abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:23:18 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220098172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee hoor. Je kan wat mij betreft niet hard genoeg zeiken op waardeloos beleid. Ik vind het alleen wat lachwekkend om een SP’er - een partij die nooit keuzes hoeft te maken omdat ze toch bewust nooit meedoen en nooit keuzes hoeven te maken - kritiek te zien hebben om de keuzes van anderen.
Oh op die manier, dat ben ik met je eens want elke keer als de SP ook maar de onderhandelingstafel kon ruiken gooiden ze de deur dicht.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220098239
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
De SP maakt zichzelf natuurlijk bewust ongeschikt als coalitiepartner. Of denk jij nou werkelijk dat er in die 20-30 jaar dat ze in de TK zitten nooit iemand aan de SP heeft gedacht?
Nee, kom nou zeg. Even doorpakken nu. Noem me de formaties van de laatste 54 jaar waarin de SP heeft bedankt voor de eer terwijl de rest ze er graag bij had willen hebben.

quote:
Is het dan allemaal een complot tegen de SP ofzo? Dat geloof je toch zelf niet?
Dat beweer ik nergens.

quote:
Het is net zo’n partij als de Partij voor de Dieren. Ze hebben prijzenswaardige standpunten maar uiteindelijk bereiken ze helemaal geen ene reet.
Mjah, uhuh.

De standpunten van de SP komen voort uit een intrinsiek idealisme wat nou eenmaal sterk afwijkt van het huidig populaire neoliberale denken. Dat heeft niets te maken met enige gedachte als 'hoe zetten we onszelf buitenspel zodat we nooit iets anders hoeven doen dan vanaf de zijlijn zeiken op anderen'.

Dat jij maar vindt dat ze die idealen overboord moeten gooien omdat meespelen het hoogste goed is, zegt voornamelijk iets over jouw denkwijze.

Dito voor je opvatting dat oppositiepartijen blijkbaar geen reet bereiken. Lol.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220098249
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh op die manier, dat ben ik met je eens want elke keer als de SP ook maar de onderhandelingstafel kon ruiken gooiden ze de deur dicht.
En welke keren waren dat? Noem de jaren maar.

Alleen in 2006 lonkte het. De enige keer in de geschiedenis van de partij.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:32:46 #54
pi_220098280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:30 schreef probeer het volgende:

[..]
2006/8 bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220098289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
2006/8 bijvoorbeeld.
Juist. Eens in 54 jaar.

Nou poe heej, wat lopen ze er toch keer op keer hard voor weg hoor.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:35:47 #56
pi_220098316
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Juist. Eens in 52 jaar.

Nou poe heej, wat lopen ze er toch steeds voor weg hoor.
Als ik me niet vergis konden ze in 2017 ook hun verantwoordelijkheid nemen, hebben ze niet gedaan.
pi_220098324
Nee, laten we eerlijk blijven hier. Raw las mijn kritische post en wilde even van zich af bijten.
pi_220098328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Alleen in 2006 lonkte het. De enige keer in de geschiedenis van de partij.
Daarna was het vooral ook een aflopende zaak voor die partij.
pi_220098338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, kom nou zeg. Even doorpakken nu. Noem me de formaties van de laatste 54 jaar waarin de SP heeft bedankt voor de eer terwijl de rest ze er graag bij had willen hebben.
[..]
Dat beweer ik nergens.
[..]
Mjah, uhuh.

De standpunten van de SP komen voort uit een intrinsiek idealisme wat nou eenmaal sterk afwijkt van het huidig populaire neoliberale denken. Dat heeft niets te maken met enige gedachte als 'hoe zetten we onszelf buitenspel zodat we nooit iets anders hoeven doen dan vanaf de zijlijn zeiken op anderen'.

Dat jij maar vindt dat ze die idealen overboord moeten gooien omdat meespelen het hoogste goed is, zegt voornamelijk iets over jouw denkwijze.

Ja supervet die idealen enzo maar wat heeft de SP dan zoal bereikt voor hun kiezers?
pi_220098346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
2006/8 bijvoorbeeld.
Toen wilde het CDA de SP er niet bij hebben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220098352
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Als ik me niet vergis konden ze in 2017 ook hun verantwoordelijkheid nemen, hebben ze niet gedaan.
Naar mijn weten vergis je je daar toch echt. VVD en CDA wilden ze er niet bij.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:38:32 #62
pi_220098359
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Naar mijn weten vergis je je daar toch echt. VVD en CDA wilden ze er niet bij.
Het is ook alweer bijna 10 jaar geleden :D
pi_220098368
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het ligt altijd aan anderen :'(

Bedenk dan zelf als serieuze partij gewoon eens iets waardoor andere partijen niet meer om je heen kunnen.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:41:38 #64
pi_220098393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Omdat er niet te werken viel met ze.
pi_220098405
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:37 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja supervet die idealen enzo maar wat heeft de SP dan zoal bereikt voor hun kiezers?
Elke motie en wetsvoorstel wat mede door hun stemgedrag is afgewezen dan wel aangenomen.

Kom nou zeg, ik ga het werk achter jouw beweringen niet voor je doen. Jij stelt dat ze niets bereiken. Toon maar aan dan.
pi_220098454
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Elke motie en wetsvoorstel wat mede door hun stemgedrag is afgewezen dan wel aangenomen.
Nou, nou, wat een bijdrage zeg. Dit kan die verzameling idioten van Gidi Markushower over een aantal weken ook zeggen en dan hebben ze nog gelijk ook. Elke andere partij kan dit wat jij zegt aandragen. Het zegt niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Raw85 op 14-02-2026 19:50:56 ]
pi_220098457
De SP had ook al heel vaak net zo constructief kunnen zijn als GL/D66/CU/SGP. Sluit een paar keer akkoorden en je wordt een regeringskandidaat. Maar daar lopen ze wel steevast, al tientallen keren, voor weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220098466
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:46 schreef Hanca het volgende:
De SP had ook al heel vaak net zo constructief kunnen zijn als GL/D66/CU/SGP. Sluit een paar keer akkoorden en je wordt een regeringskandidaat. Maar daar lopen ze wel steevast, al tientallen keren, voor weg.
Ik gok dat je deze post nog even moet aanpassen.

Dilan dacht toch net even anders over de prima band tussen Jesse en Mark.

Leuk geprobeerd wel, om te doen alsof een relatief sterk linkse partij een prima kans maakt bij (midden-)rechts.
pi_220098483
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik gok dat je deze post nog even moet aanpassen.
GL was bij Rutte III en IV een serieuze regeringskandidaat, als ze PvdA hadden losgelaten (zou ik ook niet doen, maar het kon wel) hadden ze geregeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220098519
Maar sowieso: steeds weglopen als er akkoorden moeten worden gesloten vind ik echt problematisch aan de SP. Als je geen compromissen wil sluiten, dan ben je wat mij betreft toch echt niet zo geschikt voor de Nederlandse politiek.
pi_220098528
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
GL was bij Rutte III en IV een serieuze regeringskandidaat, als ze PvdA hadden losgelaten (zou ik ook niet doen, maar het kon wel) hadden ze geregeerd.
Ja als ze hun linkse signatuur wat loslaten dan zullen ze vast prima vriendjes kunnen zijn met de partijen op middenrechts.

Vind je dat nou zelf serieus een redelijke bewering?

Als de SGP en CU wat zaken loslaten zullen ze ook vast prima liggen bij progressief Nederland.

Wellicht kan de PVV dat hele migratie gedoe ook gewoon loslaten, dan mogen ze ook weer meedoen. Stel het ze eens voor.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 19:52:33 #72
pi_220098545
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja als ze hun linkse signatuur wat loslaten dan zullen ze vast prima vriendjes kunnen zijn met de partijen op middenrechts.

Als de SGP en CU wat zaken loslaten zullen ze ook vast prima liggen bij progressief Nederland.
Nederland polderland. Je zult ergens een keer water bij de wijn moeten doen.
pi_220098552
quote:

[..]

Wellicht kan de PVV dat hele migratie gedoe ook gewoon loslaten, dan mogen ze ook weer meedoen. Stel het ze eens voor.
Nou, dan doet de SP de komende jaren toch lekker niet mee? Ook prima. Niets nieuws aan de horizon.
pi_220098562
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nederland polderland. Je zult ergens een keer water bij de wijn moeten doen.
Maak eens hard dan, wanneer ze dat niet deden. Het frame herhalen is wat makkelijk.
pi_220098572
quote:

[..]

Ja, nu klink je als een SPer. Niemand zegt dat ze hun linkse signatuur moeten loslaten, maar wel dat je compromissen moet sluiten en dus soms wat 'meloenen moet slikken' om wat te bereiken. Dan trek je uiteindelijk meer het beleid naar links dan als je boos aan de zijlijn blijft.
pi_220098575
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nou, dan doet de SP de komende jaren toch lekker niet mee? Ook prima. Niets nieuws aan de horizon.
Hej, jij bent degene die het ze verwijt, en ze daar bovenop ook nog eens als 'niet toe doende' neerzet. Niet ik.
pi_220098583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, nu klink je als een SPer. Niemand zegt dat ze hun linkse signatuur moeten loslaten, maar wel dat je compromissen moet sluiten en dus soms wat 'meloenen moet slikken' om wat te bereiken. Dan trek je uiteindelijk meer het beleid naar links dan als je boos aan de zijlijn blijft.
Maak het eens concreet, dat weigeren van compromissen.
pi_220098584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Maak eens hard dan, wanneer ze dat niet deden. Het frame herhalen is wat makkelijk.
Rutte I na de val van het kabinet, Rutte II, Rutte III, Rutte IV. Nooit waren zij de route naar de EK, omdat ze er niet voor open stonden.
pi_220098588
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Hej, jij bent degene die het ze verwijt, en ze daar bovenop ook nog eens als 'niet toe doende' neerzet. Niet ik.
En terecht toch? Of niet?
pi_220098598
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Maak het eens concreet, dat weigeren van compromissen.
Het is concreet: als D66, GL, CU, SGP en ook PvdA gewoon akkoorden sluiten, kan SP dat ook. Ze zijn vaak uitgenodigd, nooit komen opdagen.
pi_220098629
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte I na de val van het kabinet, Rutte II, Rutte III, Rutte IV. Nooit waren zij de route naar de EK, omdat ze er niet voor open stonden.
Een periode van 14 jaar opnoemen is niet 'concreet maken dat ze compromissen weigeren'. Kom maar met de wetsvoorstellen die er anders hadden uitgezien als de SP meegespeeld zou hebben. Die hadden er heus anders uitgezien als de SP ja gezegd had.
pi_220098647
OK, fuck it. De SP speelt niet mee met neoliberale wetsvoorstellen. Prima, wat jullie willen.

En er is geen SP-er die daarmee zit.

Dan mailen jullie Jimmy toch lekker, of hij even mee wilt spelen met de huidige afbraak-voorstellen. Overtuig de beste man.
pi_220098669
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Een periode van 14 jaar opnoemen is niet 'concreet maken dat ze compromissen weigeren'. Kom maar met de wetsvoorstellen die er anders hadden uitgezien als de SP meegespeeld zou hebben.
Maar wat is dit voor een rare gedachtegang? Het gaat er toch om dat je meedoet als politieke partij? Je hebt kritiek op van alles en nog wat.
pi_220098686
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:57 schreef probeer het volgende:

[..]
Een periode van 14 jaar opnoemen is niet 'concreet maken dat ze compromissen weigeren'. Kom maar met de wetsvoorstellen die er anders hadden uitgezien als de SP meegespeeld zou hebben.
Elk voorstel in die akkoorden, dat is juist het punt: omdat je mee onderhandelt, veranderen de wetten en begrotingen wat meer richting jouw ideaal. Nee, het wordt geen 100%, maar ook zeker geen 0%. Soms is het zelfs alleen maar het verslechteren verzachten op onderwerpen, om op andere onderwerpen het wel beter te laten worden. Zo werkt politiek.
pi_220098687
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:59 schreef probeer het volgende:
OK, fuck it. De SP speelt niet mee met neoliberale wetsvoorstellen. Prima, wat jullie willen.

Wat een arrogantie :') Dan zijn SP’ers blijkbaar bijzonder welgestelde/vermogende mensen.
pi_220098691
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Maar wat is dit voor een rare gedachtegang? Het gaat er toch om dat je meedoet als politieke partij? Je hebt kritiek op van alles en nog wat.
Oppositie voeren IS meedoen aan het politieke bestek. Dat lijkt er bij jou maar moeilijk in te gaan.
pi_220098721
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Oppositie voeren IS meedoen aan het politieke bestek. Dat lijkt er bij jou maar moeilijk in te gaan.
Oppositie voeren om het oppositie voeren is vooral aan de zijlijn staan. Ze dienen ook veel minder initiatiefvoorstellen in dan PvdD bijvoorbeeld. Die doen het op die manier. Maar je moet op een manier zorgen dat een deel van je idealen worden gehaald, maar dat lijkt bij de SP gewoon geen doel.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 20:04:49 #88
pi_220098727
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:59 schreef probeer het volgende:

Dan mailen jullie Jimmy toch lekker, of hij even mee wilt spelen met de huidige afbraak-voorstellen. Overtuig de beste man.
Waarom spring je zo van de hak op de tak? Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat werkelijk alles wat afgeschoten is van neoliberale signatuur is?

Wat de SP wil kan alleen als zij een absolute meerderheid heeft.
pi_220098803
De SP profileert zich steeds meer als getuigenispartij. En dat is ook prima maar dan zit regeren er gewoon niet zo in.
pi_220098828
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waarom spring je zo van de hak op de tak? Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat werkelijk alles wat afgeschoten is van neoliberale signatuur is?
Er wordt hier beweerd dat de SP niets bijdraagt en aan de zijlijn staat. Notabene in de vorm van een whataboutism als repliek op de huidige plannen. Die bewering mist alle nuance en is volledig overtrokken. Zijn ze meer rigide dan andere oppositiepartijen? Ja, absoluut. Doen ze niets? Ga weg met die rechtse retoriek zeg. Als dat de stelling van deze discussie is, waarom verwacht je dan van mij wel die nuance die de ander overduidelijk nalaat?

quote:
Wat de SP wil kan alleen als zij een absolute meerderheid heeft.
Wat de SP wil kan voor een zeer aanzienlijk deel bij een linkse meerderheid.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 20:12:13 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220098833
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:09 schreef KareldeStoute het volgende:
De SP profileert zich steeds meer als getuigenispartij. En dat is ook prima maar dan zit regeren er gewoon niet zo in.
SP opheffen , wordt nooit iets, is nog erger dan Groen Links
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220098859
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Zullen we jou account hier ook maar opheffen, 100 keer hetzelfde zeggen en vaak er niks van begrijpen wat er gezegd wordt, word nooit iets
pi_220098870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ik stuur Jimmy er een serieuze brief over, als jij alvast in je kist gaat liggen. Deal?
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 20:18:01 #94
pi_220098888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Er wordt hier beweerd dat de SP niets bijdraagt en aan de zijlijn staat. Notabene in de vorm van een whataboutism als repliek op de huidige plannen. Die bewering mist alle nuance en is volledig overtrokken. Zijn ze meer rigide dan andere oppositiepartijen? Ja, absoluut. Doen ze niets? Ga weg met die rechtse retoriek zeg. Als dat de stelling van deze discussie is, waarom verwacht je dan van mij wel die nuance die de ander overduidelijk nalaat?
[..]
Wat de SP wil kan voor een zeer aanzienlijk deel bij een linkse meerderheid.
Toch is dat wel de consensus, dat moet ergens vandan komen. Ik zou eigenlijk SP moeten stemmen met mijn opvattingen en standpunten, maar heb dat enkel lokaal gedaan. Nooit landelijk.
pi_220098922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:29 schreef probeer het volgende:

Dan heb je inderdaad twee keuzes. Langs de zijlijn toekijken en klagen over het neoliberale spook, of je probeert de wetten die bedacht worden net wat minder neoliberaal of slecht te maken. Wat het beste is, durf ik niet te zeggen, maar het is niet dat je geen keuze hebt en niks kan doen.
pi_220098932
Iedereen is het toeslagen schandaal vergeten ofzo?

Renske Leijten van de SP heeft hier een doorslaggevende rol in gespeeld, in het naar boven krijgen van dit schandaal.

Een zekere politicus heeft daarmee zelfs een volledige politieke partij en 20 zetels door bij elkaar weten te krijgen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220098979
Verder heeft de SP in de jaren 90 veel betekend voor asbestslachtoffers en zijn ze de initiator achter het huis voor klokkenluiders.

Een paar voorbeelden die me nu meteen te binnen schieten.
pi_220098994
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Iedereen is het toeslagen schandaal vergeten ofzo?

Renske Leijten van de SP heeft hier een doorslaggevende rol in gespeeld, in het naar boven krijgen van dit schandaal.

Een zekere politicus heeft daarmee zelfs een volledige politieke partij en 20 zetels door bij elkaar weten te krijgen.
Het echt aankaarten van dat probleem begon bij Azarkan, maar toch noemt niemand Denk echt constructief.
pi_220098998
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toch is dat wel de consensus, dat moet ergens vandan komen. Ik zou eigenlijk SP moeten stemmen met mijn opvattingen en standpunten, maar heb dat enkel lokaal gedaan. Nooit landelijk.
Klinkt ergens ook een tikkeltje als 'op je eigen manier ook aan de zijlijn staan en het de andere bankzitters verwijten dat ze niet meespelen', niet dan?

Als ik wil dat DENK meespeelt dien ik er op te stemmen. Als ik dat niet doe is het ze verwijten ook een beetje dubbel. Speel met DENK mee dan.
pi_220099005
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:20 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dan heb je inderdaad twee keuzes. Langs de zijlijn toekijken en klagen over het neoliberale spook, of je probeert de wetten die bedacht worden net wat minder neoliberaal of slecht te maken. Wat het beste is, durf ik niet te zeggen, maar het is niet dat je geen keuze hebt en niks kan doen.
Niet (of imo, minder dan anderen) meespelen is inderdaad een keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')