Ik zit even te kijken op de site van het Rode Kruis en ik zie dat ze Gaza en Syrië ook "conflict" noemen. Lijkt er op alsof ze vooral heel politiek correct willen zijn in brede zin, niet alleen in het geval van de oorlog in Oekraïne. Is wel een schande ja.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:31 schreef MaxMark het volgende:
Goed punt, instanties als het Rode Kruis en Amnesty International (al vaker beschuldigd dat ze ruslands narratief aannemen) die de oorlog constant maar bagatelliseren:
[ x ]
[ link | afbeelding ]
Wat is jouw doel eigenlijk?quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:05 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gewoon geld in blijven pompen houdt het vanzelf op
Voor het Rode Kruis is het altijd al fundamenteel geweest om een neutrale positie in te nemen om hun werk te kunnen doen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:31 schreef MaxMark het volgende:
Goed punt, instanties als het Rode Kruis en Amnesty International (al vaker beschuldigd dat ze ruslands narratief aannemen) die de oorlog constant maar bagatelliseren:
[ x ]
[ link | afbeelding ]
Voor amnestie is strikte neutraliteit niet essentieel. Heeft niks met politieke correctheid te maken, juist niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken op de site van het Rode Kruis en ik zie dat ze Gaza en Syrië ook "conflict" noemen. Lijkt er op alsof ze vooral heel politiek correct willen zijn in brede zin, niet alleen in het geval van de oorlog in Oekraïne. Is wel een schande ja.
Amnesty noemt het op hun site gewoon oorlog en Rusland duidelijk als agressor dus waarom je die erbij haalt weet ik niet.
Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:31 schreef MaxMark het volgende:
Was destijds veel op Twitter, dus daar nu niet meer zo snel te vinden. Wel een paar random artikelen:quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zit even te kijken op de site van het Rode Kruis en ik zie dat ze Gaza en Syrië ook "conflict" noemen. Lijkt er op alsof ze vooral heel politiek correct willen zijn in brede zin, niet alleen in het geval van de oorlog in Oekraïne. Is wel een schande ja.
Amnesty noemt het op hun site gewoon oorlog en Rusland duidelijk als agressor dus waarom je die erbij haalt weet ik niet.
Wargames all over again.quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://www.newscientist.(...)ar-game-simulations/
Interessant wel.
Speaking of deze fabriek en eerder genoemde instanties die de boel bagatelliseren, BBC kan er ook wat van:quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:41 schreef skysherrif het volgende:
Heb ook nog nooit een fabriek in Rusland zeker niet op die afstand zo totaal vernietigd zien zijn
Flinke drone afstand natuurlijk, mits autonoom, vanuit (grens op ca 350km) Oekraïnequote:Op donderdag 26 februari 2026 15:19 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
🔥Destruction of ammonium nitrate production facilities at a fertilizer plant in Dorogobuzh — 25.02.2026
Ukrainian drones staged a "Beirut" for the residents of Dorogobuzh.
Juicy targets zoals zo'n ammoniumnitraatfabriek zullen wel niet in de buurt van moskou staan - dus heeft niet al te veel zin voor Oekraïne om daar veel middelen heen te sturen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Flinke drone afstand natuurlijk, mits autonoom, vanuit (grens op ca 350km) Oekraïne
Wie weet komt Moskou (200km verder, op 500km in aanzicht en worden de Russen gedwongen nog meer hun afweer = kosten te (ver)spreiden.
https://nos.nl/artikel/26(...)-voor-russisch-legerquote:De Keniaanse politie heeft een man opgepakt die wordt verdacht van het rekruteren van Kenianen voor het Russische leger. De 33-jarige man wordt verdacht van mensenhandel en wordt gezien als sleutelfiguur binnen een groot mensensmokkelnetwerk, schrijft de Keniaanse politie.
Genoeg dingen die het aantikken waard zijn, al was het maar voor dat gezichtsverlies.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Juicy targets zoals zo'n ammoniumnitraatfabriek zullen wel niet in de buurt van moskou staan - dus heeft niet al te veel zin voor Oekraïne om daar veel middelen heen te sturen.
80% van de wapens van dat cartel komen uit de VS, dat heeft de Mexicaanse minister van defensie twee dagen terug op het nieuws verteld.quote:Op woensdag 25 februari 2026 11:46 schreef MaxMark het volgende:
Kom net een typisch stuk Russische propaganda tegen. Knakker beweert een video van ISW te posten waarin staat dat 70% van alle westerse wapens die de Mexicaanse kartels hebben, door Oekraïne zijn doorgespeeld.
ISW comment zelf om te zeggen dat het fake is en wat zegt die knakker? "Thank you for writing"
[ x ]
Ook gewoon niet offline halen, want desinformatie verspreiden. Account is (uiteraard) afkomstig uit rusland.
Zelensky had moeten zeggen: "We can, if you give us enough weapons."quote:Op donderdag 26 februari 2026 00:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hoevaak hebben we dit nu al gehoord.
Invasie en terreuraanvallen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet.
Ze noemen het een conflict, en het is toch ook een conflict?
Een oorlog is een conflict tussen 2 of meer partijen.
De russen die Trump uitlachen. Dat verwacht je gewoon niet.quote:"Intercepted phone calls and messages from senior Russians ridiculing Trump have been shared by the British with the Americans. 'We have continually shown them intelligence that shows the Russians are lying,' a senior security source revealed. 'The Russians are privately mocking Trump over his naivety about Putin's intentions. Putin doesn't want to end the war.'"
https://twitter.com/michaeldweiss/status/2027009915043062197
Zijn ook conflicten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 19:13 schreef havanagila het volgende:
[..]
Invasie en terreuraanvallen.
Als ze hem belachelijk maken en ego Trump doet niks dan weet je dat hetgeen Putin op Trump heeft echt goed isquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De russen die Trump uitlachen. Dat verwacht je gewoon niet.
quote:Budanov: "Territories are the main issue. Everything else is secondary. I am sure that the Ukrainian people will reject any plans regarding our land. All occupied territories will remain temporarily occupied and will inevitably be liberated over time."
Ja, kunstmest he. Maar ik vraag me af hoe ze aan die beelden komen. Ik zie alleen maar wolken met de sateliet. Laatste heldere beelden zijn van 5 februari 2026.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:41 schreef skysherrif het volgende:
Heb ook nog nooit een fabriek in Rusland zeker niet op die afstand zo totaal vernietigd zien zijn
Vijf bomaanslagen op treinen hier in NL? Daar moet veel meer over bekend zijn. Heel raar dat dit nu ineens gezegd wordt.quote:
Waar lees je dat?quote:
Zou tijdens de NAVO top gebeurd zijnquote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vijf bomaanslagen op treinen hier in NL? Daar moet veel meer over bekend zijn. Heel raar dat dit nu ineens gezegd wordt.
Dat was volgens mij tijdens de NAVO-top in Den Haag, toen zijn er een aantal kabels/leidingen gesaboteerd. Kan inderdaad zijn dat daardoor een bovenleiding is gaan knetteren. Geen bomaanslag, wel sabotage.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vijf bomaanslagen op treinen hier in NL? Daar moet veel meer over bekend zijn. Heel raar dat dit nu ineens gezegd wordt.
Ja dat lijkt mij ook wel teletekst waardig.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
"Roof exploding"? Volgens mij zet meneer het aardig aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was volgens mij tijdens de NAVO-top in Den Haag, toen zijn er een aantal kabels/leidingen gesaboteerd. Kan inderdaad zijn dat daardoor een bovenleiding is gaan knetteren. Geen bomaanslag, wel sabotage.
Ja ik hoorde "roof exploding" van meneer.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:45 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat was volgens mij tijdens de NAVO-top in Den Haag, toen zijn er een aantal kabels/leidingen gesaboteerd. Kan inderdaad zijn dat daardoor een bovenleiding is gaan knetteren. Geen bomaanslag, wel sabotage.
Ja, boeie. Heb je weer iets onbenulligs gevonden om heisa over te maken?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 12:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
"Roof exploding"? Volgens mij zet meneer het aardig aan.
Zegt degene die kwam janken omdat instanties de oorlog als conflict beschrijven (wat elke oorlog overigens is)quote:Op vrijdag 27 februari 2026 12:23 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, boeie. Heb je weer iets onbenulligs gevonden om heisa over te maken?
Wat een vergelijking zeg. Een uitspraak van één persoon vergelijken met die van multinationale instanties met wereldwijde reikwijdte.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 13:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zegt degene die kwam janken omdat instanties de oorlog als conflict beschrijven (wat elke oorlog overigens is)![]()
quote:The Shahed guidance network from the territory of Belarus has been destroyed, — Defense Minister Fedorov.
“We managed to eliminate the Mesh network used by the Shaheds in the north, which had a positive impact on the defense capability of Kyiv and the central part of Ukraine.”
Hij heeft niet gezegd hoequote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dus ze hebben doelen in Belarus aangevallen? Dat is nog niet eerder gebeurd toch?
verwijderdquote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dus ze hebben doelen in Belarus aangevallen? Dat is nog niet eerder gebeurd toch?
Omdat iedereen weet dat Oekraïne niet bewust op de zgn etnische Russen heeft geschoten.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:06 schreef MaxMark het volgende:
Beelden van ruim tien jaar geleden. Goh, waarom zouden ze in twee richtingen schieten?
[ x ]
Gaat lekker de laatste tijd!quote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:50 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Dat offensiefje in zapo begint best wat vorm aan te nemen
Verder naar het westen langs de over van de Dnipro pakken ze ook aardig grond terug.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:50 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ x ]
Dat offensiefje in zapo begint best wat vorm aan te nemen
Denk niet dat je moet denken in termen van grote doorbraak, ik zie het persoonlijk nog steeds meer als actieve verdediging. Zorgen dat het front er iets beter voor staat mocht Rusland weer het offensief willen nemen en het beschermen van zaporizha stad.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 15:59 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Verder naar het westen langs de over van de Dnipro pakken ze ook aardig grond terug.
Ze maken nu iig niet de vergissing om er vol in te gaan met een zooi tanks etc en dan het deksel op de neus te krijgen. Al is het wel hopen op een serieuze doorbraak. Maar winst is winst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |