abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220273786
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoe? Waar zou Rusland kunnen landen of aanmeren?
De VS lijkt elke vorm van confrontatie met Rusland te willen vermijden, dus ze kunnen rustig het land intrekken of invaren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220273827
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet echt slim om daar een school te hebben.
Wat ik eerder hoorde op tv, is dat het daar een soort compound is. Dus de mensen die in het leger zitten werken en wonen op die basis en de school is dus erbij voor hun kinderen. Tsja, praktisch voor hun als er geen oorlog is maar niet handig indien wel.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:35:59 #53
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220273830
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Maar volgens sommigen is dit dus een kleine groep en klopt hier allemaal niets van. Bijzonder toch hoe men het beter denkt te weten dat nagenoeg elk onderzoek of poll, zelfs anoniem, gedaan door Perzen zelf.
Er is wel kritiek op die zogenaamd onafhankelijke bron.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:37:05 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220273846
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:35 schreef Perox het volgende:

[..]
Er is wel kritiek op die zogenaamd onafhankelijke bron.
Kom maar met die kritiek dan ... Waarom zou deze bron niet onafhankelijk zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:37:37 #55
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220273850
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:47 schreef nostra het volgende:
'‘Iraniërs zaten hierop te wachten: zelfs de grootste pacifisten vroegen om militaire interventie’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=S6pUH (gratis te lezen)
Die Iraanse wetenschapper is onderdeel van GAMAAN een non-profit instituut in NL dat onderzoek doet onder Iraniers mbt hoe zij naar Iran, samenleving, politiek en het regime kijken. Dit is een kritiek op de onderzoeksmethode van GAMAAN:

quote:
[A]ccording to polling experts, GAMAAN’s findings cannot be generalized to the broader Iranian public due to significant bias in who its surveys reach. GAMAAN relies chiefly on the Psiphon VPN platform to circulate its survey questionnaires, with about 66% of respondents in its latest poll participating through the platform, and the remainder reached through Telegram (13.1%), Instagram (8.5%), WhatsApp (4.6%), Twitter/X (1.5%), and the remaining 6.7% through other undisclosed channels. According to polling experts, these methods suffer from “coverage bias” in that they fail to reach large swathes of the Iranian population, including Iranians who do not use the internet, or do not use VPNs or encrypted messaging.
quote:
Nor do GAMAAN’s methods account for the fact that Iranians who use Psiphon or come across its surveys through social media are different in important ways from the Iranian population as a whole, to which GAMAAN claims its findings can be generalized.
quote:
Indeed, GAMAAN’s survey links are frequently shared by vocal critics of the Iranian regime, and demographic data reported by GAMAAN shows respondents are disproportionately urban (93.6% of respondents in its latest survey, vs. about 80% of the total Iranian population), college-educated (70.9% of respondents, compared to 27.7% of literate Iranians 19 years and older, per labor force statistics cited by GAMAAN); and high-income (54% of respondents had a “household monthly income above 13 million Rials,” compared to 40% among the target population, per GAMAAN’s methodology section).
quote:
“[F]or that inference that GAMAAN is making to be true, that this sample represents the Iranian population, the adult age population, we would have to assume or believe that Psiphon users are reflective of the Iranian population as a whole, which… just could not possibly be true,” Tavana said.
Onderstreept lijken me allemaal legitieme kritiekpunten.

quote:
GAMAAN’s surveys have a high rate of repeat participation (i.e., a large share of respondents to a given survey participated in previous GAMAAN polling), with 26% of respondents in its most recent poll having participated in previous GAMAAN surveys, which GAMAAN interpreted as “indicating that the random sampling method was effective in distributing the questionnaire among a wide range of demographic groups, reaching far beyond networks familiar with GAMAAN.”

“The authors’ claim that this number provides evidence that their methods reach a random sample is a vast misinterpretation,” according to Kevan Harris, an Associate Professor of Sociology at UCLA who was a Principal Investigator for the Iran Social Survey along with Tavana. “Indeed it is the opposite. This number, if true, is evidence of how this organization’s methods are reaching a relatively small, interconnected group of people who are predisposed to take their surveys.”

Bron
enkelband
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:39:01 #56
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220273863
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kom maar met die kritiek dan ... Waarom zou deze bron niet onafhankelijk zijn?
Het is geen onbetwiste autoriteit dat GAMAAN.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:41:31 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220273875
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:37 schreef recidivist het volgende:

[..]
Die Iraanse wetenschapper is onderdeel van GAMAAN een non-profit instituut in NL dat onderzoek doet onder Iraniers mbt hoe zij naar Iran, samenleving, politiek en het regime kijken. Dit is een kritiek op de onderzoeksmethode van GAMAAN:
[..]
[..]
[..]
[..]
Onderstreept lijken me allemaal legitieme kritiekpunten.
[..]

Dit komt letterlijk van iemands substack. Wat maakt deze substack auteur wél betrouwbaar en objectief?
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:39 schreef Perox het volgende:

[..]
Het is geen onbetwiste autoriteit dat GAMAAN.
Dat geldt voor geen enkel onderzoeksbureau. Ipsos is dat bijvoorbeeld ook niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220273890
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
Maar volgens sommigen is dit dus een kleine groep en klopt hier allemaal niets van. Bijzonder toch hoe men het beter denkt te weten dat nagenoeg elk onderzoek of poll, zelfs anoniem, gedaan door Perzen zelf.
Ik lees daar nergens in dat artikel dat Iraniërs massaal blij zouden zijn met de Amerikaanse en Israelische bombardementen. Dat zuig je dus maar even uit je duim.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:44:20 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220273894
Bijzonder dat Palestijnse baby’s en andere non-combattanten in Gaza zelf verantwoordelijk zijn wanneer ze vermoord worden door Israëlische militairen. Rechtse logica?

Ik begin wel benieuwd te worden wanneer het masterplan van demente donnie nou gepresenteerd gaat worden. Alleen “Onvoorwaardelijke overgave” is acceptabel blijkt de toddler in command nu te brallen. Mooi man, maar aan wie en hoe eigenlijk? Er is geen fokking Amerikaanse militair in Iran zelf te bekennen. Dus hoezo “onvoorwaardelijke overgave”?

Trump bewijst voor de zoveelste keer de realiteit van zijn bewind…

vrijdag 6 maart 2026 @ 15:45:50 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220273907
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want dat verzacht de martelingen door het regime?
Jouw irrelevante reactie verzacht de ongelukkige formulering dat Iran een democratie is?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:46:46 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220273913
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:43 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik lees daar nergens in dat artikel dat Iraniërs massaal blij zouden zijn met de Amerikaanse en Israelische bombardementen. Dat zuig je dus maar even uit je duim.
Nee, ik heb enkel gezegd dat het geen kleine groep betrof zoals jij stelde. Op basis waarvan beweer je dat eigenlijk?
pi_220273933
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Jouw irrelevante reactie verzacht de ongelukkige formulering dat Iran een democratie is?
Ik heb nooit gezegd dat Iran een democratie is.

Wel blijven opletten
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220273956
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:46 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, ik heb enkel gezegd dat het geen kleine groep betrof zoals jij stelde. Op basis waarvan beweer je dat eigenlijk?
Er is nog een aanzienlijke minderheid van de Iraanse bevolking van ongeveer 25% die de islamitische republiek steunt.
Daarnaast is er een groot deel van de Iraanse bevolking van ongeveeer de helft die weliswaar geen islamitische republiek meer wil, maar eigenlijk ook niet weet wat ze dan wel willen, of niet de verwachting hebben dat een ander politiek systeem verbetering zou brengen. Deze groep is dus eigenlijk neutraal of apolitiek.
En dan is er dus ongeveer 25% van de bevolking die wel graag een ander politiek systeem wil, maar hopeloos verdeeld is over de vraag wat er dan voor in de plaats moet komen.

Al met al heeft de islamitische republiek dus nog steeds de beste kaarten.
pi_220273959
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 15:55:16 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220273971
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb nooit gezegd dat Iran een democratie is.

Wel blijven opletten
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 06:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ondertussen is het de VS die in zijn geschiedenis voor miljoenen slachtoffers heeft gezorgd en complete landen heeft verwoest.
Waaronder het democratische Iran...
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220273972
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:54 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Gaat die dan nog wat doen aan boots on the ground, of niet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220273977
quote:
82s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[..]

Dat klopt dan ook, maar dan praat je niet over het hedendaagse Iran.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220273986
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hij gaat eerst ontzettend blij zijn met de indirecte deelname van Poetins Rusland.
Spijtig alleen dat zijn goeie vriend de foute partij steunt.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220273988
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
‘If Necessary’

https://time.com/7382186/(...)m_source=chatgpt.com
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220274002
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij gaat eerst ontzettend blij zijn met de indirecte deelname van Poetins Rusland.
Spijtig alleen dat zijn goeie vriend de foute partij steunt.
Dat lijkt me een wakeup call als jij als yank soldaat denkt dat je het wel ff voor 'je land' doet.

De oranje idioot is niet te beroerd om de rode loper uit te rollen voor dat figuur dat er voor zorgt dat jij het leven laat.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220274006
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Artikel is niet te lezen. En enige wat te lezen is staat mogelijk
pi_220274011
quote:
[ x ]
Het hele land moet eerst helemaal plat gegooid worden en burgers gedood.
Pas dan en onvoorwaardelijk _O-
pi_220274026
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 16:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat lijkt me een wakeup call als jij als yank soldaat denkt dat je het wel ff voor 'je land' doet.

De oranje idioot is niet te beroerd om de rode loper uit te rollen voor dat figuur dat er voor zorgt dat jij het leven laat.
Tsja.
Soldaten zijn doorgaans kanonnenvoer. En generaals doen doorgaans wat de commander in chief van ze eist.

Het zullen eerder de stemgerechtigden zijn, soldaat of niet, die wakker moeten worden.
Als ze die mogelijkheid krijgen tenminste. Trump heeft van een andere goede vriend, Zelensky, begrepen dat je een oorlogssituatie kunt gebruiken om verkiezingen uit te stellen. Sindsdien heeft hij daar al meerdere malen publiekelijk van gedagdroomd.
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 16:06:58 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220274035
quote:
[ x ]
Nou dat is dan maar duidelijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220274051