abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2026 @ 01:44:18 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220149413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Leverage genoeg. Ze hoeven enkel de stekker maar uit Starlink te trekken en Oekraïne ligt op zijn knieën.
of Palantir te blocken

Als Putin het opgeeft dan is iedere rus blij

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-02-2026 08:14:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 20 februari 2026 @ 03:33:15 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220149462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:32 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Substantiele aantallen is wat anders, maar eerst kon je het al niet voor je zien dat er waren die het zouden doen. Dat is dus naar mijn mening niet zo'n vergezocht iets.

Vroegere goede vriend van me van de middelbare school was F-16 piloot, daarna in de burgerluchtvaart. Ben benieuwd of dat nog zo is :7
Broer van een ex-vriendin vloog F16 en hoewel het relatief capabele wannabe's zijn, zijn het ook wmb geen domme jongens dat ze voor de kick hoe dan ook - maakt niet uit voor wie - daar dan zouden willen vliegen.
Nogmaals, ik kan mij niet indenken dat er een vliegkundig Nederlandse F16 piloot daar in het Oekraïnse luchtruim gaat rondflitsen.

Natuurlijk zijn er gekkies te bedenken maar vergeet de films daarover dat wmb sws niet op gaat voor die door en door, uitgeselecteerde piloten. Piloten die als ze willen; en nog kunnen, vliegen; overal en nergens hun ding kunnen doen. Mogelijk geen vuurspuwende jets voor andermans volk en vaderlan; maar er genoeg ander leuke (vlieg)activiteiten zijn. Hierbij neem ik ook glad aan dat ze zelfs in Oekraïne geen losgeslagen vliegvolk in hun (v)lucht als risico willen hebben.
Een F16 mag dan hier afgeschreven zijn maar is daar nog steeds een kostbaar apparaat van een paar miljoen waar je geen afgestraalde vlieger in laat plaatsnemen.

De berichten dat er voormalig NL piloten van defensie nu in Oekraïne hun wings doen, bezie ik - tot anders aangetoond - als desinformatie. Informatie die wmb bedoeld lijkt om de andere partij te vertellen dat ze moeten oppassen voor die zg ervaring.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220149669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk gewoon niet dat er substantiële aantallen Nederlandse F16 piloten dat vliegen. Gewoon niet omdat er niet zoveel ex F16 piloten zijn, en nog minder die hier tijd voor hebben.
Dat is voor ex-militairen totaal anders en zelfs dat zijn er maar een paar.
Je moet ook echt wel hoogopgeleid zijn. Types als Rambo uit Emmen gaan misschien naar Oekraine om te vechten, maar ik verwacht niet dat een F16 piloot dat doet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220150182
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 03:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Broer van een ex-vriendin vloog F16 en hoewel het relatief capabele wannabe's zijn, zijn het ook wmb geen domme jongens dat ze voor de kick hoe dan ook - maakt niet uit voor wie - daar dan zouden willen vliegen.

Wel dom in de zin van beroepskeuze.
En als ik iets wel zie gebeuren dan is dat ze die kick geweldig vinden.
Als je het schieten, bombarderen en knallen en alles niet als een kick ziet ga je niet in welke vorm van militaire taak dan ook.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 09:41:14 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220150499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wel dom in de zin van beroepskeuze.
En als ik iets wel zie gebeuren dan is dat ze die kick geweldig vinden.
Als je het schieten, bombarderen en knallen en alles niet als een kick ziet ga je niet in welke vorm van militaire taak dan ook.
Dat is wat kort door de bocht natuurlijk. Denk dat die kick vooral zit in het vliegen met zo een ding. Is een heel ander niveau dan nog een rondje Miami met een KLM luchtbus. Daarnaast kunnen dingen als ethische overtuigingen (die lui kunnen tenminste wat betekenen én hebben zich altijd beschikbaar gesteld voor de verdediging van het westen) en het gevoel dat ze wat nuttigs doen met waar ze hun hele leven voor betaald zijn zwaarder tellen dan een paar euro die je als "huurling" krijgt. Als het je om de euro's gaat was je wel wat anders gaan doen dan F16 piloot worden lijkt mij.
pi_220150803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:41 schreef bleiblei het volgende:
Daarnaast kunnen dingen als ethische overtuigingen (die lui kunnen tenminste wat betekenen én hebben zich altijd beschikbaar gesteld voor de verdediging van het westen) en het gevoel dat ze wat nuttigs doen met waar ze hun hele leven voor betaald zijn zwaarder tellen dan een paar euro die je als "huurling" krijgt.
Dat wordt redelijk weggestuft hier, ja.

Opmerken dat soldaten hun werk louter voor de knaken & kick doen, jaaa, daarvan snappen de meeste wel dat het nogal kort door de bocht is.

Maar betreft het de snelle jongens in hun F16s, dan gaat het blijkbaar ineens 100% om de knaken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 10:48:53 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220151196
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 09:41 schreef bleiblei het volgende:

Dat is wat kort door de bocht natuurlijk. Denk dat die kick vooral zit in het vliegen met zo een ding. Is een heel ander niveau dan nog een rondje Miami met een KLM luchtbus. Daarnaast kunnen dingen als ethische overtuigingen (die lui kunnen tenminste wat betekenen én hebben zich altijd beschikbaar gesteld voor de verdediging van het westen) en het gevoel dat ze wat nuttigs doen met waar ze hun hele leven voor betaald zijn zwaarder tellen dan een paar euro die je als "huurling" krijgt. Als het je om de euro's gaat was je wel wat anders gaan doen dan F16 piloot worden lijkt mij.
Als het echt idealisme was geweest hadden ze nu wel F35 gevlogen ipv een 737 oid.... Een shitload aan F16 vliegers zijn de afgelopen decenia de poort uitgewandeld richting KLM etc. Drie keer raden wat de reden daarvan was.

En de vliegers die uit overtuiging wel wat voor Nederland wilden betekenen zijn gewoon bij defensie gebleven.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 10:52:36 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220151244
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:15 schreef ExTec het volgende:

Dat wordt redelijk weggestuft hier, ja.

Opmerken dat soldaten hun werk louter voor de knaken & kick doen, jaaa, daarvan snappen de meeste wel dat het nogal kort door de bocht is.

Maar betreft het de snelle jongens in hun F16s, dan gaat het blijkbaar ineens 100% om de knaken.
Militair word je dan ook niet voor het geld.

Wat ik wel weet is dat in al die afgelopen jaren vrijwillig vertrokken vliegers stuk voor stuk naar een fors dikker betaalde vliegende baan zijn gegaan. Dus ja, dan doe je het echt wel voor het geld.
pi_220151292
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Militair word je dan ook niet voor het geld.

Wat ik wel weet is dat in al die afgelopen jaren vrijwillig vertrokken vliegers stuk voor stuk naar een fors dikker betaalde vliegende baan zijn gegaan. Dus ja, dan doe je het echt wel voor het geld.
Ja, de mensen die voor het geld gaan, gaan voor het geld.

Betekent niet dat er geen andere catagorien bestaan.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220151798
twitter

Was wel te verwachten. Poetin wil geen einde aan de oorlog.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 12:17:58 #236
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220152172
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als het echt idealisme was geweest hadden ze nu wel F35 gevlogen ipv een 737 oid.... Een shitload aan F16 vliegers zijn de afgelopen decenia de poort uitgewandeld richting KLM etc. Drie keer raden wat de reden daarvan was.

En de vliegers die uit overtuiging wel wat voor Nederland wilden betekenen zijn gewoon bij defensie gebleven.
Geen idee op welke leeftijd je niet meer welkom bent bij de KLu. Maar kan mij voorstellen dat je in NL niet tot je 60ste in zo een ding mag zitten, terwijl je dat nog prima zou kunnen. Heb zelf een Kolonel b.d. in de familie en die was midden 50 ofzo al vervroegd met pensioen :') .
pi_220152198
twitter

O+ O+
  vrijdag 20 februari 2026 @ 12:33:27 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220152270
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
. Ze hoeven enkel de stekker maar uit Starlink te trekken en Oekraine ligt op zijn knieen.
Maar nu is Ruzzia op de knieën, met de laatste BTW verhoging kunne ze nog wat geld ophalen bij de bevolking voor dde oorlog

quote:
AI-overzicht
In 2026 is het standaard btw-tarief in Rusland verhoogd van 20% naar 22% om de oorlogsinspanningen te financieren Business AM.
Daarnaast geldt er een verlaagd tarief van 10% voor essentiële goederen, zoals voedingsmiddelen, medische apparatuur en kinderkleding, terwijl op sommige specifieke goederen en diensten 0% btw van toepassing is.
kogels en overig oorlogsmateriaal naar 0 % BTW en kinderkleding naar 10%
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220152443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar nu is Ruzzia op de knieën, met de laatste BTW verhoging kunne ze nog wat geld ophalen bij de bevolking voor dde oorlog
Ok dus met een btw verhoging van 20 naar 22% kan Rusland een oorlog financieren. Duidelijk.

Wat mij niet geheel duidelijk is, is als 2% btw verhoging klaarblijkelijk genoeg is om oorlogje spelen te kunnen bekostigen, waar al ONS geld dan heengaat sinds de btw verhoging van 19 naar 21%

:@
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220152541
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:55 schreef vosss het volgende:
Ok dus met een btw verhoging van 20 naar 22% kan Rusland een oorlog financieren. Duidelijk.

Nee, hij zal dat geld vast ophalen om meer weeshuizen te bouwen ofzo.
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 13:06:05 #241
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220152545
quote:

[..]

Wat mij niet geheel duidelijk is, is als 2% btw verhoging klaarblijkelijk genoeg is om oorlogje spelen te kunnen bekostigen, waar al ONS geld dan heengaat sinds de btw verhoging van 19 naar 21%

Vergelijk de Russische zorg eens met de Nederlandse ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 20 februari 2026 @ 13:27:47 #242
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220152806
quote:

[..]

Dat was om de bejaardenhuizen te kunnen sluiten , dat was ook een soort van oorlog

quote:
AI-overzicht
De btw-verhoging van het algemene tarief van 19% naar 21% vond plaats op 1 oktober 2012.

Op deze datum is het hoge BTW-tarief in Nederland aangepast, wat direct gevolgen had voor de prijzen van de meeste goederen en diensten. Het tarief is sindsdien op dit niveau gebleven.

Datum: 1 oktober 2012.
Wijziging: Verhoging van 19% naar 21%.
het standaard btw-tarief op hondenvoer is om de kosten van opvang van zwerfhonden in Roemenië te bekostigen
quote:
AI-overzicht
Ja, vanaf 1 januari 2025 geldt het algemene btw-tarief van 21% op vrijwel alle diervoeding, inclusief hondenvoer en rauw vlees (KVV).
Hiermee is de eerdere 9% regeling voor veel voeders komen te vervallen, waardoor de prijzen voor diervoeding en snacks zijn gestegen.
Verandering per 2025: Dierenvoeding wordt niet langer gezien als basisbehoefte, maar als product met een hoger tarief.
Geldt voor: Zowel brokken als snacks en rauw voer.

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 20-02-2026 14:01:06 ]
pi_220153203
twitter
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:27:04 #244
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220153272
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Geen idee op welke leeftijd je niet meer welkom bent bij de KLu. Maar kan mij voorstellen dat je in NL niet tot je 60ste in zo een ding mag zitten, terwijl je dat nog prima zou kunnen. Heb zelf een Kolonel b.d. in de familie en die was midden 50 ofzo al vervroegd met pensioen :') .
Tegenwoordig ga je 5 jaar voor de AOW leeftijd met FLO (schuift dus mee) ook de trappelzakken van de luchtmacht. En zo lang je vliegmedisch gekeurd bent mag je blijven vliegen, ook al ben je 60. De meesten hebben er dan geen zin meer in en vliegen hooguit een paar keer een trainingsvluchtje voor de vlieguren/-toelage. Maar als je daar geen zin meer in hebt of medisch niet meer geschikt bent ga je natuurlijk niet in volle oorlogsomstandigheden 9G bochten trekken in Oerkraine. Het houdt gewoon een keer op.

Dat de militairen op hun 55e met FLO gingen is al even geleden... Die regeling is er ergens begin jaren '00 al afgegaan, uiteraard met een overgangsregeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 20-02-2026 14:38:16 ]
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:32:20 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220153354
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, de mensen die voor het geld gaan, gaan voor het geld.

Betekent niet dat er geen andere catagorien bestaan.
Klopt, en die zitten nog gewoon bij de luchtmacht.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:41:23 #246
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220153521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:33 schreef michaelmoore het volgende:
Maar nu is Ruzzia op de knieën, met de laatste BTW verhoging kunne ze nog wat geld ophalen bij de bevolking voor
Daarom ook voorbereiden op 3 jaar extra...

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:42 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Was wel te verwachten. Poetin wil geen einde aan de oorlog.
pi_220153545
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idealisme kan nog altijd.
Mss waren ze het zat om in een moordmachine te werken. Bij te dragen aan pijn en ellende en doden.

En ja als KLM dan ook nog eens meer geld biedt en je dan ook nog eens een waardevolle baan hebt die velen plezier biedt?

Easy
pi_220153990
Eindelijk begrijp ik meer van de positie die Trump inneemt in de illegale Russische agressie oorlog in Oekraïne.
Naar verluid zou Poetin Trump 12 miljard dollar hebben beloofd als hij de oorlog ten faveure van Rusland zou weten te beëindigen. Tja, daar gaan je haren toch van overeind staan.
Hierbij ziet Poetin volkomen over het hoofd wie en wat de feitelijke drijfveer achter de Oekraïense verdediging is.

Deze oorlog kan alleen maar op vreedzame wijze met een duurzame vrede eindigen als Rusland z'n troepen geheel uit alle bezette gebieden terugtrekt en overgaat tot het compenseren van de illegaal aangebrachte oorlogsschade.
Als dat niet snel tot een oplossing leidt zal de oorlog zelf tot een oplossing komen.
Dit laatste lijkt het meest waarschijnlijke scenario.
pi_220154140
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt, en die zitten nog gewoon bij de luchtmacht.
Schijnt dat er dus 1 of meerdere in oek meedoen.
pi_220154207
Ik merk dat (C)Rybar het weinig naar zijn zin heeft de laatste tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')