Wat die bepaalde gekken betreft lopen hier vooral fans of in ieder geval apologeten van Poetin rond. Fans van het Iraanse regime heb ik hier nog nauwelijks voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:45 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Poetin en het Iraanse regime zijn fantastisch volgens bepaalde gekken.
Mensen lijken de gave tegenwoordig te missen om nog een genuanceerde blik te hebben. Dus beseffen dat niet alles zwart-wit is maar er een gigantisch groot grijs gebied is waarin Trump, Poetin, Khamenei etc. allemaal dictators zijn maar ook misschien soms gelijk kunnen hebben of goede dingen kunnen doen. Naja Khamenei dan misschien niet zo zeer ...quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nee, maar niet iedereen ziet het zo zwart wit. Het is niet dat ze óf supergoed óf superslecht zijn. Je hoeft niet puur voor of tegen ze zijn, vinden dat ze allemaal moeten blijven leven of allemaal de dood verdienen. Maar dan moet je er wel over nadenken.
Maar niet niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat die bepaalde gekken betreft lopen hier vooral fans of in ieder geval apologeten van Poetin rond. Fans van het Iraanse regime heb ik hier nog nauwelijks voorbij zien komen.
Er zijn nogal veel mensen die zo tegen het westen zijn dat ze China, Rusland en zelfs Iran steunen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:45 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Poetin en het Iraanse regime zijn fantastisch volgens bepaalde gekken.
Jij vind dat de VS, als Wereldpolitie, alle dictators en hun aanhangers moet wegbombarderen? Zoals in Irak? Waar het nu weer hetzelfde is? Of zoals in Afghanistan, waar de Taliban de macht heeft overgenomen? Je schiet een paar honderdduizend onschuldige burgers neer, pakt de dictator op of schiet hem af en dan ... is het een tijdje later nog veel erger geworden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Mensen lijken de gave tegenwoordig te missen om nog een genuanceerde blik te hebben. Dus beseffen dat niet alles zwart-wit is maar er een gigantisch groot grijs gebied is waarin Trump, Poetin, Khamenei etc. allemaal dictators zijn maar ook misschien soms gelijk kunnen hebben of goede dingen kunnen doen. Naja Khamenei dan misschien niet zo zeer ...
Och geen idee zo idioot dat er geen enkele mafkees op fok te vinden is die het propageert. Dat het hek van BNW niet permanent op slot zit helpt niet mee.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:56 schreef Red_85 het volgende:
het Iraanse regime heb ik hier nog nauwelijks voorbij zien komen.
Die types die daar met foto's van Khameini en de vlag van zijn bloederig regime wapperen komen op voor internationaal recht, voor vrede en voor mensenrechten...quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Opkomen voor internationaal recht, opkomen voor vrede en voor mensenrechten.
Vies he! Ze moeten zich schamen.
Dat heeft ie gezegd ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:08 schreef Akathisia het volgende:
Lees ik zojuist nou dat Trump laarzen op de grond niet uitsluit?
Ik snap dan ook niet waarom je nog reageert op die trol, ik laat hem gewoon links liggen. Hij verziekt elk topic waarin hij opduikt en constant hetzelfde langspeelplaatje afdraait. Daar mag best wel eens wat aan gedaan worden overigens.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus wat ik bedoelde met projectie. Je doet exact datgene waar je anderen van beticht.
En mij beschuldigen van het nooit met inhoudelijke argumenten komen is helemaal bijzonder. Ik kom geregeld met lange epistels aan posts waarin talloze bronnen en statistieken aanhaal.
quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:08 schreef Akathisia het volgende:
Lees ik zojuist nou dat Trump laarzen op de grond niet uitsluit?
Schrikbarend ja. USA is niet perfect, verre van zelfs, maar het kan echt nog erger.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:58 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Er zijn nogal veel mensen die zo tegen het westen zijn dat ze China, Rusland en zelfs Iran steunen.
En die groep groeit ook nog flink.
Je hebt in de VS twee soorten Trumpisten:quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Support onder de echte MAGA in de US is ook niet zo hoog hoor, er was beloofd "America First" en geen oorlogen want een echte "dealmaker" en "a great negotiator".
Wat Nederlandse MAGA aanhangers er op een forum van vinden doet er niet zoveel toe, die hebben straks geen stemrecht bij de midterms. De bevolking wel.
Mensen met een goede opleiding krijgen vaak ook een harde plassertje van een “sterke” leider.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Over het algemeen krijgen de mensen de leiders die ze willen hebben. Als je dat wilt veranderen moet je ze allemaal een goede opleiding geven, zonder verplichte godsdienstles. Zodat ze een sociale en democratische leider kiezen.
lolquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:27 schreef Discombobulate het volgende:
Eigenlijk moeten ze gewoon wapens droppen boven Iran, want wat ze nu doen leidt helemaal tot niks.
Het moet vanuit het volk komen toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol
er zijn een heleboel mensen Iran die een hele grote hekel hebben aan Iran en de VS ... laten we die gaan bewapenen
lijkt gewoon in orde, vaak is de schietstoel ook niet heel goed voor de gezondheid (wel beter dan blijven zittenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nog een Amerikaanse piloot die geraakt was en op de grond door lokale bevolking in Kuwait begroet word:
[ x ]
sure maar willekeurig wapens strooien lijkt me niet in het voordeel van 'het volk' omdat iedereen ze op kan rapenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het moet vanuit het volk komen toch?
Nou ja, het is wel een goed punt dat er op dit moment voor het volk gewoon weinig mogelijkheden zijn om de macht terug te pakken, ook omdat mensen geen wapens hebben om zich te verdedigen. Momenteel is het wachten op vrijwillige capitulatie van de Revolutionaire Garde en het overige leiderschap van Iran, wat misschien wel gaat gebeuren, maar misschien ook niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:27 schreef Discombobulate het volgende:
Eigenlijk moeten ze gewoon wapens droppen boven Iran, want wat ze nu doen leidt helemaal tot niks.
Geen mogelijkheden. Capituleren gaan ze niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel een goed punt dat er op dit moment voor het volk gewoon weinig mogelijkheden zijn om de macht terug te pakken, ook omdat mensen geen wapens hebben om zich te verdedigen. Momenteel is het wachten op vrijwillige capitulatie van de Revolutionaire Garde en het overige leiderschap van Iran, wat misschien wel gaat gebeuren, maar misschien ook niet.
Sowieso 'het volk' doet alle complexiteit in het land te kort. Het kan ook maar zo uitmonden in een stammenstrijd met veel facties en een enorme stroom vluchtelingen richting Europa tot gevolg om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
sure maar willekeurig wapens strooien lijkt me niet in het voordeel van 'het volk' omdat iedereen ze op kan rapen
Burgeroorlog. Gigantisch veel volken in Iran ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso 'het volk' doet alle complexiteit in het land te kort. Het kan ook maar zo uitmonden in een stammenstrijd met veel facties en een enorme stroom vluchtelingen richting Europa tot gevolg om maar wat te noemen.
ik wordt zo moe van dat gezeur om die enorme vluchtelingenstroom bij letterlijk ieder onderwerpquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso 'het volk' doet alle complexiteit in het land te kort. Het kan ook maar zo uitmonden in een stammenstrijd met veel facties en een enorme stroom vluchtelingen richting Europa tot gevolg om maar wat te noemen.
Hoe meer succes en geld ze krijgen, hoe uitzonderlijker ze zich voelen en hoe meer ze neerkijken op andere mensen. Dat komt ook, omdat slijmen bij rijke mensen de beste manier is om veel geld te krijgen. Dus iedereen vertelt ze continu hoe geweldig ze wel niet zijn. En als ze aan de macht komen is dat ook omdat anders je hoofd er af gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Mensen met een goede opleiding krijgen vaak ook een harde plassertje van een “sterke” leider.
Nou dat durf ik niet te zeggen hoor. Als ze keer op keer al die leiders omleggen ... kan me voorstellen dat er dan steeds meer mensen wel willen capituleren, zeker als ze immuniteit krijgen zoals Trump gezegd heeft.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden. Capituleren gaan ze niet.
Wel heel democratisch.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
sure maar willekeurig wapens strooien lijkt me niet in het voordeel van 'het volk' omdat iedereen ze op kan rapen
Heb je op wiki al gekeken naar IRCG? Heel veel zijn al vervangen en echt nog best wat zijn nog gewoon in leven.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou dat durf ik niet te zeggen hoor. Als ze keer op keer al die leiders omleggen ... kan me voorstellen dat er dan steeds meer mensen wel willen capituleren, zeker als ze immuniteit krijgen zoals Trump gezegd heeft.
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Looknerquote:
quote:After graduating from Harvard, Lookner pursued a career in television comedy writing. He worked as a writer for the NBC sketch comedy series Saturday Night Live and the sitcom Seinfeld during the 1990s.
geen idee wat het met democratie te maken heeftquote:
Ja dat roept men al decennia. Werkt enorm goed toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik wordt zo moe van dat gezeur om die enorme vluchtelingenstroom bij letterlijk ieder onderwerp
we kunnen gewoon de deur dicht doen
quote:‘Israël hackte jarenlang verkeerscamera’s in Teheran om Khamenei in de gaten te houden’
Enkele dagen na de dood van Ali Khamenei komen meer details naar buiten over de geheime operatie die ervoor zorgde dat de Iraanse leider het leven liet. De Britse krant Financial Times onthult dat de Israëlische Mossad jarenlang meekeek op alle verkeerscamera’s van Teheran. Zo wist de inlichtingendienst de ayatollah en zijn naaste omgeving tot in detail te observeren.
Volgens bronnen van de Britse krant verkreeg Israël via een hack toegang tot nagenoeg alle camera’s in de Iraanse hoofdstad. Die camera’s worden door het regime zelf gebruikt om tegenstanders en de eigen bevolking te bespioneren.
De Mossad zou de camera’s hebben ingezet om de dagelijkse routines van Khamenei en zijn lijfwachten in kaart te brengen: routes, werktijden, vaste ontmoetingen en zelfs de plekken waar beveiligers hun privéauto’s parkeerden. Alles werd nauwlettend gevolgd.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-te-houden~ac01c824/
Misschien moet het westen eens in het westen blijven met dat domme wapengekletter. Daarvan krijg je messentrekkers op het station.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:58 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Er zijn nogal veel mensen die zo tegen het westen zijn dat ze China, Rusland en zelfs Iran steunen.
En die groep groeit ook nog flink.
Iedereen een geweer, iedereen gelijke kansen?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee wat het met democratie te maken heeft
men roept het al decennia omdat het niet gebeurtquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat roept men al decennia. Werkt enorm goed toch?
klinkt als een flopshowquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Iedereen een geweer, iedereen gelijke kansen?
UK is een eiland en zelfs daar slagen ze er niet inquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik wordt zo moe van dat gezeur om die enorme vluchtelingenstroom bij letterlijk ieder onderwerp
we kunnen gewoon de deur dicht doen
Er wordt van alles gedaan. Patrouilleren op land en op zee, verdragen met landen aan de grenzen om de instroom in te dammen en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
men roept het al decennia omdat het niet gebeurt
of het werkt weten we dus niet, rare vraag
Geef ze even de tijd, liever in 1 keer goed als het leger verzwakt en in chaos is dan dat ze massaal afgeslacht worden omdat het leger nog te goed georganiseerd is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het moet vanuit het volk komen toch?
Ah ja, vanuit het volk!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Geef ze even de tijd, liever in 1 keer goed als het leger verzwakt en in chaos is dan dat ze massaal afgeslacht worden omdat het leger nog te goed georganiseerd is.
Maar nogmaals, wie zijn die ze? Bush Jr. en consorten hadden daar nog een duidelijk idee over toen ze Irak binnenvielen en die gingen bovendien met een flinke bak grondtroepen aan de slag. Het idee dat er een 'ze' is dit in opstand gaat komen is nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Geef ze even de tijd, liever in 1 keer goed als het leger verzwakt en in chaos is dan dat ze massaal afgeslacht worden omdat het leger nog te goed georganiseerd is.
toch komen er ieder jaar minder binnenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er wordt van alles gedaan. Patrouilleren op land en op zee, verdragen met landen aan de grenzen om de instroom in te dammen en ga zo maar door.
Dat mis ik ook in dit hele verhaal. Het vervolg en het idee erachter.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar nogmaals, wie zijn die ze? Bush Jr. en consorten hadden daar nog een duidelijk idee over toen ze Irak binnenvielen en die gingen bovendien met een flinke bak grondtroepen aan de slag. Het idee dat er een 'ze' is dit in opstand gaat komen is nergens op gebaseerd.
Ieder jaar vanaf wanneer precies? Zoals ik zeg zijn er wel wat efficiënte manieren om stromen in te dammen en dat betreft met name Turkije en Afrikaanse landen betalen om ons probleem op te lossen, maar ook dat is niet waterdicht. Als er 1 ding effectief is, dan is het zorgen dat er geen grote instabiliteit in Afrika en het Midden-Oosten ontstaat en dat risico loop je nu wel in een land met 90 miljoen inwoners.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch komen er ieder jaar minder binnen
gek is dat
Een hotline naar Trump, zodat de bevolking coördinaten op kan geven waar de vijand zit, zodat ze die kunnen bombarderen? Of toch als de Mossad dat goedkeurt?quote:
geen idee wanneer dat ieder jaar precies begonnen isquote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ieder jaar vanaf wanneer precies? Zoals ik zeg zijn er wel wat efficiënte manieren om stromen in te dammen en dat betreft met name Turkije en Afrikaanse landen betalen om ons probleem op te lossen, maar ook dat is niet waterdicht. Als er 1 ding effectief is, dan is het zorgen dat er geen grote instabiliteit in Afrika en het Midden-Oosten ontstaat en dat risico loop je nu wel in een land met 90 miljoen inwoners.
Dat is ondanks, niet dankzij.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch komen er ieder jaar minder binnen
gek is dat
Dat komt met name doordat allerlei mensen uit landen daar hier worden toegelaten. Dat staat los van het aanpakken van een kwaadaardig regime.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:53 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Misschien moet het westen eens in het westen blijven met dat domme wapengekletter. Daarvan krijg je messentrekkers op het station.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |