Toch zie ik regelmatig automobilisten met de auto boodschappen doen, terwijl ze nog geen twee kilometer hoeven te rijden om bij de supermarkt te komen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat het merendeel voor de lol maar wat rondjes gaat rijden of in de file gaat staan. Voor werkend Nederland voor velen gewoon noodzakelijk.
Tja als je eenmaal in de maand grote boodschappen gaat halen kan ik mij wel voorstellen dat je de auto neemt. Deed ik ook en nog steeds. En verse spullen ga ik te voet omdat ik alle tijd heb en gelijk een flinke wandeling maak.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Toch zie ik regelmatig automobilisten met de auto boodschappen doen, terwijl ze nog geen twee kilometer hoeven te rijden om bij de supermarkt te komen.
Of gewoon om ergens te komen wat met OV niet te doen is, al dan niet werk gerelateerd.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat het merendeel voor de lol maar wat rondjes gaat rijden of in de file gaat staan. Voor werkend Nederland voor velen gewoon noodzakelijk.
Hier ligt het punt denk ik.quote:
En te duur tov een auto.quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hier ligt het punt denk ik.
Als je de gehele OV, en dan vooral ook in de kleinere steden en dorpen, goed op elkaar af zou stemmen (dus genoeg bussen naar een station bv, en in iedere wijk een bus) én de prijs van OV aantrekkelijk maakt gaan mensen vanzelf kiezen voor het OV. Nu is het vaak de rompslomp en pakt men makkelijk de auto
Auto rijden is goed voor de economie, het OV kost alleen geld. In de randstad heb je ook hopen mensen met een laag inkomen die toch naar hun werk moeten, in de rest van het land is dat aantal (in totaal) een stuk kleiner. Dus de treinen en bussen zijn buiten de spits een stuk leger, waardoor het duur is per reiziger, waardoor de frequentie omlaag gaat, waardoor steeds meer mensen toch maar een auto kopen. Of werk dichterbij zoeken.quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En te duur tov een auto.
In grote steden gaat het allemaal wel, maar zodra je voorbij Utrecht bent wordt het allemaal al erg karig.
Precies, als je ergens in een dorp woont waar buiten de spits 1 maal in de twee uur een bus komt en in de spits 1 maal per uur en je moet nog een andere aansluiting nemen dan is een auto al snel noodzakelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2026 14:02 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Auto rijden is goed voor de economie, het OV kost alleen geld. In de randstad heb je ook hopen mensen met een laag inkomen die toch naar hun werk moeten, in de rest van het land is dat aantal (in totaal) een stuk kleiner. Dus de treinen en bussen zijn buiten de spits een stuk leger, waardoor het duur is per reiziger, waardoor de frequentie omlaag gaat, waardoor steeds meer mensen toch maar een auto kopen.
Plus dat die prijs van Estland niet eens klopt.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja, de brandstof is in Estland echt enorm duur.
Voor het minimumloon kun je in Estland maar 616 liter benzine krijgen, terwijl je in Nederland 1103 liter kan tanken van het minimumloon.
Modaal geld hetzelfde: Estland 1141 liter, Nederland 1813 liter.
Minimumloon: Estland ¤ 946,- Nederland ¤ 2295,-
Modaalloon: Estland ¤ 1753,- Nederland ¤ 3771
Brandstofprijs: Estalnd ¤ 1,536 Nederland ¤ 2,08
quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik loog! Het was niet 1,70 maar 1 78.
[ link | afbeelding ]
En dan kun je nog alleen naar het "centrum" van een dorp. Ik moet vaak genoeg op plekken zijn in het buitengebied. Daar komt in de verste verte geen bus of wat dan ook voorbij.quote:Op donderdag 5 maart 2026 14:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies, als je ergens in een dorp woont waar buiten de spits 1 maal in de twee uur een bus komt en in de spits 1 maal per uur en je moet nog een andere aansluiting nemen dan is een auto al snel noodzakelijk.
Ik rij bijna altijd alleen maar 100 moet ik dan 90 gaan rijden?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Ik snap ook niet dat brandstofprijzen altijd zo’n issue zijn. Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.
Maar nee, dat is dan weer niet de bedoeling.
Nee hoor ik rij om.en nabij 10.000 per jaar.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben geen tegenstander van noodzakelijk auto-of motorgebruik. Maar je zal het toch wel met mij eens zijn dat het merendeel van de automobilisten auto-of motor rijden terwijl dat niet noodzakelijk is?
Elk nadeel hep zijn voordeel.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hypermilen word de trend van 2026
[..]
Helft van die rijders kan ook fietsen en/of de helft van de tijd thuiswerken.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Meeste gaan met auto naar hun werk om belasting te betalen zodat ze kanslozen als jou te vreten kunnen geven.
Wanneer we al 20 jaar duurzaam D66 beleid hadden, dan hadden we als Nederland nu een stuk minder behoefte gehad aan die dure fossiele brandstoffen dan waar we nu mee zitten dankze verschillende conservatieve partijenquote:Op woensdag 4 maart 2026 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
D66 is de grootste.
Maar als jij echt denkt dat D66 beleid niet zorgt dat alles duurder wordt, dan heb je ofwel niet opgelet waar D66 voor staat, of je begrijpt niets van economie.
Mijn Ests is niet al te best, maar D is diesel neem ik aan en 95 Euro 95.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik loog! Het was niet 1,70 maar 1 78.
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wanneer we al 20 jaar duurzaam D66 beleid hadden, dan hadden we als Nederland nu een stuk minder behoefte gehad aan die dure fossiele brandstoffen dan waar we nu mee zitten dankze verschillende conservatieve partijen
Lekker met het ov en als er drie sneeuw vlokjes vallen uren wachten op de volgende trein/bus, als ze uberhaupt al rijden. Het zou misschien een beetje geld besparen (al betwijfel ik dat), maar daarintegen zou ik ipv 20min per enkele reis ineens 60 minuten kwijt zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2026 13:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Hier ligt het punt denk ik.
Als je de gehele OV, en dan vooral ook in de kleinere steden en dorpen, goed op elkaar af zou stemmen (dus genoeg bussen naar een station bv, en in iedere wijk een bus) én de prijs van OV aantrekkelijk maakt gaan mensen vanzelf kiezen voor het OV. Nu is het vaak de rompslomp en pakt men makkelijk de auto
Afgelopen 20 jaar hebben ze maar liefst 7 jaar actief meegeregeerd. Je leeft in een sprookjeswereld. Politiek lost niets op, ook niet nu jouw favo clowns in hetzelfde circus optreden.quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wanneer we al 20 jaar duurzaam D66 beleid hadden, dan hadden we als Nederland nu een stuk minder behoefte gehad aan die dure fossiele brandstoffen dan waar we nu mee zitten dankze verschillende conservatieve partijen
Dan hadden we nog duurdere wiebelstroom. De wens om onafhankelijk te worden van aardolie bestaat al sinds 1974 toen er een begin werd gemaakt met de energietransitie door het plaatsen van de eerste windmolens. Dat we na een halve eeuw nog steeds bezig zijn komt vooral door de hoge kosten.quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:39 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik zou je ook niet adviseren om Ests te leren haha.quote:Op donderdag 5 maart 2026 21:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn Ests is niet al te best, maar D is diesel neem ik aan en 95 Euro 95.
Blijf dan weg van Nederlandse fora.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 08:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, ik hou het bij het leren van Engels en Estisch.
Nederlands heb ik niets aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |