Het is denk ik in bijv de VS meer een soort van 'Stockholm syndroom' waarmee de automobilisten opgezadeld zitten. In dit land valt het nog enigzins mee. Autocentrisme kan ook hier een ernstige bedreiging voor het welzijn van de bevolking worden. Big Pharma, Big Oil en Big Auto varen er ten koste van de volksgezondheid en welzijn wel bij.quote:Op woensdag 4 maart 2026 19:29 schreef torentje het volgende:
[..]
In ieder geval, zouden automobilisten wereldwijd wel wat meer tegenspraak of weerstand mogen ervaren.
De meeste automobilisten denken "na mij de zondvloed " en brengen door die houding iedereen die geen auto heeft ook in levensgevaar.quote:Op woensdag 4 maart 2026 19:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het is denk ik in bijv de VS meer een soort van 'Stockholm syndroom' waarmee de automobilisten opgezadeld zitten. In dit land valt het nog enigzins mee. Autocentrisme kan ook hier een ernstige bedreiging voor het welzijn van de bevolking worden. Big Pharma, Big Oil en Big Auto varen er ten koste van de volksgezondheid en welzijn wel bij.
Meeste gaan met auto naar hun werk om belasting te betalen zodat ze kanslozen als jou te vreten kunnen geven.quote:Op woensdag 4 maart 2026 20:59 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste automobilisten denken "na mij de zondvloed " en brengen door die houding iedereen die geen auto heeft ook in levensgevaar.
Daarom is het dringend nodig dat de automobilisten wereldwijd meer weerstand krijgen.
Dat is helemaal niet waarom jij jouw overbetaalde en zinloze werk doet. Jij wil graag een paar keer per jaar op vakantie naar de VS en dat is waarom je doet wat je doet. Niet zo liegen, bullebak.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Meeste gaan met auto naar hun werk om belasting te betalen zodat ze kanslozen als jou te vreten kunnen geven.
Diestel staat daar nu op 1.78 euro. Euro95 mag je voor een litertje 1.63 euro af tikken. Dus ook wel omhoog gegaan. Maar vergelijkend met Nederland nog laag.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:18 schreef Poepz0r het volgende:
Gisteren weer in Belgie getankt 1,50 per liter GENOT
Nee ik betaal het liefst geen belasting voor uitkeringsgerechtigden en kanslozen als torentje en onze asiel industrie.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waarom jij jouw overbetaalde en zinloze werk doet. Jij wil graag een paar keer per jaar op vakantie naar de VS en dat is waarom je doet wat je doet. Niet zo liegen, bullebak.
Met een prima salaris en toch wil je even zeiken op de mensen die om wat voor reden alleen thuis zitten. Het komt gewoon heel treurig over.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Nee ik betaal het liefst geen belasting voor uitkeringsgerechtigden en kanslozen als torentje en onze asiel industrie.
Maar ja ze houden het toch in elke maand.
Daarbij ga ik niet 2x per jaar naar de VS vorig jaar geweest en Zuid Spanje.
En UK, Frankrijk maar dat was voor het werk.
Over 3 weken zwitserland voor het werk.
Nutteloze tripjes voor een nutteloze baan.
Torentje zit niet alleen omdat het lot tegen zat.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met een prima salaris en toch wil je even zeiken op de mensen die om wat voor reden alleen thuis zitten. Het komt gewoon heel treurig over.
Hij wil dood maar wil wel eventjes een heel leger gewone mensen die geen auto hebben mee de dood in nemen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Met een prima salaris en toch wil je even zeiken op de mensen die om wat voor reden alleen thuis zitten. Het komt gewoon heel treurig over.
Beter ga jij dood scheelt uitkering.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij wil dood maar wil wel eventjes een heel leger gewone mensen die geen auto hebben mee de dood in nemen.
Dat verhaal hoor ik ook al een lange tijd.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:07 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Torentje zit niet alleen omdat het lot tegen zat.
Torentje is een geval van geen enkele moeite doen.
Hoe ga jij het merken als er één persoon minder een uitkering krijgt in dit land?quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Beter ga jij dood scheelt uitkering.
Jij ergert je toch aan mensen die geen auto hebben, behalve als ze in de toeleveringsketen van autorijdend Nederland werken?quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:15 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Beter ga jij dood scheelt uitkering.
Hypermilen word de trend van 2026quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:46 schreef Zwansen het volgende:
Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.
quote:Het wapen tegen hoge benzineprijzen: hypermilen
Sommige automobilisten halen alles uit de kast om zo ver mogelijk te rijden op elke liter benzine of kilowattuur stroom. Dit fenomeen noemen we hypermilen. Maar wat is dat precies en hoe doe je het?
De technieken die zogenoemde hypermilers gebruiken om nog zuiniger te rijden dan de fabrikant voor mogelijk houdt, kunnen worden toegepast door elke automobilist die zijn actieradius wil maximaliseren. Extreme hypermilers besparen al snel tientallen procenten brandstof, simpelweg omdat ze dag in dag uit hun uiterste best doen om zo veel mogelijk kilometers uit een liter brandstof te persen. In het dagelijks gebruik kun je met een paar simpele tips echter al snel tien procent brandstof besparen.
De geschiedenis van hypermilen
Hypermilen won aan populariteit in de Verenigde Staten toen de benzineprijzen in de beginjaren van deze eeuw torenhoog waren. Toen kochten veel automobilisten brandstof besparende hybride auto’s, zoals de Toyota Prius. Fans van deze zuinige auto’s probeerden al snel om deze auto nog zuiniger te laten rijden, door slimme rijtechnieken toe te passen. Hypermilen is nog steeds een populair tijdverdrijf bij sommige automobilisten. Je kunt het ook gebruiken in normale verkeerssituaties, om zo je brandstofverbruik te minimaliseren.
De hypermilers beginnen altijd met de vraag of ze wel echt moeten rijden. Als een rit van vijf minuten kan worden vervangen door wandelen of fietsen, dan laten ze de auto staan. Als ze toch moeten rijden, plannen ze een route die zo vlot mogelijk is. En waarbij ook zo min mogelijk hoeft te worden geaccelereerd en afgeremd. Ook zullen ze proberen te rijden op een moment dat het minder druk is. Bij hypermiling draait het allemaal om het behouden van snelheid. Hoe meer je remt en accelereert op heuvels of in druk verkeer, hoe minder efficiënt je rijdt.
Een hypermiling-auto wordt ook geoptimaliseerd om zo efficiënt mogelijk te kunnen rijden. Dit betekent dat de auto regelmatig wordt onderhouden en dat de banden altijd op de juiste spanning zijn, zodat de rolweerstand goed is. Alle ongebruikte spullen in de bagageruimte worden verwijderd om gewicht te besparen, wat ook helpt om het brandstofverbruik te verbeteren.
https://www.ad.nl/auto/he(...)nt-belooft~a52c80d6/
Daar gaat het niet om. Je kunt uiteraard op alles besparen. Word het vlees duurder eet je maar minder vlees of geen vlees. Als Landen om ons heen de brandstof goedkoper aanbieden klopt dat al niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 07:46 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Eens. Ik snap ook niet dat brandstofprijzen altijd zo’n issue zijn. Rij eens 100 in plaats van 110 of 115 en je bespaart die verhoging gemakkelijk terug.
Maar nee, dat is dan weer niet de bedoeling.
Slechte hobby's zoals auto-of motor rijden dienen zoveel als mogelijk te worden ontmoedigd en zeker in verstedelijkte gebieden waar mensen op elkaars lip wonen.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:06 schreef Cherni het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Je kunt uiteraard op alles besparen. Word het vlees duurder eet je maar minder vlees of geen vlees. Als Landen om ons heen de brandstof goedkoper aanbieden klopt dat al niet.
En als straks de liter euro 95 3 euro kost hoe hard moet je dan rijden om te besparen? Eens houd het op.
Ik dacht dat volgens jou iedereen een ruime vrijstaande villa met grote tuin behoorde te krijgen. Werk of geen werk.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:11 schreef torentje het volgende:
en zeker in verstedelijkte gebieden waar mensen op elkaars lip wonen.
Er zijn nu eenmaal mensen die voor hun werk een auto nodig hebben. En helaas is er niet overal goed OV.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Slechte hobby's zoals auto-of motor rijden dienen zoveel als mogelijk te worden ontmoedigd en zeker in verstedelijkte gebieden waar mensen op elkaars lip wonen.
Daar pleit ik nog steeds voor. Want er is op de wereld teveel infrastructuur ingericht voor de mannen met de slechte hobby auto-of motor rijden.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat volgens jou iedereen een ruime vrijstaande villa met grote tuin behoorde te krijgen. Werk of geen werk.
Hebben die zetels gejat van D66?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 14:17 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Toen D66 de grootste was, hadden we daar een goede kans op. Maar met de VVD in het kabinet kun je dat wel vergeten.
Ik blijf gewoon lekker rijden zoals altijd.quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hypermilen word de trend van 2026
[..]
Ik ben geen tegenstander van noodzakelijk auto-of motorgebruik. Maar je zal het toch wel met mij eens zijn dat het merendeel van de automobilisten auto-of motor rijden terwijl dat niet noodzakelijk is?quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal mensen die voor hun werk een auto nodig hebben. En helaas is er niet overal goed OV.
Dat inderdaad....quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben geen tegenstander van noodzakelijk auto-of motorgebruik. Maar je zal het toch wel met mij eens zijn dat het merendeel van de automobilisten auto-of motor rijden terwijl dat niet noodzakelijk is?
Kan mij niet voorstellen dat het merendeel voor de lol maar wat rondjes gaat rijden of in de file gaat staan. Voor werkend Nederland voor velen gewoon noodzakelijk.quote:Op donderdag 5 maart 2026 12:40 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ben geen tegenstander van noodzakelijk auto-of motorgebruik. Maar je zal het toch wel met mij eens zijn dat het merendeel van de automobilisten auto-of motor rijden terwijl dat niet noodzakelijk is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |