abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2026 @ 08:58:38 #176
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220279947
quote:
Verkiezingswinnaar D66 maakte in haar verkiezingsprogramma een groot punt van gendergelijkheid. De partij beloofde betere mogelijkheden voor ouders om werk en zorg gelijk te verdelen.
Goh.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:12:47 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220280012
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat klopt, dat kreeg ik ook na de geboorte van mijn kinderen. 1 dag voor de geboorte en een halve dag om aangifte te doen.

En daarna kregen vaders verlof, ik stuurde toen veel mensen aan, ging de vrouw werpen dan was je sommigen zo maanden kwijt.
Ik heb die baby tijden ongeveer half in delirium meegemaakt, ‘s nachts nauwelijks slapen en overdag proberen te werken, 5dw.
Ik had drie weken vakantieverlof gespaard om thuis te kunnen zijn
The End Times are wild
pi_220280017
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik had drie weken vakantieverlof gespaard om thuis te kunnen zijn
Ja ik een week ofzo.
Vakman pur sang
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:15:48 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220280028
Nu vond ik die ene dag ook karig, maar de huidige drie en een halve maand wel erg royaal. Als ze zelf ook nog verlof pakken zijn ze wel heel lang weg.
Het is ook weer niet zo dat mannen gebaard hebben of moeten borstvoeden.
The End Times are wild
pi_220280040
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:15 schreef LXIV het volgende:
Nu vond ik die ene dag ook karig, maar de huidige drie en een halve maand wel erg royaal. Als ze zelf ook nog verlof pakken zijn ze wel heel lang weg.
Mee eens, 1 maand zou ik een mooi alternatief vinden
pi_220280062
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:15 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, die 3,5 maand na het geboorteverlof is allemaal tegen 70% loon hè. Dus je levert flink wat in als vader als je de keuze maakt om je partner te helpen bij de eerste tijd die toch best een ingrijpende verandering op je leven is, zeker bij de eerste.

Ik vind niet dat we moeten ontmoedigen om nog minder kinderen te krijgen.
pi_220280063
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat klopt, dat kreeg ik ook na de geboorte van mijn kinderen. 1 dag voor de geboorte en een halve dag om aangifte te doen.

En daarna kregen vaders verlof, ik stuurde toen veel mensen aan, ging de vrouw werpen dan was je sommigen zo maanden kwijt.
Ik heb die baby tijden ongeveer half in delirium meegemaakt, ‘s nachts nauwelijks slapen en overdag proberen te werken, 5dw.
En hoe was dat?

Mijn partner kwam als een wrak uit de bevalling, dus ik was maar wat blij dat ik een poosje thuis kon blijven. Al-met-al ben ik toen tien weken thuis geweest en ik was heel blij dat dat kon. Niet dat ze na 10 weken al volledig hersteld was, maar de zwaarste periode was tenminste overbrugd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:29:35 #183
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220280110
Dit kabinet wil van Nederland nog meer een land maken waar het geen reet uitmaakt wat je doet of hoeveel uur je werkt, aan het einde van de streep blijft er ongeveer hetzelfde over elke maand. Een hele ingewikkelde variant van het basisinkomen.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:42:47 #184
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220280177
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:29 schreef Richestorags het volgende:
Dit kabinet wil van Nederland nog meer een land maken waar het geen reet uitmaakt wat je doet of hoeveel uur je werkt, aan het einde van de streep blijft er ongeveer hetzelfde over elke maand. Een hele ingewikkelde variant van het basisinkomen.
De inkomensverschillen worden anders wel steeds groter.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220280264
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En hoeveel van die vrouwen zitten nog daadwerkelijk in hun vruchtbare leeftijd én hebben daarbij ook nog eens een kinderwens?
Hier eentje
Jaarinkomen van 120k bruto en momenteel zwanger.

Ik ben het niet eens met deze regeling
Ik heb op professioneel gebied heel veel overwonnen.
Keihard gewerkt om het salaris te verdienen dat ik verdien, zwanger en niet zwanger. Bergen overwonnen terwijl je door zwangerschap minder belastbaar bent. Werken in een harde cultuur. Zwangerschapsdiscriminatie doorstaan
Aantal dagen dat ik tijdens m’n zwangerschap ziekgemeld was: 0
(Dus buiten het zwangerschapsverlof om)

Ik heb dat allemaal niet gedaan om helemaal naar jan modaal te nivelleren. Dan wil ik ook de bijbehorende vermindering van mijn taken en verantwoordelijkheden
pi_220280274
Dit kabinet wil graag zo snel mogelijk weggestuurd worden ofzo?
Hoe verzinnen ze dergelijke dingen toch :')
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:56:40 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220280282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Hier eentje
Jaarinkomen van 120k bruto en momenteel zwanger.

Ik ben het niet eens met deze regeling
Ik heb op professioneel gebied heel veel overwonnen.
Keihard gewerkt om het salaris te verdienen dat ik verdien, zwanger en niet zwanger. Bergen overwonnen terwijl je door zwangerschap minder belastbaar bent. Werken in een harde cultuur. Zwangerschapsdiscriminatie doorstaan

Ik heb dat allemaal niet gedaan om helemaal naar jan modaal te nivelleren. Dan wil ik ook de bijbehorende vermindering van mijn taken en verantwoordelijkheden
Dat is zeg maar een beetje het idee van verlof
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:59:38 #188
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_220280306
Haat naar mensen die zwanger kunnen worden
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_220280307
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is zeg maar een beetje het idee van verlof
Nee verlof, is “ziek”
Hoort geen boete te zijn
Dit is geen vakantie of sabbatical hè
Dit is broodnodig fysiek en mentaal herstel

Als je het proces van 3e trimester zwangerschap, bevalling, kraambed en borstvoeding hebt meegemaakt weet je dat het verlof in Nederland het minimale is van wat menswaardig is.

En als je dit toch wil doen moet je het maar voor iedereen gelijk trekken en de hele ziektewet voor iedereen op deze manier korten. Voor man en vrouw
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:01:34 #190
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220280328
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:59 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nee verlof, is “ziek”
Hoort geen boete te zijn
Dit is geen vakantie of sabbatical hè
Dit is broodnodig fysiek en mentaal herstel

Als je het proces van 3e trimester zwangerschap, bevalling, kraambed en borstvoeding hebt meegemaakt weet je dat het verlof in Nederland het minimale is van wat menswaardig is.
Het is ook geen boete, je krijgt wat minder uitkering tijdens je zwangerschapsverlof.

Nederland zit met 4 maanden grotendeels doorbetaald (voor zowel vrouw als man) overigens wereldwijd aan de bovenkant.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220280336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 13:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Een redelijk te verwaarlozen bedrag voor een gezin waarbij de vrouw bovengemiddeld verdient (en daarmee de man waarschijnlijk ook).
Mijn man verdient minimum loon. Ik ben hoofdkostwinner. Vanwaar deze theorie?
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:03:23 #192
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220280346
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Mijn man verdient minimum loon. Ik ben hoofdkostwinner. Vanwaar deze theorie?
Het is geen theorie. Het zijn gewoon de feiten dat de man nog altijd in de meeste gevallen het meeste verdient.

Dat dat heel soms anders is, good for you :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220280360
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Het is geen theorie. Het zijn gewoon de feiten dat de man nog altijd in de meeste gevallen het meeste verdient.

Dat dat heel soms anders is, good for you :)
Maar maakt het dus nog steeds onrechtvaardig toch?
Gelukkig is dit mn laatste kind.
Want deze regeling zou ons financieel behoorlijk raken. Terwijl daar geen goede acceptabele reden voor is
pi_220280372
Daarnaast ben ik geschokt voor wat het betekent voor meer gezinnen zoals het mijne (die zullen er vast zijn) en vrouwen in het algemeen.

Het wordt vrouwen als ik nog moeilijker gemaakt om hogere functies te bekleden. Zeker als je man meer zorgtaken thuis verricht. Werkelijk onacceptabel
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:07:39 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220280382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:05 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Maar maakt het dus nog steeds onrechtvaardig toch?
Gelukkig is dit mn laatste kind.
Want deze regeling zou ons financieel behoorlijk raken. Terwijl daar geen goede acceptabele reden voor is
Ik vind het niet per definitie onrechtvaardig om iets minder gratis geld te geven gedurende een korte periode aan een groep die al redelijk goed verdient

Als ze nu ook aan de duur van het verlof hadden gerommeld had je een ander verhaal gehad, dit is wel te begrijpen imo
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220280413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 14:03 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Welke bevolkingsgroep produceert er tegenwoordig nog meer dan 2 dan?
Ik ben zwanger van mn 3e
pi_220280432
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 10:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik vind het niet per definitie onrechtvaardig om iets minder gratis geld te geven gedurende een korte periode aan een groep die al redelijk goed verdient

Als ze nu ook aan de duur van het verlof hadden gerommeld had je een ander verhaal gehad, dit is wel te begrijpen imo
Gratis geld? Het is behoud van inkomen terwijl jij kortdurend ziek bent.
Zoals voor iedereen die ziek is
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:14:33 #198
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220280464
User @Caland spartelt om zijn stem op D66 te rechtvaardigen
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:24:23 #199
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220280535
Denemarken: De Scandinavische landen staan erom bekend zwangerschapsverlof goed geregeld te hebben. In Denemarken is het zo dat de moeder 18 weken zwangerschapsverlof krijgt, en de vader mag dan ook 2 weken vrij nemen. De ouders mogen daarna 32 weken ouderschapsverlof verdelen. Als het kind ziek wordt, komen daar 14 weken bij.

Kinderopvang ook goed geregeld en ze hebben Legoland.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 10:33:24 #200
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220280609
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De inkomensverschillen worden anders wel steeds groter.
Daar gaat het niet om pik.

Het gaat erom wat je overhoudt als je huurtoeslag en zorgtoeslag meerekent, belastingkorting voor parttime werk, kosten kinderopvang vs minder werken, kosten vaderschapsverlof bij hoger inkomen. Uiteindelijk maakt het allemaal geen reet uit.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat je op een gegeven moment meer dan 50 procent inlevert (belasting en pensioenafdracht) voor elk uur dat je extra werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')