bureau, klapstoel en bed? Ik zie echt nergens een bank staan.
Het is gewoon een equivalent van de zolderkamer van de gemiddelde FOK!er maar dan zelfstandig op het waterquote:Op zondag 31 mei 2026 14:46 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik wel bijzonder. Ook geen makkelijke stoel of fauteuil?
Wat komisch, verderop staat precies nog zo'n setje huizen. Je moet het wel extra goed met je buren kunnen vinden daar lijkt me.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:40 schreef Leandra het volgende:
Dat is vooral het punt in die prijsklasse: mensen hebben eisen en het geld het zelf anders/beter te doen, dus tenzij je echt op een bepaalde locatie wilt wonen (Gooi, Amsterdam) is het in die prijsklasse als je huis niet is wat mensen specifiek zoeken/willen.
Hier vergelijkbaar (minder grond en een setje van 3 huizen, dus alleen het middelste staat te koop).
Gaat wel verkocht worden, maar zal niet snel gaan.
https://www.funda.nl/detail/43311244
Het is net een tegelshowroom.quote:Op donderdag 28 mei 2026 21:38 schreef Soury het volgende:
Ben echt duizelig van die vloeren en zou constant op mijn bek gaan [ link | afbeelding ]
Christus... ik raak alleen al van die keuken totaal overprikkeld!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:53 schreef Karstman het volgende:
Zei er iemand tegelshowroom?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook interessant het adres is Hollandse Tuin, nou veel hollandser krijg je het niet...
[ afbeelding ]
In Oepsquote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:53 schreef Karstman het volgende:
Zei er iemand tegelshowroom?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook interessant het adres is Hollandse Tuin, nou veel hollandser krijg je het niet...
[ afbeelding ]
Alsof het brandschade isquote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:19 schreef BE het volgende:
[..]
Christus... ik raak alleen al van die keuken totaal overprikkeld!![]()
Die arme plant achter de keukenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:53 schreef Karstman het volgende:
Zei er iemand tegelshowroom?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook interessant het adres is Hollandse Tuin, nou veel hollandser krijg je het niet...
[ afbeelding ]
Nee? Die zinken koof zit ter hoogte van de badkamer en aan de binnenkant zit er ook een soort van koof. Mijn gok zou zijn "riolering". Oud huis en die hadden doorgaans geen badkamer boven toen het gebouwd werd.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:21 schreef blomke het volgende:
Opmerkelijk: https://www.funda.nl/deta(...)bretweg-45/43392944/
Vraag me af wat er achter die vierkante zinken koof zit:
[ afbeelding ]
Uit de plattegronden kan ik het niet halen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel grappig dat Wikipedia daar het volgende over zegt:quote:Villa Kortonjo is een buitenhuis in de Nederlandse plaats Eindhoven. De buitenplaats, bestaande uit een villa, tuinmanswoning en een koetshuis, werd omstreeks 1907 gebouwd naar ontwerp van architect G. Geenen. Het complex aan de Aalsterweg grenst aan de Vogelkerslaan en aan de achtererven van de Floralaan West en de Kortonjolaan.
Het complex is in 2001 aangewezen als rijksmonument, omdat het als een bijzondere uitdrukking van culturele en sociaaleconomische ontwikkeling van buitenplaatsen aan de uitvalswegen van industriesteden wordt gezien. Ook het belang binnen het oeuvre van architect Geenen speelde hierbij een rol.
quote:In 2021 werd bekend dat de nieuwe eigenaar het interieur zonder toestemming grotendeels gesloopt heeft. De gemeente Eindhoven heeft bekend gemaakt dat onder andere muren doorgebroken waren en originele vloeren verwijderd zijn.[2] De gesloopte onderdelen zouden volgens de eigenaar niet-monumentale wijzigingen van de vorig eigenaar zijn. De vorige eigenaar heeft voor die wijzigingen, een restauratie, juist een erepenning van de Henri van Abbe Stichting gekregen. Diezelfde stichting had ook de verbouwing aan de gemeente doorgegeven, die heeft op haar beurt geconstateerd dat er zonder de nodige vergunningen gesloopt en verbouwd werd. De gemeente heeft na de constatering een bouwstop opgelegd en de eigenaar gesommeerd om de juiste vergunningen aan te vragen, een cultuurhistorisch onderzoek uit te laten voeren en daar ook de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed en de monumentencommissie er bij te betrekken.[3]
Staat al jaren te koop toch ?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 12:06 schreef SEMTEX het volgende:
Kortom(njo) daar kun je nog gezeik mee krijgen?
Geen jaren, maar wel al een tijdje.quote:
Vreemd dat beide voordeuren bruin zijn ... rest van het houtwerk is rood.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:34 schreef SEMTEX het volgende:
De eigenaar van deze woning dacht: eindelijk een keer die tuin aanpakken. Alles er maar meteen rigoureus uitgetrokken of omgehakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)ndellaan-7/44484752/
Je deelt deze troeptuin met de woning ernaast die ook te koop staat: https://www.funda.nl/deta(...)ellaan-7-a/44484867/
645k vs 495kquote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:34 schreef SEMTEX het volgende:
De eigenaar van deze woning dacht: eindelijk een keer die tuin aanpakken. Alles er maar meteen rigoureus uitgetrokken of omgehakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)ndellaan-7/44484752/
Je deelt deze troeptuin met de woning ernaast die ook te koop staat: https://www.funda.nl/deta(...)ellaan-7-a/44484867/
Gedaan tbv de verkoop, ik zie het wel vaker op funda. Blijkbaar willen kopers geen groene tuin. Jammer want de voortuin ziet er op streetview best aardig uit, hoogstens beetje wild met wat overmaatse coniferen. Het zal wel weer allemaal deprimerende donkergrijze betonklinkers worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2026 15:34 schreef SEMTEX het volgende:
De eigenaar van deze woning dacht: eindelijk een keer die tuin aanpakken. Alles er maar meteen rigoureus uitgetrokken of omgehakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)ndellaan-7/44484752/
Je deelt deze troeptuin met de woning ernaast die ook te koop staat: https://www.funda.nl/deta(...)ellaan-7-a/44484867/
186 m² t.o.v. 110 m² dat is qua oppervlakte nogal een verschil. Maar...Zulke prijzen voor zoiets!?quote:
Huizen staan hartje Eindhoven aan de rand van de duurste villawijk. Zou je niet zeggen trouwens als je die flats eromheen zietquote:Op zondag 14 juni 2026 13:09 schreef Morri2 het volgende:
[..]
186 m² t.o.v. 110 m² dat is qua oppervlakte nogal een verschil. Maar...Zulke prijzen voor zoiets!?
Of grijs grint en dan eens in de maand azijn eroverheen, zoals mijn burenquote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:10 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Gedaan tbv de verkoop, ik zie het wel vaker op funda. Blijkbaar willen kopers geen groene tuin. Jammer want de voortuin ziet er op streetview best aardig uit, hoogstens beetje wild met wat overmaatse coniferen. Het zal wel weer allemaal deprimerende donkergrijze betonklinkers worden.
Dit rommelige rijtje huizen kun je dan weer veel beter platgooien en er iets fatsoenlijks neerzetten wat meer toegespitst is op de huidige woningzoekende (meer alleenstaanden, geloof ik)quote:Op zondag 14 juni 2026 14:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Huizen staan hartje Eindhoven aan de rand van de duurste villawijk. Zou je niet zeggen trouwens als je die flats eromheen ziet.
Maar goed, je koopt technisch gezien de grond zodat je er een appartementen op kan zetten ofzo. Wat gelijk de reden is dat het leeg getrokken is. Dan kan je beter het oppervlakte van de percelen zien.
Inderdaad zeg. Zo is er toch nog minder animo om te kopen joh?quote:Op vrijdag 12 juni 2026 19:10 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Gedaan tbv de verkoop, ik zie het wel vaker op funda. Blijkbaar willen kopers geen groene tuin. Jammer want de voortuin ziet er op streetview best aardig uit, hoogstens beetje wild met wat overmaatse coniferen. Het zal wel weer allemaal deprimerende donkergrijze betonklinkers worden.
Dat gaat dan ook vrijwel gegarandeerd gebeuren zoals ik al postte. Aan de overkant van de straat gaan ze ook een flinke toren bouwen. Zit je tussen 3 hoge flats ingeklemd. Nee, als je een huis zoekt om te wonen ben je knettergek als je die koopt.quote:Op maandag 15 juni 2026 08:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dit rommelige rijtje huizen kun je dan weer veel beter platgooien en er iets fatsoenlijks neerzetten wat meer toegespitst is op de huidige woningzoekende (meer alleenstaanden, geloof ik)
Behoorlijk intens.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand een partijtje hout op de kop getikt?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen woord aan gelogen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Behoorlijk intens.
De tekst is heel neutraal: ‘de woning is voorzien van houten bekleding’.
Ziet er idd raar uit, een beetje een uit de hand gelopen uitbouw met schuur of zo.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef Halcon het volgende:
[ afbeelding ]
Deze mensen hebben een appartement in de tuin gebouwd
Linkje?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef Halcon het volgende:
[ afbeelding ]
Deze mensen hebben een appartement in de tuin gebouwd
Lijkt wel AI.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:37 schreef Halcon het volgende:
[ afbeelding ]
Deze mensen hebben een appartement in de tuin gebouwd
Grote kans dat zoiets gaat zorgen voor Rijdende Rechter toestanden.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:59 schreef Morri2 het volgende:
"Instapklaar beneden appartement met tuin, 2 badkamers en ideaal voor gedeeld
wonen"
Je gaat dus echt voor 250.000 in de tuin van iemand anders wonen...
Ze zijn wel consequent.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vraag ik me dus af. Met de informatie die er is vermoed ik dat het de uitgebouwde benedenverdieping is.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:59 schreef Morri2 het volgende:
"Instapklaar beneden appartement met tuin, 2 badkamers en ideaal voor gedeeld
wonen"
Je gaat dus echt voor 250.000 in de tuin van iemand anders wonen...
klopt, maar het kadaster kent er geen huisnummers zonder toevoeging. Terwijl die wel naast een deur hangt.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Volgens mij is het een groter gebouw met meerdere beneden- en bovenwoningen (appartementen) en ook nog een winkelpand ofzo, als ik naar streetview kijk
Euh, wel https://bagviewer.kadaste(...)90.9315&zoomlevel=15quote:Op dinsdag 16 juni 2026 16:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
klopt, maar het kadaster kent er geen huisnummers zonder toevoeging. Terwijl die wel naast een deur hangt.
hmmmquote:Op dinsdag 16 juni 2026 18:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Euh, wel https://bagviewer.kadaste(...)90.9315&zoomlevel=15
Heb je de film Backrooms gezien? Die laatste foto is net een backroomquote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sterker nog. Je gaat daar ook nog eens bijna ¤ 500 aan erfpacht per maand betalenquote:Op dinsdag 16 juni 2026 15:59 schreef Morri2 het volgende:
"Instapklaar beneden appartement met tuin, 2 badkamers en ideaal voor gedeeld
wonen"
Je gaat dus echt voor 250.000 in de tuin van iemand anders wonen...
En dan slechts een klein brandblussertje ophangen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 12:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Behoorlijk intens.
De tekst is heel neutraal: ‘de woning is voorzien van houten bekleding’.
quote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je zult maar net een lijn coke of speed gelegd hebben, en dan gaat de deurbel, en als je terug komt kun je het niet meer vindenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:27 schreef Finch het volgende:
In dit huis zijn de witte en beige tinten goed vertegenwoordigd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig mag de teddybeer wel een blauwe pyama aan
[ afbeelding ]
Dit is bij mijn tante in de straatquote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook niet helemaal mijn smaak maar ik vind het wel een prestatie om het hele huis consequent zo aan te kleden, daar zijn toch aardig wat uurtjes ingestoken. Het geeft voor de verandering ook wel een interessante 3D foto.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 11:56 schreef Geborenin1971 het volgende:
Iemand dit huis in Heerlen al gespot?
Bij de buitenkant:
[ afbeelding ]
Verwacht je niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die beddenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)oudeweg-60/80863196/
Nice! Mooie vondst!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)oudeweg-60/80863196/
Prachtig, ik zou er zo intrekkenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)oudeweg-60/80863196/
Ik zou het chronisch koud hebben met al die tegels en stenen. Als ik in deze hitte naar de foto's kijk, koel ik al wat af.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Prachtig, ik zou er zo intrekken
Niet zo prachtig als je het op de kaart bekijkt. Drukke weg in de buurt en vlak bij de vliegbasis.quote:Op maandag 22 juni 2026 19:53 schreef Zusje123 het volgende:
Een auto in de serre!
[ afbeelding ][/url][/img]
Verder prachtig plekje trouwens
https://www.funda.nl/deta(...)=share-listing-modal
Seventies bedoel jequote:Op zaterdag 20 juni 2026 12:07 schreef Marsenal het volgende:
Iets te tegelig en stenig naar mijn smaak, beetje 90's vibe, maar verder niks mis mee.
Ja die kleuren wel natuurlijk maar die steentjes en glazen vierkantjes hebben weer een 90's vibe voor mij.quote:
Het is allemaal origineel eind jaren 70. Ik zie best wat elementen uit het huis waarin ik opgegroeid ben, dat huis heeft hetzelfde bouwjaarquote:Op maandag 22 juni 2026 20:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja die kleuren wel natuurlijk maar die steentjes en glazen vierkantjes hebben weer een 90's vibe voor mij.
Eigen helikopterpadquote:Op maandag 22 juni 2026 19:44 schreef Adrie072 het volgende:
Prachtig huis, supermooie keuken, tuin mwoah...
[ afbeelding ]
https://www.funda.nl/deta(...)merpark-30/43335634/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |