Dat zie je helemaal verkeerd.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft het niet letterlijk te zeggen. Het schemert door in je reacties.
Je leeft in alle vrijheid maar lijkt daar soms moeite mee te hebben, alsof je zelf graag een regime zou willen zoals Iran nu heeft.
Of zie ik dat verkeerd? Vind je de vrijheid die je hier hebt wel fijn? Vind je het wel fijn dat je niet opgepakt wordt voor wat je op een forum post?
Maar je twijfelt bij de protesten in Iran wel of het hun keuze is, of er een meerderheid is, etc.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zie je helemaal verkeerd.
Ik zou ook niet weten waar ik ook maar 1 hint zou geven dat ik het Westen niet fijn zou vinden.
Ik zeg alleen dat wij in het Westen niet mogen bepalen dat onze manier van leven het beste is.
WIJ vinden dat, maar buiten Europa, Australie en Noord-Amerika is er praktisch niemand die denkt dat onze Westerse manier van leven het beste is.
Hun keuze toch?
Dit is een reëel scenario helaas.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:59 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat dit een behoorlijke miscalculatie van de VS en SIrael is geweest.
Het regime gaat niet instorten, en zal waarschijnlijk ook via guerrilla-tactieken in staat blijven om de gehele regio te blijvend te destabiliseren. En de VS is niet bereid om daadwerkelijk een grondoorlog te beginnen en zal met de staart tussen de benen de 'overwinning' claimen en de operatie afsluiten.
Beetje kibbelen en prikkelen hoort erbijquote:Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Perrin het volgende:
Kunnen we misschien ophouden met onderling kibbelen als een stel schoolkinderen en ontopic blijven?
Nee, daar heb ik nog nooit over getwijfeld?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar je twijfelt bij de protesten in Iran wel of het hun keuze is, of er een meerderheid is, etc.
Denk je dat er een meerderheid is die deze onderdrukking wil?
Geen enkele. Moet dat dan?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft niemand gezegd.
Maar waarom zou je je eigen cultuur zo hekelen? Welke cultuur ter wereld prefereer jij boven de Westerse?
Soms???quote:Op maandag 2 maart 2026 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Soms moet je een ei breken om een omelet te bakken
Nu heb ik zin in kibbelingquote:Op maandag 2 maart 2026 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Beetje kibbelen en prikkelen hoort erbij
Soms moet je een ei breken om een omelet te bakken en één zwaluw maakt... eh... ook iets.
Nee hoor, ze bombarderen zoveel mogelijk dictators en hun hulpjes het graf in, vernietigen hun militaire machtsbasis en dan mag het Iraanse volk het zelf regelen, of niet, meer is het niet en meer zit er niet achter.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:59 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk dat dit een behoorlijke miscalculatie van de VS en SIrael is geweest.
Het regime gaat niet instorten, en zal waarschijnlijk ook via guerrilla-tactieken in staat blijven om de gehele regio blijvend te destabiliseren. En de VS is niet bereid om daadwerkelijk een grondoorlog te beginnen en zal met de staart tussen de benen de 'overwinning' claimen en de operatie afsluiten.
De Islam is zeker een zeer groot gevaar, niet voor niets speelt de Islam een grote rol in min of meer elk conflict of oorlog te wereld. Van India tot Nigeria en van Israël tot Jemen. Wil dat zeggen dat er geen normale of goede moslims zijn? Nee hoor, dat heeft niemand ook nog gezegd hier.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij en je vriendjes hebben al meermaals gezegd dat de Islam het allergrootste kwaad is.
Jullie hebben het echt niet over extremisten, maar over de gehele Islam.
In de hypocrisie is dat ook wel heel duidelijk. Al het geweld op moslims, ook burgers, is super.
Maar moslims doen iets is grote boos.
Dus nee heeft niets met extremisme te maken.
De hele toestand in het MO en Amerika's bemoeienis is 100% manipulatie van Amerika door Israel. Niks anders. Zonder Israel zou Amerika daar helemaal niks te zeggen hebben. En sinds 2001 is al deze manipulatie geheel aan Netanyahu toe te wijzen. Die heeft letterlijk een lijstje opgesteld met landen die uitgeschakeld moesten worden en met de huidige aanval op Iran is dat ook met letterlijk ieder land gebeurd.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat een rare gedachtengang.
Amerika laat zich niet zo manipuleren. Trump zit al vanaf zijn eerste termijn op wantrouwen jegens Iran en hun nucleaire programma.
Het is veel beter om die regimes hun gang te laten gaan en zelf duizenden per maand te laten doden, waarna anderen het land ontvluchten naar de zo verafschuwde westerse wereld! Die al die vluchtelingen niet aankan.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies.
Zoals alle eerdere zinloze pogingen tot regime change in de Aziatische regio.
Ten koste van tienduizenden - wat zeg ik? - ten koste van miljoenen zinloze doden.
Hij moet nog wel een tussentijdse verkiezing langs.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump heeft de MAGA-cult niet meer nodig nu hij president is. Daarom komt hij eerdere beloftes, zoals het openbaar maken van alles wat met Epstein te maken heeft, of het 'geen oorlogje meer spelen', ook niet meer na.
Wat is de rol van Islam in de grootste oorlog van onze tijd, die in Oekraine?quote:Op maandag 2 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
Dus nee heeft niets met extremisme te maken.
De Islam is zeker een zeer groot gevaar, niet voor niets speelt de Islam een grote rol in min of meer elk conflict of oorlog te wereld. Van India tot Nigeria en van Israël tot Jemen. Wil dat zeggen dat er geen normale of goede moslims zijn? Nee hoor, dat heeft niemand ook nog gezegd hier.
Wel is het deel dat te radicaal of zelfs extremistisch is veel te groot en zijn er helaas ook te veel gematigde moslims die als het puntje bij paaltje komt voor zulke radicale geloofsgenoten in de bres springen. De Islam dient dan ook spoedig een periode van verlichting en liberalisering door te maken die het Christ
Maar dat is ook heel moeilijk denk ik. In de 2e wereldoorlog (ja, ik haal hem er nog maar een keer bij) had je ook een groep die z'n leven waagde voor de vrijheid, een groep die zich passief opstelde om z'n hachje te redden en een groep die heulde met de vijand.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik nog nooit over getwijfeld?
Ik heb alleen gezegd dat niet de meerderheid in opstand is gekomen. En dat wij niets weten over de aantallen en over de keuze van de meerderheid.
Maar dan is er toch ook niet zoveel reden om je er zo druk over te maken? Als het regime valt en de bevolking is blij dan kunnen we die conclusie alsnog trekken.quote:Zoals ik al vaak genoeg gezegd heb:
Ik ken nagenoeg geen mensen uit Iran, laat staan dat ik zou weten wat de meerderheid daar wil.
En als ook alle inlichtingen er helemaal niets van weten dan tast ik in het duister.
Daarom zeg ik dus ook dat wij niet weten of 84 miljoen mensen VOOR zijn, of dat er 84 miljoen mensen TEGEN dit regime zijn.
Niemand weet dat.
Ik heb vernomen dat dit een ‘inhoudelijke discussie’ is. Voor actualiteiten en ontopic discussie kun je beter naar Tweakersquote:Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Perrin het volgende:
Kunnen we misschien ophouden met onderling kibbelen als een stel schoolkinderen en ontopic blijven?
Niemand heeft meer zin, tijd en geduld en de luxe om te wachten op die verlichting, het is een terroristische organisatie vermomt als religie.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Islam is zeker een zeer groot gevaar, niet voor niets speelt de Islam een grote rol in min of meer elk conflict of oorlog te wereld. Van India tot Nigeria en van Israël tot Jemen. Wil dat zeggen dat er geen normale of goede moslims zijn? Nee hoor, dat heeft niemand ook nog gezegd hier.
Wel is het deel dat te radicaal of zelfs extremistisch is veel te groot en zijn er helaas ook te veel gematigde moslims die als het puntje bij paaltje komt voor zulke radicale geloofsgenoten in de bres springen. De Islam dient dan ook spoedig een periode van verlichting en liberalisering door te maken die het Christendom en het Jodendom wél hebben doorgemaakt.
Precies, en daarom de Groningers vergoeden en zo snel mogelijk weer bij in onze eigen voorraden kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is het geopolitieke spel waar het natuurlijk om draait. China is in de ogen van de VS de grootste bedreiging. Dus moet je in Iran een leiding plaatsen die de VS gezind is en zich tegen China keert.
Je bent in de war met het zionisme.quote:Op maandag 2 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
De Islam is zeker een zeer groot gevaar, niet voor niets speelt de Islam een grote rol in min of meer elk conflict of oorlog te wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |