Ik heb ook meegedaan aan die zaak met Adobe en wat je daar ziet is een kleine overwinning, dan weer een soort fundraiser, dan weer een soort kort geding om dossiers te krijgen. En chapeau dat ze het proberen maar het is ellenlange strijdt om een fout die inmiddels eigenlijk al iedereen vergeten is.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik zit al vanaf 2014 in een massaclaim tegen Vodafone, daar valt echt geen geld uit te halen. De zaak loopt nog steeds, en niemand heeft nog een cent ontvangen. Ik verwacht dat dan ook niet, en net als bij dit verhaal, reken je maar niet rijk met ook maar 1 cent, laat staan ¤2500,-
Al 30 keer geschreven, dit soort organisaties kijken wel uit om hun naam te grabbel te gooien, mensen denken dat dit soort collectieven wat matig georganiseerde hackers zijn die maar wat doen, echter dit zijn zeer proffesionele bendes met een duidlelijke organisatie structuur, sterker nog ze houden er ook morele waarden op na, hebben gewoon een helpdesk, PR, security, HR, etc.quote:Op dinsdag 21 april 2026 22:45 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je allemaal loopt te mauwen, maar jij raad dus een bedrijf aan om mee te gaan op een afpersing, wat eerst 1 miljoen is, volgend jaar 10 miljoen, en het jaar daarop 100 miljoen?
Ik vind Odido een kutbedrijf, maar het is zeer verstandig om niet mee te gaan in dit soort praktijken.
Beter iets dan nietsquote:Op donderdag 23 april 2026 09:53 schreef Starhopper het volgende:
Leuk die massaclaim maar wat heb je eraan als je 2 tientjes ofzo krijgtZe hadden gewoon dat half miljoen moeten lappen.
Zorg idd dat je zaakjes op orde zijnquote:Op dinsdag 12 mei 2026 22:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Het spijt ons’, zegt topvrouw over datalek Odido: ‘We zijn persoonlijk bedreigd’
https://www.ad.nl/binnenl(...)k-bedreigd~af3881e9/
Dus zij zijn zielig en konden er niks aan doen, dus moeten klanten niet zeiken, geen geld vragen en haar op haar plek laten zitten voor nog meer onkunde![]()
Verantwoording neem je nietquote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:28 schreef Shreyas het volgende:
Het is inderdaad vrij triest dat Odido zichzelf in de slachtoffer rol duwt. Het zou ze sieren als ze verantwoordelijkheid nemen. Klanten betalen maandelijks een bedrag voor hun abonnement. Dat mogen ze er wel van uit gaan dat hun gegevens veilig zijn.
Ik hoop dat meer mensen zich nu gaan melden voor die massaclaim.
quote:Dertig phishingcampagnes benutten uitgelekte klantdata van Odido
https://tweakers.net/nieu(...)tdata-van-odido.html
Beveiligingsonderzoekers identificeerden dertig phishingcampagnes waarin cybercriminelen e-mailadressen uit het Odido-datalek misbruiken. Dat meldt beveiligingsbedrijf Hackify aan NU.nl. De gehackte telecomprovider waarschuwde klanten in februari al om alert te zijn op phishing.
waarom worden er maar 3 bedrijven genoemd?quote:Op woensdag 13 mei 2026 00:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe klanten in de watten, trouwe klanten in de kou: de dubbele moraal van Ziggo, KPN en Odido
https://www.totaaltv.nl/n(...)-ziggo-kpn-en-odido/?
Om te
Fijn ook om te horen dat Odido klanten twee jaar lang dat pakket voor digitale bescherming geeft. Ik weet van niks en heb nog steeds niks gehoord na het eerste mailtje van oh u zat er waarschijnlijk bij, later meer.quote:
Ik krijg sinds kort ook bijna elke dag een SMS met mijn naam erin en een link om allerlei zooi te betalen. Soms niet eens in goed Nederlands.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Het valt wel op, het regent sinds vandaag ineens spam mails.
Tientallen jaren bij dezelfde firma's geweest voor gas en elektra. Maar omdat het elk jaar duidelijker werd dat ze schijt hebben aan trouwe klanten ben ik al een aantal jaren aan het switchen. Loopt als een tierelier.quote:Op donderdag 30 juli 2026 20:45 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom worden er maar 3 bedrijven genoemd?
ELK nutsbedrijf doet dit
Dat soort pakketen zijn een verdienmodel waar Odido zelf aan verdient, bundleware is volgens mij de term die men in de markt daarvoor gebruikt.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Fijn ook om te horen dat Odido klanten twee jaar lang dat pakket voor digitale bescherming geeft. Ik weet van niks en heb nog steeds niks gehoord na het eerste mailtje van oh u zat er waarschijnlijk bij, later meer.
Van de week kreeg ik weer mail van ze, want ik ben overgestapt naar een andere provider. Of ik even wilde vertellen hoe ik hun dienstverlening vond en waarom ik wegging. Link naar de evaluatie werkte niet. Echt super geregeld daar allemaal!
Wss wordt je zo vaak gebeld omdat je steeds opneemt, krijg je ergens in een criminele data base een vinkje achter je naam. Ik neem nooit zomaar onbekende nummers op, soms block ik ze zelfs. Laatste spam call is van 6 mei.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:43 schreef Molo het volgende:
Keer of dertig gebeld afgelopen twee weken, allemaal onbekende nummers. Rete-irritant
Er komt een moment dat ik dus niets meer opneem, en dat dienstverleners zoals zorgorganisaties en publieke toko's die normaal vaak met onbekend nummer bellen een andere vorm van communicatie zullen gaan moeten aannemen om mensen nog te bereiken denk ik...
Ik moet er nog wel doorheen omdat er soms wel relevante mail tussen zit. Ben iets aan het verkopen via Marktplaats en meldingen van DM's komen daar ook in terecht.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wss wordt je zo vaak gebeld omdat je steeds opneemt, krijg je ergens in een criminele data base een vinkje achter je naam. Ik neem nooit zomaar onbekende nummers op, soms block ik ze zelfs. Laatste spam call is van 6 mei.
Mijn spambox van mijn mail loopt wel flink vol nu maar goed zolang ik niet in die folder kijk heb ik er weinig last van.
Je kunt emails en afzenders als 'not junk' instellen dan zouden ze voortaan niet meer in je spam box moeten komen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik moet er nog wel doorheen omdat er soms wel relevante mail tussen zit. Ben iets aan het verkopen via Marktplaats en meldingen van DM's komen daar ook in terecht.
Onbekende nummers neem ik ook niet meer op tenzij er medische perikelen spelen met familie wat helaas te vaak het geval is dus dan kom je ook niet af van AI-belletjes.
Al met al irritant en op de lange duur en deze schaal ontwrichtend voor de communicatie.
Ik neem niet opquote:Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wss wordt je zo vaak gebeld omdat je steeds opneemt, krijg je ergens in een criminele data base een vinkje achter je naam. Ik neem nooit zomaar onbekende nummers op, soms block ik ze zelfs. Laatste spam call is van 6 mei.
Mijn spambox van mijn mail loopt wel flink vol nu maar goed zolang ik niet in die folder kijk heb ik er weinig last van.
Ja dit dus, totaal!quote:Op woensdag 5 augustus 2026 12:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik moet er nog wel doorheen omdat er soms wel relevante mail tussen zit. Ben iets aan het verkopen via Marktplaats en meldingen van DM's komen daar ook in terecht.
Onbekende nummers neem ik ook niet meer op tenzij er medische perikelen spelen met familie wat helaas te vaak het geval is dus dan kom je ook niet af van AI-belletjes.
Al met al irritant en op de lange duur en deze schaal ontwrichtend voor de communicatie.
samequote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
Telefoontjes nooit last van gehad, maar onbekende nummers of zonder nummerweergave neem ik sowieso nooit op.
Laatste weken wel een stortvloed aan spam (vele tientallen), maar die komen netjes in de spam map terecht, dus 1 keer in de week die map legen.
Nog iets meer dan een half jaar tot mijn abonnement afloopt en dan
Misschien weten ze door die extra gegevens dat je op zwart zaad zit en ze dus niet bij jou moeten zijn voor bergen geld?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik kreeg laatst een mail dat ik bij de personen zat waar meer gevoelige gegevens van zijn gelekt, maar ik heb nog nergens last van gehad. Ik word zelfs aanzienlijk minder vaak gebeld door die robotstemmen die iets brabbelen over crypto's of PayPal oid.
Dat.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:55 schreef Molo het volgende:
Vind het wel absurd dat er na die ene email nooit meer communicatie naar mij als klant is geweest.
Afhandeling: onduidelijk
Gevolgen: onduidelijk
Herstel van alles daar: onduidelijk
Preventie voor volgende keer: onduidelijk
Gewoon lekker verstoppertje spelen, net als mijn kind toen ze vier was en snoep had gejat zeg maar
Komt omdat ze geen inzage hebben in mijn OpenBank rekening mwuahaha. Maar het zal wel een hack zijn geweest van de Amerikanen die de informatie weer hebben doorgespeeld naar criminelen, zodat die dan de schuld zouden krijgen. Wellicht was de hack wel specifiek op mij gericht, zie ik ze best voor aan.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Misschien weten ze door die extra gegevens dat je op zwart zaad zit en ze dus niet bij jou moeten zijn voor bergen geld?
Natuurlijk, wat verwacht je dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2026 14:55 schreef Molo het volgende:
Vind het wel absurd dat er na die ene email nooit meer communicatie naar mij als klant is geweest.
Afhandeling: onduidelijk
Gevolgen: onduidelijk
Herstel van alles daar: onduidelijk
Preventie voor volgende keer: onduidelijk
Gewoon lekker verstoppertje spelen, net als mijn kind toen ze vier was en snoep had gejat zeg maar
Hahahahaha uhuhquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Komt omdat ze geen inzage hebben in mijn OpenBank rekening mwuahaha. Maar het zal wel een hack zijn geweest van de Amerikanen die de informatie weer hebben doorgespeeld naar criminelen, zodat die dan de schuld zouden krijgen. Wellicht was de hack wel specifiek op mij gericht, zie ik ze best voor aan.
True, zat mensen die na een werkdag naar huis gaan en het allemaal geen teringmoer kan schelen, als ze maar extra geld kunnen harken.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Natuurlijk, wat verwacht je dan?
Klinkt wellicht vergezocht en is het misschien ook wel, maar na wat ik allemaal heb gezien verbaast niets mij meer.quote:
Ja, gewoon op het dark web. Niks aan te doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:32 schreef Inbox het volgende:
We zitten inmiddels op 175 spammails in de afgelopen 3.5 week. Allemaal dankzij het datalek van Odido.
Staan de gegevens nog steeds online eigenlijk?
... al ruimschoots te laat en tijd voor potentiele nieuw datalek bij een ander?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Hier ook vele tientallen mails per week.
Gaan gelukkig automatisch naar de spam map, dus dat werkt goed.
13 april loopt mijn abo af en dan is het
Eerder dan die datum kan simpelweg niet helaas.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
... al ruimschoots te laat en tijd voor potentiele nieuw datalek bij een ander?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |