Wat gebeurde er met Ilan?quote:Op zaterdag 21 februari 2026 14:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Het merk R.Ev. heeft nog een geluk dat zijn Belgische oud-knecht bergop op zijn plaat gaat.
Anders had hij en Lenny en Ilan voor zich moeten dulden.
Florian, Primoz, Alexandr, Jay en Daniel Flippe hebben niks te vrezen.
Zowel Alexandr en Daniel lijken dit allemaal uitstekend ingecalculeerd te hebben. Na hun weggooi-jaar allebei iets beter in vorm. Lekker als knecht starten om na een paar dagen voor eigen kans te mogen rijden voor een goed salaris. Mooi man.
2 cm voor Buratti, die slalommend door het peloton gingquote:Op zaterdag 21 februari 2026 15:37 schreef wimderon het volgende:
Zingle eindigt nog achter Laporte, die dus vlak daarvoor in de aanval was, helemaal zijn eigen weg moest zoeken in de sprint en nog 2x ingesloten werd.
Laatste jaar van de ploeg, laatste kans om jezelf richting de WT te fietsen.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
Waar haalt Tom Krabbe dit vandaan?
Geen voorbeschouwing op de Tour de Rwanda?quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Laatste jaar van de ploeg, laatste kans om jezelf richting de WT te fietsen.
Al had hij richting het eind van vorig jaar al een paar opvallende resultaten. Maar deze winter is er duidelijk even een extra stap gezet.
Rellende_Rotscholier in WLR / Afrikaans wielrennen #4quote:Op zaterdag 21 februari 2026 23:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Geen voorbeschouwing op de Tour de Rwanda?
Lachwekkende parodie op een ploeg, ze kunnen écht niks.quote:
Wel een DNFquote:Op zondag 22 februari 2026 14:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Lachwekkende parodie op een ploeg, ze kunnen écht niks.
(Het leek trouwens wel relatief mee te vallen met die valpartij, dat achterlijke juichaapje nemen we niet serieus).
Ze zijn aardig in vorm bij AG2R.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:30 schreef Dale__Cooper het volgende:
Indrukwekkende slotsprint van Lapeira, gaf Scaroni ook geen kans.
En van Baarle wordt doodleuk 10e.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Doug heeft ondertussen alle remmen losgegooid, godbetert Gloag klimt ineens net zo goed als Almeida.
Hopelijk is dat een voorbode voor weer eens een goed voorjaar. Is alweer even geleden.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:44 schreef H.Vviv het volgende:
Van Baarle heeft trouwens zijn klimmersbenen gevonden. Tiende in de slotrit.
Nooit gedacht dat je ooit nog voor Pidcock zou zijnquote:Op zondag 22 februari 2026 14:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ritwinst voor Pidcock, eindwinst voor Romeo. Geen UAE, ja!
Valt tegen, maar negen seconden sneller dan in 2016.quote:Op zondag 22 februari 2026 18:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ook hier meewind vermoed ik.
Nieuwe uitlaat gevonden?quote:Op zondag 22 februari 2026 18:39 schreef Pistolero het volgende:
Nee, dit kan niet.
Wat is het nieuwe wondermiddel van dit jaar? Uitlaten en magische regenwormen zijn al weer passé.
Widar fietst nog even door richting de Portugese Brienenoord.quote:Proficiat, Jarno. Je reed een sterke slotklim.
(hoofdschuddend) “Ik reed met betonnen benen. Er zat niks op.”
Echt?
“Als ze ‘s middags bij de start al pijn doen, weet je dat het moeilijk wordt.”
Je eindigt zevende, op 0.30 van Ayuso. Dan moet je toch tevreden zijn, Jarno?
“Qua resultaat is het niet slecht. Maar mijn gevoel is gewoon zó slecht dat ik er niet blij mee kan zijn.”
Het is wel iets waar je nu verder op kan bouwen.
“Wat het resultaat betreft wel, ja. Maar qua gevoel moet er heel veel frisheid inkomen (sic) of... Ik weet niet wat er echt scheelt.”
Dat komt wel, met de opeenstapeling van competitie. ‘Hoe meer ik koers, hoe beter ik word’, zeg je zelf.
“Mmm, ja. Ik hoop het.”
Vertrouwen in hebben, meer kan je niet doen.
“Ik hoop op betere benen, ja.”
Was het toch een nuttige week in die zin?
“Bwa, één van veel frustraties toch wel. Ik had gehoopt om hier goed te zijn, maar ja... spijtig.”
Dit wordt toch niet een wekelijkse rubriek? Weer zo'n zwakzinnige Belgquote:Op zondag 22 februari 2026 19:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Widar fietst nog even door richting de Portugese Brienenoord.
Wel een tikkeltje overdrevenquote:Op zondag 22 februari 2026 20:19 schreef H.Vviv het volgende:
Ik zie dat Sporza aankomende zaterdag al vroeg aan begint. 10.15 staat er een uitzending gepland. Uurtje voorbeschouwen en dan de start meepakken.
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:41 schreef noodgang het volgende:
NK dit jaar in Nijmegen en Berg en Dal
Hooooooooo genot.quote:Deze korte omloop kent met onder andere de Van Randwijckweg en de Oude Holleweg een flink aantal hoogtemeters, grotendeels in de gemeente Berg en Dal. De finishlocatie bevindt zich op het hoogste punt van Nijmegen; de Kwakkenberg.
Kan je een beeld geven van lengte/percentage gedurende het rondje?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rondjes over de Oude Holleweg, dit wordt echt heel goed.
De Van Randwijckweg zal dan wel als afdaling dienen, maar ze kunnen na de Oude Holleweg nog makkelijk de Ubbergse Holleweg of de Beekmansdalseweg toevoegen om het parcours nog wat zwaarder te maken. Al is iedere 11 kilometer de Oude Holleweg op zich al zwaar genoeg om er een leuk rondje van te maken.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:09 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even zelf gezocht. Aardige klimmetjes. Maakt het toch wel selectief, zeker in kort rondje.
Het wordt van Randwijckweg omhoog, rechtsaf de Nieuwe Holleweg omlaag om dan meteen linksaf de Oude Holleweg weer omhoogquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Van Randwijckweg zal dan wel als afdaling dienen, maar ze kunnen na de Oude Holleweg nog makkelijk de Ubbergse Holleweg of de Beekmansdalseweg toevoegen om het parcours nog wat zwaarder te maken. Al is iedere 11 kilometer de Oude Holleweg op zich al zwaar genoeg om er een leuk rondje van te maken.
Oh, op die manier. Dat vind ik best gewaagd. Afdalen op de klinkertjes en dan na een haakse bocht meteen aan de steile stroken van de Oude Holleweg beginnen, dat gaat wat worden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het wordt van Randwijckweg omhoog, rechtsaf de Nieuwe Holleweg omlaag om dan meteen linksaf de Oude Holleweg weer omhoog
Jep, ben benieuwd, al volgt de Omloop der Zevenheuvelen jaarlijks hetzelfde parcours met de wedstrijd en dat gaat schijnbaar ook primaquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oh, op die manier. Dat vind ik best gewaagd. Afdalen op de klinkertjes en dan na een haakse bocht meteen aan de steile stroken van de Oude Holleweg beginnen, dat gaat wat worden.
Oh, er is al een kaartje van het parcours zelfs. Ik had me er even wat beter in moeten verdiepen.
Of Mathieuquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:25 schreef Chiappucci het volgende:
Mooi rondje zeg. Dan krijgen we voor het eerst sinds jaren weer een sterke heuvelrenner of klimmer als Nederlands kampioen.
Lekker tot stilstand komen bij het begin van (het lastige deel van) de Oude Holleweg. Lijkt mij wel ideaal voor Matje ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het wordt van Randwijckweg omhoog, rechtsaf de Nieuwe Holleweg omlaag om dan meteen linksaf de Oude Holleweg weer omhoog
[ afbeelding ]
Voelt 'een klein beetje' als Glasgowquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lekker tot stilstand komen bij het begin van (het lastige deel van) de Oude Holleweg. Lijkt mij wel ideaal voor Matje ja.
Wel iets langere klimmetjes, zeker omdat het vlak achter elkaar is.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Voelt 'een klein beetje' als Glasgow
Maar dan heel smalquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:42 schreef franklop het volgende:
[..]
Voelt 'een klein beetje' als Glasgow
Maar ja, dat is een vrij klein clubje in NL en aanvullend de vraag of ze allemaal starten..quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:25 schreef Chiappucci het volgende:
Mooi rondje zeg. Dan krijgen we voor het eerst sinds jaren weer een sterke heuvelrenner of klimmer als Nederlands kampioen.
Er worden nog wel eens extra treinen en bussen ingezet bij evenementen hequote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
Erg mooi rondje, maar helaas wel weer alles op 1 dag gepropt.
Met OV is rondje volgens mij ook goed te bereiken
Start en finish zijn circa 1,5km van station Nijmegen Heyendaal.
Jammer genoeg gaan er zondagochtend niet heel vroeg treinen, en mis je waarschijnlijk start van de dames als je met OV gaat.
Er komt ook al om 7:41 een trein aan normaal gesproken vanuit Nijmegen centraal, neem niet dat dan de dames al gestart zullen zijn.Vanuit het zuiden is het wel een stuk later, maar wordt er misschien een vroegere trein ingezet die dag.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Er worden nog wel eens extra treinen en bussen ingezet bij evenementen he
Ik denk wel iets meer, richting de 190, hoewel ik dat nog steeds aan de korte kant vind voor een NK.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:28 schreef franklop het volgende:
Koers van 4 uur, dan praat je over iets van 170km?
quote:Beter laat dan nooit: Dylan Groenewegen krijgt alsnog derde plek in Clásica de Almería... een week na de koers
De Unibet Rose Rockets hebben hun seizoensstart niet gemist. De wielerformatie van Bas Tietema reed dit seizoen al zes podiumplekken bij elkaar - waaronder ook één zege van Dylan Groenewegen in de Clàssica Comunitat Valenciana - en mag daar dinsdag nog een zevende bijdoen. Alleen: de koers waarin het die derde plek behaalde, werd... vorige week al verreden.
Groenewegen snelde op 15 februari naar een vierde plek in de Clásica de Almería. Na een chaotische finale en massasprint moest de Nederlandse sprintbom de duimen leggen voor winnaar Biniam Girmay, Belg Milan Fretin en de Italiaan Matteo Moschetti. Die drie heren mochten na afloop dan ook het podium op.
Alleen had de Nederlandse wielerploeg - die onder een Franse licentie koerst - vragen bij de rituitslag. “Kan iemand even de finishfoto delen? Ik vraag het namens een vriend”, schreef de ploeg toen met een knipoog op zijn sociale mediakanalen.
Dan toch derde
Dinsdag - dik een week later - kwam de ploeg dan ook met een opvallende mededeling: “Na een heronderzoek van de finishfoto van de Clásica de Almería kregen we het bericht dat Dylan eigenlijk als 3e in plaats van 4e was geëindigd, waardoor een sterke sprint alsnog een podiumplaats opleverde!”
De Nederlander heeft zijn derde plek dus niet effectief op het podium kunnen vieren, maar zijn ploeg kan er wel mee lachen. “Hé, Pinarello Q36.5, jullie hebben die bloemen toch niet al weggegooid, hè?”, grapte het nog richting de ploeg van Moschetti.
De enige echte vraag is of Matje zin heeft om nog eens een truitje op de halenquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wat een parcours voor het NK. Ik denk dat er heel weinig finishers zullen zijn.
De combinatie van de Randwijckweg met de Oude Holleweg op een parcours van 10,8 kilometer is loodzwaar. 165 hoogtemeters per rondje. Als ze er 15 doen zit je op 2500 hoogtemeters in 160 kilometer. Verhoudingsgewijs is dat gelijk met Luik-Bastenaken-Luik.
Maar vooral de combinatie van klimmen op de Randwijckweg en dan vanuit stilstand de Oude Holleweg opdraaien is heel pittig. En dat op die smalle weg, alles constant op het lint.
In Limburg moet je al behoorlijk creatief zijn om een zwaarder rondje dan dit te vinden.
Zijn de (pro)conti-renners dit jaar collectief op de brommer of lijkt dat maar zo?quote:Op woensdag 25 februari 2026 15:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje, Zana wordt gevloerd door Team Ukyo.
Oefenen om bij Mathieu in het wiel te blijven, slimquote:
Ukyo is natuurlijk al jaren op de brommer. Stukje Carboni.quote:Op woensdag 25 februari 2026 15:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zijn de (pro)conti-renners dit jaar collectief op de brommer of lijkt dat maar zo?
Pogi die elk jaar vroeger aanvalt in MSR om telkens toch weer geklopt te worden door Mathieu. Dat zou best een leuke rubriek kunnen wordenquote:Op woensdag 25 februari 2026 16:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Oefenen om bij Mathieu in het wiel te blijven, slim
Waarom zou je in dit sprintje überhaupt voor Zana gaan en niet voor Garofoliquote:Op woensdag 25 februari 2026 15:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeetje, Zana wordt gevloerd door Team Ukyo.
Doe even normaalquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:04 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
HAHAHAHAHA
Grootste dief en parodie op een renner die ooit bestaan heeft.
Hahaha, je verwacht het niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:04 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
HAHAHAHAHA
Grootste dief en parodie op een renner die ooit bestaan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |