abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220258483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 19:29 schreef torentje het volgende:

[..]
In ieder geval, zouden automobilisten wereldwijd wel wat meer tegenspraak of weerstand mogen ervaren.
Het is denk ik in bijv de VS meer een soort van 'Stockholm syndroom' waarmee de automobilisten opgezadeld zitten. In dit land valt het nog enigzins mee. Autocentrisme kan ook hier een ernstige bedreiging voor het welzijn van de bevolking worden. Big Pharma, Big Oil en Big Auto varen er ten koste van de volksgezondheid en welzijn wel bij.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220259616
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 19:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is denk ik in bijv de VS meer een soort van 'Stockholm syndroom' waarmee de automobilisten opgezadeld zitten. In dit land valt het nog enigzins mee. Autocentrisme kan ook hier een ernstige bedreiging voor het welzijn van de bevolking worden. Big Pharma, Big Oil en Big Auto varen er ten koste van de volksgezondheid en welzijn wel bij.
De meeste automobilisten denken "na mij de zondvloed " en brengen door die houding iedereen die geen auto heeft ook in levensgevaar.
Daarom is het dringend nodig dat de automobilisten wereldwijd meer weerstand krijgen.
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:08:15 #153
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220259701
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 20:59 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste automobilisten denken "na mij de zondvloed " en brengen door die houding iedereen die geen auto heeft ook in levensgevaar.
Daarom is het dringend nodig dat de automobilisten wereldwijd meer weerstand krijgen.
Meeste gaan met auto naar hun werk om belasting te betalen zodat ze kanslozen als jou te vreten kunnen geven.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:11:20 #154
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220259759
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:08 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Meeste gaan met auto naar hun werk om belasting te betalen zodat ze kanslozen als jou te vreten kunnen geven.
Dat is helemaal niet waarom jij jouw overbetaalde en zinloze werk doet. Jij wil graag een paar keer per jaar op vakantie naar de VS en dat is waarom je doet wat je doet. Niet zo liegen, bullebak.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220259793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:18 schreef Poepz0r het volgende:
Gisteren weer in Belgie getankt 1,50 per liter GENOT
Diestel staat daar nu op 1.78 euro. Euro95 mag je voor een litertje 1.63 euro af tikken. Dus ook wel omhoog gegaan. Maar vergelijkend met Nederland nog laag.
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:25:04 #156
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220259869
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet waarom jij jouw overbetaalde en zinloze werk doet. Jij wil graag een paar keer per jaar op vakantie naar de VS en dat is waarom je doet wat je doet. Niet zo liegen, bullebak.
Nee ik betaal het liefst geen belasting voor uitkeringsgerechtigden en kanslozen als torentje en onze asiel industrie.

Maar ja ze houden het toch in elke maand.

Daarbij ga ik niet 2x per jaar naar de VS vorig jaar geweest en Zuid Spanje.

En UK, Frankrijk maar dat was voor het werk.
Over 3 weken zwitserland voor het werk.

Nutteloze tripjes voor een nutteloze baan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nicksanders op 04-03-2026 21:30:21 ]
  woensdag 4 maart 2026 @ 21:54:44 #157
503714 SebbeSwensje
pi_220260127
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:25 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Nee ik betaal het liefst geen belasting voor uitkeringsgerechtigden en kanslozen als torentje en onze asiel industrie.

Maar ja ze houden het toch in elke maand.

Daarbij ga ik niet 2x per jaar naar de VS vorig jaar geweest en Zuid Spanje.

En UK, Frankrijk maar dat was voor het werk.
Over 3 weken zwitserland voor het werk.

Nutteloze tripjes voor een nutteloze baan.
Met een prima salaris en toch wil je even zeiken op de mensen die om wat voor reden alleen thuis zitten. Het komt gewoon heel treurig over.
Appears.
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:07:03 #158
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220260245
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:54 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Met een prima salaris en toch wil je even zeiken op de mensen die om wat voor reden alleen thuis zitten. Het komt gewoon heel treurig over.
Torentje zit niet alleen omdat het lot tegen zat.

Torentje is een geval van geen enkele moeite doen.
pi_220260282
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:54 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Hij wil dood maar wil wel eventjes een heel leger gewone mensen die geen auto hebben mee de dood in nemen.
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:15:19 #160
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_220260307
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Hij wil dood maar wil wel eventjes een heel leger gewone mensen die geen auto hebben mee de dood in nemen.
Beter ga jij dood scheelt uitkering.
  donderdag 5 maart 2026 @ 05:04:11 #161
503714 SebbeSwensje
pi_220260918
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:07 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Torentje zit niet alleen omdat het lot tegen zat.

Torentje is een geval van geen enkele moeite doen.
Dat verhaal hoor ik ook al een lange tijd.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:15 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Hoe ga jij het merken als er één persoon minder een uitkering krijgt in dit land?
Appears.
pi_220261055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:15 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Jij ergert je toch aan mensen die geen auto hebben, behalve als ze in de toeleveringsketen van autorijdend Nederland werken?
pi_220263123
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:46 schreef Zwansen het volgende:
Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.
Hypermilen word de trend van 2026

quote:
Het wapen tegen hoge benzineprijzen: hypermilen
Sommige automobilisten halen alles uit de kast om zo ver mogelijk te rijden op elke liter benzine of kilowattuur stroom. Dit fenomeen noemen we hypermilen. Maar wat is dat precies en hoe doe je het?

De technieken die zogenoemde hypermilers gebruiken om nog zuiniger te rijden dan de fabrikant voor mogelijk houdt, kunnen worden toegepast door elke automobilist die zijn actieradius wil maximaliseren. Extreme hypermilers besparen al snel tientallen procenten brandstof, simpelweg omdat ze dag in dag uit hun uiterste best doen om zo veel mogelijk kilometers uit een liter brandstof te persen. In het dagelijks gebruik kun je met een paar simpele tips echter al snel tien procent brandstof besparen.

De geschiedenis van hypermilen
Hypermilen won aan populariteit in de Verenigde Staten toen de benzineprijzen in de beginjaren van deze eeuw torenhoog waren. Toen kochten veel automobilisten brandstof besparende hybride auto’s, zoals de Toyota Prius. Fans van deze zuinige auto’s probeerden al snel om deze auto nog zuiniger te laten rijden, door slimme rijtechnieken toe te passen. Hypermilen is nog steeds een populair tijdverdrijf bij sommige automobilisten. Je kunt het ook gebruiken in normale verkeerssituaties, om zo je brandstofverbruik te minimaliseren.

De hypermilers beginnen altijd met de vraag of ze wel echt moeten rijden. Als een rit van vijf minuten kan worden vervangen door wandelen of fietsen, dan laten ze de auto staan. Als ze toch moeten rijden, plannen ze een route die zo vlot mogelijk is. En waarbij ook zo min mogelijk hoeft te worden geaccelereerd en afgeremd. Ook zullen ze proberen te rijden op een moment dat het minder druk is. Bij hypermiling draait het allemaal om het behouden van snelheid. Hoe meer je remt en accelereert op heuvels of in druk verkeer, hoe minder efficiënt je rijdt.

Een hypermiling-auto wordt ook geoptimaliseerd om zo efficiënt mogelijk te kunnen rijden. Dit betekent dat de auto regelmatig wordt onderhouden en dat de banden altijd op de juiste spanning zijn, zodat de rolweerstand goed is. Alle ongebruikte spullen in de bagageruimte worden verwijderd om gewicht te besparen, wat ook helpt om het brandstofverbruik te verbeteren.
https://www.ad.nl/auto/he(...)nt-belooft~a52c80d6/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220263196
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 07:46 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Eens. Ik snap ook niet dat brandstofprijzen altijd zo’n issue zijn. Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.

Maar nee, dat is dan weer niet de bedoeling. :P
Daar gaat het niet om. Je kunt uiteraard op alles besparen. Word het vlees duurder eet je maar minder vlees of geen vlees. Als Landen om ons heen de brandstof goedkoper aanbieden klopt dat al niet.

En als straks de liter euro 95 3 euro kost hoe hard moet je dan rijden om te besparen? Eens houd het op.
pi_220263232
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Je kunt uiteraard op alles besparen. Word het vlees duurder eet je maar minder vlees of geen vlees. Als Landen om ons heen de brandstof goedkoper aanbieden klopt dat al niet.

En als straks de liter euro 95 3 euro kost hoe hard moet je dan rijden om te besparen? Eens houd het op.
Slechte hobby's zoals auto-of motor rijden dienen zoveel als mogelijk te worden ontmoedigd en zeker in verstedelijkte gebieden waar mensen op elkaars lip wonen.
pi_220263262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:11 schreef torentje het volgende:
en zeker in verstedelijkte gebieden waar mensen op elkaars lip wonen.
Ik dacht dat volgens jou iedereen een ruime vrijstaande villa met grote tuin behoorde te krijgen. Werk of geen werk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220263263
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Slechte hobby's zoals auto-of motor rijden dienen zoveel als mogelijk te worden ontmoedigd en zeker in verstedelijkte gebieden waar mensen op elkaars lip wonen.
Er zijn nu eenmaal mensen die voor hun werk een auto nodig hebben. En helaas is er niet overal goed OV.
pi_220263335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik dacht dat volgens jou iedereen een ruime vrijstaande villa met grote tuin behoorde te krijgen. Werk of geen werk.
Daar pleit ik nog steeds voor. Want er is op de wereld teveel infrastructuur ingericht voor de mannen met de slechte hobby auto-of motor rijden.
pi_220263388
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 14:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Toen D66 de grootste was, hadden we daar een goede kans op. Maar met de VVD in het kabinet kun je dat wel vergeten.
Hebben die zetels gejat van D66?
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220263400
De pijn :'( Goede 50 cent duurder dan kort geleden.

Toch @StaceySinger ?
Of heb jij weer wat leugens om in te brengen?
pi_220263408
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hypermilen word de trend van 2026
[..]

Ik blijf gewoon lekker rijden zoals altijd.
pi_220263436
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Er zijn nu eenmaal mensen die voor hun werk een auto nodig hebben. En helaas is er niet overal goed OV.
Ik ben geen tegenstander van noodzakelijk auto-of motorgebruik. Maar je zal het toch wel met mij eens zijn dat het merendeel van de automobilisten auto-of motor rijden terwijl dat niet noodzakelijk is?
pi_220263444
Ik ook. Lekker met mijn Brera waar alleen super in mag en die 1 op 8 loopt. Of met een beetje geluk 1 op 10. En morgen weer lekker 70 liter voltanken in België.

Maar zelfs zonder dat laatste ging er niks op aanpassen.
pi_220263445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben geen tegenstander van noodzakelijk auto-of motorgebruik. Maar je zal het toch wel met mij eens zijn dat het merendeel van de automobilisten auto-of motor rijden terwijl dat niet noodzakelijk is?
Dat inderdaad....
Mensen zijn aardig lui geworden.

Mensen die in Amsterdam wonen werken er waarschijnlijk ook en hebben ook zeker geen auto nodig.
pi_220263465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Kan mij niet voorstellen dat het merendeel voor de lol maar wat rondjes gaat rijden of in de file gaat staan. Voor werkend Nederland voor velen gewoon noodzakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')