Goh.quote:Verkiezingswinnaar D66 maakte in haar verkiezingsprogramma een groot punt van gendergelijkheid. De partij beloofde betere mogelijkheden voor ouders om werk en zorg gelijk te verdelen.
Ik had drie weken vakantieverlof gespaard om thuis te kunnen zijnquote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt, dat kreeg ik ook na de geboorte van mijn kinderen. 1 dag voor de geboorte en een halve dag om aangifte te doen.
En daarna kregen vaders verlof, ik stuurde toen veel mensen aan, ging de vrouw werpen dan was je sommigen zo maanden kwijt.
Ik heb die baby tijden ongeveer half in delirium meegemaakt, ‘s nachts nauwelijks slapen en overdag proberen te werken, 5dw.
Ja ik een week ofzo.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik had drie weken vakantieverlof gespaard om thuis te kunnen zijn
Mee eens, 1 maand zou ik een mooi alternatief vindenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:15 schreef LXIV het volgende:
Nu vond ik die ene dag ook karig, maar de huidige drie en een halve maand wel erg royaal. Als ze zelf ook nog verlof pakken zijn ze wel heel lang weg.
Het is ook weer niet zo dat mannen gebaard hebben of moeten borstvoeden.
Nou ja, die 3,5 maand na het geboorteverlof is allemaal tegen 70% loon hè. Dus je levert flink wat in als vader als je de keuze maakt om je partner te helpen bij de eerste tijd die toch best een ingrijpende verandering op je leven is, zeker bij de eerste.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:15 schreef LXIV het volgende:
Nu vond ik die ene dag ook karig, maar de huidige drie en een halve maand wel erg royaal. Als ze zelf ook nog verlof pakken zijn ze wel heel lang weg.
Het is ook weer niet zo dat mannen gebaard hebben of moeten borstvoeden.
En hoe was dat?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt, dat kreeg ik ook na de geboorte van mijn kinderen. 1 dag voor de geboorte en een halve dag om aangifte te doen.
En daarna kregen vaders verlof, ik stuurde toen veel mensen aan, ging de vrouw werpen dan was je sommigen zo maanden kwijt.
Ik heb die baby tijden ongeveer half in delirium meegemaakt, ‘s nachts nauwelijks slapen en overdag proberen te werken, 5dw.
De inkomensverschillen worden anders wel steeds groter.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:29 schreef Richestorags het volgende:
Dit kabinet wil van Nederland nog meer een land maken waar het geen reet uitmaakt wat je doet of hoeveel uur je werkt, aan het einde van de streep blijft er ongeveer hetzelfde over elke maand. Een hele ingewikkelde variant van het basisinkomen.
Hier eentjequote:Op woensdag 4 maart 2026 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En hoeveel van die vrouwen zitten nog daadwerkelijk in hun vruchtbare leeftijd én hebben daarbij ook nog eens een kinderwens?
Dat is zeg maar een beetje het idee van verlofquote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier eentje
Jaarinkomen van 120k bruto en momenteel zwanger.
Ik ben het niet eens met deze regeling
Ik heb op professioneel gebied heel veel overwonnen.
Keihard gewerkt om het salaris te verdienen dat ik verdien, zwanger en niet zwanger. Bergen overwonnen terwijl je door zwangerschap minder belastbaar bent. Werken in een harde cultuur. Zwangerschapsdiscriminatie doorstaan
Ik heb dat allemaal niet gedaan om helemaal naar jan modaal te nivelleren. Dan wil ik ook de bijbehorende vermindering van mijn taken en verantwoordelijkheden
Nee verlof, is “ziek”quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is zeg maar een beetje het idee van verlof
Het is ook geen boete, je krijgt wat minder uitkering tijdens je zwangerschapsverlof.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:59 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee verlof, is “ziek”
Hoort geen boete te zijn
Dit is geen vakantie of sabbatical hè
Dit is broodnodig fysiek en mentaal herstel
Als je het proces van 3e trimester zwangerschap, bevalling, kraambed en borstvoeding hebt meegemaakt weet je dat het verlof in Nederland het minimale is van wat menswaardig is.
Mijn man verdient minimum loon. Ik ben hoofdkostwinner. Vanwaar deze theorie?quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Een redelijk te verwaarlozen bedrag voor een gezin waarbij de vrouw bovengemiddeld verdient (en daarmee de man waarschijnlijk ook).
Het is geen theorie. Het zijn gewoon de feiten dat de man nog altijd in de meeste gevallen het meeste verdient.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:02 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Mijn man verdient minimum loon. Ik ben hoofdkostwinner. Vanwaar deze theorie?
Maar maakt het dus nog steeds onrechtvaardig toch?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is geen theorie. Het zijn gewoon de feiten dat de man nog altijd in de meeste gevallen het meeste verdient.
Dat dat heel soms anders is, good for you
Ik vind het niet per definitie onrechtvaardig om iets minder gratis geld te geven gedurende een korte periode aan een groep die al redelijk goed verdientquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Maar maakt het dus nog steeds onrechtvaardig toch?
Gelukkig is dit mn laatste kind.
Want deze regeling zou ons financieel behoorlijk raken. Terwijl daar geen goede acceptabele reden voor is
Ik ben zwanger van mn 3equote:Op woensdag 4 maart 2026 14:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke bevolkingsgroep produceert er tegenwoordig nog meer dan 2 dan?
Gratis geld? Het is behoud van inkomen terwijl jij kortdurend ziek bent.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het niet per definitie onrechtvaardig om iets minder gratis geld te geven gedurende een korte periode aan een groep die al redelijk goed verdient
Als ze nu ook aan de duur van het verlof hadden gerommeld had je een ander verhaal gehad, dit is wel te begrijpen imo
Daar gaat het niet om pik.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De inkomensverschillen worden anders wel steeds groter.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |