Of de reden nu de verzorgingsstaat is of de gezondheidskosten als je het zo zegt is het dus een aansporing om met kinderen te beginnen en dat is gewoon niet het terrein van de overheid. Zijn we eindelijk verlost van de kerk die besliste over de gezinsvorming en dan zal de overheid wel even in dat gat springenquote:Op woensdag 11 februari 2026 11:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ja, en de taak van de overheid is ook burgers informeren.
Als mensen al kinderen willen en wachten tot het laatste moment, dan zijn nou eenmaal de gezondheidsrisico's veel en veel hoger. En drie keer raden wie daar voor mag opdraaien.
Moeten ze hier ook snel doen trouwens.
Dat is met meer brieven het geval. Het is niet zo dat een regering daarom een bepaalde brief maar niet moet sturen. Je kunt als uitzonderingsgeval ook zelf bedenken: "Oh, dit geldt niet voor mij."quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel meer gevallen waarbij zo'n brief als zeer ongepast kan worden ervaren;
Ik ben het met zoveel overheidsbemoeienis niet eens. In dit geval is het slechts een wijzen op iets: Let op, je wordt al 30, je biologische klok loopt bijna af. Maar je mag nog altijd zelf weten of je hier iets mee doet, of niet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of de reden nu de verzorgingsstaat is of de gezondheidskosten als je het zo zegt is het dus een aansporing om met kinderen te beginnen en dat is gewoon niet het terrein van de overheid. Zijn we eindelijk verlost van de kerk die besliste over de gezinsvorming en dan zal de overheid wel even in dat gat springen
Precies dat is er mis mee, dat aanmatigende. Waarom er vanuit gaan dat mensen zo'n basaal gebrek aan kennis hebben dat ze dat niet al weten? Ga je ze ook brieven sturen in de zomer om ze erop te wijzen dat ze genoeg moeten drinken?quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben het met zoveel overheidsbemoeienis niet eens. In dit geval is het slechts een wijzen op iets: Let op, je wordt al 30, je biologische klok loopt bijna af. Maar je mag nog altijd zelf weten of je hier iets mee doet, of niet.
De samenleving, en vooral de jeugd, is tegenwoordig zo gehaast en heeft alles heel strak in een schema gepland, dat het krijgen van kinderen naar de achtergrond verschuift, wordt uitgesteld of afgesteld.
Hier middels een brief een keer de aandacht op vestigen, is niks mis mee.
Daarbij is het beter dat ze er op hun 29ste voor kiezen om aan kinderen te beginnen, dan dat ze op hun 35ste het ivf-traject in moeten, omdat het dan niet meer zo makkelijk gaat.
Joh..... dat is toch bemoeienis die veel te ver gaat? Er wordt bemoeid met de vraag of je überhaupt kinderen wil en dan nog eens wanneer dat dan het beste kan gebeurenquote:Op woensdag 11 februari 2026 11:47 schreef Gia het volgende:
Daarbij is het beter dat ze er op hun 29ste voor kiezen om aan kinderen te beginnen, dan dat ze op hun 35ste het ivf-traject in moeten, omdat het dan niet meer zo makkelijk gaat.
Dat zeg ik ook niet. Maar ik vind er niks mis mee als er gewezen wordt op het feit dat het op jongere leeftijd een stuk eenvoudiger is om kinderen te krijgen dan wanneer je lichaam niet meer zo goed meewerkt. Je ziet tegenwoordig 'jonge' moeders van 40.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies dat is er mis mee, dat aanmatigende. Waarom er vanuit gaan dat mensen zo'n basaal gebrek aan kennis hebben dat ze dat niet al weten? Ga je ze ook brieven sturen in de zomer om ze erop te wijzen dat ze genoeg moeten drinken?
Verder bestaat "de jeugd" en haar economische en maatschappelijke beslissingen natuurlijk niet in een vacuum. In een moderne verzorgingsstaat worden de gezinnen steeds kleiner, als je graag ziet dat mensen eerst studeren en dergelijke beginnen ze later aan kinderen, als het perspectief van de banen- en huizenmarkt onzeker is nemen ze minder snel kinderen. Dat alles zijn ontwikkelingen die decennia, soms eeuwen aan de gang zijn. De huidige situatie is slechts een gevolg daarvan, niet van een generatie die spontaan uit zichzelf collectief heeft besloten niet meer jong kinderen te willen.
Toen ik zwanger werd van de eerste werkte ik in een kantoortuin. Er was een vrouw op de afdeling bij wie het niet wilde lukken. Ik kon niet gewoon blij zijn met mijn zwangerschap op het werk, want dat was zielig voor haar.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:07 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh..... dat is toch bemoeienis die veel te ver gaat? Er wordt bemoeid met de vraag of je überhaupt kinderen wil en dan nog eens wanneer dat dan het beste kan gebeuren
Ik had de afgelopen twee jaar ongeveer 25 collega's. Bij 5 daarvan was het onderwerp kinderen een moeilijk onderwerp Vermijdde ik dat onderwerp dus ook.
Ik vind het te ver gaan en je zorgt ook onnodig voor verdriet bij sommige stellen/vrouwen
Ik zou hem kapot scheuren als ik daar zou wonen en nog 29 zou zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:05 schreef bianconeri het volgende:
Aanmoedigen tot kinderen is begrijpelijk, bij bepaalde geboortecijfers is dat ook nodig.
Maar een brief naar iedereen sturen is denk ik niet bepaald de manier om dit te doen.
Dat is dus wel de taak van de overheid....quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Of de reden nu de verzorgingsstaat is of de gezondheidskosten als je het zo zegt is het dus een aansporing om met kinderen te beginnen en dat is gewoon niet het terrein van de overheid.
Maar waarom zou je zo´n advies niet geven, ook al weten de meesten het wel.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Precies dat is er mis mee, dat aanmatigende. Waarom er vanuit gaan dat mensen zo'n basaal gebrek aan kennis hebben dat ze dat niet al weten? Ga je ze ook brieven sturen in de zomer om ze erop te wijzen dat ze genoeg moeten drinken?
Verder bestaat "de jeugd" en haar economische en maatschappelijke beslissingen natuurlijk niet in een vacuum. In een moderne verzorgingsstaat worden de gezinnen steeds kleiner, als je graag ziet dat mensen eerst studeren en dergelijke beginnen ze later aan kinderen, als het perspectief van de banen- en huizenmarkt onzeker is nemen ze minder snel kinderen. Dat alles zijn ontwikkelingen die decennia, soms eeuwen aan de gang zijn. De huidige situatie is slechts een gevolg daarvan, niet van een generatie die spontaan uit zichzelf collectief heeft besloten niet meer jong kinderen te willen.
quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar ik vind er niks mis mee als er gewezen wordt op het feit dat het op jongere leeftijd een stuk eenvoudiger is om kinderen te krijgen dan wanneer je lichaam niet meer zo goed meewerkt. Je ziet tegenwoordig 'jonge' moeders van 40.
Ik was 28 met de oudste en dat vond ik al oud.
En anders mogen ze wmb ivf boven de 35 afschaffen.
Jaaaja. Dus het is best oke om ongevraagd open deur-adviezen naar mensen op te sturen, maar als die mensen wel willen maar het niet lukt moeten we ze ten eerste niet al teveel helpen, en ten tweede mogen ze daar ook niet al te openlijk verdrietig over zijn want dan wordt het voor jou ongemakkelijkquote:Op woensdag 11 februari 2026 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Toen ik zwanger werd van de eerste werkte ik in een kantoortuin. Er was een vrouw op de afdeling bij wie het niet wilde lukken. Ik kon niet gewoon blij zijn met mijn zwangerschap op het werk, want dat was zielig voor haar.
Ja het is kut als je een kind wilt en het niet lukt, maar daarom continu van iedereen medeleven verlangen, slaat nergens op. Iedereen krijgt in zijn leven met tegenslag te maken, maar je kunt niet verlangen dat de hele wereld daar dan rekening mee houdt!
Dat zou elke Fok!ker doen, vrouwen zijn immers enge kutdingen en je hoeft er niet aan herinnerd te worden nog steeds maagd te zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:34 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik zou hem kapot scheuren als ik daar zou wonen en nog 29 zou zijn.
Gaat het allemaal om geld dan?quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:30 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ja, en de taak van de overheid is ook burgers informeren.
Als mensen al kinderen willen en wachten tot het laatste moment, dan zijn nou eenmaal de gezondheidsrisico's veel en veel hoger. En drie keer raden wie daar voor mag opdraaien.
Moeten ze hier ook snel doen trouwens.
Ze mogen er net zo hard openlijk verdrietig over zijn als een zwangere openlijk opgetogen en blij moet kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Jaaaja. Dus het is best oke om ongevraagd open deur-adviezen naar mensen op te sturen, maar als die mensen wel willen maar het niet lukt moeten we ze ten eerste niet al teveel helpen, en ten tweede mogen ze daar ook niet al te openlijk verdrietig over zijn want dan wordt het voor jou ongemakkelijk
Dat advies wordt 's zomers inderdaad veelvuldig gegeven in de diverse media. Zeker bij ouderen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 12:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
The Strange Death of Europe.quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:42 schreef Idisrom het volgende:
De jeugd in Frankrijk heeft bijna geen toekomst. De arbeidsmarkt voor jongeren zit op slot, met continue contracten van maximaal zes maanden, die daarna opgezegd worden. Ze krijgen nooit zekerheid op een stabiel inkomen in de toekomst.
Niet Nantes is op dit moment de zesde stad van Frankrijk qua grootte, maar dat schijnt Londen te zijn met al die Franse jongeren die qua werk uitwijken.
Mij dunkt dat de meeste mensen kinderen willen vanuit een stabiele situatie, wat meestal een relatie betreft.quote:Op woensdag 11 februari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Klinkt als een vrijbrief om vrouwen te verkrachten…
Laat vrouwen zich eerst maar veilig voelen, dan komt de rest vanzelf.
Ik denk toch dat het probleem dieper zit. Er zijn genoeg landen waar voldoende huizen zijn waar het geboortecijfer ook laag ligt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:29 schreef Hexagon het volgende:
Het is beter om te zorgen dat er voldoende huizen zijn voor gezinnen, voldoende mogelijkheden op een stabiel inkomen voor iedereen en goede voorzieningen die ouders helpen zoals opvang, zorg en regulering waar het gaat om werk en gezin.
Werkt een stuk beter voor kinderproductie dan dit soort kansloze shit.
nou er ligt duidelijk een relatie tussen woonruimte en kinderen kunnen makenquote:Op woensdag 11 februari 2026 19:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het probleem dieper zit. Er zijn genoeg landen waar voldoende huizen zijn waar het geboortecijfer ook laag ligt.
GAST OORLOGSGEBIEDEN HEBBEN 5-10 KIDS MANquote:Op woensdag 11 februari 2026 19:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mij dunkt dat de meeste mensen kinderen willen vanuit een stabiele situatie, wat meestal een relatie betreft.
Daarbinnen lijkt het mij dat je veilig voelen normaal is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |