abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220276327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:58 schreef Discombobulate het volgende:
Pete "No rules of engagement" Hegseth
Heeft ie weer iets geroepen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_220276333
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Heeft ie weer iets geroepen?
Dat had ie geroepen ja een paar dagen geleden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:01:02 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220276337
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens jou kunnen vluchtelingen nergens terecht.

Gewoon blijven zitten waar je zit, terwijl de VS het ene na het andere bombardement uitvoert.
[..]
Jij.
Ik geef aan dat die mensen kunnen worden opgevangen in omringende landen. Jij vond dat maar niets en stelde de vraag waarom die landen moet 'opdraaien' voor deze oorlog.
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij.
Heb ik gezegd dat die mensen niet tellen? Laat maar zien dan, quote de post maar waar ik dat heb gezegd ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220276343
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:54 schreef Discombobulate het volgende:
En als regime change niet gaat plaatsvinden, wat waarschijnlijk is, dan heeft Iran al helemaal een reden om als de bliksem een kernwapen te ontwikkelen en krijgen we een Noord-Korea scenario.
De dag nadat ze een kernwapen weten te bemachtigen laten ze die door een proxy terroristenstaat ontploffen boven Tel Aviv.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 20:02:18 #205
236264 crew  capricia
pi_220276356
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
[..]
https://www.airuniversity(...)sia-ukraine-context/

Ain't gonna happen. Zo werkt het gewoon niet. Je hebt een verkeerd beeld van zo'n situatie.
Dat weet ik ook wel. :D

Maar een half geleden bombardeerde de VS toch ook al alle nucleaire faciliteiten. En was alles uitgeschakeld volgens hun.

Dus kennelijk is hun oplossing gewoon twee keer per jaar ze naar de hell bombarderen.

Overigens eist Trump nu een total surrender van Iran. Nou, veel succes. Niet onze oorlog.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:03:57 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220276376
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:51 schreef Bensel het volgende:

[..]
het grote probleem was dat er geen steun was van bevolking of andere partijen in afghanistan. het werd ook een verweggistan issue, niemand die er echt zijn/haar politieke lot aan wilde verbinden. Het werd een ;opbouwmissie' terwijl de vijand en algemene staat van het land en het sentiment niet serieus genomen werd. Zeker in de nederlandse politiek was de missie meer een 'feelgood' deugmissie, we zouden die barbaren daar wel eens verheffen tot modelburgers. Om vervolgens heel hard weg te lopen toen het misging, want daadwerkelijk vechten tegen moslims was een faux pas
Over de bevolking werd ongeveer hetzelfde verteld als nu over de bevolking van Iran. Die werd onderdrukt door de taliban en wilde graag vrij zijn.
The End Times are wild
pi_220276377
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar een half geleden bombardeerde de VS toch ook al alle nucleaire faciliteiten. En was alles uitgeschakeld volgens hun.

Dus kennelijk is hun oplossing gewoon twee keer per jaar ze naar de hell bombarderen.

Overigens eist Trump nu een total surrender van Iran. Nou, veel succes. Niet onze oorlog.
Oooh, op die manier. Ja precies. :)

Elke twee maanden een weergaloos succes en de nucleaire capaciteiten 10 jaar terug in de tijd gebombardeerd. :9
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220276378
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:25 schreef sp3c het volgende:

[..]
zelfde voor dit rare getrol

internationaal recht is internationaal recht, daar hebben we ons nu eenmaal aan gecommiteerd, daar beoordelen we anderen op en daar beoordelen anderen ons op

dat je het er soms niet mee eens bent is echt jouw probleem, het gaat niet/nooit meer weg
Ik denk dat jouw mening over IR excessief optimistisch is. Zelfs in de afgelopen decennia was het overduidelijk dat IR vooral een 'Westers werktuig' was. Waarvan iedereen ook heel goed wist dat bij het ontbreken van een uitvoerende macht op mondiaal niveau vooral een papieren tijger was. Zeker het internationale recht tussen staten had pas een beetje werking als de betreffende staten bereid waren een zaak te laten berechten door het IGH.

Dat wij in de EU een klein beetje beter werkend IR hebben heeft ons een beetje blind gemaakt voor de realiteit buiten ons veilige clubje.
pi_220276380
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik geef aan dat die mensen kunnen worden opgevangen in omringende landen. Jij vond dat maar niets en stelde de vraag waarom die landen moet 'opdraaien' voor deze oorlog.
[..]
Volgens jouw logica kunnen die vluchtelingen nergens worden opgevangen.

quote:
Heb ik gezegd dat die mensen niet tellen? Laat maar zien dan, quote de post maar waar ik dat heb gezegd ..
Waar kunnen ze terecht?

Nergens.
En zij hebben niet om deze oorlog gevraagd.
Maar ze draaien wel op voor de gevolgen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:04:58 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220276391
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:01 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De dag nadat ze een kernwapen weten te bemachtigen laten ze die door een proxy terroristenstaat ontploffen boven Tel Aviv.
Nooit. Net zogoed waarom andere landen dat niet doen. Dan ligt er binnen een uur een terug op Teheran.
The End Times are wild
pi_220276396
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 19:41 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Daarmee suggereer je eigenlijk dat de partijen die Iran aanvallen doelbewust burgers treffen.
Nee de garde die ook de burgers in Iran vermoorden worden aangepakt en uitgeschakeld.
Er gaan er nog veel meer volgen.
Vakman pur sang
pi_220276416
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nooit. Net zogoed waarom andere landen dat niet doen. Dan ligt er binnen een uur een terug op Teheran.
Geef een willekeurige Palestijn een kernwapen en hij rent er hysterisch joelend mee Tel Aviv binnen.
pi_220276425
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het verschil is wel dat zij geloven in een heilige dood en hiernamaals, en een veel grotere kans dat ze willen sterven als martelaren.
Dat werd ook letterlijk gezegd steeds.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 20:09:35 #214
236264 crew  capricia
pi_220276467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Oooh, op die manier. Ja precies. :)

Elke twee maanden een weergaloos succes en de nucleaire capaciteiten 10 jaar terug in de tijd gebombardeerd. :9
Nou, geweldig succes ja. :D

Ik vind dit zo dom hè. Van Trump.
Geen overleg of een coalitie van goede landen om zich heen verzameld. Geen duidelijk idee hoe het nu moet gaat verlopen. Zelfs het doel wijzigt iedere dag.
En de fall-out is gigantisch.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:10:35 #215
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220276486
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:04 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik denk dat jouw mening over IR excessief optimistisch is. Zelfs in de afgelopen decennia was het overduidelijk dat IR vooral een 'Westers werktuig' was. Waarvan iedereen ook heel goed wist dat bij het ontbreken van een uitvoerende macht op mondiaal niveau vooral een papieren tijger was. Zeker het internationale recht tussen staten had pas een beetje werking als de betreffende staten bereid waren een zaak te laten berechten door het IGH.

Dat wij in de EU een klein beetje beter werkend IR hebben heeft ons een beetje blind gemaakt voor de realiteit buiten ons veilige clubje.
Hear , hear.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:12:05 #216
22565 asco
Los in deze tent
pi_220276512
Ik ben wel oorlogsmoe ondertussen.
Overal dat gezeik met dat kut gelovig klote volluk. Spring van een flat met een boek in je hand en sodemieter op naar je maagden. En dat doorgezopen oostblokvolluk zonder hersenen moet ook maar eens inzien dat die hele onzin nergens meer over gaat.

Zo.
Meer B:)B en muziek. O+
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:19:49 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220276591
Zie nu net op het AD een premium artikel staan dat de voorraad munitie slinkt en dat Trump nu bij Oekraïne en Europa smeekt.

Hopelijk zeggen de Europese landen zoiets als 'sorry hoor, maar dat is jullie oorlog, wij steunen onze Europese buurman Oekraïne, dat heeft onze prioriteit'.

Wat natuurlijk ook zo is.

En helemaal met in het achterhoofd hoe hij met 'ons' is omgegaan sinds hij president is, en zijn uitlatingen.
Om nog maar over de bedreigingen omtrent Groenland te zwijgen.

Eerst je trouwe bondgenoten en vrienden schofferen, bedreigen en ze een dolk in de rug steken.
En ze dan om hulp vragen :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:24:24 #218
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220276641
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:12 schreef asco het volgende:
Overal dat gezeik met dat kut gelovig klote volluk. Spring van een flat met een boek in je hand en sodemieter op naar je maagden. En dat doorgezopen oostblokvolluk zonder hersenen moet ook maar eens inzien dat die hele onzin nergens meer over gaat.

Zo.
Een van de 2 vechtende partijen voert slechts een verdedigingsoorlog he, tegen een nietsontziende wrede bezetter die daar niets te zoeken heeft.

Zij hebben geen keus.
De andere partij kan elk moment de oorlog beëindigen.

Wat betreft jouw laatste zin, daar kan ik het op vrijdagavond alleen maar mee eens zijn B:)B 🍻
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:25:04 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220276649
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:19 schreef StateOfMind het volgende:
Zie nu net op het AD een premium artikel staan dat de voorraad munitie slinkt en dat Trump nu bij Oekraïne en Europa smeekt.

Hopelijk zeggen de Europese landen zoiets als 'sorry hoor, maar dat is jullie oorlog, wij steunen onze Europese buurman Oekraïne, dat heeft onze prioriteit'.

Wat natuurlijk ook zo is.

En helemaal met in het achterhoofd hoe hij met 'ons' is omgegaan sinds hij president is, en zijn uitlatingen.
Om nog maar over de bedreigingen omtrent Groenland te zwijgen.

Eerst je trouwe bondgenoten en vrienden schofferen, bedreigen en ze een dolk in de rug steken.
En ze dan om hulp vragen :')
Europese “leiders” kruipen over de grond en likken de vloer als ze Trump zien. Gaat hij echt wel krijgen
The End Times are wild
pi_220276656
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan zul je zien dat die Amerikanen tig doden en 20 jaar later om weet ik veel wat voor een random reden de stekker uit het projectje steken en de Iraniërs een luchtmacht kado doen.
pi_220276688
Zonder grond offensief kunnen ze bommen gooien tot ze een ons wegen....
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 20:29:05 #222
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_220276714
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:12 schreef asco het volgende:

Zo.
Daarom moeten wij ons hier ook niet zo druk om maken, als dit stopt begint de volgende ellende wel weer.

Geniet van het leven zoals het is en neem het er van B:)B
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:30:48 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220276735
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb dus net aangegeven dat dit kan in de omringende landen. Waarom blijf je dit maar negeren?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Waar kunnen ze terecht?

Nergens.
En zij hebben niet om deze oorlog gevraagd.
Maar ze draaien wel op voor de gevolgen.
Dit vormt geen onderbouwing op je claim. Jij stelde dat ik zou hebben gezegd dat die mensen hun levens er niet toe zouden doen. Echter heb ik dit helemaal nergens gesteld. Wellicht is het dan ook een goed idee om op te houden met dit rare getroll.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 6 maart 2026 @ 20:32:20 #224
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220276762
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 20:27 schreef havanagila het volgende:
Zonder grond offensief kunnen ze bommen gooien tot ze een ons wegen....
Hoe staat het eigenlijk met die Koerden?

Paar dagen terug zouden ze vanuit Irak de grens overgestoken zijn.
A murky, forgotten land.
pi_220276777
200+ Israëlische stoere piloten tegelijkertijd boven je hoofd, dan moet er toch een klein lampje gaan branden dat je altijd de verkeerde God hebt aanbeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')