SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr
Mijn vriendin plaatste zich vorig jaar voor de Spelen, na jaren ellende en knokken, maar testte direct daarna positief op COVID-19 en kreeg na hersteld te zijn letterlijk op weg naar de Spelen een zwaar ongeluk: chauffeur dood, zij zwaargewond. Jaar lang hersteld, ze is - naast haar baan bij de lokale fietsenmaker - weer volop aan het trainen en gaat volgende maand meedoen aan het WK in Slovenië, met de Spelen van 2026 als uiteindelijk doel. Er is financiële hulp nodig om ons/haar te ondersteunen bij het hele traject richting die Spelen, dus voor de komende ruim drie jaar, en daar is een collega van haar een crowdfundingsactie voor gestart.
De FOK!-gemeenschap heeft haar kort na het ongeluk enorm gesteund, er stonden echt tig kaarten en chocolaatjes en kleinigheidjes en leuke dingen thuis, wat haar enorm goed heeft gedaan. Bij dezen dus nog een vraag om een klein beetje hulpHet zou voor FOK! natuurlijk ook leuk zijn als het lukt, want we zouden dan in 2026 iemand op de Spelen en in het olympisch dorp hebben die we - buiten haar wedstrijden om - als echte razende reporter in kunnen zetten om al onze prangende vragen te beantwoorden en smeuige nieuwtjes op te vangen!
De actie is hier te vinden:
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Hier zijn wat recente interviews te zien, inclusief filmpje:
https://www.gld.nl/nieuws(...)val-alsnog-waarmaken
https://www.rtvnunspeet.n(...)maar-niet-onmogelijk
En wat artikelen van een klein jaar geleden, kort na het ongeluk:
https://www.ad.nl/olympis(...)haar-leven~af2ead05/
https://nos.nl/artikel/24(...)n-door-zwaar-ongeluk
Zij gaat in elk geval verder met trainen, werken en nog meer integreren hier op de fraaie Veluwe (ze wilde het meest recente Omroep Gelderland-interview in het Nederlands doen, maar was toch net even te verlegen om het te proberen, hoewel haar Nederlands er inmiddels echt wel goed genoeg voor is!). Mocht er een klein beetje hulp komen: heel erg bedankt!
Een fijne dag en fijn weekeinde gewenst, iedereen
Bruna in actie in het Zwitserse Sparenmoos vorig jaar, het weekeinde waarin ze zich definitief kwalificeerde voor de Spelen:![]()
69quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef heywoodu het volgende:
WE hebben een startlijst
Startnummer 69, om 09:32.15 uur is het zover! En, wat we al wisten, ze opent de Spelen voor Brazilië
Hbomax regelt dat voor je voor 11 euro voor een maandquote:Op maandag 9 februari 2026 19:09 schreef flipsen het volgende:
Half 6 morgenochtend hier, ik zou er bijna mijn bed voor uitkomen, ware het niet dat we hier 87 sportzenders hebben, maar geen enkele die de OWS uitzenft
Maar geldt dat ook in Argentinië?quote:Op maandag 9 februari 2026 19:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hbomax regelt dat voor je voor 11 euro voor een maand
Ja hoorquote:Op maandag 9 februari 2026 19:23 schreef Hallojo het volgende:
Mogen we de medailles van Bruna bij Nederland optellen?
Ik weet zeker dat ze er morgen net zo veel gaat pakken als Nederland in het openingsweekeinde!quote:Op maandag 9 februari 2026 19:23 schreef Hallojo het volgende:
Ik kijk eigenlijk nooit meer TV, behalve Netflix, dus ik ga zeker niet extra betalen. Maar hoop morgen hier wat videootjes te kunnen zien?quote:Op maandag 9 februari 2026 19:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hbomax regelt dat voor je voor 11 euro voor een maand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof, heb al een alarm ingeschakeld!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef heywoodu het volgende:
WE hebben een startlijst
Startnummer 69, om 09:32.15 uur is het zover! En, wat we al wisten, ze opent de Spelen voor Brazilië
Heel veel succes Bruna.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef heywoodu het volgende:
WE hebben een startlijst
Dan kan het slechtste spelen ooit topic weer los als ze niet bij de beste 70 eindigtquote:Op maandag 9 februari 2026 19:23 schreef Hallojo het volgende:
Ik heb vertrouwen in Bruna. Zeker als FOK! er achter gaat staan moet er wel een medaille te halen zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan kan het slechtste spelen ooit topic weer los als ze niet bij de beste 70 eindigt
Het is eigenlijk sinds dag één van het WK vorig jaar al alleen maar stress geweest om allerlei redenen, die is er nu eindelijk wel uit, alles staat op groen om morgen te genietenquote:Op maandag 9 februari 2026 20:27 schreef franklop het volgende:
Hoop vooral de Bruna er ook van geniet. Stond natuurlijk al bijna half jaar onder grote stress.
Laat alles gaan en morgen knallen, op naar een mooie prestatie!
Op de hoofdtribune! Met haar ouders, haar werkgevers, mijn vader en mijn zus. Grote Braziliaanse vlag, grote Nederlandse vlag, kleine aan elkaar genaaide Nederlandse en Braziliaanse vlag, volgens mij dat ene spandoek wat je bij Omroep Gelderland zag en volgens mij hebben haar werkgevers ook nog iets met Nunspeet meequote:Op maandag 9 februari 2026 19:41 schreef Felagund het volgende:
Sta je morgen langs de kant @:Heywoodu?
Cool, heel veel plezier morgen jullie beide!quote:Op maandag 9 februari 2026 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op de hoofdtribune! Met haar ouders, haar werkgevers, mijn vader en mijn zus. Grote Braziliaanse vlag, grote Nederlandse vlag, kleine aan elkaar genaaide Nederlandse en Braziliaanse vlag, volgens mij dat ene spandoek wat je bij Omroep Gelderland zag en volgens mij hebben haar werkgevers ook nog iets met Nunspeet mee
En mijn knalblauwe Braziliaanse olympische jas (net als mijn schoonvader) ligt al klaar
Die is vrij warm, dus gelukkig lijkt het morgen toch wel wat fris te worden.
Veel succes en vooral plezier. Denk dat ik in de avond het even terug ga kijken, hopelijk is ze dan in beeld.quote:Op maandag 9 februari 2026 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op de hoofdtribune! Met haar ouders, haar werkgevers, mijn vader en mijn zus. Grote Braziliaanse vlag, grote Nederlandse vlag, kleine aan elkaar genaaide Nederlandse en Braziliaanse vlag, volgens mij dat ene spandoek wat je bij Omroep Gelderland zag en volgens mij hebben haar werkgevers ook nog iets met Nunspeet mee
En mijn knalblauwe Braziliaanse olympische jas (net als mijn schoonvader) ligt al klaar
Heel veel succes voor Bruna en heel veel plezier voor jullie allemaal!quote:Op maandag 9 februari 2026 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen Viesdik vlag?quote:Op maandag 9 februari 2026 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
09.15, Bruna om 09.32!quote:Op maandag 9 februari 2026 21:27 schreef superniger het volgende:
Hoelaat moet ik morgen inschakelen?
Ik probeer morgen op kantoor te kijken. Zowel voor Bruna als mijn adoptieland atleet Sophia Velicer.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:57 schreef heywoodu het volgende:
WE hebben een startlijst
De NOS start pas om 10:00 met de uitzending (en gaan het dan over kinderschaatsen hebben).quote:Op dinsdag 10 februari 2026 00:34 schreef Tijn het volgende:
Is het bij de NOS te zien of moet ik nog even snel HBO fiksen?
Oh kut. Misschien heeft Eurosport het?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 00:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
De NOS start pas om 10:00 met de uitzending (en gaan het dan over kinderschaatsen hebben).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |