abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220215164
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Er is geen enkel land of instantie die PPP berekent, waar enige welvaart en rijkdom is. Behalve in rusland.
Zelfs GDP is bijna totale onzin, en amper bruikbaar.
pi_220215167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:20 schreef oheng het volgende:

RIA: Russia has become the world's fourth-largest economy by purchasing power parity (PPP)
Nog meer goed nieuws voor de gekkies. Vierde qua GDP PPP!!!!!111 :')

Ze gaan ondertussen volledig aan het gas daar. De helft van je inkomen weg naar gas licht riolering. En per april gaan die tarieven nog hoger worden. Zelfs solovyev klaagt dat in moskou de middenstand aan het verdwijnen is.

En dan met droge ogen weer zo'n juichbericht de wereld in slingeren. :')
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220215197
Correctie: de olie korting was 27 dollar per vat. Niet 20 dollar zoals ik hierboven zei.

Bron.
pi_220215222
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 20:44 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat ze niet aan het winnen zijn - klopt. Dat ze gaan verliezen - misschien. Maar dat ze aan het verliezen zijn? Zou ik op dit moment absoluut niet zeggen.

Verder vind ik dit soort zinnen altijd verdacht:

"Superior Russian tactical innovation" -> Klinkt propagandisch.

"Western European panic notwithstanding, Russia essentially claiming victory in the Donbas would pose little threat to the rest of the continent." -> Volgens mij is er een redelijke consensus, dat de Donbas als springplank kan dienen naar de rest van Oekraïne. En dan staan ze aan onze grenzen.

"Moscow is conducting limited operations in the north to secure a buffer zone" -> Het gebruik van het woord "buffer zone" is russische praat. En wanneer is een buffer zone groot genoeg? Zodra ze punt x bereikt hebben, hebben ze daar weer een buffer zone voor nodig, enz.

Verder een paar standaard zinnen als "Rusland groot, veel inwoners - Oekraíne weinig".

Dus ik wil deze ook met een korrel zout nemen.
Even gekeken naar deze gozer, dhr Desch, en blijkbaar altijd al van mening dat Oekraïne helpen zinloos is (moet maar gewoon bukken en zich laten neuken) en de schuld van de oorlog bij het Westen ligt en natuurlijk het “NAVO expansie” argument. Gaap.
pi_220215252
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Even gekeken naar deze gozer, dhr Desch, en blijkbaar altijd al van mening dat Oekraïne helpen zinloos is (moet maar gewoon bukken en zich laten neuken) en de schuld van de oorlog bij het Westen ligt en natuurlijk het “NAVO expansie” argument. Gaap.
Inderdaad.Deze mensen geloven zo heilig in het feit als de sterkere maar over de zwakkere heersen dan is er een natuurlijk evenwicht en hemel op aarde. Zolang er meer een duidelijke orde en heerschappij is. Waarinzij zelf natuurlijk onder de heersers horen. Maar als je deze mensen vraagt of noord korrea een succes is voor de bevolking, of vrouwen het goed hebben onder de taliban of waarom uberhaubt regimes wie duidelijke heerschappij hebben nooit een stabiel land en omgeving kunnen creeren, dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden.

Voor dit soort mensen is het ook compleet onmogelijk dat Rusland altijd Oekraine was binnen gevallen, net zoals ze dus in Wit rusland hebben gedaan.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 22:54:07 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_220215260
quote:
Ik kan natuurlijk bevooroordeeld zijn, maar ik kijk toch erg kritisch naar dit artikel.

De beperkte kijk op verloren manschappen, de kwaliteit van manschappen, het gebrek aan aandacht voor drones en de afhankelijkheid van Rusland van buitenlandse steun vallen mij op. Ook word er niet ingegaan op de betrouwbaarheid van Rusland en word er gewoon van uit gegaan dat Rusland genoegen neemt met een deal en niet over 2 jaar vrolijk verder gaat met oorlog voeren.

En je 2de artikel spreekt het eerste tegen over de dreiging richting de EU.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 27 februari 2026 @ 22:58:50 #282
pi_220215274
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:45 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Foreign Affairs word toch gezien als een betrouwbaar (academisch) instituut, waar gaat het nou mis?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_220215283
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Foreign Affairs word toch gezien als een betrouwbaar (academisch) instituut, waar gaat het nou mis?
sarcasme?
  vrijdag 27 februari 2026 @ 23:09:42 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220215315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:04 schreef oheng het volgende:
Ukraine Is Losing the War

Alweer?????
Net zoals die Rusland stort voor de zoveelste keer inelkaar retoriek.

Ik heb natuurlijk niet voor niets dat Pointer stuk er direct onder gezet. Nog steeds is Rusland in staat om zijn militaire capaciteit uit te breiden maar daar wordt op eoa manier vooral overheen gelezen.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 23:14:57 #285
pi_220215343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
sarcasme?
Ik heb Wikipedia gechecked, wat vind jij er van?
pi_220215391
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk niet voor niets dat Pointer stuk er direct onder gezet. Nog steeds is Rusland in staat om zijn militaire capaciteit uit te breiden maar daar wordt op eoa manier vooral overheen gelezen.
Kans is ook aanwezig dat er het zelfde gebeurt als wat Sadam heeft gedaan,met zijnWMD, Valse raketlanceringsinstallaties, Nep-wapenopslagplaatsen. Alles om maar om een sterk en machtig te lijken.

Ik raad je het volgende boek echt van harte aan:

Why We Fight: The Roots of War and the Paths to Peace

PS zeg natuurlijk niet dat we de dreiging niet serieus moeten nemen, maar die tegenstelligheid kan dus zeker bestaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220215413
quote:
Nog steeds is Rusland in staat om zijn militaire capaciteit uit te breiden maar daar wordt op eoa manier vooral overheen gelezen.
Als je her en der kwalitatief twijfelachtige gebouwen optrekken, al dan niet icm spul wat nominaal wel aangezien kan worden voor EW of radar gerelateerd, onder uitbreiden van militaire capaciteit schaart, zul je wellicht gelijk hebben.

Maar dat is net zo goed ronde 76234876623648742348 van rus die "zie ons eens sterk zijn" toneel opvoert.

Of er bemensing, en/of be-"materieling" is voor die nieuwe locaties is verre van een gegeven.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 23:55:58 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220215478
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:33 schreef ExTec het volgende:

Als je her en der kwalitatief twijfelachtige gebouwen optrekken, al dan niet icm spul wat nominaal wel aangezien kan worden voor EW of radar gerelateerd, onder uitbreiden van militaire capaciteit schaart, zul je wellicht gelijk hebben.

Maar dat is net zo goed ronde 76234876623648742348 van rus die "zie ons eens sterk zijn" toneel opvoert.

Of er bemensing, en/of be-"materieling" is voor die nieuwe locaties is verre van een gegeven.
Of niet. Ik snap dat mensen liever zien en hopen dat het een verzameling decoys is maar dat is een knap gevaarlijke aanname.
pi_220215488
quote:

[..]

Dit is de langzaamste opmars in de geschiedenis van de mensheid. Alleen vergelijkbaar met eeuwen durende grensconflicten.

Natuurlijk gaat deze invasie compleet in de soep lopen. :')
pi_220215491
quote:

[..]

Dat Rusland militair uitbreid wordt volgens mij niet ontkent. Er is volgens mij wel consensus dat Rusland in hoog tempo haar civiele economie kannibaliseert. Hoe lang ze daar mee weg komen, geen idee. We zien dat de doorsnee Rus niet snel klaagt ook, gevalletje als je weinig hebt heb je weinig te verliezen.
pi_220215505
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat Rusland militair uitbreid wordt volgens mij niet ontkent.
Fokkers kunnen zich hier aanmelden voor de uitbreiding van het russische leger: https://info.tgl.ru/

Plusminus 8,5 jaarsalarissen voor 1 jaar in het leger.
pi_220215507
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of niet. Ik snap dat mensen liever zien en hopen dat het een verzameling decoys is maar dat is een knap gevaarlijke aanname.
Nee, want beide kunnen kloppen.

Ja, die meuk die je nu ziet is aspirationeel.

Ja, om z'n eigen huid te redden gaat putin op de duur vanzelf wapenkletteren richting europa.
pi_220215512
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:26 schreef Korenfok het volgende:

Kans is ook aanwezig dat er het zelfde gebeurt als wat Sadam heeft gedaan,met zijnWMD, Valse raketlanceringsinstallaties, Nep-wapenopslagplaatsen. Alles om maar om een sterk en machtig te lijken.

Ik raad je het volgende boek echt van harte aan:

Why We Fight: The Roots of War and the Paths to Peace

PS zeg natuurlijk niet dat we de dreiging niet serieus moeten nemen, maar die tegenstelligheid kan dus zeker bestaan.
De complete NATO is full pull aan het herbewapenen vanwege blufpoker en decoys? Ik denk dat de gemiddelde Nederlander de boel nog steeds ernstig onderschat.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uh ja?
pi_220215516
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 23:59 schreef oheng het volgende:

Dit is de langzaamste opmars in de geschiedenis van de mensheid. Alleen vergelijkbaar met eeuwen durende grensconflicten.

Natuurlijk gaat deze invasie compleet in de soep lopen. :')
Het is ook gewoon een statisch conflict. Wie beweert anders dan?
pi_220215530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:00 schreef Joppiez het volgende:

Dat Rusland militair uitbreid wordt volgens mij niet ontkent. Er is volgens mij wel consensus dat Rusland in hoog tempo haar civiele economie kannibaliseert. Hoe lang ze daar mee weg komen, geen idee. We zien dat de doorsnee Rus niet snel klaagt ook, gevalletje als je weinig hebt heb je weinig te verliezen.
Ontkennen niet direct maar "het zal wel een verzameling decoys en derderangs troep zijn" is natuurlijk wel een beetje wensdenken.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 00:23:01 #296
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220215537
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 22:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Er is geen enkel land of instantie die PPP berekent, waar enige welvaart en rijkdom is. Behalve in rusland.
De wereldbank, CIA en het IMF publiceren dit elk jaar gewoon. Ik denk dat ze de IMF data voor 2026 gebruikt hebben, of deze data dan klopt, of bruikbaar is, is een ander probleem.
Bij grotere landen zijn PPP data over het algemeen eerder bruikbaar om stad vs platteland te vergelijken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220215543
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:17 schreef AchJa het volgende:
Ontkennen niet direct maar "het zal wel een verzameling decoys en derderangs troep zijn" is natuurlijk wel een beetje wensdenken.
En hoe noem je denken dat daar een paar 100000 goed getrainde en uitgerustte soldaten zitten?

Als je dat denkt neem je ook de shortcut naar lalaland, he?

Want dat eindigen we immers weer rap bij dat putin aan het "5d schaken" is ofzo, want hij heeft wel genoeg mensen op dit conflict te beslechten, maar hij doet het om e.e.a. reden blijkbaar niet.
  zaterdag 28 februari 2026 @ 00:26:52 #298
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220215545
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is gevaarlijk een potentiële tegenstander te onderschatten, zeker als die meer recente oorlogservaring heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220215557
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:26 schreef ExTec het volgende:

En hoe noem je denken dat daar een paar 100000 goed getrainde en uitgerustte soldaten zitten?

Want dat eindigen we immers weer rap bij dat putin aan het "5d schaken" is ofzo, want hij heeft wel genoeg mensen op dit conflict te beslechten, maar hij doet het om e.e.a. reden blijkbaar niet.
Voorlopig kan hij de boel nog aannvullen met vrijwilligers en heeft hij de dienstplichtigen nog achter de hand voor homebase defense.
pi_220215559
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 00:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens de Wijk moeten we in ogenschouw nemen dat de Russische militairen in Oekraïne vooral beroeps zijn en de dienstplichtigen worden vooral gebruikt de rest van het leger te vullen.

Wat je er verder over leest worden dienstplichtigen nogal eens onder valse voorwaarden in Oekraïne ingezet, maar dit verklaart wel dat Rusland nog steeds beschikt over een redelijk leger ondanks de verliezen in Oekraïne. Verder draait hun industrie natuurlijk op volle toeren.

We kunnen het ons niet veroorloven geen rekening met die krengen te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')