En dat laatste is een goede reden om te zorgen dat Iran geen kernwapens krijgt.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Ik heb z'n post historie goed teruggelezen, daar komt weinig positiefs uit.
Ik heb een hekel aan extremisme in het algemeen, maakt niet uit of dat christenen, moslims, links of rechts zijn / is.
Een beetje rustig aan, we zitten met z'n allen op 1 klein blauw bolletje.
Begint een beetje op de Oekraïne/ Rusland oorlog te lijken zo.quote:
Grotere raketten en installaties wel, maar kleinere mobiele systemen met raketten en drones minder eenvoudig gezien het enorme oppervlak dat Iran beslaat.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met totale luchtoverwicht is het wel snel klaar lijkt mij. Kunnen de rakketten en drones al bij de bron worden vernietigd.
Ja, daar kan je een discussie over voeren. Ook over het wel of niet opdoeken van dat regime in Iran.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat laatste is een goede reden om te zorgen dat Iran geen kernwapens krijgt.
Al ben ik niet al te positief over de toekomst. Je gaat het vertragen, maar niet tegengaan.
Wie weet is dat Mars plan van Musk zo dom nog niet (of wel, ik blijf liever hier met kernwapens).
De aanvoer van drones uit Iran voor Rusland zal ook wel stilvallen wat weer een voordeel is voor Oekraine.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Grote bijvangst voor de VS is momenteel dat China nu flinke tekorten krijgt. Eerst door Venezuela en nu ook niks meer vanuit Iran.
Mensen onderschatten altijd de grootte van Iran.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Grotere raketten en installaties wel, maar kleinere mobiele systemen met raketten en drones minder eenvoudig gezien het enorme oppervlak dat Iran beslaat.
volgens mij maakt rusland die drones zelf. Dus dat zal wel meevallen helaasquote:Op maandag 2 maart 2026 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De aanvoer van drones uit Iran voor Rusland zal ook wel stilvallen wat weer een voordeel is voor Oekraine.
Geen overleg met het congres.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:41 schreef MissButterflyy het volgende:
Parijs: Frans-Emiraatse marinebasis getroffen bij luchtaanval
De Frans-Emiraatse leger- en marinebasis Camp de la Paix is geraakt bij luchtaanvallen. Dat bevestigt de Franse minister van Buitenlandse Zaken Jean-Noël Barrot in een persconferentie.
Volgens Barrot hadden Israël en de VS hun "eenzijdige" plannen vooraf moeten bespreken binnen de daartoe bestaande instituten. Frankrijk is volgens hem bezig met uitzoeken hoe Fransen in het conflictgebied gerepatrieerd kunnen worden. Het land roept op het opgelaaide geweld tussen de VS, Israël en Iran "zo snel mogelijk" te staken.
Nu.nl
Wat een rare gedachtengang.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zal nog niet zo makkelijk gaan.
En Bibi is er bij gebaat als het zo onrustig is in Iran dat ze zich vooral met zichzelf bezig houden daar.
Wat dat betreft is hij veel sluwer en doortrapter. Trump is voor zijn karretje gespannen.
Dat laatste lijkt mij inderdaad idioot.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, daar kan je een discussie over voeren. Ook over het wel of niet opdoeken van dat regime in Iran.
Maar ik hou niet zo van al die extreme opvattingen / uitspraken hierover die voorbij komen.
Er is een groepje dat dit allemaal iets té mooi vindt of het regime té veel verdedigt.
En als je daar neutraal in staat ben je ineens een linkse deugsok.
Ouwe rommel geraakt op een grotendeels verlaten basis.quote:
Het zijn een beetje stoere puberale praatjes van een user inderdaad. Zelfs in dit conflict met een kwaadaardig regime als in Iran zie ik liever meer nuance want zelden zijn zaken zwart wit.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, daar kan je een discussie over voeren.
Maar ik hou niet zo van al die extreme opvattingen / uitspraken hierover die voorbij komen.
Verschil is wel dat toen de Dems en GOP nog samen konden werken.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:51 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geen overleg met het congres.
Geen overleg met bondgenoten met mogelijke (gedeelde) belangen.
Dat is dan het enige verschil met Bush/Cheney/Rumsfeld/Bolton. De door Trump verafschuwde RINO's.
Die deden dat nog wel.
Voor de rest: nothing much has changed.
Daar kun je heeeeeel veel drones en raketten verbergen. Zolang het regime in controle blijft, wordt het een moeilijk verhaal. Ze hebben zich ongetwijfeld goed voorbereid op iets dat ze al jaren zagen aankomen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mensen onderschatten altijd de grootte van Iran.
Je hebt het over een gebied van hier tot Griekenland, met enorm veel bergen.
[ afbeelding ]
Ik heb nog nergens gezegd dat ik het moderne westen haat?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En jij, waarom woon je in het moderne westen dat je soms zo lijkt te haten?
Ik heb een hekel aan extremisme.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, daar kan je een discussie over voeren. Ook over het wel of niet opdoeken van dat regime in Iran.
Er is een groepje dat dit allemaal iets té mooi vindt of het regime té veel verdedigt.
En als je daar neutraal in staat ben je ineens een linkse deugsok.
Jij en je vriendjes hebben al meermaals gezegd dat de Islam het allergrootste kwaad is.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zou je toch moeten kunnen concluderen dat het hier om extremisme gaat, niet om alle moslims.
Je hoeft het niet letterlijk te zeggen. Het schemert door in je reacties.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens gezegd dat ik het moderne westen haat?
Of wel dan?
De Russen kunnen die inmiddels wel zelf produceren. Mbt drones hoef je Rusland en Oekraine niets meer te leren. Beide door ervaring wel wijs geworden.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De aanvoer van drones uit Iran voor Rusland zal ook wel stilvallen wat weer een voordeel is voor Oekraine.
Ja, dat mag hier allemaal wel. Dat je allerlei niet gedane uitspraken in de schoenen wordt geschoven.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens gezegd dat ik het moderne westen haat?
Of wel dan?
En ze moeten altijd dingen verzinnen als antisemitisme, anti-Westen of wat dan ook.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan extremisme.
Religieus of niet-religieus.
Links of rechts.
En daarbij vind ik het enorm gevaarlijk als de 'wereldmacht' in handen komt van een getikte narcist. Ongeacht van welke politieke snit.
Maar er zijn hier mensen die dat niet objectief vinden.
En je hier weg willen hebben.
En je als een gevaar voor 'onze superieure' cultuur beschouwen.
Bah.
Dit heeft niemand gezegd.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan extremisme.
Religieus of niet-religieus.
Links of rechts.
En daarbij vind ik het enorm gevaarlijk als de 'wereldmacht' in handen komt van een getikte narcist. Ongeacht van welke politieke snit.
Maar er zijn hier mensen die dat niet objectief vinden.
En je hier weg willen hebben.
En je als een gevaar voor 'onze superieure' cultuur beschouwen.
Bah.
Schei toch uit.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je hoeft het niet letterlijk te zeggen. Het schemert door in je reacties.
Je leeft in alle vrijheid maar lijkt daar soms moeite mee te hebben, alsof je zelf graag een regime zou willen zoals Iran nu heeft.
Of zie ik dat verkeerd? Vind je de vrijheid die je hier hebt wel fijn? Vind je het wel fijn dat je niet opgepakt wordt voor wat je op een forum post?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |