Ik denk het niet. Die trappen daar steeds in. Buiten de Koerden zullen er nog wel andere milities bewapend worden. Die willen natuurlijk allemaal een stuk macht.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stukje herhaling van zetten. Ik hoop dat de Koerden wijzer zijn geworden na de afgelopen jaren.
Dan had de overheid gewoon wel opgepast met haar maatregelen. Nu kan de bevolking zich op geen enkele manier verdedigen. En wat denk je door straatterreur door allerlei buitenlandse figuren ... denk je dat dat er zou zijn als mensen wapens zouden hebben?quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hè, jaaa, fijn, bewapende wappies tijdens een pandemie. Dan waren we als land nóg beter uit die crisis gekomen..
Volgens Witkoff zou Iran aan het begin van de onderhandelingen hebben aangegeven dat ze nog 460kg verrijkt uranium hebben waarvan 11 kernwapens gemaakt kunnen worden.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:00 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom zou je daar zeker van moeten zijn? In 2025 heeft de VS heel het kernwapenprogramma gesloopt en toch hoorde ik het nu weer als argument om Iran aan te vallen.
Alles voor zo'n "maar" is irrelevant. Een beetje als een tante op een kringverjaardag die iets zegt à la "Ik wil niet racistisch zijn hoor, MAAR..."quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt ook het eerste deel van de post ook even lezen natuurlijk.
Wat een rare interpretatie. Dat ik die twee scheid is om dat er een duidelik kwantitatief verschil zit in de wijze waarop Iran haar arsenaal nu leegt op buurlanden en de mate waarin milities als Hezbollah dat deden. Al was het maar omdat Iran een veel beter en ruimer arsenaal heeft. De mate waarin Iran de boel nu probeert te destabiliseren is niet te vergelijken met wat de milities doen en deden.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Alles voor zo'n "maar" is irrelevant. Een beetje als een tante op een kringverjaardag die iets zegt à la "Ik wil niet racistisch zijn hoor, MAAR..."
Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een rare interpretatie. Dat ik die twee scheid is om dat er een duidelik kwantitatief verschil zit in de wijze waarop Iran haar arsenaal nu leegt op buurlanden en de mate waarin milities als Hezbollah dat deden. Al was het maar omdat Iran een veel beter en ruimer arsenaal heeft. De mate waarin Iran de boel nu probeert te destabiliseren is niet te vergelijken met wat de milities doen en deden.
Als ik de Koerden was dan zou ik bedanken voor de eer. Je hebt aan de VS geen betrouwbare partner, en als het mislukt dan heb je de kans dat het als een boemerang tegen je keert.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:39 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Daarom worden de Koerden maar weer eens bewapend en aangemoedigd een poging te wagen een eigen land te beginnen op de rokende puinhopen van de staat die ze tot dusver hun autonomie ontzegd heeft. Irak en Syrië hebben we gehad, nu is het aan de Koerden in Iran om een poging te wagen..
Wederom, lees het eerste deel van de post. Of kijk voor de gein eens naar de internationale markten en vergelijk die met wat periodes waarin Hezbollah zich roerde.quote:
Misschien krijgen ze wel zoveel wapens van de VS dat ze zich tegen Erdogan kunnen keren daarna.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik de Koerden was dan zou ik bedanken voor de eer. Je hebt aan de VS geen betrouwbare partner, en als het mislukt dan heb je de kans dat het als een boemerang tegen je keert.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 4 maart 2026 09:23 schreef TweedeKlum het volgende:
To B-52 or not to B-52, that's the question.
Een langdurige burgeroorlog zoals in Syrie zou wel ideaal zijn voor Israel. Zolang verschillende Iraanse facties elkaar bevechten is het land geen bedreiging voor de joodse staat.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:45 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Die trappen daar steeds in. Buiten de Koerden zullen er nog wel andere milities bewapend worden. Die willen natuurlijk allemaal een stuk macht.
Als je het mij vraagt is het een herhaling van zetten en zal er wel een burgeroorlog ontstaan zoals we zo vaak gezien hebben. Maw een Iran in chaos.
Turkije is NAVO lid, dus dat wordt ingewikkeld.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze wel zoveel wapens van de VS dat ze zich tegen Erdogan kunnen keren daarna.
Al lang niet van harte meer, (zie de F-35 impasse, de kwestie Fethullah Gülen en het akkefietje met de kernwapens op Incirlik)quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Turkije is NAVO lid, dus dat wordt ingewikkeld.
Het eerste deel van de post werpt niet bepaald licht op jouw uitspraak:quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wederom, lees het eerste deel van de post. Of kijk voor de gein eens naar de internationale markten en vergelijk die met wat periodes waarin Hezbollah zich roerde.
quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
De mate waarin Iran de boel nu probeert te destabiliseren is niet te vergelijken met wat de milities doen en deden.
Dit zegt niks over de relatieve mate van destabiliseren.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een goed uitgedachte operatie om het regime in Iran te neutraliseren en te vervangen door iets wat de rest van het Midden-Oosten inclusief Israël gunstiger gezind was had juist veel stabiliteit kunnen brengen. Iran was met steun aan allerhande milities natuurlijk ook overal onrust aan het stoken en leefde op gespannen voet met veel buurlanden. Maar in tegenstelling tot voor deze aanval waren ze niet in het wilde weg raketten en drones op buurlanden aan het afvuren. Dat is wel een verschil.
Welnee, juist daarom laat de VS ze telkens in de steek. Dat zie je in Irak en Syrie. Turkije is een NAVO lid en de VS zal Turkije echt niet gaan dwars zitten. Bovendien word de PKK in het westen gezien als een terror organisatie. En in Iran de PJAK weet ik niet. Maar ze mogen wel offers brengen om chaos te brengen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze wel zoveel wapens van de VS dat ze zich tegen Erdogan kunnen keren daarna.
Laten we één van de weinige landen in het Midden-Oosten die nog wel enigzins stabiel is ook in een burgeroorlog storten. Fantastisch idee.quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Al lang niet van harte meer, (zie de F-35 impasse, de kwestie Fethullah Gülen en het akkefietje met de kernwapens op Incirlik)
Oh en nee, dat ga ik niet doen voor de gein. Jij beweert hier iets over vanuit een kennelijk veruit superieure positie qua inzicht, dan kun je dat vast ook wel wat helderder uiteen zetten dan een beetje huiswerk op proberen te geven.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wederom, lees het eerste deel van de post. Of kijk voor de gein eens naar de internationale markten en vergelijk die met wat periodes waarin Hezbollah zich roerde.
Wat zou wijsheid zijn dan? het weigeren heeft immers misschien ook allerlei gevolgen. Koerden zitten nu eenmaal niet in een machtspositie.quote:Op woensdag 4 maart 2026 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stukje herhaling van zetten. Ik hoop dat de Koerden wijzer zijn geworden na de afgelopen jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |