Zelfs GDP is bijna totale onzin, en amper bruikbaar.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er is geen enkel land of instantie die PPP berekent, waar enige welvaart en rijkdom is. Behalve in rusland.
Ze gaan ondertussen volledig aan het gas daar. De helft van je inkomen weg naar gas licht riolering. En per april gaan die tarieven nog hoger worden. Zelfs solovyev klaagt dat in moskou de middenstand aan het verdwijnen is.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:20 schreef oheng het volgende:
RIA: Russia has become the world's fourth-largest economy by purchasing power parity (PPP)
Nog meer goed nieuws voor de gekkies. Vierde qua GDP PPP!!!!!111![]()
Even gekeken naar deze gozer, dhr Desch, en blijkbaar altijd al van mening dat Oekraïne helpen zinloos is (moet maar gewoon bukken en zich laten neuken) en de schuld van de oorlog bij het Westen ligt en natuurlijk het “NAVO expansie” argument. Gaap.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat ze niet aan het winnen zijn - klopt. Dat ze gaan verliezen - misschien. Maar dat ze aan het verliezen zijn? Zou ik op dit moment absoluut niet zeggen.
Verder vind ik dit soort zinnen altijd verdacht:
"Superior Russian tactical innovation" -> Klinkt propagandisch.
"Western European panic notwithstanding, Russia essentially claiming victory in the Donbas would pose little threat to the rest of the continent." -> Volgens mij is er een redelijke consensus, dat de Donbas als springplank kan dienen naar de rest van Oekraïne. En dan staan ze aan onze grenzen.
"Moscow is conducting limited operations in the north to secure a buffer zone" -> Het gebruik van het woord "buffer zone" is russische praat. En wanneer is een buffer zone groot genoeg? Zodra ze punt x bereikt hebben, hebben ze daar weer een buffer zone voor nodig, enz.
Verder een paar standaard zinnen als "Rusland groot, veel inwoners - Oekraíne weinig".
Dus ik wil deze ook met een korrel zout nemen.
Inderdaad.Deze mensen geloven zo heilig in het feit als de sterkere maar over de zwakkere heersen dan is er een natuurlijk evenwicht en hemel op aarde. Zolang er meer een duidelijke orde en heerschappij is. Waarinzij zelf natuurlijk onder de heersers horen. Maar als je deze mensen vraagt of noord korrea een succes is voor de bevolking, of vrouwen het goed hebben onder de taliban of waarom uberhaubt regimes wie duidelijke heerschappij hebben nooit een stabiel land en omgeving kunnen creeren, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Even gekeken naar deze gozer, dhr Desch, en blijkbaar altijd al van mening dat Oekraïne helpen zinloos is (moet maar gewoon bukken en zich laten neuken) en de schuld van de oorlog bij het Westen ligt en natuurlijk het “NAVO expansie” argument. Gaap.
Ik kan natuurlijk bevooroordeeld zijn, maar ik kijk toch erg kritisch naar dit artikel.quote:
Foreign Affairs word toch gezien als een betrouwbaar (academisch) instituut, waar gaat het nou mis?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Even gekeken naar deze gozer, dhr Desch, en blijkbaar altijd al van mening dat Oekraïne helpen zinloos is (moet maar gewoon bukken en zich laten neuken) en de schuld van de oorlog bij het Westen ligt en natuurlijk het “NAVO expansie” argument. Gaap.
sarcasme?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Foreign Affairs word toch gezien als een betrouwbaar (academisch) instituut, waar gaat het nou mis?
Net zoals die Rusland stort voor de zoveelste keer inelkaar retoriek.quote:
Ik heb Wikipedia gechecked, wat vind jij er van?quote:
Kans is ook aanwezig dat er het zelfde gebeurt als wat Sadam heeft gedaan,met zijnWMD, Valse raketlanceringsinstallaties, Nep-wapenopslagplaatsen. Alles om maar om een sterk en machtig te lijken.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zoals die Rusland stort voor de zoveelste keer inelkaar retoriek.
Ik heb natuurlijk niet voor niets dat Pointer stuk er direct onder gezet. Nog steeds is Rusland in staat om zijn militaire capaciteit uit te breiden maar daar wordt op eoa manier vooral overheen gelezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je her en der kwalitatief twijfelachtige gebouwen optrekken, al dan niet icm spul wat nominaal wel aangezien kan worden voor EW of radar gerelateerd, onder uitbreiden van militaire capaciteit schaart, zul je wellicht gelijk hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:09 schreef AchJa het volgende:
Nog steeds is Rusland in staat om zijn militaire capaciteit uit te breiden maar daar wordt op eoa manier vooral overheen gelezen.
Of niet. Ik snap dat mensen liever zien en hopen dat het een verzameling decoys is maar dat is een knap gevaarlijke aanname.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:33 schreef ExTec het volgende:
Als je her en der kwalitatief twijfelachtige gebouwen optrekken, al dan niet icm spul wat nominaal wel aangezien kan worden voor EW of radar gerelateerd, onder uitbreiden van militaire capaciteit schaart, zul je wellicht gelijk hebben.
Maar dat is net zo goed ronde 76234876623648742348 van rus die "zie ons eens sterk zijn" toneel opvoert.
Of er bemensing, en/of be-"materieling" is voor die nieuwe locaties is verre van een gegeven.
Dit is de langzaamste opmars in de geschiedenis van de mensheid. Alleen vergelijkbaar met eeuwen durende grensconflicten.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat Rusland militair uitbreid wordt volgens mij niet ontkent. Er is volgens mij wel consensus dat Rusland in hoog tempo haar civiele economie kannibaliseert. Hoe lang ze daar mee weg komen, geen idee. We zien dat de doorsnee Rus niet snel klaagt ook, gevalletje als je weinig hebt heb je weinig te verliezen.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk niet voor niets dat Pointer stuk er direct onder gezet. Nog steeds is Rusland in staat om zijn militaire capaciteit uit te breiden maar daar wordt op eoa manier vooral overheen gelezen.
Fokkers kunnen zich hier aanmelden voor de uitbreiding van het russische leger: https://info.tgl.ru/quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat Rusland militair uitbreid wordt volgens mij niet ontkent.
Nee, want beide kunnen kloppen.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of niet. Ik snap dat mensen liever zien en hopen dat het een verzameling decoys is maar dat is een knap gevaarlijke aanname.
De complete NATO is full pull aan het herbewapenen vanwege blufpoker en decoys? Ik denk dat de gemiddelde Nederlander de boel nog steeds ernstig onderschat.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:26 schreef Korenfok het volgende:
Kans is ook aanwezig dat er het zelfde gebeurt als wat Sadam heeft gedaan,met zijnWMD, Valse raketlanceringsinstallaties, Nep-wapenopslagplaatsen. Alles om maar om een sterk en machtig te lijken.
Ik raad je het volgende boek echt van harte aan:
Why We Fight: The Roots of War and the Paths to Peace
PS zeg natuurlijk niet dat we de dreiging niet serieus moeten nemen, maar die tegenstelligheid kan dus zeker bestaan.
quote:Uh ja?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook gewoon een statisch conflict. Wie beweert anders dan?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:59 schreef oheng het volgende:
Dit is de langzaamste opmars in de geschiedenis van de mensheid. Alleen vergelijkbaar met eeuwen durende grensconflicten.
Natuurlijk gaat deze invasie compleet in de soep lopen.
Ontkennen niet direct maar "het zal wel een verzameling decoys en derderangs troep zijn" is natuurlijk wel een beetje wensdenken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:00 schreef Joppiez het volgende:
Dat Rusland militair uitbreid wordt volgens mij niet ontkent. Er is volgens mij wel consensus dat Rusland in hoog tempo haar civiele economie kannibaliseert. Hoe lang ze daar mee weg komen, geen idee. We zien dat de doorsnee Rus niet snel klaagt ook, gevalletje als je weinig hebt heb je weinig te verliezen.
De wereldbank, CIA en het IMF publiceren dit elk jaar gewoon. Ik denk dat ze de IMF data voor 2026 gebruikt hebben, of deze data dan klopt, of bruikbaar is, is een ander probleem.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Er is geen enkel land of instantie die PPP berekent, waar enige welvaart en rijkdom is. Behalve in rusland.
En hoe noem je denken dat daar een paar 100000 goed getrainde en uitgerustte soldaten zitten?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:17 schreef AchJa het volgende:
Ontkennen niet direct maar "het zal wel een verzameling decoys en derderangs troep zijn" is natuurlijk wel een beetje wensdenken.
Het is gevaarlijk een potentiële tegenstander te onderschatten, zeker als die meer recente oorlogservaring heeft.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ontkennen niet direct maar "het zal wel een verzameling decoys en derderangs troep zijn" is natuurlijk wel een beetje wensdenken.
Voorlopig kan hij de boel nog aannvullen met vrijwilligers en heeft hij de dienstplichtigen nog achter de hand voor homebase defense.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:26 schreef ExTec het volgende:
En hoe noem je denken dat daar een paar 100000 goed getrainde en uitgerustte soldaten zitten?
Als je dat denkt neem je ook de shortcut naar lalaland, he?
Want dat eindigen we immers weer rap bij dat putin aan het "5d schaken" is ofzo, want hij heeft wel genoeg mensen op dit conflict te beslechten, maar hij doet het om e.e.a. reden blijkbaar niet.
Volgens de Wijk moeten we in ogenschouw nemen dat de Russische militairen in Oekraïne vooral beroeps zijn en de dienstplichtigen worden vooral gebruikt de rest van het leger te vullen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 00:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
En hoe noem je denken dat daar een paar 100000 goed getrainde en uitgerustte soldaten zitten?
Als je dat denkt neem je ook de shortcut naar lalaland, he?
Want dat eindigen we immers weer rap bij dat putin aan het "5d schaken" is ofzo, want hij heeft wel genoeg mensen op dit conflict te beslechten, maar hij doet het om e.e.a. reden blijkbaar niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |