nou volgens mij zijn ze allebei knap gestoord zowel Groen Links als de BBBquote:
Welke BBB: de BBB van Vermeer en ReMarkAble dat vooral grote boeren en hun leveranciers de hand boven het hoofd wil houden? De BBB van Mona Keijzer die vooral een anti-islampartij wilde en zich niks wilde aantrekken van boeren? Of de BBB uit de provincies die graag boeren die nu onwettig zijn uit de problemen wil helpen, door noodzakelijke stikstofmaatregelen in te voeren en boeren uit te kopen of te dwingen te verplaatsen?quote:Op zondag 22 februari 2026 21:02 schreef ludovico het volgende:
Zonde dat het gepeupel in dit land VVD GroenLinks en CDA prefereert boven BBB.
Dezelfde zielloze weg op richting nog meer problematiek en nog minder soevereiniteit om het aan te pakken want mag niet van de EU.
Dan heb je het probleem PVV nog dat rechtse stemmen kaapt van JA21 en BBB.
Problemen worden dus alleen maar groter.
ik geloof niet dat Mona een eigen mening heeft.quote:Op zondag 22 februari 2026 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke BBB: de BBB van Vermeer en ReMarkAble dat vooral grote boeren en hun leveranciers de hand boven het hoofd wil houden? De BBB van Mona Keijzer die vooral een anti-islampartij wilde en zich niks wilde aantrekken van boeren? Of de BBB uit de provincies die graag boeren die nu onwettig zijn uit de problemen wil helpen, door noodzakelijke stikstofmaatregelen in te voeren en boeren uit te kopen of te dwingen te verplaatsen?
Zeg het maar, welke BBB wil je? Ik zie 3 varianten. Wat mij betreft trouwens alle 3 niet geweldig, maar als ik moet kiezen kies ik de gedeputeerden uit de provincies die wel verstandig zijn en de nood van boeren en natuur zien.
Maar leden gaan niet over een fractievoorzitter. Ik hoop toch dat de fractie zich daar van bewust is, dit zou een grove schending daarvan zijn.quote:Op zondag 22 februari 2026 22:36 schreef Hexagon het volgende:
Overigens denk ik dat Mona eerst probeert via de leden een coup te plegen.
https://www.telegraaf.nl/(...)rmeer/135686245.html
Officieel niet. Maar stel ze weet een ledenvergadering te forceren waarbij een meerderheid het vertrouwen in Vermeer opzegt. Dan s de man praktisch gezien niet meer houdbaar.quote:Op zondag 22 februari 2026 22:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar leden gaan niet over een fractievoorzitter. Ik hoop toch dat de fractie zich daar van bewust is, dit zou een grove schending daarvan zijn.
Dat stikstof verhaal in dit land is een bijzonder zielige simplificatie van de natuur, bij gebrek aan daadwerkelijke metingen niet eens causaal aangetoond ook, en het doel is ook weer een bepaalde wensnatuur, is dat wat instandhouding natura2000 betekent? Dat hebben rechters dan verzonnen.quote:Op zondag 22 februari 2026 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welke BBB: de BBB van Vermeer en ReMarkAble dat vooral grote boeren en hun leveranciers de hand boven het hoofd wil houden? De BBB van Mona Keijzer die vooral een anti-islampartij wilde en zich niks wilde aantrekken van boeren? Of de BBB uit de provincies die graag boeren die nu onwettig zijn uit de problemen wil helpen, door noodzakelijke stikstofmaatregelen in te voeren en boeren uit te kopen of te dwingen te verplaatsen?
Zeg het maar, welke BBB wil je? Ik zie 3 varianten. Wat mij betreft trouwens alle 3 niet geweldig, maar als ik moet kiezen kies ik de gedeputeerden uit de provincies die wel verstandig zijn en de nood van boeren en natuur zien.
Ah, je bent iemand die niet alleen de wetenschap, maar ook je eigen ogen negeert. Ja, dan is de BBB versie van Vermeer wellicht aantrekkelijk. Gelukkig is die totaal niet meer populair, zelfs niet bij de gedeputeerden die namens de BBB in de provincies het stikstofbeleid maken.quote:Op maandag 23 februari 2026 07:28 schreef ludovico het volgende:
Met hindsight vergunningen ongeldig verklaren, in dit geval door de rechter, dat zal juridisch kloppen als de conclusie van de RvS Zou kloppen mbt de stikstof problematiek, maar die conclusie is hartstikke vals, dus die zul je als politiek moeten overrulen, door stikstof uit het natuur verhaal te slaan.
Ik vermoed 100% tegengas vanuit de ministeries.
Benieuwd waar al die zetels heen gaan. Het zijn er best veel.quote:Op maandag 23 februari 2026 07:36 schreef Hanca het volgende:
De BBB was bij ons trouwens bang om van 6 naar 3 zetels te vallen, maar dit kunnen er zo nog wel veel minder worden... leuk, dat ruzie maken minder dan een maand voor verkiezingen.
Zeker bij de provincies wordt dat interessant volgend jaar.quote:Op maandag 23 februari 2026 08:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Benieuwd waar al die zetels heen gaan. Het zijn er best veel.
Haha nou dit inderdaad. Wat haalt Caroline in haar hoofd om dit nu te aan te kondigen zou je zeggen?quote:Op maandag 23 februari 2026 07:36 schreef Hanca het volgende:
De BBB was bij ons trouwens bang om van 6 naar 3 zetels te vallen, maar dit kunnen er zo nog wel veel minder worden... leuk, dat ruzie maken minder dan een maand voor verkiezingen.
Terug naar het CDA ligt voor de handquote:Op maandag 23 februari 2026 08:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Benieuwd waar al die zetels heen gaan. Het zijn er best veel.
Deels. Maar deels was het ook echt een proteststem. Die kunnen ook zomaar naar de volgende populistische club trekken of toch thuis blijven.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Terug naar het CDA ligt voor de hand
Caroline had dat 'ze kon je buurvrouw zijn' vibe, bij Henk denk ik vooral 'hij had je HR-manager' kunnen zijn.quote:Op zondag 22 februari 2026 23:21 schreef Arcee het volgende:
Die Vermeer heeft de uitstraling van een paardenkeutel.
1. Hoe negeer ik de wetenschap?quote:Op maandag 23 februari 2026 07:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, je bent iemand die niet alleen de wetenschap, maar ook je eigen ogen negeert. Ja, dan is de BBB versie van Vermeer wellicht aantrekkelijk. Gelukkig is die totaal niet meer populair, zelfs niet bij de gedeputeerden die namens de BBB in de provincies het stikstofbeleid maken.
Je geeft zelf aan dat je dat doet in je eigen post... dus dat weet je best.quote:Op maandag 23 februari 2026 12:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
1. Hoe negeer ik de wetenschap?
2. Hoe negeer ik mijn eigen ogen?
Altijd emo, nooit inhoudelijk.
Man man man, kleuterniveau.quote:Op maandag 23 februari 2026 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je geeft zelf aan dat je dat doet in je eigen post... dus dat weet je best.
Je geeft aan dat je de wetenschap niet gelooft dat er een verband is tussen stikstof en het kapot gaan van de natuur (je kent de zuurtegraad van de bodem van de Nederlandse bossen?) en daarmee laat je je dus ook niet leiden door je ogen, aangezien iedereen kan zien dat planten die van stikstof houden alles overwoekeren momenteel.quote:
We?quote:Op maandag 23 februari 2026 11:15 schreef Shreyas het volgende:
Laten we hopen dat veel van hun stemmers naar VVD/CDA gaan.
1. Waar stel ik dat.quote:Op maandag 23 februari 2026 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je de wetenschap niet gelooft dat er een verband is tussen stikstof en het kapot gaan van de natuur (je kent de zuurtegraad van de bodem van de Nederlandse bossen?) en daarmee laat je je dus ook niet leiden door je ogen, aangezien iedereen kan zien dat planten die van stikstof houden alles overwoekeren momenteel.
Je stelt je aan de waterkwaliteit wordt jaarlijks beter en beter, en de stikstofuitstoot gaat al jaren naar beneden.quote:Ik heb hier al honderden keren zeer inhoudelijk uiteen gezet waarom het stikstofprobleem, samen met de waterkwaliteit, momenteel het allerbelangrijkste probleem is in Nederland. Kun je oa teruglezen in de langlopende reeks over de boeren.
Wat moet ik nou weer niet geloven? Dat men verbanden ziet tussen stikstof en bepaalde natuur lijkt me duidelijk.quote:Alleen jij komt met 'wil ik niet geloven, dus is niet zo' in een topic over de leiderschapswissel van BBB. Ja, dat soort opmerkingen kan verder niemand wat mee, behalve dan concluderen dat je blijkbaar geen echte interesse hebt in het onderwerp.
de oerbossen in nederland houden van zure grond ,quote:Op maandag 23 februari 2026 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je de wetenschap niet gelooft dat er een verband is tussen stikstof en het kapot gaan van de natuur (je kent de zuurtegraad van de bodem van de Nederlandse bossen?) en daarmee laat je je dus ook niet leiden door je ogen, aangezien iedereen kan zien dat planten die van stikstof houden alles overwoekeren momenteel.
Ik heb hier al honderden keren zeer inhoudelijk uiteen gezet waarom het stikstofprobleem, samen met de waterkwaliteit, momenteel het allerbelangrijkste probleem is in Nederland. Kun je oa teruglezen in de langlopende reeks over de boeren.
Alleen jij komt met 'wil ik niet geloven, dus is niet zo' in een topic over de leiderschapswissel van BBB. Ja, dat soort opmerkingen kan verder niemand wat mee, behalve dan concluderen dat je blijkbaar geen echte interesse hebt in het onderwerp.
quote:AI-overzicht
Azalea's zijn typische zuurminnende planten die gedijen in een luchtige, vochthoudende en humusrijke grond met een lage zuurgraad (pH-waarde tussen 4,0 en 5,5). Wanneer de grond te kalkrijk is, kunnen ze onvoldoende voedingsstoffen opnemen, wat leidt tot een slechte groei en vergeeld blad.
www.compo.be
www.compo.be
+2
Hier is alles wat u moet weten over de juiste grond voor azalea's:
De ideale grond en bodemverbetering Turfstrooisel/Potgrond voor zuurminnende planten:
De beste manier om uw grond geschikt te maken, is door bij het aanplanten een ruim plantgat te graven en dit te mengen met een speciale, zure aanplantgrond of turf.
quote:Beuken en eiken kunnen groeien op zure grond, maar hun voorkeuren verschillen. Eiken (zoals de zomereik) gedijen van nature goed op zuurdere bodems (pH 5,0 - 7,0). Voor beuken is een matig zure tot neutrale bodem (pH 6,0 - 7,5) ideaal; bij een te hoge zuurgraad wordt de opname van voedingsstoffen verstoord.
Garmundo
Zure grond (pH < 7) komt in Nederland veel voor, met name op zandgronden (Veluwe), in veengebieden
Deze bodem is ideaal voor zuurminnende planten zoals heide, rododendron en blauwe bes.
U kunt zure grond herkennen aan mosgroei en bijsturen met kalk.
Hier zijn de belangrijkste details:
Locaties en kenmerken: Veel voorkomend in zand- en veengestreken.
Zure grond is vaak donker, veenachtig of zanderig.
Planten die van zure grond houden: Camelia, struikheide, dopheide, bergthee, toverhazelaar, rododendron en blauwe bes.
Dopheide (Erica tetralix), in Nederland ook wel bekend als gewone dophei, is een inheemse plantensoort die strikt afhankelijk is van een zure, vochtige en voedselarme bodem.
De plant gedijt het beste op zure zand- en veengronden, vaak met een pH-waarde tussen de 4,5 en 5,5.
Wilde planten in Nederland en België
Wilde planten in Nederland en België
+2
Hier zijn de belangrijkste details over dopheide en zure grond in Nederland:
Groeiplaats: Dopheide komt in de Nederlandse natuur voor op zonnige of licht beschaduwde plaatsen, zoals natte heidevelden, hoogveen, moerassen, langs vennen en in duinvalleien.
Kenmerken: In tegenstelling tot de drogere struikhei (Calluna vulgaris), staat dopheide graag met 'natte voeten' op vochtige tot natte gronden.
Bodemeisen: De grond moet zuur zijn (kalkarm) en voedselarm. Kleigrond of grond met veel kalk is ongeschikt.
Ja? Wat is je vraag precies? Ik ben er van overtuigd dat CDA en VVD de beste politieke partijen voor Nederland zijn op dit moment. Maar uiteraard mag je een andere mening hebben.quote:
Even kijken of ze zich in woord en gedrag bij een andere fractie beter thuis voelt. Zij zelf trekt wel genoeg stemmen voor haar zetel.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:43 schreef R-woud93 het volgende:
De BBB is wel klaar, zien we na de volgende tweedekamerverkiezingen niet meer terug.
Zeker, ben het vaak niet met haar eens maar is verder een prima Kamerlid.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Even kijken of ze zich in woord en gedrag bij een andere fractie beter thuis voelt. Zij zelf trekt wel genoeg stemmen voor haar zetel.
Zou ze zich straks niet gewoon bij een van de andere clubjes in die hoek aansluiten?quote:Op maandag 23 februari 2026 18:54 schreef Hanca het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ze dat vol gaat houden, eenmansfractie met helft van de spreektijd en budget, dat is geen pretje.
Wat doet ze precies zo goed?quote:Op maandag 23 februari 2026 18:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Zeker, ben het vaak niet met haar eens maar is verder een prima Kamerlid.
Aan de andere kant, er is niemand die haar gaat afrekenen op serieuze bijdragen. Wellicht is er bij de volgende verkiezingen weer een nieuw boze mensen clubje waar ze op de bagagedrager kan springen.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:54 schreef Hanca het volgende:
Ben benieuwd hoe lang ze dat vol gaat houden, eenmansfractie met helft van de spreektijd en budget, dat is geen pretje.
ze kan goed cake bakkenquote:
tenzij ze Femke Wiersma als partijleider gaan kiezenquote:Op maandag 23 februari 2026 18:43 schreef R-woud93 het volgende:
De BBB is wel klaar, zien we na de volgende tweede kamer verkiezingen niet meer terug.
Die haalde nauwelijks stemmen.quote:Op maandag 23 februari 2026 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tenzij ze Femke Wiersma als partijleider gaan kiezen
aldus de NOS.quote:Volgens Vermeer heeft Keijzer "er tientallen keren mee gedreigd" om op te stappen "op momenten dat iets niet ging zoals zij het wilde, of in het tempo dat zij het wilde". "Dat geeft geen vertrouwen in haar als iemand die leiding kan geven aan de fractie", zegt de opvolger van Caroline van der Plas.
Op naar een volgende partij om te slopen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
aldus de NOS.
Ben benieuwd waar Mona nu chaos gaat aanrichten!
Gaat gewoon naar Mossadzower’s partij. Is overduidelijk. Alleen is daar geen haast bij omdat er van verkiezingen nog geen sprake is. Wellicht is zij zo gek dat zij zoals velen anderen in de valkuil trapt om serieus zelf te overwegen een een partij op te zetten. Flinke zelfoverschatting waar anderen voor haar ook flink last van hadden en die weg bewandelden….wat een fiasco werd.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:54 schreef Hanca het volgende:
De VVD is een ramp voor Nederland die helaas niet weg te krijgen isquote:Op maandag 23 februari 2026 18:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja? Wat is je vraag precies? Ik ben er van overtuigd dat CDA en VVD de beste politieke partijen voor Nederland zijn op dit moment. Maar uiteraard mag je een andere mening hebben.
niet een ramp voor de BV eigenaarquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is een ramp voor Nederland die helaas niet weg te krijgen is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |