Vast nog een restantje van de vorige minister. Maar gelijk een valse start.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:28 schreef nostra het volgende:
Ministerie verbiedt gemeenten om staalslakken zelf aan banden te leggen https://www.nu.nl/klimaat(...)anden-te-leggen.html
quote:Minister Eelco Heinen (Financiën, VVD) heeft zijn eigen ambtenaren, Kamerleden van de coalitie en verantwoordelijk staatssecretaris Eelco Eerenberg (D66) gepasseerd met zijn uitspraken over wijziging van de vermogensbelasting.
Wat is dat voor iets bizars eigenlijk? Je MOET je gemeente vervuilen met staalslakken tenzij Den Haag anders beslist ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:28 schreef nostra het volgende:
Ministerie verbiedt gemeenten om staalslakken zelf aan banden te leggen https://www.nu.nl/klimaat(...)anden-te-leggen.html
Anders wil niemand ze hebben en dan wordt Tata verdrietig.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is dat voor iets bizars eigenlijk? Je MOET je gemeente vervuilen met staalslakken tenzij Den Haag anders beslist ofzo?
Zoals gebruikelijk willlen de vervuilers niet zelf hun troep opruimen en leggen ze het probleem van de vervuiling bij bevolking. De politiek gaat daar uiteraard altijd gretig in mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Anders wil niemand ze hebben en dan wordt Tata verdrietig.
De vervuiler betaalt bepaalt.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk willlen de vervuilers niet zelf hun troep opruimen en leggen ze het probleem van de vervuiling bij bevolking. De politiek gaat daar uiteraard altijd gretig in mee.
Je ziet dit verkeerd. In het kader van de circulaire economie is dit een waardevolle bouwstof. Zeker voor parken en schoolpleinen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zoals gebruikelijk willlen de vervuilers niet zelf hun troep opruimen en leggen ze het probleem van de vervuiling bij bevolking. De politiek gaat daar uiteraard altijd gretig in mee.
Ik heb er vroegah ook lekker in zitten spelen toen ik nog een mini xpompompomx was.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je ziet dit verkeerd. In het kader van de circulaire economie is dit een waardevolle bouwstof. Zeker voor parken en schoolpleinen.
Ik ook als 6 jarige. Ben toen best wel ziek geweest. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat dat de oorzaak is, maar volgens onze huisarts was er in die tijden wel een toename.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb er vroegah ook lekker in zitten spelen toen ik nog een mini xpompompomx was.
Bij ons lag het als verharding in het brandgangetje achter ons huis. Ik heb daar wel flink in gegraven met m'n schepje en m'n emmertje enzo, maar volgens mij heb ik er niks aan over gehouden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ook als 6 jarige. Ben toen best wel ziek geweest. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat dat de oorzaak is, maar volgens onze huisarts was er in die tijden wel een toename.
Ik woon inmiddels precies buiten de rode cirkel.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bij ons lag het als verharding in het brandgangetje achter ons huis. Ik heb daar wel flink in gegraven met m'n schepje en m'n emmertje enzo, maar volgens mij heb ik er niks aan over gehouden.🤞
Ook Haarlemmer?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik woon inmiddels precies buiten de rode cirkel. [ afbeelding ]
Ik ga er vanuit dat deze rode cirkel net zo goed werkt als asbest lintjes en dat er van vervuiling buiten die cirkel nul sprake is.
Klopt, extra veiligheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jazeker, maar dacht dat jij naar Leiden geweken was.
Dat zou wel een leuke statistiek zijn, per leeftijdscohort een percentage van hoeveel mensen in die plaats (of binnen 10 km) geboren zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, extra veiligheid.Maar ben daar maar import, stukken meer incrowd dan Haarlem.
Volgens mij niet echt beschikbaar. Maar ik ken verhalen van bevallende vrouwen die in de ambu die de Kanaalweg (richting Leiderdorp) opreed, schreeuwden om om te keren, want dáár geboren worden: nee.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat zou wel een leuke statistiek zijn, per leeftijdscohort een percentage van hoeveel mensen in die plaats (of binnen 10 km) geboren zijn.
Oei, gaat mijn dochter daar last mee krijgen? Het staat wel op haar id-kaart...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij niet echt beschikbaar. Maar ik ken verhalen van bevallende vrouwen die in de ambu die de Kanaalweg (richting Leiderdorp) opreed, schreeuwden om om te keren, want dáár geboren worden: nee.
Gelukkig zitten de kinderen tegenwoordig allemaal veilig binnenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bij ons lag het als verharding in het brandgangetje achter ons huis. Ik heb daar wel flink in gegraven met m'n schepje en m'n emmertje enzo, maar volgens mij heb ik er niks aan over gehouden.🤞
Den dat ze bij jouw zeggen "dat moakt nait oet ja" al weet ik niet zo goed welk Gronings ze waar spreken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oei, gaat mijn dochter daar last mee krijgen? Het staat wel op haar id-kaart...
Het lijkt me wel een goed idee dat de nationale overheid zaken toestaat en/of verbied obv objectieve criteria ipv dat iedere gemeente zijn eigen inschatting gaat maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is dat voor iets bizars eigenlijk? Je MOET je gemeente vervuilen met staalslakken tenzij Den Haag anders beslist ofzo?
I mean ... Je bent FoK! mod nu ...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |