abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220217003
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:20 schreef papert het volgende:

[..]
Maar dit lijkt in ieder geval wel een maatregel die de lagere inkomens niet treft. Qua solidariteit, en vergeleken de belastingverhoging (ik weiger dat vrijheidsbijdrage te noemen) vindt ik dat wel een kleine pleister.
Al is het zo dat de meeste gezinnen met een hoger inkomen, ook hogere vaste lasten hebben.

Ik vraag me wel af wat het CDA bij de formatie heeft zitten doen. Die lijken alleen al blij te zijn in het centrum van de macht te zitten, en strenge maatregelen voor asielzoekers. Maar haar traditionele achterban lijkt er in alle doorrekeningen bekaaid af te komen.

(Of de achterban is nu van gezinnen verschoven naar vermogende 50+ ers, dan valt dat nog mee)
Geldt ook voor mannen die ouderschapsverlof/Partnerverlof willen opnemen. Die gaan dat dan dus minder doen.

Het betreft 25.000 vrouwen per jaar. Zegt het artikel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220217087
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:13 schreef capricia het volgende:
Je zou toch maar zelf als land genoeg nakomelingen willen hebben.
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)a89bdb75a/?slug_rd=1
Ze hebben in korte tijd al een hoop te repareren punten gevonden…
pi_220217521
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Geldt ook voor mannen die ouderschapsverlof/Partnerverlof willen opnemen. Die gaan dat dan dus minder doen.

Het betreft 25.000 vrouwen per jaar. Zegt het artikel.
Lekker extra aan de slag dus.

Gezien de afhankelijkheden onder dit soort regelingen heb ik niet het idee dat iemand iets dergelijks op de radar heeft staan.
pi_220217670
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 07:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij oppert dat ouderen hier problemen mee hebben, dan moet jij met het antwoord komen. En dat allemaal vanwege de absurde aanname dat vakbonden (en politieke partijen) niet opkomen voor jongeren.

Vraagje: heb jij wel eens mensen die onderhandelen namens FNV, CNV of een andere vakbond gesproken? Zo nee, hoe kom je dan bij dat vreemde standpunt?

De vakbonden bewijzen deze week dat ze 100% zeker opkomen voor jongeren, misschien moet je dat gewoon erkennen. En anders nu met een antwoord komen waarom de vakbonden altijd al tegen een stijging van de AOW leeftijd zijn geweest en nu ook tegen een stijging die alleen 55-minners raakt.
Als het allemaal maar meevalt, waarom is het ineens een zaak van leven en dood? Je kunt de vraag blijkbaar niet beantwoorden, dus begin je met gelul over jongeren.

Dat vakbonden altijd tegen hervorming van de AOW zijn weet iedereen wel, en iedereen weet ook waarom.
pi_220218716
Buitenlandse Zaken heeft een crisisteam samengesteld ivm de situatie rondom Iran. Er zitten ook Nederlanders vast.

De minister (Berendsen) zelf zit in Kyiv. En premier Jetten is op het D66 congres.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 februari 2026 @ 13:32:02 #56
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220218741
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:29 schreef capricia het volgende:
Buitenlandse Zaken heeft een crisisteam samengesteld ivm de situatie rondom Iran. Er zitten ook Nederlanders vast.

De minister (Berendsen) zelf zit in Kyiv. En premier Jetten is op het D66 congres.
Ja, en?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220218755
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ja, en?
Wat en?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 februari 2026 @ 13:38:02 #58
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220218783
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:34 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat en?
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:29 schreef capricia het volgende:

Relevantie?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220218835
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
[..]
Relevantie?
Er zitten Nederlanders vast. De minister moet leiding geven aan zijn departement.

En het is niet dat dat altijd zomaar goed gegaan is in het verleden.
We hebben slechte ervaringen toen Kaag minister was bij de val van Kaboel. BuZa was wekenlang niet bereikbaar onder haar leiding als minister.

Graag een minister die het nu wel goed leidt.
Hell, er zitten zelfs Fokkers vast.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220218861
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is wel de druppel voor BuZa.
Precies. @buza graag speciale aandacht hiervoor. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220218892
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 13:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Persoonlijke brief aan ieder kinderloos mens van 29.
Mensen met of zonder baarmoeder. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220218914
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:22 schreef capricia het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 10:20 schreef papert het volgende:
Maar dit lijkt in ieder geval wel een maatregel die de lagere inkomens niet treft. Qua solidariteit, en vergeleken de belastingverhoging (ik weiger dat vrijheidsbijdrage te noemen) vindt ik dat wel een kleine pleister.
Al is het zo dat de meeste gezinnen met een hoger inkomen, ook hogere vaste lasten hebben.
Je raakt niet zo snel de mensen-met-piemel die een ton+ binnenharken, want die gingen er toch al fors op achteruit met het max dagloon en als dat max dagloon 20% minder wordt, zal dat hun beslissing niet zo snel beïnvloeden. Als je zo ongeveer op dat max dagloon zit, is het misschien een ander verhaal. Aan de andere kant kosten kinderen nu eenmaal geld, ik vraag me of hoe elastisch die vraag naar extra ondersteuning dan is. Bredere factoren (woning, geopolitiek, carrière) lijken me een grotere rol te spelen. Maar dat is ook maar een gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')