Kok heeft nul concurrentie, jammer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:02 schreef Pino112 het volgende:
De lotingen zijn uit.
https://live.isuresults.eu/events/2026_NED_0002/schedule
quote:337 413 CH Kaitlyn McGregor 3- 3-1994 38,985* 1.52,314* 3.59,264* 8.39,14 168.206* 2026
quote:Olympische revelatie Sandrine Tas sluit op WK schaatscarrière voorlopig af: “Ik wil zo goed worden als wielrenster, dat er geen sprake meer is van een comeback”
Met een vierde plaats op de 5.000 meter was Sandrine Tas (30) een van de zeldzame Belgische uitblinkers op de Olympische Winterspelen. De ontgoocheling van de nipte gemiste medaille is nog niet verwerkt, maar dit weekend bindt ze op het WK allround een laatste keer de schaatsen aan vooraleer ze profwielrenster wordt.
Dertien honderdsten van een seconde. Zo klein was het verschil tussen Sandrine Tas en de bronzen medaille van de Noorse Ragne Wiklund op de 5.000 meter snelschaatsen in Milaan. Tas’ achterstand op de nieuwe olympische kampioene Lollobrigida bedroeg slechts dertig honderdsten. Nooit eerder eindigde de top vier zo kort op elkaar in een olympische finale van de 5.000 meter. Tas was er kapot van, maar de topsporttrein dendert onverminderd voort. Komend weekend neemt de dertigjarige Oostende in Heerenveen deel aan het WK allround. Voor Tas is het misschien wel de eindhalte van haar schaatscarrière.
Heeft het verdriet van de nipt gemiste olympische medaille al plaatsgemaakt voor de trots?
“Ik heb het gevoel dat het pure, intense verdriet ondertussen gepasseerd is. Maar de volledige emotionele verwerking zal meer tijd nodig hebben. Natuurlijk ben ik trots. Tegelijkertijd denk ik regelmatig nog: ‘’Shit, ik was zo verschrikkelijk dichtbij. Waar heb ik die drie tienden van een seconde laten liggen?’ Het is oké om me dan eventjes kut te voelen en nadien terug door te gaan.”
Als een van de weinige Belgische atleten ben je er in Milaan in geslaagd om jezelf te overstijgen.
“Toen ik begon te schaatsen was mijn doel om bij de Winterspelen van Peking erbij te zijn en om in Milaan mee te doen voor de medailles. Ik heb echt meegedaan voor een olympische titel in een sport waarin ik niet ben opgegroeid. Ik heb mijn allerbeste rit neergezet op het moment van de waarheid. Daar ben ik fier op.”
Minder dan twee weken na de Olympische Spelen staat er dit weekend al een WK allround op het programma. Het lijkt mij niet evident om je daar nog voor op te laden.
“Ik ben vanuit Milaan meteen naar Heerenveen gereisd. Ik heb mezelf één dag gegund om in de zetel en in bed te liggen. Nadien ben ik terug in gang geschoten. Eerst fietsen en lopen. En sinds donderdag sta ik terug op het ijs. Die eerste dag was helemaal niks. De dagen daarna was het een kwestie van overleven. Maar nu gaan de trainingen goed. Mijn olympische vorm kan nog niet helemaal verdwenen zijn. En er wacht een mooie wedstrijd voor een uitverkocht Thialf. Ik heb er best wel zin in.”
Wat zijn je ambities voor dit WK allround? Het zal niet eenvoudig zijn om na de 500 m, 3.000 m en 1.000 m in de top acht te eindigen, wat nodig is om de afsluitende 5.000 m te mogen rijden.
"Ik heb maandenlang specifiek op de 5.000 m getraind, dus het is niet realistisch dat ik in de buurt van mijn PR op de 500 m kom. Ik hoop een 500 m te rijden zonder grote fouten en een goede 3.000 m. De 1.500 m moet ook wel lukken. Het doel is om die top acht en de 5.000 m te halen. Ik ga mij volledig smijten, want het is misschien mijn allerlaatste keer.”
Na dit weekend word je voor het eerst profwielrenster bij Lotto-Intermarché Ladies. Heb je na je topprestaties op de Winterspelen nog geen spijt van je beslissing?
“Absoluut niet. Wielrennen is een kinderdroom. Ik kijk zo uit naar dat wieleravontuur, dat het schaatsen voor mij van ondergeschikt belang is. Mijn idee is dat ik zo goed word als wielrenster dat er geen sprake meer is van een terugkeer naar de schaatspiste. Daar ga ik de komende twee jaar – de duur van mijn contract – alles aan doen. Een postolympisch jaar is het ideale moment om te ontdekken hoe ver ik kan geraken op de fiets.”
De kans is dus reëel dat we Sandrine Tas nooit meer op schaatsen zien?
“Daar wil ik geen zotte uitspraken over doen. Het kan zijn dat ik in de winter een beetje schaats als duurtraining voor het wielerseizoen. Als het fietsen mij toch niet zou bevallen, is er nog altijd een weg terug. Een winter minder schaatsen is geen ramp. Francesca Lollobrigida is mama geworden en heeft nu op haar 35ste twee gouden olympische medailles gewonnen. Alles kan.”
De voorbije jaren liet je al mooie dingen zien op de fiets in kleinere wedstrijden, maar nu wordt het menens. Wat wil je bereiken?
“Ik weet niet goed wat ik kan verwachten. Ik geef mezelf een jaar om alles te ontdekken en te leren. Hoe gaat het eraan toe in een profploeg? Hoeveel harder wordt er gereden in de World Tour? Op welk soort parcours ben ik het best? Door mijn schaatswinter begin ik met een achterstand op de andere vrouwen. Die moet ik nu proberen in te halen tijdens het seizoen. Volgend jaar wil ik na een volledige voorbereiding echt presteren. Bij Lotto-Intermarché kan ik een mooi programma rijden.”
Waar en wanneer maak je jouw profdebuut op de weg?
“Ik ben geen uitgewrongen dweil, maar ik ga na het WK allround wel eventjes mentaal en fysiek energie opladen. Als alles goed gaat, hoop ik in het weekend van 25 en 26 april mijn eerste koers te rijden. De Omloop van Borsele is een reële mogelijkheid.”
Apart wel dat je onder de 4 minuten kan op de 3 km, maar blijkbaar zo'n dramatische tijd hebt staan op de 5 kmquote:Op woensdag 4 maart 2026 17:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik EIS dat McGregor een 5km rijdt
[..]
Waarschijnlijk 1 keer gereden als junior op een buitenbaan ofzo, en daarna nooit meer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 20:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Apart wel dat je onder de 4 minuten kan op de 3 km, maar blijkbaar zo'n dramatische tijd hebt staan op de 5 km
Of ze heeft er gewoon geen zin in om die te rijden
Met de broek op de enkels. Al is het 117e WK allround natuurlijk het summum, al had het eigenlijk de 120e moeten zijn.quote:
in de oorlog een paar keer overgeslagen?quote:Op donderdag 5 maart 2026 17:49 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Met de broek op de enkels. Al is het 117e WK allround natuurlijk het summum, al had het eigenlijk de 120e moeten zijn.
Zeker. 1915 t/m 1921 (7 edities) en 1940 t/m 1946 (7 edities) (in 1940 en 1946 is er een officieus wk allround georganiseerd in Oslo en natuurlijk de 4 edities voordat de ISU werd opgericht.)quote:Op donderdag 5 maart 2026 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in de oorlog een paar keer overgeslagen?
Dan had het wel veel meer dan de 120e moeten zijn? 130 misschien?quote:Op donderdag 5 maart 2026 17:58 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zeker. 1915 t/m 1921 (7 edities) en 1940 t/m 1946 (7 edities) (in 1940 en 1946 is er een officieus wk allround georganiseerd in Oslo en natuurlijk de 4 edities voordat de ISU werd opgericht.)
1893 was de eerste, dan had je bij elk jaar nu op 134 gezetenquote:Op donderdag 5 maart 2026 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan had het wel veel meer dan de 120e moeten zijn? 130 misschien?
Oh niet? Gemistquote:Op donderdag 5 maart 2026 18:33 schreef franklop het volgende:
laatste paar jaar dat het niet meer elk jaar is
Bedankt voor de mededeling!quote:
Sinds 2020 per 2 jaar.quote:
Je kunt het maar beter wetenquote:
Femke gaat de 500 meter dus niet winnen?quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Je kunt het maar beter weten
#franklopeffect
Stom. Nou ja het is niet alsof het mij heel veel kan boeien verder, anders had ik dat wel gewetenquote:
Die heeft dat effect niet eens nodig natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2026 18:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Femke gaat de 500 meter dus niet winnen?
In een rolstoel wint Femke alsnog de 500m.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Femke gaat de 500 meter dus niet winnen?
Ik zit nu aan de lasagne (bord op schoot).quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En de belangrijkste vraag: Wat snacken we erbij?
Biologische vanilleyoghurt met gedroogde cranberries.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
doe ff normaal bruhquote:Op donderdag 5 maart 2026 18:59 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Biologische vanilleyoghurt met gedroogde cranberries.
Dat klopt, ik vind trouwens dat je nu al (half) aanwezig bent!quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Die heeft dat effect niet eens nodig natuurlijk
Ik heb nog een beetje pizza.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben er nog meer bezig!quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heb net mn avondeten binnen jeetje.
Ik vroeg ook al of hij z’n kunstgebit niet in heeftquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:02 schreef Toby56 het volgende:
Ligt het aan mij, of klinkt Herbert alsof hij tandjes aan het wisselen is?
AI generated?quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:03 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
De cranberries zijn gewoon niet-biologisch hoor!
Toen leefde ik ook al.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
boven de 40 seconden man man dat reed Christine Aaftink in de vijftiende eeuw al.
quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
boven de 40 seconden man man dat reed Christine Aaftink in de vijftiende eeuw al.
Maar dat wil nog niet zeggen dat het zonder moeite ging.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeite met openingen bla bla boven 11 seconden
Rijdt onder 11 seconden
Zombie is een klassieker!quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:11 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geef mij de biologische cranberries van Pieter Sipkes Cupido maar.
Dat wordt niks als straks de luchtcirculatie ook nog eens weg is.quote:
Die rijdt per race slechter.quote:
Het zag er ook niet uit hoe ze reed.quote:
Hide yo kids! Hide yo wife!quote:
Ik hoop dat iedereen hun brillen goed vasthoudt.quote:
Alle brillendragers opgepast!quote:
Nee, volkomen krachteloos.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zag er ook niet uit hoe ze reed.
Wel handig, hier liep het bij Bosker fout op de Spelen.quote:
Marcel heeft nog wel wat tijd voor zijn race.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel handig, hier liep het bij Bosker fout op de Spelen.
Oh was dat hetquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel handig, hier liep het bij Bosker fout op de Spelen.
Die gaat ook geneeskunde studeren.quote:
KOKARMYquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:25 schreef Dagoduck het volgende:
THREE TIMES CHAMPION OF THE WOOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRLDDD...
NIEUW!quote:
Wat een tijdquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:29 schreef franklop het volgende:
WK sprint 500m (v) | Baanrecord Kok! - https://nos.nl/l/2605062#UPDATE-92799627
NOSed, 33,67
quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook echt niet wist
Al besproken.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
even brilletje goed doen. Erben in de buurt
Ik vrees van welquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:30 schreef Em31 het volgende:
[..]jeetje alles herhalen heeft dus toch een doel
quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:
even brilletje goed doen. Erben in de buurt
Strani staat ook wel bekend als meneer van Zetten uit Tiel.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:30 schreef Em31 het volgende:
[..]jeetje alles herhalen heeft dus toch een doel
De gehele sketch blijft een absoluut hoogtepunt in de vaderlandsche tv-geschiedenis.quote:
Ik weet dit morgen waarschijnlijk al niet meer joh.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Strani staat ook wel bekend als meneer van Zetten uit Tiel.
Op jouw leeftijd is dat niet heel vreemd.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet dit morgen waarschijnlijk al niet meer joh.
Nogal tegenvallend.quote:
Geen zorgen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet dit morgen waarschijnlijk al niet meer joh.
OS are you watching.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:33 schreef Van_Poppel het volgende:
14 ritten in een half uur er doorheen gejaagd; het kan dus wel.
Ik dacht toen hij bij Kok over een baanrecord begon ook, nee hè, straks weer teleurgesteld. Maar oké hij kreeg gelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:32 schreef Felagund het volgende:
De teleurstelling in de stem van Herbert dat het geen Zwiep is.
Maakt niet uit, toch geen Nederlander in rit 1.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:36 schreef Felagund het volgende:
Nog 35 seconden, dus we kunnen beide analisten nog wel even langs!
That's what she said.quote:
Handig!quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat gaat tegenwoordig allemaal remote
Als ze dat bij de OS hadden gedaan, dan had Thorup daarop kunnen stappen als een soort bezemwagen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:38 schreef Strani het volgende:
Het zou best handig zijn eigenlijk als ze gewoon iets mindere schaatsers gebruiken als dweilers. Dat ze gewoon elke rit achter de echte kandidaten rijden, op een meter of 20, met een dweil. Heb je altijd mooi vers ijs jatog.
Ik zie een sponsoroptie!quote:
Omdat de toppers in de laatste ritten zitten.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:43 schreef Forumtijger het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat de 1e 9 van de 14 ritten programna- en tijdvulling zijn, en alleen de laatste 5 ritten er echt toe doen?
Ning is het daar niet mee eens.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:43 schreef Forumtijger het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat de 1e 9 van de 14 ritten programna- en tijdvulling zijn, en alleen de laatste 5 ritten er echt toe doen?
Ook daar is Ning het niet mee eens.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Omdat de toppers in de laatste ritten zitten.
Hoe kan het dat die zo vroeg zat eigenlijk?quote:
Die heeft bijna geen 500 meter gereden de laatste tijd toch?quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan het dat die zo vroeg zat eigenlijk?
quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan het dat die zo vroeg zayt eigenlijk?
Nauwelijks een 500 geredenquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan het dat die zo vroeg zat eigenlijk?
Uitzonderingen... bla bla...quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ook daar is Ning het niet mee eens.
Wat was zijn tijd? Is er ergens een liveticker? Teletekst levert niet of ik kijk verkeerd.quote:
35.76quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat was zijn tijd? Is er ergens een liveticker? Teletekst levert niet of ik kijk verkeerd.
https://live.isuresults.e(...)ompetition/2/resultsquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat was zijn tijd? Is er ergens een liveticker? Teletekst levert niet of ik kijk verkeerd.
boejje, de regerend wereldkampioenquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:45 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die heeft bijna geen 500 meter gereden de laatste tijd toch?
Die is nog steeds kwaad op de organisatie.quote:
Voor een houten medaillequote:Op donderdag 5 maart 2026 19:50 schreef Felagund het volgende:
Joep is toch geen topfavoriet? Of heeft Erben dat lijstje aangeleverd?
Joep wordt altijd wel wat overgewaardeerd door Van Dijk en Hersman.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:50 schreef Felagund het volgende:
Joep is de nieuwe Nuis; een 1000m/1500m rijder dus.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:50 schreef Felagund het volgende:
Wel meer 1000m dan 1500m lijkt mequote:Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Joep is de nieuwe Nuis; een 1000m/1500m rijder dus.
Na zondag iets lulligs als De Allround Sprinter ofzo.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Em31 het volgende:
Welke bijnaam denken jullie dat Van Dijk vandaag heeft verzonnen voor Stolz?
Was dat bij Nuis ook niet het geval vroeger?quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:53 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Wel meer 1000m dan 1500m lijkt me
Turbo Stolz?quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Em31 het volgende:
Stunning Stolzquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Em31 het volgende:
Heeft ie hem in december een kerststolz genoemd?quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Em31 het volgende:
Zijn 500 meter is daar dan wel weer net iets te goed.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Joep is de nieuwe Nuis; een 1000m/1500m rijder dus.
quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heeft ie hem in december een kerststolz genoemd?
Geen idee eigenlijk...is alweer een tijdje geleden natuurlijkquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Was dat bij Nuis ook niet het geval vroeger?
Nou dan moet het nu paasstolz wordenquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heeft ie hem in december een kerststolz genoemd?
Klopt. Dan is Joep meer de nieuwe Erben.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zijn 500 meter is daar dan wel weer net iets te goed.
quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:53 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Na zondag iets lulligs als De Allround Sprinter ofzo.
quote:
Klinkt gewoon allemaal zeer plausibelquote:
Met Erik klinkt alles wat vreselijk slecht bedacht is plausibel.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Klinkt gewoon allemaal zeer plausibel
Wel wat meer potentie.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:55 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Klopt. Dan is Joep meer de nieuwe Erben.
Die mag wel op de bingokaart.quote:
Of ze hebben Thialf vacuum gezogen?quote:
Stukje 300 mbar onderdruk genot.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of ze hebben Thialf vacuum gezogen?
Bovenop de Teide gezetquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:59 schreef Felagund het volgende:
[..]
Of ze hebben Thialf vacuum gezogen?
Vast wel. Nu nog wachten tot de milers.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:59 schreef AgnesGru het volgende:
Gaan we deze 500 ook weer "JAGEN" horen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |