1,1 miljoen per maand. 13,2 miljoen per jaar. En dan klagen dat ze 50k zelf moet ophoesten...quote:Duitse bobsleester financiert olympische droom met OnlyFans-account
Duitse bobsleester Lisa Buckwitz betaalt haar weg naar de Winterspelen met een opvallende bijverdienste. De 31-jarige olympisch kampioene opende in 2024 een OnlyFans-account en haalt daar nu genoeg geld uit om haar carrière op topniveau vol te houden. Zij won in 2018 olympisch goud en werd in 2024 samen met toenmalige remster Vanessa Mark wereldkampioen, maar dat leverde haar geen zekere financiële basis op.
Buckwitz zegt dat een volledig bobsleeseizoen haar rond de 50.000 euro kost. Sponsoren dekken dat bedrag volgens haar al een tijd niet meer. Materiaal, reizen, personeel en trainingsstages worden elk jaar duurder. Ze vindt het wrang dat ze als topsporter niet simpelweg fulltime met haar sport bezig kan zijn, maar daarnaast creatieve manieren moet zoeken om de rekening te betalen.
Met OnlyFans lukte dat wel. Haar account telt inmiddels meer dan 52.500 volgers. Fans betalen ongeveer 21 euro per maand en krijgen foto’s te zien waarop Buckwitz bijvoorbeeld in haar bobsleepak of in bikini poseert. Ze benadrukt dat ze niet naakt gaat voor de camera. Toch levert de pagina haar genoeg op om haar team, voorbereiding en wedstrijden richting Milaan-Cortina te bekostigen. Zelf noemt ze het "het beste wat me had kunnen overkomen". Een snelle rekensom (52.500 x 21 euro) leert ons dat ze zo'n 1,1 miljoen euro per maand verdient op het platform. Kun je nagaan wat ze zonder gender-pay-gap zou kunnen verdienen.
Dankzij dat extra geld staat Buckwitz deze winter weer aan de start op de Spelen in Milaan-Cortina. Ze begint in de monobob en komt daarna ook uit in de tweemansbob, samen met remster Neele Schuten (26). Ze zegt dat haar sportieve palmares op zichzelf niet genoeg aandacht en inkomsten brengt: volgens haar zijn mensen "niet geïnteresseerd in Lisa Buckwitz alleen omdat ze een gouden medaille won", en dwingt de realiteit haar om meer te laten zien van zichzelf.
OnlyFans is sowieso actiever in de sportwereld. Tennisser Nick Kyrgios en schaatser Bart Swings zijn er ook actief, al leggen zij uit dat ze het platform vooral gebruiken om fans een inkijk te geven in hun trainingen en dagelijks leven, niet om pikante beelden te posten. Swings zegt dat de samenwerking hem helpt om betere video’s te maken en zo zijn achterban te laten meekijken achter de schermen.
Voor Buckwitz speelde haar eerdere mediaoptreden ook een rol. In 2022 stond ze in de Duitse Playboy, wat haar bekendheid buiten de bobsleescene sterk vergrootte en OnlyFans volgens haar extra interessant maakte. Die Playboy-lijn krijgt nu een vervolg bij haar vroegere remster Vanessa Mark. Mark, ook 29 en in 2024 samen met Buckwitz wereldkampioen, prijkt namelijk op de cover van de maarteditie van Playboy.
Mark doet dat samen met ijshockeyspeelster Franziska Feldmeier (27). Met de shoot willen ze laten zien dat een gespierd sportlichaam net zo vrouwelijk en mooi kan zijn als een slanker figuur. Mark zegt het triest te vinden dat jonge meisjes zich afvragen of ze wel "vrouwelijk genoeg" ogen als ze serieus sporten, terwijl mannelijke atleten nooit met zulke opmerkingen te maken krijgen. Zij en Feldmeier kregen zelf vaak scheldwoorden te horen en werden geregeld "mannelijke vrouwen" genoemd.
Vanessa Mark mist de Winterspelen zelf door een knieblessure. Playboy kiest wel vaker voor sporters op de cover. Onlangs deed ook schaatsster Joy Beune mee aan een fotoshoot. Haar editie verkocht zo goed dat de uitgever een herdruk liet maken. Beune zegt dat ze kritiek had verwacht, maar vooral positieve reacties kreeg en dat mensen haar keuze "ontzettend stoer" noemen.
Linkje naar de instagram staat erbij. Of daar ook een onlyfans linkje te vinden is weet ik niet. Ik kom nooit op Onlyfans.quote:
Wie zijn toch die mensen....?quote:Fans betalen ongeveer 21 euro per maand en krijgen foto’s te zien waarop Buckwitz bijvoorbeeld in haar bobsleepak of in bikini poseert
Mensen die nog nooit van google hebben gehoord.quote:
Wanneer kunnen wij hier weer Instagram foto's posten?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Linkje naar de instagram staat erbij. Of daar ook een onlyfans linkje te vinden is weet ik niet. Ik kom nooit op Onlyfans.
Idd, heb haar gegoogled.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mensen die nog nooit van google hebben gehoord.
Als vrouw vraag ik mij af over er inderdaad zoveel mannen zijn die hun hele bult vrouwen 21 euro per maand betalen voor hun bikini en lingerie foto´s terwijl er online zoveel foto´s staan van knappe (semi) naakte vrouwen.quote:
Denk haar fans, blijft Olympisch kampioene en in Duitsland vinden ze de sport wel leukquote:
Siswet harkt miljoenen binnen door haar reet extreem op te rekken, dat snap ik ook niet, als dat je ding is zijn er genoeg filmpjes op internet te vinden die gratis zijnquote:Op zondag 15 februari 2026 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Als vrouw vraag ik mij af over er inderdaad zoveel mannen zijn die hun hele bult vrouwen 21 euro per maand betalen voor hun bikini en lingerie foto´s terwijl er online zoveel foto´s staan van knappe (semi) naakte vrouwen.
https://blog.onlyfans.com/creators/athletes/lisa-marie-buckwitz/quote:Op zondag 15 februari 2026 12:09 schreef Danny het volgende:
Linkje naar de instagram staat erbij. Of daar ook een onlyfans linkje te vinden is weet ik niet. Ik kom nooit op Onlyfans.
Net alsof ze zoveel verdientquote:Op zondag 15 februari 2026 12:05 schreef Danny het volgende:
[..]
1,1 miljoen per maand. 13,2 miljoen per jaar. En dan klagen dat ze 50k zelf moet ophoesten...
Zonder die OF had ze kunnen fluiten naar de Olympische Spelen...quote:Op zondag 15 februari 2026 12:05 schreef Danny het volgende:
[..]
1,1 miljoen per maand. 13,2 miljoen per jaar. En dan klagen dat ze 50k zelf moet ophoesten...
Ja zo werkt dat als je de kosten niet kunt betalenquote:Op zondag 15 februari 2026 12:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zonder die OF had ze kunnen fluiten naar de Olympische Spelen...
misschien snap ik het concept 'volgers' en '21 euro per maand' niet? Nogmaals: ik kom nooit op OF (nou ja, soms als ik iets met nieuws moet doen, maar hoe het precies werkt? geen idee..)quote:
Waarom doe je dat af als zeuren? Jaarlijks 50k om te kunnen trainen voor de OS is voor 90% van de wereldburgers niet haalbaar. Dus als mensen dan van de nood een deugd maken, moeten ze niet zeuren?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:59 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat als je de kosten niet kunt betalen
Foto's zullen achter een paywall zitten en je hebt een abo nodig om die te zien. Er zal ongetwijfeld ook een openbaar deel zijn waar die foto's niet op staan.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:00 schreef Danny het volgende:
[..]
misschien snap ik het concept 'volgers' en '21 euro per maand' niet? Nogmaals: ik kom nooit op OF (nou ja, soms als ik iets met nieuws moet doen, maar hoe het precies werkt? geen idee..)
https://onlyfans.com/lisa_buckwitzquote:Op zondag 15 februari 2026 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Foto's zullen achter een paywall zitten en je hebt een abo nodig om die te zien. Er zal ongetwijfeld ook een openbaar deel zijn waar die foto's niet op staan.
Sowieso zal die 21 euro per maand voor al die volgers niet kloppen, dan lopen er heeeeeeeeel veel mensen heel hard binnen.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:00 schreef Danny het volgende:
[..]
misschien snap ik het concept 'volgers' en '21 euro per maand' niet? Nogmaals: ik kom nooit op OF (nou ja, soms als ik iets met nieuws moet doen, maar hoe het precies werkt? geen idee..)
Ah ja, dat zal wel 60% zijn ofzo.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Sowieso zal die 21 euro per maand voor al die volgers niet kloppen, dan lopen er heeeeeeeeel veel mensen heel hard binnen.
Maar het belangrijkste, wat volgers betalen is niet wat die mensen ontvangen. Daar gaat natuurlijk een flink deel van naar OF.
Blijkbaar vinden meer dan 50k mensen het wel okay om naar te kijken, à boel veel geld zelfs.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn Poolse stukadoor is jaloers op de dikte van het plamuur
Een jaar kost je als klant $194,92. Dat is geen 21 Euro p/m, maar nog steeds een belachelijk bedrag voor wat sexy kiekjes.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Sowieso zal die 21 euro per maand voor al die volgers niet kloppen, dan lopen er heeeeeeeeel veel mensen heel hard binnen.
Maar het belangrijkste, wat volgers betalen is niet wat die mensen ontvangen. Daar gaat natuurlijk een flink deel van naar OF.
een klein gedeelte van volgers betaalt ietsquote:Op zondag 15 februari 2026 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Als vrouw vraag ik mij af over er inderdaad zoveel mannen zijn die hun hele bult vrouwen 21 euro per maand betalen voor hun bikini en lingerie foto´s terwijl er online zoveel foto´s staan van knappe (semi) naakte vrouwen.
Ja maar zoals boven aangegeven is het niet zo dat een volger automatisch een betalende klant is. Anders zou deze onbek3nde persoon op OF een omzet hebben van 12 miljoen per jaar, dat is natuurlijk totaal onrealistisch en gewoon te bedenken zonder dat je er verstand van moet hebben.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een jaar kost je als klant $194,92. Dat is geen 21 Euro p/m, maar nog steeds een belachelijk bedrag voor wat sexy kiekjes.
Ik ben de beroerdste niet, dus ben even op onderzoek uitgegaan.quote:
Maar om daar ¤21 p/m voor te betalen??!!quote:Op zondag 15 februari 2026 15:54 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben de beroerdste niet, dus ben even op onderzoek uitgegaan.
Conclusie: niks mis mee
Een bobslee fanquote:Op zondag 15 februari 2026 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Maar wie wil hier in godsnaam voor gaan betalen?
Ik snap er ook nisk van.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zeggen alle mannenquote:
Ik zou willen zeggen dat die mannen er niet zijn.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is maar een heel klein lijstje.quote:Op maandag 16 februari 2026 03:09 schreef Peppert het volgende:
Topsport in een breed scala aan disciplines is voorbehouden aan kinderen van rijke ouders. Voor de gemiddelde man of vrouw is het gewoon niet te betalen. De wereldwijde pool waaruit wordt gevist is daardoor extreem klein en exclusief, vrijwel volledig voorbehouden aan de maatschappelijke top.
Nee, we moeten nu allemaal oordelen dat ze lelijk is.quote:Op maandag 16 februari 2026 09:14 schreef nostra het volgende:
Prima toch als er mensen zo gek zijn om voor te betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |