Dit klinkt als moddergooien naar Wilders door Markuszower. Vond het wegblijven bij een tv-debat na de potentiële dreiging een menselijke en verstandige reactie van Wilders, ook al gaat mijn stem niet naar de PVV. Persoonlijk bedreigd worden zuigt, laat staan langdurige bedreiging.quote:Geert Wilders wilde tijdens de afgelopen verkiezingscampagne koste wat het kost onder deelname aan televisiedebatten uitkomen. Uit een reconstructie van de Volkskrant blijkt dat de PVV-leider zijn toenmalige vertrouweling Gidi Markuszower herhaaldelijk smeekte om een uitweg te bedenken.
De onthullingen komen naar buiten na het recente vertrek van zeven fractieleden uit de PVV, onder wie Markuszower zelf. Hun opstap op 20 januari is mede terug te voeren op de passieve houding die Wilders tijdens de campagnetijd toonde.
De terughoudendheid van de PVV-leider was al vroeg in de campagne zichtbaar in interne communicatie. "Kon ik die debatten maar skippen", appte Wilders begin oktober aan Markuszower. Wanneer zijn adviseur hem erop wijst dat hij als lijsttrekker nu eenmaal veel in de spotlight staat, reageert Wilders kortaf: "Waarom moet ik dan naar die stomme debatten? Verzin een list."
Twee dagen voor het grote RTL-debat op 12 oktober bereikt de frustratie een hoogtepunt. Wilders appt Markuszower wanhopig: "Ik voel me niet oké, heb er geen zin in. Verzin een smoes dat ik niet hoef te gaan." Hij vraagt zich hardop af hoe hij zo'n afmelding kan verkopen zonder als lafaard weggezet te worden. "Please, please, please", smekt hij in een volgend bericht.
De redding voor Wilders kwam later diezelfde dag. Er werd bekend dat drie jihadistische jongeren uit België een aanslag wilden plegen op de Belgische premier Bart De Wever. Wilders plaatste direct een bericht op X waarin hij stelde dat hij, in afwachting van meer informatie, "nergens heen" ging.
Hoewel de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) aangaf dat er geen sprake was van een 'restdreiging' omdat de verdachten waren opgepakt, hield Wilders vast aan zijn besluit: hij schortte al zijn publieke optredens op. Hiermee werd ook zijn deelname aan het RTL-debat geschrapt.
De afwezigheid van Wilders bij het RTL-debat had verstrekkende politieke consequenties. De organisatie besloot de lege plek in te vullen met de eerstvolgende partij uit de peilingen: D66. Leider Rob Jetten greep de kans aan, steeg in de peilingen en werd uiteindelijk de grootste bij de verkiezingen op 29 oktober.
De aanhoudende passiviteit van Wilders tijdens deze cruciale campagneweken vormde voor een groep prominenten binnen de PVV-fractie, waaronder Markuszower, een breekpunt. Het resultaat was een interne breuk die op 20 januari uitmondde in het vertrek van zeven fractieleden.
Bron
Die zoekt legitimiteit voor zijn afsplitsing. Vraag is echter of het Gidi lukt om kiezers te trekken of dat mensen nog teleurgestelder raken in de politiek er nog verder afhaken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:19 schreef Jippie het volgende:
Ik snap niet waarom Markuszower dit nu naar buiten gooit,
Dat zei ik toen al. Maar toen werd ik weggezet als goedpraten van de bedreigingen ofzoquote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:19 schreef Jippie het volgende:
Geert Wilders wilde tijdens de afgelopen verkiezingscampagne koste wat het kost onder deelname aan televisiedebatten uitkomen. Uit een reconstructie van de Volkskrant blijkt dat de PVV-leider zijn toenmalige vertrouweling Gidi Markuszower herhaaldelijk smeekte om een uitweg te bedenken.
Dat deed je toch ookquote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zei ik toen al. Maar toen werd ik weggezet als goedpraten van de bedreigingen ofzo
Nee. Dat deed ik niet. Ik zei dat Wilders de bedreigingen misbruikte om maar niet te hoeven debateren. De dreiging was voorbij en de zaal veilig verklaard door de diensten die hem beveiligen.quote:
Maar onderschat niet de impact van bedreigingen. Ik denk dat het wegblijven van een debat vanwege dreiging een persoonlijke keuze is, die anderen niet voor hem kunnen maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Dat deed ik niet. Ik zei dat Wilders de bedreigingen misbruikte om maar niet te hoeven debateren. De dreiging was voorbij en de zaal veilig verklaard door de diensten die hem beveiligen.
Was precies mijn gedachte.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zei ik toen al. Maar toen werd ik weggezet als goedpraten van de bedreigingen ofzo
FVD stijgt in de peilingen dus ik gok dat laatstequote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:28 schreef KvanG het volgende:
[..]
Die zoekt legitimiteit voor zijn afsplitsing. Vraag is echter of het Gidi lukt om kiezers te trekken of dat mensen nog teleurgestelder raken in de politiek er nog verder afhaken.
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. Zijn aanhang blijft op hem stemmen al schijt hij ze in de mond.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
Zo'n Wilders is zijn momentum wel kwijt ja. Is iets te hard door de mand gezakt de vorige kabinetsperiode.
En zo houdt hij oud Hollandse tradities zoals koekhappen in stand.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou daar zou ik niet zo zeker van zijn. Zijn aanhang blijft op hem stemmen al schijt hij ze in de mond.
Ja joh. Je ziet ze nu klagen dat de eigen bijdrage omhoog gaat.... Het was Wilders die het dezelfde dag zou oplossen voor ze.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:26 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En zo houdt hij oud Hollandse tradities zoals koekhappen in stand.
Heeft zn momentum weer gevonden met z'n steun aan de Iraanse opstand. Nu staat het meeste van de wereld ook wel achter het Iraanse volk, maar goed. De twist is niet helemaal fraai.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:36 schreef xpompompomx het volgende:
Zo'n Wilders is zijn momentum wel kwijt ja. Is iets te hard door de mand gezakt de vorige kabinetsperiode.
Het is toch niet Wilders die nu die eigen bijdrage verhoogt dus wat bedoel je dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja joh. Je ziet ze nu klagen dat de eigen bijdrage omhoog gaat.... Het was Wilders die het dezelfde dag zou oplossen voor ze.
RTL wilde gewoon het debat verplaatsen naar het Tweede Kamer gebouw waar hij al jaren veilig zit. Dus wegblijven was niet nodig en daarmee heeft hij vanuit de PVV gezien strategisch gewoon een misser gemaakt. Ik begrijp wel dat zijn kamerleden daar boos van zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit klinkt als moddergooien naar Wilders door Markuszower. Vond het wegblijven bij een tv-debat na de potentiële dreiging een menselijke en verstandige reactie van Wilders, ook al gaat mijn stem niet naar de PVV. Persoonlijk bedreigd worden zuigt, laat staan langdurige bedreiging.
Ik snap niet waarom Markuszower dit nu naar buiten gooit, maar ik ben dan ook geen politica
D66 was dan waarschijnlijk ook niet de grootste partij geworden, want Jetten mocht toevallig met het RTL debat meedoen omdat Wilders niet ging.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:20 schreef probeer het volgende:
Is het reëel om te stellen dat een aanwezige en sterke Wilders bij die tv-debatten hem wel 80.000 extra stemmen op had geleverd? Dat de PVV dan de grootste partij was geweest?
Dan was hij door de uitsluiting van de PVV door het CDA nog steeds geen premier geworden, maar toch ..
Welke potentiele dreiging?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit klinkt als moddergooien naar Wilders door Markuszower. Vond het wegblijven bij een tv-debat na de potentiële dreiging een menselijke en verstandige reactie van Wilders, ook al gaat mijn stem niet naar de PVV. Persoonlijk bedreigd worden zuigt, laat staan langdurige bedreiging.
Ik snap niet waarom Markuszower dit nu naar buiten gooit, maar ik ben dan ook geen politica
quote:De redding voor Wilders kwam later diezelfde dag. Er werd bekend dat drie jihadistische jongeren uit België een aanslag wilden plegen op de Belgische premier Bart De Wever. Wilders plaatste direct een bericht op X waarin hij stelde dat hij, in afwachting van meer informatie, "nergens heen" ging.
Hoewel de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) aangaf dat er geen sprake was van een 'restdreiging' omdat de verdachten waren opgepakt, hield Wilders vast aan zijn besluit: hij schortte al zijn publieke optredens op. Hiermee werd ook zijn deelname aan het RTL-debat geschrapt.
Dat zullen we nooit weten nu, maar Jetten heeft het qua presentatie prima gedaan. Niet alleen toen, maar ook bij interviews vlak voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:20 schreef probeer het volgende:
Is het reëel om te stellen dat een aanwezige en sterke Wilders bij die tv-debatten hem wel 80.000 extra stemmen op had geleverd? Dat de PVV dan de grootste partij was geweest?
Ik vermoed dat je prima weet op welke dreiging ik doel (vanuit een Belgische groepering, die 3d drone hadden gemaakt die explosief moest laten droppen-ook bij Belgische politici).quote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je prima weet op welke dreiging ik doel (vanuit een Belgische groepering, die 3d drone hadden gemaakt die explosief moest laten droppen-ook bij Belgische politici).
Uiteraard zitten de politie en de NCTV er nooit naast, en hebben ze alles perfect op orde
quote:omdat de verdachten waren opgepakt
Oh en er zijn nooit terroristen die zich opsplitsen in meerdere cellen, waarbij de ene cel doorgaat als de andere is opgepakt?quote:
Ja maar Jippie, het gaat hier om Geert Wilders en die moet zich niet zo aanstellen. We willen allemaal "zie je nou wel" kunnen roepen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Oh en er zijn nooit terroristen die zich opsplitsen in meerdere cellen, waarbij de ene cel doorgaat als de andere is opgepakt?
Die lafbek had simpelweg gewoon geen zin in debatten en zocht naar een uitweg. Dat doet niks af aan het feit dat het verschrikkelijk is dat hij al jarenlang zo beveiligd moet worden, maar hier gebruikte hij die dreiging als een makkelijk gelegenheidsargumentje.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:02 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja maar Jippie, het gaat hier om Geert Wilders en die moet zich niet zo aanstellen. We willen allemaal "zie je nou wel" kunnen roepen.
Al gaat heel Nederland op zijn kop staat, Wilders is zelf verantwoordelijk voor de keuze of hij een bepaald risico wil lopen, dus ook voor zijn keuze om weg te blijven bij een tv-debat of ander publiekelijk optreden en zal hierbij ongetwijfeld de gevolgen hiervan hebben afgewogen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
RTL wilde gewoon het debat verplaatsen naar het Tweede Kamer gebouw waar hij al jaren veilig zit. Dus wegblijven was niet nodig en daarmee heeft hij vanuit de PVV gezien strategisch gewoon een misser gemaakt. Ik begrijp wel dat zijn kamerleden daar boos van zijn
Mja, maak dat maar eens hard.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die lafbek had simpelweg gewoon geen zin in debatten en zocht naar een uitweg. Dat doet niks af aan het feit dat het verschrikkelijk is dat hij al jarenlang zo beveiligd moet worden, maar hier gebruikte hij die dreiging als een makkelijk gelegenheidsargumentje.
Heb jij wel eens te maken gehad met serieuze doodsbedreigingen aan jou of je gezin gericht? Dat doet een hoop met een mens.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die lafbek had simpelweg gewoon geen zin in debatten en zocht naar een uitweg. Dat doet niks af aan het feit dat het verschrikkelijk is dat hij al jarenlang zo beveiligd moet worden, maar hier gebruikte hij die dreiging als een makkelijk gelegenheidsargumentje.
Je kan gewoon de letterlijke citaten lezen, de conclusie is vervolgens duidelijk: https://www.volkskrant.nl(...)rd-genaaid~bc88d1ac/quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:15 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mja, maak dat maar eens hard.
Ik geef hem gelijk als hij zich er niet lekker bij gevoeld heeft vanwege dreiging.
Als hij echt geen zin heeft gehad in de voor hem belangrijkste dagen van het jaar dan kan ie beter opdoeken.
Ik heb een keer een pistool in mijn oog geduwd gekregen. En nu?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:16 schreef Jippie het volgende:
[..]
Heb jij wel eens te maken gehad met serieuze doodsbedreigingen aan jou of je gezin gericht? Dat doet een hoop met een mens.
En jij gaat er voor het gemak maar even vanuit dat alles wat Markuszower zegt klopt. Ik heb geen redenen om aan te nemen dat hij betrouwbaarder is dan Wilders.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan gewoon de letterlijke citaten lezen, de conclusie is vervolgens duidelijk: https://www.volkskrant.nl(...)rd-genaaid~bc88d1ac/
Wilders: ‘Waarom moet ik dan naar die stomme debatten?’ Weer een paar minuten later: ‘Verzin een list.’
‘Ik voel me niet oké, heb er geen zin in’, appt hij Markuszower, opnieuw in de vroege ochtend. ‘Verzin een smoes dat ik niet hoef te gaan.’ Om daaraan toe te voegen: ‘Maar hoe verkoop ik dat nu zonder dat ze me voor lafaard uitmaken?’
Markuszower komt niet veel verder dan het idee om een buitenlandse reis te plannen. ‘Ik zal nog verder denken. Als ik DE smoes heb, laat ik het je weten’, appt hij. ‘Thx, maar moet wel vandaag dan, anders is het te laat’, antwoordt Wilders. Als Markuszower om 13.16 uur nog niets bedacht heeft, schrijft Wilders wanhopig: ‘Please, please, please.’
Let wel: dit is nog voordat er sprake is van enige dreiging, anders dan 'gewoonlijk'.
Alle appberichten die in dit artikel worden genoemd, zijn ingezien door de krantquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En jij gaat er voor het gemak maar even vanuit dat alles wat Markuszower zegt klopt. Ik heb geen redenen om aan te nemen dat hij betrouwbaarder is dan Wilders.
Betaald helaas.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan gewoon de letterlijke citaten lezen, de conclusie is vervolgens duidelijk: https://www.volkskrant.nl(...)rd-genaaid~bc88d1ac/
Wilders: ‘Waarom moet ik dan naar die stomme debatten?’ Weer een paar minuten later: ‘Verzin een list.’
‘Ik voel me niet oké, heb er geen zin in’, appt hij Markuszower, opnieuw in de vroege ochtend. ‘Verzin een smoes dat ik niet hoef te gaan.’ Om daaraan toe te voegen: ‘Maar hoe verkoop ik dat nu zonder dat ze me voor lafaard uitmaken?’
Markuszower komt niet veel verder dan het idee om een buitenlandse reis te plannen. ‘Ik zal nog verder denken. Als ik DE smoes heb, laat ik het je weten’, appt hij. ‘Thx, maar moet wel vandaag dan, anders is het te laat’, antwoordt Wilders. Als Markuszower om 13.16 uur nog niets bedacht heeft, schrijft Wilders wanhopig: ‘Please, please, please.’
Let wel: dit is nog voordat er sprake is van enige dreiging, anders dan 'gewoonlijk'.
Heb je je eigen bron wel gelezen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar onderschat niet de impact van bedreigingen. Ik denk dat het wegblijven van een debat vanwege dreiging een persoonlijke keuze is, die anderen niet voor hem kunnen maken.
Uiteraard, maar hij had er blijkbaar aan de voorkant al geen zin in dus is het niet raar als zijn kamerleden niet geloven dat hij dat vanwege dreiging niet wilde. Dus begrijpelijk dat ze niet zo happy zijn met de gevolgen van zijn afwegingen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Al gaat heel Nederland op zijn kop staat, Wilders is zelf verantwoordelijk voor de keuze of hij een bepaald risico wil lopen, dus ook voor zijn keuze om weg te blijven bij een tv-debat of ander publiekelijk optreden en zal hierbij ongetwijfeld de gevolgen hiervan hebben afgewogen.
Het Iraanse volk? Over wie heb je het precies?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heeft zn momentum weer gevonden met z'n steun aan de Iraanse opstand. Nu staat het meeste van de wereld ook wel achter het Iraanse volk, maar goed. De twist is niet helemaal fraai.
Als wilders zich aan zijn belofte had gehouden dan bestond het niet meerquote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is toch niet Wilders die nu die eigen bijdrage verhoogt dus wat bedoel je dan?
Dat is een ander verhaal. Waar overigens veel meer aan de hand zal zijn geweest dan nu naar buiten komt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, maar hij had er blijkbaar aan de voorkant al geen zin in dus is het niet raar als zijn kamerleden niet geloven dat hij dat vanwege dreiging niet wilde. Dus begrijpelijk dat ze niet zo happy zijn met de gevolgen van zijn afwegingen.
Yep. Zoals ik al schreef het is zijn eigen keuze.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je je eigen bron wel gelezen?
Zie DMquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb een keer een pistool in mijn oog geduwd gekregen. En nu?
Wilders had simpelweg geen zin in de debatten en zocht naar een uitweg.
Markuszower zal dit andersom misschien ook wel zo voelen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:32 schreef Mubassie het volgende:
Oh man wat een zooitje ook.
Weet je gelijk dat die Markuszower ook niet te vertrouwen is als je iemand zo een mes in zijn rug steekt.
Precies. Geen mens zal in zijn schoenen willen staan. Je kunt van alles vinden van Wilders maar hij blijft z'n nek uitsteken voor dit land, met alle gevolgen van dien voor hem en zijn vrouw. Heldhaftig. Kun je imo alleen maar diep respect voor hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien moeten we Wilders wat credits geven door de dingen die hij in het verleden meegemaakt heeft. Het is allemaal niet gemakkelijk natuurlijk. Bij asielzoekers hebben we hier ook alle begrip voor.
Ja maar dat is dus aantoonbaar onjuist, heb je het artikel wel gelezen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar onderschat niet de impact van bedreigingen. Ik denk dat het wegblijven van een debat vanwege dreiging een persoonlijke keuze is, die anderen niet voor hem kunnen maken.
Denk je dat als die apps gefabriceerd zijn en voorgelegd aan Wilders dat Wilders dat niet zou benoemen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben geen Wilders fan maar die Markuszower vind ik helemaal een dubieus figuur, ik geloof dit verhaal niet zo
Wilders heeft niet eens kinderenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zie DM
Dat doet gewoon wat met een mens, en helemaal als ze je kinderen erbij betrekken. Dus ik snap het als iemand uit emotie door actuele bedreigingen beslissingen neemt, die niet logisch lijken voor een ander.
Gidi, dat klinkt als een direct Mossad lid.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:28 schreef KvanG het volgende:
[..]
Die zoekt legitimiteit voor zijn afsplitsing. Vraag is echter of het Gidi lukt om kiezers te trekken of dat mensen nog teleurgestelder raken in de politiek er nog verder afhaken.
Ik geloof het wel, Wilders had de wind niet in de rug en er viel niets te winnen, dus geen trek in.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:14 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben geen Wilders fan maar die Markuszower vind ik helemaal een dubieus figuur, ik geloof dit verhaal niet zo
Hij komt er in het artikel ook gewoon openlijk voor uit dat hij Wilders probeert te naaien. En ook dat het puur uit rancune is. Wat dat betreft doet Markuszower het wel met open vizierquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:03 schreef timmmmm het volgende:
Los van wat je van Wilders vindt, komt Markuszower hier ook niet echt lekker uit...
Er zijn twee mensen die uit Whatsappberichten kan citeren en dat zijn de zender en de ontvanger. Blijkt dus dat Markuszower naast een landverrader, hij mocht niet voor niks koste wat het kost geen minister zijn volgens de AIVD, ook een matennaaier.
Hier vallen ze allebei keihard door de mand.
Siert hem aan de ene kant ook wel dat hij daar gewoon eerlijk over is. Wat de PVV met het laatste kabinet heeft gedaan heeft ze ook wel aardig wat geloofwaardigheid gekost. Zo'n Fleur Agema kon ook al niet meer terug naar de kamer en roeptoeteren over de zorg na haar eigen optreden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Hij komt er in het artikel ook gewoon openlijk voor uit dat hij Wilders probeert te naaien. En ook dat het puur uit rancune is. Wat dat betreft doet Markuszower het wel met open vizier
Broertje van Cidi iddquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gidi, dat klinkt als een direct Mossad lid.
Ja ik ontken ook nergens dat dat onjuist is, geef alleen aan dat ik zijn sentiment na de dreiging vanuit België begrijp.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus aantoonbaar onjuist, heb je het artikel wel gelezen?
Wilders wilde eerst , DAGEN EERDER, niet naar een debat en pas later, DAGEN LATER, met het zoeken naar een smoes kwam het bericht van een Belgische terreurgroep.
Zijn keuze was al: ik wil niet. Hij had alleen nog geen argument naar het publiek toen.
Klopt, ik refereerde dan ook naar iemand anders die met dreiging te maken heeft gehad. Hij heeft wel een vrouw en twee poezen, dus er is wel iets van een gezin.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:31 schreef Epistaxiophobia het volgende:
[..]
Wilders heeft niet eens kinderen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |