Ja ik ga nog kijken welke aanpassingen ik ga doen. Het hoeft niet uncapped op cinematicquote:Op zondag 5 april 2026 13:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Gewoon de framerate cappen op 60 in rtss?
Ja? Ik vond hem juist tegenvallen, van wat ik gespeeld heb. Maar ik heb ook niet heel veel gespeeld want baby en werkquote:Op vrijdag 10 april 2026 21:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Even verder gegaan met STALKER 2. Geniet er enorm van.
Je moet er even inkomen, dat is waar. En vooral in het begin is het vrij onvergeeflijk. Even doorbijten en je vindt vanzelf betere gear en guns!quote:Op vrijdag 10 april 2026 22:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja? Ik vond hem juist tegenvallen, van wat ik gespeeld heb. Maar ik heb ook niet heel veel gespeeld want baby en werk
Ga hem nog wel een kansje geven zodra er wat meer tijd vrijkomt!
Ik ben ze maar weer eens aan het redden.quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef marcb1974 het volgende:
On Sunday, September 27 2031, the last human on earth died
Ah, dan ben jij het die ik dwars zitquote:Op zaterdag 11 april 2026 12:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ze maar weer eens aan het redden.![]()
https://store.steampowered.com/app/538030/Xenonauts_2/
Plague Inc. Evolved?quote:Op zaterdag 11 april 2026 12:52 schreef marcb1974 het volgende:
On Sunday, September 27 2031, the last human on earth died
Nee, die ik een paar posts terug noemdequote:
Ohw, zie hetquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, die ik een paar posts terug noemde
Ik zou het in het PlayStation topic vragen. Er zijn zeker fans daar van de gamequote:Op woensdag 15 april 2026 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Wat vinden mensen van Death Stranding?
saaiquote:Op woensdag 15 april 2026 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Fantastisch maar zeker niet voor iedereen.quote:Op woensdag 15 april 2026 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ja het is wel echt zo game wat je of fantastisch vind. Of super kut. Er is niet echt een midden.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:52 schreef Drankster het volgende:
[..]
Fantastisch maar zeker niet voor iedereen.
Tijd voor Biorand IV mijn zoonquote:Op donderdag 16 april 2026 14:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Zo, RE4R is klaar. Erg toffe game. Nu NG+ op Hardcore.
Wattes?quote:
RE4 Remake randomizer (permadeath). Mega verslavend, heb daar wel 200 uur in zitten ofzo.quote:
Oh zoquote:Op donderdag 16 april 2026 14:24 schreef 2dope het volgende:
[..]
RE4 Remake randomizer (permadeath). Mega verslavend, heb daar wel 200 uur in zitten ofzo.
https://re4r.biorand.net/
Voor mij was dat Clair Obscur, maar dat mag inmiddels geen verrassing meer zijn gezien alle awards.quote:Op donderdag 23 april 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
Nog aanraders van wat jullie de laatste 1-3 jaar gespeeld hebben waarvan jullie echt dachten van wauw?
Voor mij is dat in ieder geval Outer Wilds geweest. Ik heb net ReAnimal uit en die was op zich best oké. Vond Little Nightmares II leuken. Little Nightmares III ga ik nog niet spelen i.v.m. de recensies.
Stalker 2, als je van de setting en sfeer houdt.quote:Op donderdag 23 april 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
Nog aanraders van wat jullie de laatste 1-3 jaar gespeeld hebben waarvan jullie echt dachten van wauw?
Voor mij is dat in ieder geval Outer Wilds geweest. Ik heb net ReAnimal uit en die was op zich best oké. Vond Little Nightmares II leuken. Little Nightmares III ga ik nog niet spelen i.v.m. de recensies.
Hades 2. Kcd2, crimson desert en anno 117 in mindere mate. Maar daar komt vandaag een dlc van uit die wel tof isquote:Op donderdag 23 april 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
Kleine greep:quote:Op donderdag 23 april 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
Oh jaquote:
Geen flauw idee, alweer ruim een half jaar niet aangeraaktquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:35 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh jaDat bestaat ook nog. Goed mee vermaakt, en totaal vergeten dat het nog een ding was
Hoe zijn de updates? Misschien binnenkort weer eens spelen. Maar idd zeker de moeite waard
Ja ik ook. Net even gekeken, 130 uur. Alleen na 3x (of eigenlijk 6 omdat je het nog keer moet doen om bij de endgame te komen) alle maps gedaan te hebben vond ik het wel ff genoeg.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:47 schreef 2dope het volgende:
[..]
Geen flauw idee, alweer ruim een half jaar niet aangeraaktMaar heb daar t.t.v. early access launch behoorlijk wat uurtjes ingestoken.
Crusader Kings 3quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Kleine greep:
Baldur's Gate III
Kingdom Come: Deliverance II
Darkest Dungeon II
Resident Evil 4 Remake (met Biorand mod)
Mewgenics
Helldivers II
Path of Exile 2
Crimson Desert
Yep, ik heb 't ook veel samen met een maatje gedaan, erg leuk in co-op. Onlangs ook nog een poging gedaan met Diablo 4 maar dat klikt toch een stuk minder bij mij dan PoE2.quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja ik ook. Net even gekeken, 130 uur. Alleen na 3x (of eigenlijk 6 omdat je het nog keer moet doen om bij de endgame te komen) alle maps gedaan te hebben vond ik het wel ff genoeg.
Na crimson desert weer eens oppakken. Dus tnxsWas het echt even vergeten dat het er nog was
Ugh, nee, ik haat grand strategy. Sorry manquote:
Ik vind het vooral hilarisch soms, welke events je krijgt of wat er gebeurtquote:Op vrijdag 24 april 2026 09:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ugh, nee, ik haat grand strategy. Sorry man
Wincest? Klinkt wel hot, heb je daar ook adult mods voor?quote:Op vrijdag 24 april 2026 09:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind het vooral hilarisch soms, welke events je krijgt of wat er gebeurt
- Kiest vrouw uit
- Krijgen samen een zoon
- Zoon verleidt moeder
- Krijgen een kind
- Zoon plot mij te vermoorden
- Vrouw en ik krijgen een dochter
- Dochter probeert mij te verleiden
Echt, ze hebben letterlijk gedacht: hee, we stoppen dit en dit en dit erin voor shits and giggles
Poging 4 voor Cyberpunk 2077 en nu eindelijk Phantom Liberty expansion. Duurde heel lang voor me om erin te komen. Maar ik heb de main game inmiddels uitgespeeld en ben nu verder gegaan met Phantom Liberty. Ze doen nog steeds niet alles wat ze beloofd hebben in 2019, maar ze hebben echt wel heel veel verbeterd, waardoor het best indrukwekkend is als het om de story gameplay gaat.quote:Op donderdag 23 april 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
Geen mods nodig want het gebeurt gewoonquote:Op vrijdag 24 april 2026 12:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wincest? Klinkt wel hot, heb je daar ook adult mods voor?
Cyberpunk 2077 staat zeker hoog in m'n lijst, maar de grootte staat me niet zo aan. Ik wil in ieder geval weer even een keer iets vinden wat me omver blaast.quote:Op vrijdag 24 april 2026 13:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Poging 4 voor Cyberpunk 2077 en nu eindelijk Phantom Liberty expansion. Duurde heel lang voor me om erin te komen. Maar ik heb de main game inmiddels uitgespeeld en ben nu verder gegaan met Phantom Liberty. Ze doen nog steeds niet alles wat ze beloofd hebben in 2019, maar ze hebben echt wel heel veel verbeterd, waardoor het best indrukwekkend is als het om de story gameplay gaat.
Viewfinder vond ik trouwens ook tof, hele originele puzzeladventure en echt voor een habbekrats opgepikt een tijdje geleden.
Alan Wake 2, f*cking enge game vond ik, maar het verbaasd me altijd hoe creatief die lui van Remedy Entertainment zijn. Als je van die hele X-files/Twin Peaks vibe houdt, dan moet je deze game zeker spelen.
Noice!quote:Op zondag 26 april 2026 09:44 schreef mschol het volgende:
ik heb een tijd terug een demo van een game gespeeld, wat feedback achter gelaten en nu krijg ik al 2x een mailtje dat je een gratis steamkey kan krijgen voor andere games die dezelfde publisher (denk ik?) hebben
Ik heb totaal geen problemen met tips van anderen. Vaak zijn de dingen die veel genoemd worden ook gewoon heel goed. Zo subjectief is het echt niet.quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:17 schreef ems. het volgende:
Tussen die games die je hebt genoemd kan je maar beter gewoon wat proberen want tips van anderen blijven ook gewoon dat, persoonlijke tips.
Zeker, maar er zijn genoeg goede games die ontzettend veel mensen hartstikke kut vinden. Dat bedoel ikquote:Op zondag 26 april 2026 21:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen problemen met tips van anderen. Vaak zijn de dingen die veel genoemd worden ook gewoon heel goed. Zo subjectief is het echt niet.
Maar vaak worden er redenen gegeven waarom mensen iets "kut" vinden en anderen niet. Het is natuurlijk aan jezelf te beoordelen of je een game daardoor gaat kopen/spelen.quote:Op maandag 27 april 2026 19:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Zeker, maar er zijn genoeg goede games die ontzettend veel mensen hartstikke kut vinden. Dat bedoel ik
Heb het 10 minuten gespeeld tot nu toe,quote:Op vrijdag 24 april 2026 17:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Moet zeggen dat ik Atomfall best leuk vind
Ik ben er bijna mee klaar. Vermaak me er best mee. Een puntje is wel dat je je inventory space niet kan upgraden.quote:Op dinsdag 28 april 2026 11:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb het 10 minuten gespeeld tot nu toe,
toch eens mee verder gaan ....
Meh. Ook die review van Linus gekeken. En krijg nou niet het idee dat dit beter is dan een ps5 controller of zoquote:Op dinsdag 28 april 2026 10:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar vaak worden er redenen gegeven waarom mensen iets "kut" vinden en anderen niet. Het is natuurlijk aan jezelf te beoordelen of je een game daardoor gaat kopen/spelen.
In other news:
Bekijk deze YouTube-video
Overwegen mensen deze nog aan te schaffen?
Ik wel.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar vaak worden er redenen gegeven waarom mensen iets "kut" vinden en anderen niet. Het is natuurlijk aan jezelf te beoordelen of je een game daardoor gaat kopen/spelen.
In other news:
Bekijk deze YouTube-video
Overwegen mensen deze nog aan te schaffen?
Dit ziet er best leuk uit.quote:Op donderdag 30 april 2026 09:51 schreef MMaRsu het volgende:
Holy..
https://store.steampowered.com/app/2287430/Metropolis_1998/
Die komt er al een paar jaar aan,quote:Op donderdag 30 april 2026 09:51 schreef MMaRsu het volgende:
Holy..
https://store.steampowered.com/app/2287430/Metropolis_1998/
Een Simcity achtige game met die ultieme Simcity 3000 grafische stijl.. Daarnaast lijkt het vrij uitgebreid je kan elk huis customizen en elke 'sim' heeft zn eigen needs enzo, en je kan elke verdieping van een gebouw zien enzquote:Op donderdag 30 april 2026 09:56 schreef V. het volgende:
Holy wat? Een citybuilder met dated graphics?
Cities Skylines 1?quote:Op donderdag 30 april 2026 12:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een Simcity achtige game met die ultieme Simcity 3000 grafische stijl.. Daarnaast lijkt het vrij uitgebreid je kan elk huis customizen en elke 'sim' heeft zn eigen needs enzo, en je kan elke verdieping van een gebouw zien enz
I dunno, de hedendaagse citybuilders boeien me niet zo. De simpliciteit mist
Mja die heb ik ook maar het pakt me toch nietquote:
Das jammer, op zich wel een mooi spelquote:Op donderdag 30 april 2026 12:36 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mja die heb ik ook maar het pakt me toch niet
Ziet er aardig uit ja.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:38 schreef MMaRsu het volgende:
En gewoon die isometrische camera houdt het lekker simpel, je hoeft niet constant te draaien enz
En die artstijl is gewoon cheffs kiss als je het mij vraagt
[ afbeelding ]
Doet me dan weer denken aan de klassieke Bullfrog games
Ik vind dan persoonlijk Timberborn wel erg geslaagd als citybuilder die het gewoon simpel houdt.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:29 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Een Simcity achtige game met die ultieme Simcity 3000 grafische stijl.. Daarnaast lijkt het vrij uitgebreid je kan elk huis customizen en elke 'sim' heeft zn eigen needs enzo, en je kan elke verdieping van een gebouw zien enz
I dunno, de hedendaagse citybuilders boeien me niet zo. De simpliciteit mist
maar Timberborn is meer een colony survivalgame dan een city builder. City builder wordt het meer in de mid-late gamequote:Op donderdag 30 april 2026 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dan persoonlijk Timberborn wel erg geslaagd als citybuilder die het gewoon simpel houdt.
Ik ueb de demo gedownload, 45mb!quote:
na cities skylines heb ik wel moeite om simcity (4) nog te spelen eigenlijk, voelt zo primitief oidquote:Op zondag 3 mei 2026 01:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is karig eten als city builder fan dus ik verwelkom elk initiatief... ziet er niet slecht uit idd.
Simcity 4 (met mods) heeft imo nog steeds de mooiste graphics. Detail niveau is ongeevenaard.
Voor de mensen die het nog niet weten trouwens, modders hebben het voor elkaar gekregen een soort 3D camera in simcity 4 te krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor mij zo gek om Simcity 4 zo te zien
quote:Tomb Raider and Midgar Special Packs Are Leaving PowerWash Simulator!
It is the last chance to get your gloves on the free Tomb Raider and Midgar Special Packs. At 3PM BST on May 19th 2026, these Special Packs will no longer be available to claim across all store fronts.
quote:Op zondag 3 mei 2026 01:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het is karig eten als city builder fan dus ik verwelkom elk initiatief... ziet er niet slecht uit idd.
Simcity 4 (met mods) heeft imo nog steeds de mooiste graphics. Detail niveau is ongeevenaard.
Voor de mensen die het nog niet weten trouwens, modders hebben het voor elkaar gekregen een soort 3D camera in simcity 4 te krijgen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor mij zo gek om Simcity 4 zo te zien
Als ik SC4 zo zie begint het toch weer te kriebelen hoor. Wat een geweldige city builder was dat.quote:Op zondag 3 mei 2026 05:06 schreef mschol het volgende:
[..]
na cities skylines heb ik wel moeite om simcity (4) nog te spelen eigenlijk, voelt zo primitief oid
met de juiste tweaks (volgens mij wat command line parameters en een wrapper (dgvoodoo2) voor hoge resoluties indien gewenst) draait sc4 opzich prima op nieuwe hardware..quote:Op zondag 3 mei 2026 11:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Als ik SC4 zo zie begint het toch weer te kriebelen hoor. Wat een geweldige city builder was dat.
Maar sinds de komst van CS1 (2015?) heb ik SC4 ook niet meer aangeraakt.
Hoeveel werk is het om met mods SC4 naar bovenstaand niveau te krijgen? En draait het goed op moderne hardware?
Powerwash Simulator 2 is al uitquote:
ja maar die gaat geld kosten, en die 2 packs zijn gratisquote:Op zondag 3 mei 2026 12:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Powerwash Simulator 2 is al uit
En daar gaan ze een Star Wars package doen
Dan zullen de meeste ze toch wel hebben? Die zijn er al een tijdje ...quote:Op zondag 3 mei 2026 12:17 schreef mschol het volgende:
[..]
ja maar die gaat geld kosten, en die 2 packs zijn gratis
vast genoeg mensen die niet naar de DLC omkijken omdat ze denken dat het geld kostquote:Op zondag 3 mei 2026 12:34 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dan zullen de meeste ze toch wel hebben? Die zijn er al een tijdje ...
zou nog kunnen jaquote:Op zondag 3 mei 2026 12:39 schreef mschol het volgende:
[..]
vast genoeg mensen die niet naar de DLC omkijken omdat ze denken dat het geld kost
Ik heb onlangs ook Songs of Syx geprobeerd. Beetje Dwarfen fortress meets simcity. Maar omdat het van boven is (zoals Rimworld) kan ik er toch niet lekker inkomen. Ik wil de gebouwen zien, maar je ziet alleen de blueprints in feite. De schaal was wel indrukwekkend.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 05:21 schreef mschol het volgende:
[..]
maar Timberborn is meer een colony survivalgame dan een city builder. City builder wordt het meer in de mid-late game
factorio moet ik, net als bv satisfactory mij heel erg toe zetten, want ergens iets nieuws bouwen vind ik lastig, maar dat moet wel voor nieuwe productie lijnenquote:Op zondag 3 mei 2026 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb onlangs ook Songs of Syx geprobeerd. Beetje Dwarfen fortress meets simcity. Maar omdat het van boven is (zoals Rimworld) kan ik er toch niet lekker inkomen. Ik wil de gebouwen zien, maar je ziet alleen de blueprints in feite. De schaal was wel indrukwekkend.
Ik ben nu met Factorio bezig (eindelijk). Heel lang uitgesteld omdat ik dacht dat het te moeilijk zou zijn, maar dat valt prima mee. Het is wel echt de definitie van 'nog 10 min dan stop ik' en opeens is het 3 uur later. Ontzettend mooi hoe je doelen organisch komen. De gameplay loop is heerlijk verslavend.
Op mijn verlanglijstjequote:
Ik moet sterk zijnquote:
Ik kan de steamcontroller bestellenquote:
gewoon iets kopen, dan hoef je geen andere meer te kopen, voorlopigquote:
Er staat nog coming soon.quote:
Ik vind zelf Dyson Sphere Program wel de tofste factory builder. Star Rupture is best veelbelovend, maar iets meer survival game dan pure buildergame en ook nog wel redelijk early access.quote:Op zondag 3 mei 2026 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb onlangs ook Songs of Syx geprobeerd. Beetje Dwarfen fortress meets simcity. Maar omdat het van boven is (zoals Rimworld) kan ik er toch niet lekker inkomen. Ik wil de gebouwen zien, maar je ziet alleen de blueprints in feite. De schaal was wel indrukwekkend.
Ik ben nu met Factorio bezig (eindelijk). Heel lang uitgesteld omdat ik dacht dat het te moeilijk zou zijn, maar dat valt prima mee. Het is wel echt de definitie van 'nog 10 min dan stop ik' en opeens is het 3 uur later. Ontzettend mooi hoe je doelen organisch komen. De gameplay loop is heerlijk verslavend.
Zo kom je aan een library van 1000+ games.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon iets kopen, dan hoef je geen andere meer te kopen, voorlopig
Oefquote:
Ja kan, maar:quote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef mschol het volgende:
[..]
gewoon iets kopen, dan hoef je geen andere meer te kopen, voorlopig
quote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zo kom je aan een library van 1000+ games.
nee, nee, daar is veel meer voor nodig dan 1 game in de sale kopenquote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zo kom je aan een library van 1000+ games.
humble bundle had en heeft goeie bundels.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:21 schreef Monolith het volgende:
Ik koop ook nooit games als ik niet de intentie heb om ze gelijk te spelen. Uiteindelijk bespaar ik daar meer geld mee dan wanneer ik maar alles zou kopen wat in de aanbieding is.
Helaas alleen een mac. Wel gekeken naar apps waarmee je windows steam games kan spelen maar DSP had matige prestaties daarop.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind zelf Dyson Sphere Program wel de tofste factory builder. Star Rupture is best veelbelovend, maar iets meer survival game dan pure buildergame en ook nog wel redelijk early access.
Over Alchemy Factory ook wel veel goede verhalen gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |