Dankje, ik kom er wel uit zo met al deze tipsquote:Op maandag 13 april 2026 19:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Kwestie van snoeien.
Wij hebben de bonte portugese laurier staan als haagje. Die kan 2-4m hoog worden maar wij houden ‘m veel lager in de voortuin. Kan goed in de schaduw en op zandgrond ook.
Vrij slechte foto maar ik vind het bonte van het blad zo leuk ogen.quote:Op maandag 13 april 2026 19:06 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankje, ik kom er wel uit zo met al deze tips
Laurier heeft in geval geen doorns
Ook heel leuk; niet wintergroen maar wel mooie bloei, leuke besjes, goed voor allerlei gespuis: Appelbesquote:Op maandag 13 april 2026 19:06 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankje, ik kom er wel uit zo met al deze tips
Laurier heeft in geval geen doorns
Eekhoorntjequote:Op maandag 13 april 2026 17:59 schreef bleiblei het volgende:
De Judaspenning die ik ergens helemaal achterin in een hoekje tussen oud steigerhout en een stapeltje oud ijzer dat nog weggebracht moet worden, gepropt heb. Staat er zo bij:
[ afbeelding ]
Niet echt mijn favoriet. Het kaartje bij de kweker met "max 3, laat ook over voor anderen!" Verleidde mij tot het meenemen van 3 plantjes.
Mijn voorjaarsfavoriet is de kruip Phlox in de voortuin.
[ afbeelding ]
En! Vandaag een jonkie gespot in de kastanjeboom:
[ afbeelding ]
Ik vind dat juist wel lollig. Hier was het precies andersom. Ook een ongelukje, maar vooral omdat ik helemaal geen roze heb.quote:Op maandag 13 april 2026 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
We lopen hier qua groen en bloei echt een tijdje achter op de meesten van jullie, maar het is al zo’n verschil met een paar weken geleden.
Met planten van de tulpenbollen is er 1 orange emperor tussen de roze/paarse/apricot pride mix beland, jammer.
Kende het plantje nog niet, maar dat klinkt heel goedquote:Op maandag 13 april 2026 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook heel leuk; niet wintergroen maar wel mooie bloei, leuke besjes, goed voor allerlei gespuis: Appelbes
Makkelijke groeier, sterke plant, goed snoeibaar.
Dat doet het, maar het bloeit pas het 2e jaar, dus in het begin heb je om het jaar bloeiende judaspenning. En je moet niet het niet-bloeiende jaar dat rare onkruid bestrijdenquote:Op maandag 13 april 2026 20:51 schreef Seven. het volgende:
Judaspenning schijnt zich wel makkelijk uit te zaaien. Ik hoop het, maar het zal hier nog wel ff duren .
Goed om te wetenquote:Op maandag 13 april 2026 21:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat doet het, maar het bloeit pas het 2e jaar, dus in het begin heb je om het jaar bloeiende judaspenning. En je moet niet het niet-bloeiende jaar dat rare onkruid bestrijden.
Na een paar jaar is er ok altijd wel wat zaad dat een jaartje ligt voordat het ontkiemt en dan heb je alle jaren bloei.
Oh, en zet er geen witte judaspenning bij. Die is dominant, na een paar jaar ben je alle paarse kwijt.
Ken dat, erg frustrerend... Heb zelf een paar apparaatjes hangen die katten verjagen door middel van ultrasoon geluid. Katten haten dat. Werkt goed hier, maar ja, kleine tuin.quote:Op dinsdag 14 april 2026 09:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden tig stekjes van de sedum Herbstfreude gemaakt en in de grond gestopt. Zie ik net daar een berg aarde op het terras liggen, heeft een of andere klote buurtkat daar heel enthousiast lopen graven. Ik haat die klotekatten die m’n tuin vernaggelen.
Ik heb zelf last van het geluid van dergelijke verjagers, helaas.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:16 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ken dat, erg frustrerend... Heb zelf een paar apparaatjes hangen die katten verjagen door middel van ultrasoon geluid. Katten haten dat. Werkt goed hier, maar ja, kleine tuin.
Oh, ben zelf doof, dus ik hoor 't sowieso niet.quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb zelf last van het geluid van dergelijke verjagers, helaas.
Op dinsdag 14 april 2026 12:51 schreef Blues het volgende:
Mooi die Pulsatillaquote:Op dinsdag 14 april 2026 14:23 schreef Kanaroe het volgende:
Hadden we het over Witte Judaspenning?
[ link | afbeelding ]
Naast 3 Mannetjesvarens en een gedooghoekje Lelietjes van Dalen is dit Wildemanskruid (Pulsatilla) de only survivor in mijn voortuin
[ link | afbeelding ]
Heerlijk, meerdere zusterplantjes erbij gezet ooit, maar niks bleef leven.quote:
Ik zou begonnen zijn of ie het normaal vind om door de heg te gaan hangenquote:Op dinsdag 14 april 2026 16:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Nou jaa…Ik was lekker in de tuin aan het werk, hangt er opeens een of andere kerel over m’n haag z’n kat te lokken. Dus ik vraag wat z’n kat in m’n tuin doet. Dat was kennelijk niet de juiste vraag want “ op zo’n imbeciele vraag ga ik niet antwoorden idioot, hou je bek” Toen ik zei dat ik niet gediend was van katten in m’n tuin en van een dergelijke reactie op mijn vraag ging hij nog even door.
M’n haag is nog geen meter hoog, hij groeit helaas nog niet zo hard.quote:Op dinsdag 14 april 2026 17:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zou begonnen zijn of ie het normaal vind om door de heg te gaan hangen.
Stel je had er topless liggen zonnen. Dat is toch idioot? Bel dan aan, onbeschofte mafklapper.
Misschien een half jaar afdekken met donker zeil?quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:31 schreef Clayton1 het volgende:
Heeft iemand een tip voor me?
Er groeit Heermoes ( Paardenstaart ) in mijn achtertuin.
Ik weet dat dit hardnekkig onkruid is en het liefst groeit op arme grond.
Het probleem is, het groeit op mijn betegelde stuk en komt dus door de voegen omhoog.
Dus erg lastig om het te bestrijden laat staan de wortels eruit te trekken.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Thx
Exact dezelfde frustratie gehad. Je blijft die zooi maar tussen de voegen weg krabben, maar komt net zo hard weer terug.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:31 schreef Clayton1 het volgende:
Heeft iemand een tip voor me?
Er groeit Heermoes ( Paardenstaart ) in mijn achtertuin.
Ik weet dat dit hardnekkig onkruid is en het liefst groeit op arme grond.
Het probleem is, het groeit op mijn betegelde stuk en komt dus door de voegen omhoog.
Dus erg lastig om het te bestrijden laat staan de wortels eruit te trekken.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Thx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |