Scherp opgelet! En top dat je aan mij denkt!quote:Op donderdag 19 februari 2026 16:48 schreef Blues het volgende:
@:robertocarlos zat jij nou net met je vraag in de podcast van Boekestein & de Wijk?
Voormalige piloten. Dus geen actieve uit de NL luchtmacht.quote:Op donderdag 19 februari 2026 17:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik mij dan afvraag of dit geen broodje Putin is die daarmee zijn buitenlandse inzet spreekwoordelijk rechtvaardigt.
Vandaag stond in de T ook zo 'n verder niet onderbouwd noch bevestigd verhaal dat Nederlandse vliegers jagen op drones.
Ik kan mij niet voorstellen dat een actief/gecertificeerd F16 vlieger daar met alle risico(s) voor een paar ruggen, gaat jagen op vleermuizen. Dat kenniskundigen zich als bijbaan laten inhuren als soort van adviseur (zo ja ze met die vaardigheden niet beter bij KLM - of mijn part KMA - kunnen werken), is dan meer denkbaar.
Ik krijg stellig de indruk dat dit een soort van desinformerend gerucht is. Het doe ?, waar je dan van alles van over kunt (be)denken.
Mooi dat die blijkbaar zo vaak in de bijstand zitten of iets dergelijks zodat ze dit werk kunnen doen, en dat ze niet óf gezagvoerder worden bij KLM, óf commandant van een vliegbasisquote:Op donderdag 19 februari 2026 19:32 schreef havanagila het volgende:
[..]
Voormalige piloten. Dus geen actieve uit de NL luchtmacht.
Vooral omdat er altijd iets negatiefs gezegd moet worden. Voor hele volksstammen is het erg moeilijk voor te stellen dat er ook mensen zijn waarbij geld niet op de eerste plaats komt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 19:43 schreef havanagila het volgende:
Hoezo zouden die in de bijstand zitten dan?
Oekraïne zal ze niet voor nop laten viegen, en met het trainen/overdragen van de F16's zal er ook wel het eea zijn afgesproken.quote:Op donderdag 19 februari 2026 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral omdat er altijd iets negatiefs gezegd moet worden. Voor hele volksstammen is het erg moeilijk voor te stellen dat er ook mensen zijn waarbij geld niet op de eerste plaats komt.
Nee, omdat ex-f16 piloten in het algemeen een succesvolle vervolgcarriere hebben en je ze dus niet zomaar van start kunt plukkenquote:Op donderdag 19 februari 2026 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral omdat er altijd iets negatiefs gezegd moet worden. Voor hele volksstammen is het erg moeilijk voor te stellen dat er ook mensen zijn waarbij geld niet op de eerste plaats komt.
Van de andere kant zijn er wel al honderden westerlingen gedood die vochten voor Oekraïne. Het gaat specifiek om het verdienen van geld maar eerder om de mate van betrokkenheid.quote:Op donderdag 19 februari 2026 19:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mooi dat die blijkbaar zo vaak in de bijstand zitten of iets dergelijks zodat ze dit werk kunnen doen, en dat ze niet óf gezagvoerder worden bij KLM, óf commandant van een vliegbasis
Wie weet zijn er die het voor de kick van (relatief veilig) drones uit de lucht knallen doen. Gecombineerd met het gevoel van onrecht dat er plaatsvindt met alle gruwelijkheden. Er zijn zoveel mensen die ontslag nemen bij hun werk op de Zuidas om iets anders te doen wat financieel gezien niet 'logisch' lijkt maar qua passie wel. Of kijk naar een tv programma als Ik Vertrek, prima baan in Nederland opzeggen omdat hotel spelen in een warm land leuker lijkt.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, omdat ex-f16 piloten in het algemeen een succesvolle vervolgcarriere hebben en je ze dus niet zomaar van start kunt plukken
Ja het is natuurlijk een kul-reden. Je kan net zo goed zeggen dat zij best een jaartje in Oekraïne kunnen vliegen want ze hebben het geld niet nodig en kunnen erna ook nog op genoeg andere goed betaalde plekken terecht.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:15 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Wie weet zijn er die het voor de kick van (relatief veilig) drones uit de lucht knallen doen. Gecombineerd met het gevoel van onrecht dat er plaatsvindt met alle gruwelijkheden. Er zijn zoveel mensen die ontslag nemen bij hun werk op de Zuidas om iets anders te doen wat financieel gezien niet 'logisch' lijkt maar qua passie wel. Of kijk naar een tv programma als Ik Vertrek, prima baan in Nederland opzeggen omdat hotel spelen in een warm land leuker lijkt.
Dit is al heel wat anders. Niemand zegt dat er substantiële aantallen Nederlandse vliegers daar zijn. Sterker nog, we weten helemaal niet of er überhaupt 1 Nederlandse vlieger is.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk gewoon niet dat er substantiële aantallen Nederlandse F16 piloten dat vliegen. Gewoon niet omdat er niet zoveel ex F16 piloten zijn, en nog minder die hier tijd voor hebben.
Dat is voor ex-militairen totaal anders en zelfs dat zijn er maar een paar.
Substantiele aantallen is wat anders, maar eerst kon je het al niet voor je zien dat er waren die het zouden doen. Dat is dus naar mijn mening niet zo'n vergezocht iets.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
Ik denk gewoon niet dat er substantiële aantallen Nederlandse F16 piloten dat vliegen. Gewoon niet omdat er niet zoveel ex F16 piloten zijn, en nog minder die hier tijd voor hebben.
Maar een ‘squadron’ gevuld met Amerikaanse en Nederlandse F16 vliegers lijkt me dus niet zo waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is al heel wat anders. Niemand zegt dat er substantiële aantallen Nederlandse vliegers daar zijn. Sterker nog, we weten helemaal niet of er überhaupt 1 Nederlandse vlieger is.
Dus je zegt dat het wel zou kunnen...quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar een ‘squadron’ gevuld met Amerikaanse en Nederlandse F16 vliegers lijkt me dus niet zo waarschijnlijk.
Amerikaanse zou nog kunnen, je hebt daar reservisten die F16 piloot zijn.
Zou me ook zeker verbazen als het er 5 of meer zijn. Mss 1-3 ofzo.quote:Op donderdag 19 februari 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
quote:The Netherlands allocates ¤2 million for return of Ukrainian children abducted by Russia
The funds will be used to purchase DNA kits to create a database that will help reunite children with their families more quickly, as well as for psychosocial assistance.
quote:Trump no longer has leverage over Kyiv and Zelensky, — The Economist
- Ukraine’s abandonment of its entrenched positions would be a strategic disaster, but the US’s ability to force Zelensky to accept unfavorable peace terms has been exhausted.
- Arms supplies are routed through Europe, dependence on American intelligence has decreased, and funding has shrunk. In the event of a deal with US security guarantees, the document would have to be ratified by the Senate.
- But Putin found himself in a vice of his own making.
- The chances that his armies in Ukraine will achieve something he can call a victory are melting away.
- And even if a peace deal is concluded, the consequences inside Russia threaten economic and political instability that would destroy Putin’s plans to take his place among the “greatest tsars in history.”
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2024588260954329294
Leverage genoeg. Ze hoeven enkel de stekker maar uit Starlink te trekken en Oekraine ligt op zijn knieen.quote:
Er zijn regelmatig al problemen met Starlink geweest dat ze best wel dom zijn als ze er nog zo blind op vertrouwen. Maar wie weet.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leverage genoeg. Ze hoeven enkel de stekker maar uit Starlink te trekken en Oekraine ligt op zijn knieen.
Probleem aan meneer trump is een beetje dat hij denkt dat hij per decreet kan regeren. Maar dat kan niet, dus is het voor vrijwel alles een kwestie van tijd voordat een rechter het afschiet.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Leverage genoeg. Ze hoeven enkel de stekker maar uit Starlink te trekken en Oekraine ligt op zijn knieen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |