abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2026 @ 09:53:13 #151
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220261825
En dan over 30 jaar klagen dat de werkende populatie te laag is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220261851
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 12:34 schreef Kriegel het volgende:
Ja joh, ontmoedig het nemen van kinderen vooral nog wat verder. Die hebben we niet nodig ofzo.

ALLES VOOR DE WERKGEVURS _O_
Het is ook wel een beetje dubbel hé _O_ Enerzijds hebben we meer handen nodig dan ooit tevoren, anders heb je per paar handen ook een woning nodig (soms wonen die handen samen met andere handen uiteraard, maar je snapt mijn punt) en die woningen zijn dan ook weer niet voorradig.
  donderdag 5 maart 2026 @ 09:57:05 #153
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220261864
Bevalboete.
Eigen risico in de zorg omhoog.
AOW leeftijd omhoog.
Vermogensbelasting ongunstiger berekend.
Kortere WW.
Lagere arbeidsongeschiktheidsuitkering.
"Vrijheidsbijdrage".

Het ging toch best goed met Nederland? Waar is dit allemaal voor nodig?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220261929
quote:
86s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bevalboete.
AOW leeftijd omhoog.
Kortere WW.
"Vrijheidsbijdrage".

De verhouding werkenden versus inactiven veranderd vanwege de demografie. Daarnaast zorgt de vergrijzing voor toenemende zorgvraag. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Daarnaast neemt de verdiencapaciteit van de werkende bevolking af door niet westerse migratie.

quote:
AI Overview
De inkomenssituatie van migranten en autochtonen in Nederland vertoont aanzienlijke verschillen, waarbij de herkomst en verblijfsduur een grote rol spelen. Over het algemeen hebben autochtone Nederlanders en westerse migranten een hoger besteedbaar inkomen dan niet-westerse migranten
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220261953
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:47 schreef Montagui het volgende:
Even wat minder inkomen door een keuze die je zelf maakt (en je werkgever benadeelt). Ik vind dan 80% of 90% betaald krijgen best een goeie deal.
Dat is wel wat kortzichtig. Als mensen stoppen met kinderen maken zijn er voor de langere termijn geen werknemers meer over.
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:09:15 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220261974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De verhouding werkenden versus inactiven veranderd vanwege de demografie. Daarnaast zorgt de vergrijzing voor toenemende zorgvraag. Ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.
Daarnaast neemt de verdiencapaciteit van de werkende bevolking af door niet westerse migratie.
[..]

Dus wij mogen weer meer betalen met een afbrekende welvaart omdat een stel 'vluchtelingen' hier komt om te parasiteren?

Fijn dat je het toegeeft.

Deuren dicht!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:12:15 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220261998
quote:
86s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Bevalboete.
AOW leeftijd omhoog.
Kortere WW.
"Vrijheidsbijdrage".

Er is geen sprake van een bevalboete. Vrouwen in een hogere inkomensklasse krijgen iets minder gratis geld in de 4 maanden dat ze thuis mogen zitten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:12:50 #158
pi_220262005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:04 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]
Die oorzaken zie ik niet aangepakt worden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220262070
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Die oorzaken zie ik niet aangepakt worden.
Dat komt door decadentie veroorzaakt doordat Nederland sinds 1600 het nogal voor de wind is gegaan, het zit niet in de volksaart imo. Zie de verschillen in beleid met Luxemburg, Denemarken en Zwitserland. Die landen hebben die decadente mentaliteit niet.
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:21:53 #160
pi_220262092
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:12 schreef Caland het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een bevalboete. Vrouwen in een hogere inkomensklasse krijgen iets minder gratis geld in de 4 maanden dat ze thuis mogen zitten.
En dat thuis mogen zitten is natuurlijk volkomen terecht, gezien de enorme impact op lichaam en geest van een zwangerschap op een vrouw.

Waar het om gaat is niet de getalletjes en of dat veel is of weinig. Het gaat erom dat er getornd wordt aan een principe, een verworven recht. Dat wordt nu opengebroken onder het mom van "dat missen ze toch niet". Je zet daarmee een deur open die gesloten moet blijven.
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:22:59 #161
pi_220262112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat komt door decadentie veroorzaakt doordat Nederland sinds 1600 het nogal voor de wind is gegaan, het zit niet in de volksaart imo. Zie de verschillen in beleid met Luxemburg, Denemarken en Zwitserland. Die landen hebben die decadente mentaliteit niet.
Maar de problemen worden wel gezien, vandaar die stroom aan bezuinigingen en lastenverzwaringen. Het blijft wonderlijk hoe dat werkt.
pi_220262246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus wij mogen weer meer betalen met een afbrekende welvaart omdat een stel 'vluchtelingen' hier komt om te parasiteren?

Parasiteren wil ik het niet noemen, mensen zoeken nu eenmaal graag een beter bestaan. Daarnaast zal er nogal wat niet westerse migratie plaatsvinden door huwelijksvorming. Omdat er in Nederland geen structurele harde keuzes worden gemaakt, maar gekaasschaafd blijven er maar 2 zaken over: monetaire financiering of de werkenden en bedrijven steeds hoger belasten. Wat de bedrijven betreft zitten we vermoedelijk op de top van wat nog gaat, bedrijven investeren niet tot nauwelijks meer in Nederland. Daarom worden vooral de werkenden nu steeds vaker de Sjaak. De wal zal het schip keren omdat men de 'werken is voor de dommen mentaliteit' terugbrengt, dat heb ik nog bewust meegemaakt in de 80er jaren.
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:35:15 #163
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220262268
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En dat thuis mogen zitten is natuurlijk volkomen terecht, gezien de enorme impact op lichaam en geest van een zwangerschap op een vrouw.

Waar het om gaat is niet de getalletjes en of dat veel is of weinig. Het gaat erom dat er getornd wordt aan een principe, een verworven recht. Dat wordt nu opengebroken onder het mom van "dat missen ze toch niet". Je zet daarmee een deur open die gesloten moet blijven.
Er wordt niet aan getornd, je krijgt als je goed boert gewoon wat minder uitkering.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220262279
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is wel wat kortzichtig. Als mensen stoppen met kinderen maken zijn er voor de langere termijn geen werknemers meer over.
Ik ben voor het bevorderen van 'kinderen maken', maar niet om daarbij een werkgever te benadelen.

Doe dan wat aan de kinderbijslag of zo.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:04:50 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220262459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Parasiteren wil ik het niet noemen, mensen zoeken nu eenmaal graag een beter bestaan. Daarnaast zal er nogal wat niet westerse migratie plaatsvinden door huwelijksvorming. Omdat er in Nederland geen structurele harde keuzes worden gemaakt, maar gekaasschaafd blijven er maar 2 zaken over: monetaire financiering of de werkenden en bedrijven steeds hoger belasten. Wat de bedrijven betreft zitten we vermoedelijk op de top van wat nog gaat, bedrijven investeren niet tot nauwelijks meer in Nederland. Daarom worden vooral de werkenden nu steeds vaker de Sjaak. De wal zal het schip keren omdat men de 'werken is voor de dommen mentaliteit' terugbrengt, dat heb ik nog bewust meegemaakt in de 80er jaren.
Zo wil ik het zeker wel noemen. En het volk wat hier al is, mag steeds harder betalen en harder inleveren op voorzieningen om 'hun' te kunnen betalen.
NL groeit alleen maar omdat er import is. Er zijn minder geboortes dan er mensen sterven. Import is er om de bevolking te laten groeien, maar vervolgens doet die import geen reet om ook maar bij te dragen aan ons land en de voorzieningen op pijl te houden.

Dus hier komen om vervolgens te profiteren van de voorzieningen die er al zijn. Dus kost het ons alleen maar.
Ik zie daarom een derde optie: niet meer importeren, waardoor er minder kosten zijn om dat volk op te moeten vangen en te huisvesten in onze maatschappij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:12:47 #166
pi_220262511
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Er wordt niet aan getornd, je krijgt als je goed boert gewoon wat minder uitkering.
Dus wordt er aan getornd.

quote:
(fig.) ergens aan tornen, trachten het veranderd te krijgen : daar moet je maar niet aan tornen ; er valt veel aan te tornen, er is veel aan vast; er valt niet aan te tornen, men kan er niets aan veranderen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 13:18:00 #167
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_220263837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 09:47 schreef Montagui het volgende:
Even wat minder inkomen door een keuze die je zelf maakt (en je werkgever benadeelt). Ik vind dan 80% of 90% betaald krijgen best een goeie deal.
Dat zou je kunnen zeggen als kinderen niet ook belangrijk zijn voor de maatschappij. Uiteindelijk kiest niemand natuurlijk bewust voor kinderen om de maatschappij te spekken... Maar ik vraag me af of Jetten helemaal beseft hoeveel geld dubbele vergrijzing (hogere levensverwachting, minder kinderen) kost. Ik weet een klein beetje hoeveel onze gemeente kwijt is aan ouderenzorg, en je ziet dat nu per jaar concreet (veel) toenemen en we weten echt nog niet waar dat gaat eindigen. Op basis daarvan kun je een babyboom alleen maar wensen. Grote stad overigens, geen uitstervend dorpje waaruit alle jongeren wegtrekken.

Kinderen krijgen is al een vrij dure hobby, vooral als je inkomen goed is.

Lager opgeleiden hoeven stukken minder in te leveren (meer salarisgebonden toeslag, objectief minder salaris inleveren, procentueel gezien hogere kinderbijslag, en in het beste geval een sociale huurwoning die door de staat onderhouden wordt) :P .

De vraag is of je wil dat kinderen krijgen alleen aantrekkelijk is voor lager opgeleiden. Ik zie daar oprecht een demografisch gevaar in op de langere termijn.

Wij verdienen vrij goed, en ik ben nu zwanger, en ik kan niet zeggen dat ik heel veel financiële ademruimte ervaar, als je al ziet wat voor een hap uit je inkomen ouderschapsverlof/opvang nu al is (en dat komt dan weer vooral door onze bijpassende veels te dure hypotheek i.c.m. een stuk minder "staatshulp" ).
Daar staat het privilege van overwaarde tegenover, en ik beschouw ons als gezegend met een koopwoning, maarja.... van die overwaarde kan ik de opvang niet betalen :+ .
pi_220263885
Nog minder geboortes, nog meer druk om gajes uit de derde wereld hierheen te halen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')