abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:50:19 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507740
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:14 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Komt omdat ze geen inzage hebben in mijn OpenBank rekening mwuahaha. Maar het zal wel een hack zijn geweest van de Amerikanen die de informatie weer hebben doorgespeeld naar criminelen, zodat die dan de schuld zouden krijgen. Wellicht was de hack wel specifiek op mij gericht, zie ik ze best voor aan.
Hahahahaha uhuh :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 augustus 2026 @ 16:51:45 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221507750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Natuurlijk, wat verwacht je dan?
True, zat mensen die na een werkdag naar huis gaan en het allemaal geen teringmoer kan schelen, als ze maar extra geld kunnen harken.
Word er triest van
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 5 augustus 2026 @ 17:15:26 #203
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221508027
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 16:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Hahahahaha uhuh :+
Klinkt wellicht vergezocht en is het misschien ook wel, maar na wat ik allemaal heb gezien verbaast niets mij meer.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221628925
We zitten inmiddels op 175 spammails in de afgelopen 3.5 week. Allemaal dankzij het datalek van Odido.

Staan de gegevens nog steeds online eigenlijk?
pi_221630984
Ik word enkele malen per maand gebeld door indiërs en afrikanen die me aanspreken met mijn naam. Ik neem al maanden geen onbekende nummers meer op, dat deel van telefonie is voor mij om zeep geholpen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221630986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 14:32 schreef Inbox het volgende:
We zitten inmiddels op 175 spammails in de afgelopen 3.5 week. Allemaal dankzij het datalek van Odido.

Staan de gegevens nog steeds online eigenlijk?
Ja, gewoon op het dark web. Niks aan te doen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_221632441
hier valt het wel mee
13 spammailtjes afgelopen 2 weken (maar allemaal naar spambox dus eigenlijk geen omkijken naar)
1x een robocall gehad totaal
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221632641
Hier ook vele tientallen mails per week.

Gaan gelukkig automatisch naar de spam map, dus dat werkt goed.

13 april loopt mijn abo af en dan is het :W
pi_221632999
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 22:25 schreef StateOfMind het volgende:
Hier ook vele tientallen mails per week.

Gaan gelukkig automatisch naar de spam map, dus dat werkt goed.

13 april loopt mijn abo af en dan is het :W
... al ruimschoots te laat en tijd voor potentiele nieuw datalek bij een ander? :+
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221633039
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 23:16 schreef mschol het volgende:

[..]
... al ruimschoots te laat en tijd voor potentiele nieuw datalek bij een ander? :+
Eerder dan die datum kan simpelweg niet helaas.

Het gaat mij niet eens om het lek zelf.
We leven in een tijd dat alles en iedereen via internet gaat, dus dat is gewoon niet te voorkomen.

Het totale gebrek aan (eerlijke) communicatie was voor mij de druppel.

Eén summier standaard mailtje, die later onvolledig bleek en waar ze logen over wat er buitgemaakt was van mij.

Dat was het.
Verder helemaal niks.

Principe kwestie voor mij, want ik zit al bij hen toen ze (Odido/T Mobile) nog Dutchtone waren.
pi_221633371
Odido heeft gewoon gedacht het gros van het Nederlandse volk weet niks van hacken dus het waait wel weer over.

Eigenlijk ook bizar als je hun tarieven ziet dat mensen erin blijven trappen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_221745435
quote:
Stem van meesterbrein achter Odido-hack vanavond voor het eerst te horen: ‘Praat keurig Nederlands’
De politie zet maandagavond een ultiem middel in om de daders achter de cyberaanval op telecomprovider Odido op te sporen. In het tv-programma Opsporing Verzocht wordt de stem vrijgegeven van de man die vermoedelijk een cruciale rol speelde bij de diefstal van miljoenen klantgegevens.

De Nederlandse politie hoopt dat de beller vanwege het potentiële miljoenenbereik nu de druk voelt en zichzelf zal aangeven. Eerdere oproepen deze zomer om zichzelf te melden leverden niets op. Als de dader nu niet zelf opstaat, moeten bekenden hem maar ontmaskeren, hoopt het onderzoeksteam.

De stem van de nog onbekende beller is in goede kwaliteit te horen. „De man praat keurig Nederlands en heeft wel een aantal opvallende klanken en kenmerken in zijn stem die hem misschien herkenbaar maken, zeker voor zijn familie, vrienden en bekenden’’, zegt Thomas Aling, woordvoerder van de Eenheid Landelijke Opsporing en Interventies.

Specifiek jargon
De beller wist in februari precies hoe hij te werk moest gaan toen hij contact zocht met het callcenter van Odido. „Wat opvalt is dat het iemand is die kennis lijkt te hebben van ict”, zegt Aling.

De beller gebruikt vrij specifiek Engelstalig jargon en komt daardoor ‘betrouwbaar’ over op de medewerkster van het callcenter. „Mogelijk heeft hij zelf ervaring op zo’n werkplek of weet hij op een andere manier hoe het er op zo’n afdeling aan toe gaat.’’

Een stemdeskundige heeft de opname vooraf geanalyseerd om er zeker van te zijn dat het geen deepfake is: de stem is echt en niet met behulp van kunstmatige intelligentie gegenereerd.
https://www.ad.nl/tech/st(...)nederlands~a5e75609/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 7 september 2026 @ 12:17:17 #213
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221745593
quote:
"Wat opvalt is dat het iemand is die kennis lijkt te hebben van ict”, zegt Aling.
:D
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_221749515
Snap niet dat de politie (of eigenlijk Odido) hier niet een beloning uitlooft voor de tip die leidt tot aanhouding van deze persoon.
pi_221749520
Wat is dat jargon dan precies?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221749532
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 04:16 schreef Mortaxx het volgende:
Wat is dat jargon dan precies?
Men gebruikt daar Salesforce, Salesforce is een heel breed administratie pakket wat je voor alles kunt inzetten, een groot voordeel is dat er een heleboel kant en klaar configuraties zijn, oorspronkeljk was dit met name een "sales' pakket maar nu kan het vrijwel alles, ik vermoe dat als je het standaar als servicedesk pakket inzet de entiteiten ook vaste namen hebben, zo heet een probleem hier kennelijk een: Case, waar het bij een andere pakket bijvoorbeeld een Ticket heet, ook vermoed ik dat hij alle statuscodes kent, en bijvoorbeeld hoe het zit met SLA times, als ik de hacker zou zijn geweest zou ik die persoon opbellen en zeggen: Mevrouw, we zien dat er nog 30 tickets open staan en de breachtime zijn gepasseerd, medewerker: Maar dit klopt niet hier zie ik maar 1 item dat nog niet is opgelost, de rest staat hier op gesloten. Hacker: ahhhhhhhhhh ik zie het al, het systeem is niet correct gesynced, we kunnen dit handmatig uitvoeren. Hacker geeft een Url door die hij onder controle heeft, en nu komt het: Hij laat haar met haar Salesforce account inloggen, de hacker vangt dit razendsnel af, en logged zelf in Salesforce in, nu zegt hij bijvoorbeeld heel slim: Ik ga u nu een beveiligingscode sturen (deze komt van Salesforce af!!!!!), mevrouw kunt u de code bevestigen zodat ik weet dat u het echt bent? De vrouw geeft nu de Saleforce MFA code en hij logt in, en hij is nu binnen!!! Zegt tegen de vrouw? Kunt u nog eens refreshen? Hacker: Ah mevrouw dank u wel, ik zie de tickets hier nu ook als gesloten, perfect.

Als Hacker zoek je naar iemands zwakheid, dit soort helpdesk medewerkers worden 100% afgerekent op hoeveel tickets ze afhandelen, en de gemiddelde verwerkingstijd, slechte prestaties en je kan lekker bij de chef uitleggen waarom je zo traag bent. Public shaming is daar ook onderdeel van......

Deze hele hack had kunnen voorkomen worden op 2 manieren:

-Certificate Authentication, hierbij log je met een certificaat in dat op de PC geinstalleerd is, in de praktijk is dit niet super lastig, echter dit soort helpdesk diensten zitten meestal op een ander netwerk waardoor certificate distribution door een partij als Odidio lastig is.
-Hardware Key authentication, zoals een Yubikey, Salesforce ondersteunt dit, en heeft ook advies gegeven om dit te gebruiken, zo een key kost een paar tientjes maar had deze hack voorkomen, immers de key is gekoppelt aan de laptop waarmee je dat ingestelt hebt, het is niet 100% waterdicht je zou nog steeds credentials kunnen onderscheppen, maar met een fatsoenlijk werkplekbeheer maak je het al een heel heel stuk lastiger.

Daarnaast zijn aan de Salesforce kant ook nog allerlei dingen te configureren, maar dat was kennlijk niet gedaan, of niemand bekeek de monitoring in het weekend.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221749539
Over de hacker, ik ben er vrij zeker van dat dit accent van iemand is van Antialiaans achtergrond opgegroeid in een beter millieu of lang op de universiteit rondgelopen, ik ken redelijk wat van dat soort mensen en die praten exact zoals hem.
pi_221749809
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 05:29 schreef raptorix het volgende:
Over de hacker, ik ben er vrij zeker van dat dit accent van iemand is van Antialiaans achtergrond opgegroeid in een beter millieu of lang op de universiteit rondgelopen, ik ken redelijk wat van dat soort mensen en die praten exact zoals hem.
Precies dit idee heb/had ik ook. Het komt ook vaak voor dat het woordje 'hoor' daar als stopwoordje wordt gebruikt. Maar goed, dit is allemaal speculatief mijnerzijds.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221749821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 08:21 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Precies dit idee heb/had ik ook. Het komt ook vaak voor dat het woordje 'hoor' daar als stopwoordje wordt gebruikt. Maar goed, dit is allemaal speculatief mijnerzijds.
Uiteraard, ik mag hopen dat de politie dit natuurlijk al lang weet, sterker het zou me niet verbazen als ze de hacker al op het oog hebben en hoopt dat hij in paniek raakt.
pi_221749934
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 08:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uiteraard, ik mag hopen dat de politie dit natuurlijk al lang weet, sterker het zou me niet verbazen als ze de hacker al op het oog hebben en hoopt dat hij in paniek raakt.
Wat ik vanmorgen op het nieuws hoorde dat het op basis van een stem nog wel knap lastig kan worden, maar goed ik ben geen rechercheur. Wat ik hoop is dat de hacker in zijn paniek fouten maakt door zich bijvoorbeeld te verspreken, of tegen de verkeerde op te scheppen. Maar goed, als je dat doet ben je niet de scherpte mes uit de lade.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:42:45 #222
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221750360
Ze dreigen nu. :o

quote:
De politie roept de beller 'met klem' op om zich te melden. De hackersgroep zegt dat de politie 'alle geluk van de wereld' nodig zal hebben om de gezochte verdachte te pakken voordat de groep 'weer een grootschalige datadiefstal' in Nederland zal plegen. "Eerlijk gezegd is de Nederlandse politie een grote grap, ze kunnen niets. Incompetent. Irrelevant. Nutteloos."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 8 september 2026 @ 19:22:16 #223
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221753925
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 04:58 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast zijn aan de Salesforce kant ook nog allerlei dingen te configureren, maar dat was kennlijk niet gedaan, of niemand bekeek de monitoring in het weekend.
Dit is een van de grotere uitdagingen in de IT de komende jaren. Natuurlijk je kan AI in combinatie met monitoring gebruiken.. Maar het gaat net zo belangrijk worden dat geen enkel account bij zoveel informatie kan. Dat afschermen kan ik een aantal gevallen knap lastig worden.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221755216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 08:21 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Hmm, ik dacht aan een Edwin Evers en een tikje nichterigheid.

Nee, geintje. Mijn gedachten gaan ook naar een hoger opgeleide Antilliaan of Hindoestaan. Zoiets
Met een tikje nichterigheid erin, dat dan weet wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 08-09-2026 22:11:36 ]
pi_221755933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 19:22 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dit is een van de grotere uitdagingen in de IT de komende jaren. Natuurlijk je kan AI in combinatie met monitoring gebruiken.. Maar het gaat net zo belangrijk worden dat geen enkel account bij zoveel informatie kan. Dat afschermen kan ik een aantal gevallen knap lastig worden.
Ja ons team is op dit moment verantwoordelijk voor de credentials voor AI agents binnen een grote organisatie, ons plan is dan ook dat AI agents nooit direct toegang krijgen tot ruwe data maar dat alles via de interne API's moeten benaderen zodat er goed zicht is op wat er gebeurt en dat men de juiste credentials gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')