Het is gewoon geen slimme timing. Maar dat weten ze zelf ook wel.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken en moet je dus ook gewoon apart van elkaar zien. Dit frame is precies de reden waarom dit soort dingen nooit aangepakt worden.
- Ja hoor, terwijl de boeren zwaar in de knel zitten, geven de politici zichzelf een bonus
- De toeslagenouders gaan massaal failliet, maar de politici vullen hun zakken nog even
- In Groningen hebben mensen slapeloze nachten, maar de politici zijn vooral druk om voor zichzelf te zorgen
- Etceteta etcetera
Het is nooit de goede timing, want er zijn altijd wel impopulaire besluiten aan te verbinden waarmee je politici als zakkenvullers kunt wegzetten. Over een maand ook, en over een jaar ook, en over 10 jaar ook.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon geen slimme timing. Maar dat weten ze zelf ook wel.
Beeldvorming is nou eenmaal een onderdeel van de politiek. Dat hebben ze allemaal weer hartstikke duidelijk gemaakt de afgelopen maanden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Die twee dingen hebben niets met elkaar te maken en moet je dus ook gewoon apart van elkaar zien. Dit frame is precies de reden waarom dit soort dingen nooit aangepakt worden.
- Ja hoor, terwijl de boeren zwaar in de knel zitten, geven de politici zichzelf een bonus
- De toeslagenouders gaan massaal failliet, maar de politici vullen hun zakken nog even
- In Groningen hebben mensen slapeloze nachten, maar de politici zijn vooral druk om voor zichzelf te zorgen
- Etceteta etcetera
Nou en, als rechts ergens goed in is geweest de afgelopen decennia is het het wegzetten van alles dat niet behoorlijk rendeert als leegloper, onbetrouwbaar en luie hond.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:27 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is nooit de goede timing, want er zijn altijd wel impopulaire besluiten aan te verbinden waarmee je politici als zakkenvullers kunt wegzetten. Over een maand ook, en over een jaar ook, en over 10 jaar ook.
En iedereen die zich gewoon inleest WEET dat VVD en D66 burgers ziet als FTE en kostenposten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Burgers zien als FTE en kostenposten maakt dit geleid mogelijk
Gruwelijk asociaal en on-Nederlands.
Ja en daar zijn we totaal in doorgeslagen. Ik hoop op politici die op inhoud de juiste besluiten nemen, ook als dat even niet zo lekker uitkomt voor de beeldvorming.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Beeldvorming is nou eenmaal een onderdeel van de politiek. Dat hebben ze allemaal weer hartstikke duidelijk gemaakt de afgelopen maanden.
Wel goed als snuffelstage, net als BZV. Valt me in dat ze ook bij een boerentijdschrift gewerkt heeft. Maar de stap naar minister was wel erg groot, al deden veel hoger opgeleiden het niet veel beter.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ho, ho, ze was zelfs een jaartje gedeputeerde daar. Zware bestuurservaring dus…
Vraag me over iets meer dan een maand even of ik voor of tegen benquote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:13 schreef capricia het volgende:
Een adviesclub, geleid door D66-coryfee Alexander Rinnooy Kan, komt stilletjes met het advies dat politici een loonsverhoging van 18 procent moeten krijgen.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)nt-stijgen~adafe869/
Ik kan dat best begrijpen. Maar ik vind het moeilijk te verkroppen als men tegelijkertijd wil snijden in de zorg en sociale zekerheid voor de allerzwaksten.
Sws heel veel succes gewenst! Vind het heel tof dat je dit doet.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vraag me over iets meer dan een maand even of ik voor of tegen ben![]()
Timing is natuurlijk beroerd, zo'n rapport moet je lekker in het zomerreces uitbrengen. Maar dat de waardering voor politici in alle lagen omhoog moet is duidelijk, we willen goede mensen, dan moet je ze ook goed betalen.
Of de avond van de stemmingen zoals je vriendin Wiersma!quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vraag me over iets meer dan een maand even of ik voor of tegen ben![]()
Timing is natuurlijk beroerd, zo'n rapport moet je lekker in het zomerreces uitbrengen. Maar dat de waardering voor politici in alle lagen omhoog moet is duidelijk, we willen goede mensen, dan moet je ze ook goed betalen.
Ja, dat wisten we oen de coalitie gesloten was. Niet tijdens het stemmen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar dit wisten we toch van tevoren. Een regering met twee rechtse partijen en een partij waarvan je niet mag zeggen welke stroming het is dan kan je toch niet verwachten dat we opeens een andere koers gaan varen?
Tijdens het stemmen ook natuurlijk, een forse meerderheid van de Nederlanders wil gewoon een rechts beleid. De partijen die dat anders zien hebben 30 zetels gehaald.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:42 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Ja, dat wisten we oen de coalitie gesloten was. Niet tijdens het stemmen.
Daar zit nog wel een nuance in. Het deel dat een hard rechts beleid tegen buitenlanders wil, en daar hun stem op baseert, is natuurlijk veel groter dan het deel dat zo graag rechts economisch beleid wil.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:10 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tijdens het stemmen ook natuurlijk, een forse meerderheid van de Nederlanders wil gewoon een rechts beleid. De partijen die dat anders zien hebben 30 zetels gehaald.
Dat zij telkens in de valkuil van rechtse partijen trappen is hun eigen probleem.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar zit nog wel een nuance in. Het deel dat een hard rechts beleid tegen buitenlanders wil, en daar hun stem op baseert, is natuurlijk veel groter dan het deel dat zo graag rechts economisch beleid wil.
Je kan moeilijk in het hoofd van stemmers kijken. Mijn schoonfamilie stemt grotendeels PVV en die willen een hard migratiebeleid, maar vinden het ook geen probleem als bijvoorbeeld de WIA of de bijstand versoberd wordt. Dit omdat ze zelf niet in de bijstand of de WIA zitten.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar zit nog wel een nuance in. Het deel dat een hard rechts beleid tegen buitenlanders wil, en daar hun stem op baseert, is natuurlijk veel groter dan het deel dat zo graag rechts economisch beleid wil.
Zelfs nog na dat debacle dat WildersSchoof-1 was?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je kan moeilijk in het hoofd van stemmers kijken. Mijn schoonfamilie stemt grotendeels PVV en die willen een hard migratiebeleid, maar vinden het ook geen probleem als bijvoorbeeld de WIA of de bijstand versoberd wordt. Dit omdat ze zelf niet in de bijstand of de WIA zitten.
Je bedoelt het kabinet waar Wilders streed voor een hard migratiebeleid, maar voortdurend werd dwarsgezeten? Zeker wetenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs nog na dat debacle dat WildersSchoof-1 was?
Zo kun je de zelfsabotage van en door Faber en Wilders ook noemen ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:07 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je bedoelt het kabinet waar Wilders streed voor een hard migratiebeleid, maar voortdurend werd dwarsgezeten? Zeker weten
De PVV minister levert bewust geen enkel wetsvoorstel in en jij doet alsof ze wordt dwarsgezeten, snap je dan zelf niet dat je in propaganda trapt?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:07 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je bedoelt het kabinet waar Wilders streed voor een hard migratiebeleid, maar voortdurend werd dwarsgezeten? Zeker weten
Lees even terug waar ik op reageer, ik ben zelf geen PVV stemmer.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
De PVV minister levert bewust geen enkel wetsvoorstel in en jij doet alsof ze wordt dwarsgezeten, snap je dan zelf niet dat je in propaganda trapt?
Nee, sorry. De vriendenkring van mijn schoonouders is al zo, sinds een jaar of 8 komen we daar dus ook altijd op een andere dag dan de vrienden.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:53 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Lees even terug waar ik op reageer, ik ben zelf geen PVV stemmer.
Maar als je wil kan ik je best uitnodigen voor de volgende verjaardag in mijn schoonfamilie? Kan je het ze uitleggen![]()
quote:De penibele situatie van de overheidsfinanciën was lange tijd niet goed zichtbaar. In de eind januari gepresenteerde plannen van D66, VVD en CDA staan geen ramingen over het tekort. Maar uit een rondgang door het FD bij de onderhandelende partijen blijkt dat intern al bekend is dat 2027 een moeilijk jaar wordt. De oorzaak ligt bij onverteerde tegenvallers van het kabinet-Schoof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |