Nou het is wel heel toevallig dat deze inlog pogingen na het lek gebeuren. Vind je ook niet?quote:Op zondag 15 maart 2026 14:49 schreef Inbox het volgende:
[..]
En wat heeft Odido daarmee te maken?
Edit: dit zijn spammails. Ik zie er ook 3 in mn junkmail staan en de reden is idd dat datalekken.
Blij dat het emailaccount verder nergens voor gebruikt wordt.
Als er echt gepoogd is om in te loggen zal het toeval zijn.quote:Op zondag 15 maart 2026 17:26 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Nou het is wel heel toevallig dat deze inlog pogingen na het lek gebeuren. Vind je ook niet?
Slimme gasten kunnen meer dan alleen spammails sturen naar een e-mail.
Dit heeft helemaal 0,0 met dit topic van doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 18:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ministerie van Financiën is getroffen door een cyberincident
Het Nederlandse ministerie van Financiën is getroffen door een cyberincident. Het ministerie spreekt zelf over 'ongeautoriseerde toegang tot systemen voor primaire processen'. Het is nog onduidelijk of er bijvoorbeeld data gestolen is en wie verantwoordelijk is voor het incident.
Het incident vond op 19 maart plaats bij het beleidsdepartement, aldus het ministerie. Het ministerie heeft de toegang tot de getroffen systemen vandaag geblokkeerd en doet inmiddels onderzoek naar het incident.
Het is niet duidelijk welke systemen er precies getroffen zijn en of het om een gerichte cyberaanval gaat. Het ministerie benadrukt dat de dienstverlening zoals de Belastingdienst, Douane en Toeslagen voor zowel burgers als bedrijven niet verstoord is door het incident.
https://tweakers.net/nieu(...)n-cyberincident.html
Ah dit is geen hack maar een incident.
Gelukkig weten ze wat er gejat is
Nou … ze zijn wel wakker geworden nuquote:Op maandag 23 maart 2026 18:53 schreef CoolGuy het volgende:
Dit heeft helemaal 0,0 met dit topic van doen.
Heeft 0,0 met dit topic van doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 19:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nou … ze zijn wel wakker geworden nu
Kamer heeft waslijst aan vragen over nieuwe wetten tegen digitale en fysieke dreiging
In het kort
Twee grote wetten moeten Nederland digitaal en fysiek beter beschermen.
De Tweede Kamer had maandag veel vragen over de wetsvoorstellen.
De plannen raken duizenden bedrijven, organisaties en medeoverheden.
https://fd.nl/politiek/15(...)-en-fysieke-dreiging
Ff lezen teveel moeite ?quote:
Aleid Wolfsenquote:Op zaterdag 28 maart 2026 07:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Nu maar wachten op coolguy
Een narcist de les lezen. Zoek dekking! 😁quote:Op zaterdag 28 maart 2026 07:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
Nu maar wachten op coolguy
Cv vinden we hierquote:
Ben jij dit? http://www.leoverhoef.nl/quote:Op maandag 30 maart 2026 15:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Odido dus snel naar de beurs brengen
Management cashen
Accountant snel wisselen want ze hebben de boel belazerd
Mooiere short is er niet, eigen vermogen is zo weg
Bestuurders aansprakelijk stellen en procedure
Accountant idem
En we hebben we pallet popcorn en hele boel tijd versleten. 🤓😂
Ja. Nee.quote:Op maandag 30 maart 2026 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ben jij accountant en bij KPMG![]()
s'je even weggehaald.quote:Ik kan Leo niet inzien is vorbidden
Kleine moeite om iets aan te passen wat verboden is naar iets wat niet verboden isquote:
Tijd voor handophouders om het slachtoffer uit te hangenquote:Op maandag 20 april 2026 09:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/tech/ge(...)-van-start~a3a20a38/
Je kunt proberen een schadeclaim in te dienen. No cure No pay.
https://cuic.eu/odido-case/#odido-aanmelden
Ik doe mee aan deze schadeclaim om op deze manier aan te geven dat bedrijven en overheden hun security beter orde moeten hebben.quote:Op maandag 20 april 2026 09:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tijd voor handophouders om het slachtoffer uit te hangen
quote:Op maandag 20 april 2026 09:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik doe mee aan deze schadeclaim om op deze manier aan te geven dat bedrijven en overheden hun security beter orde moeten hebben.
En vervolgens geef je je privégegevens prijs aan een claimstichting.quote:Op maandag 20 april 2026 09:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik doe mee aan deze schadeclaim om op deze manier aan te geven dat bedrijven en overheden hun security beter orde moeten hebben.
Dat was het idd.quote:Op maandag 20 april 2026 15:24 schreef StateOfMind het volgende:
Het kostte tijd![]()
In totaal heb ik daags nadat het naar buiten is gekomen één kort standaard mailtje ontvangen.
Meer niet.
"Kun" "mogelijk" "tot"quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jouw gegevens in datalek Odido of Basic-Fit? Ook zonder massaclaim kun je mogelijk tot 2500 euro schadevergoeding krijgen
Door datalekken bij Odido, Basic-Fit, Booking.com en andere recent gehackte bedrijven lopen miljoenen Nederlanders van wie persoonsgegevens zijn gelekt risico op phishing en identiteitsfraude. Privacystichting CUIC start daarom een collectieve rechtszaak tegen Odido namens miljoenen gedupeerden. Hoewel zo’n massaclaim een effectieve manier kan zijn om schade te verhalen, kan een definitieve uitspraak jaren duren. Maar wie is getroffen, kan mogelijk ook zélf sneller een schadevergoeding claimen.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
2500 per persoon dus x 200.000 reeds = 500 miljoen
Odido is failliet![]()
Best slim om een miljoen losgeld niet te betalen
Alsof een rechter een schadevergoeding gaat toekennen waardoor de onderneming failliet gaat.quote:Op dinsdag 21 april 2026 13:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jouw gegevens in datalek Odido of Basic-Fit? Ook zonder massaclaim kun je mogelijk tot 2500 euro schadevergoeding krijgen
Door datalekken bij Odido, Basic-Fit, Booking.com en andere recent gehackte bedrijven lopen miljoenen Nederlanders van wie persoonsgegevens zijn gelekt risico op phishing en identiteitsfraude. Privacystichting CUIC start daarom een collectieve rechtszaak tegen Odido namens miljoenen gedupeerden. Hoewel zo’n massaclaim een effectieve manier kan zijn om schade te verhalen, kan een definitieve uitspraak jaren duren. Maar wie is getroffen, kan mogelijk ook zélf sneller een schadevergoeding claimen.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
2500 per persoon dus x 200.000 reeds = 500 miljoen
Odido is failliet![]()
Best slim om een miljoen losgeld niet te betalen
Is de AFM ook goed genoeg?quote:Op dinsdag 21 april 2026 14:45 schreef Ludachrist het volgende:
Alsof een rechter een schadevergoeding gaat toekennen waardoor de onderneming failliet gaat.
Dat zou het zijn als Odido of Basic-fit onder het toezicht van de AFM zou vallen.quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Is de AFM ook goed genoeg?
https://www.accountant.nl(...)-failliet-verklaard/
quote:Op dinsdag 21 april 2026 16:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Is de AFM ook goed genoeg?
https://www.accountant.nl(...)-failliet-verklaard/
Als je voor 1 miljoen deze hele shitzooi had kunnen afkopen en je hebt het niet gedaan dan ben een grote randdebiel die zsm weg moetquote:Op dinsdag 21 april 2026 22:31 schreef Inbox het volgende:
Tot 2500 euro schadevergoeding.
Als je daarin gelooft ben je rijp voor het gesticht.
Ik weet niet wat je allemaal loopt te mauwen, maar jij raad dus een bedrijf aan om mee te gaan op een afpersing, wat eerst 1 miljoen is, volgend jaar 10 miljoen, en het jaar daarop 100 miljoen?quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als je voor 1 miljoen deze hele shitzooi had kunnen afkopen en je hebt het niet gedaan dan ben een grote randdebiel die zsm weg moet
Ik heb me aangemeld. Niet dat ik er een cent uit verwacht te halen, maar laat ze maar een tijdje de spotlights op Odido zetten. Als m’n contract daar afloopt ben ik daar weg.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik zit al vanaf 2014 in een massaclaim tegen Vodafone, daar valt echt geen geld uit te halen. De zaak loopt nog steeds, en niemand heeft nog een cent ontvangen. Ik verwacht dat dan ook niet, en net als bij dit verhaal, reken je maar niet rijk met ook maar 1 cent, laat staan ¤2500,-
Binnenkort een nieuwe foon uitzoeken. Maar niet bij o-dodo.quote:Op dinsdag 21 april 2026 23:01 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb me aangemeld. Niet dat ik er een cent uit verwacht te halen, maar laat ze maar een tijdje de spotlights op Odido zetten. Als m’n contract daar afloopt ben ik daar weg.
Ik heb ook meegedaan aan die zaak met Adobe en wat je daar ziet is een kleine overwinning, dan weer een soort fundraiser, dan weer een soort kort geding om dossiers te krijgen. En chapeau dat ze het proberen maar het is ellenlange strijdt om een fout die inmiddels eigenlijk al iedereen vergeten is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik zit al vanaf 2014 in een massaclaim tegen Vodafone, daar valt echt geen geld uit te halen. De zaak loopt nog steeds, en niemand heeft nog een cent ontvangen. Ik verwacht dat dan ook niet, en net als bij dit verhaal, reken je maar niet rijk met ook maar 1 cent, laat staan ¤2500,-
Al 30 keer geschreven, dit soort organisaties kijken wel uit om hun naam te grabbel te gooien, mensen denken dat dit soort collectieven wat matig georganiseerde hackers zijn die maar wat doen, echter dit zijn zeer proffesionele bendes met een duidlelijke organisatie structuur, sterker nog ze houden er ook morele waarden op na, hebben gewoon een helpdesk, PR, security, HR, etc.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je allemaal loopt te mauwen, maar jij raad dus een bedrijf aan om mee te gaan op een afpersing, wat eerst 1 miljoen is, volgend jaar 10 miljoen, en het jaar daarop 100 miljoen?
Ik vind Odido een kutbedrijf, maar het is zeer verstandig om niet mee te gaan in dit soort praktijken.
Beter iets dan nietsquote:Op donderdag 23 april 2026 09:53 schreef Starhopper het volgende:
Leuk die massaclaim maar wat heb je eraan als je 2 tientjes ofzo krijgtZe hadden gewoon dat half miljoen moeten lappen.
Zorg idd dat je zaakjes op orde zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Het spijt ons’, zegt topvrouw over datalek Odido: ‘We zijn persoonlijk bedreigd’
https://www.ad.nl/binnenl(...)k-bedreigd~af3881e9/
Dus zij zijn zielig en konden er niks aan doen, dus moeten klanten niet zeiken, geen geld vragen en haar op haar plek laten zitten voor nog meer onkunde![]()
Verantwoording neem je nietquote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:28 schreef Shreyas het volgende:
Het is inderdaad vrij triest dat Odido zichzelf in de slachtoffer rol duwt. Het zou ze sieren als ze verantwoordelijkheid nemen. Klanten betalen maandelijks een bedrag voor hun abonnement. Dat mogen ze er wel van uit gaan dat hun gegevens veilig zijn.
Ik hoop dat meer mensen zich nu gaan melden voor die massaclaim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |