https://www.olympics.com/en/milano-cortina-2026/sports/snowboardquote:Big Air (Men & Women)
February 5: Men’s Big Air Qualification
February 7: Men’s Big Air Final
February 8: Women’s Big Air Qualification
February 9: Women’s Big Air Final
Parallel Giant Slalom (PGS)
February 8: Women’s and Men’s PGS Qualification + Finals
Halfpipe (HP)
February 11: Halfpipe Qualifications
February 12: Women’s Halfpipe Final
February 13: Men’s Halfpipe Final
Snowboard Cross (SBX)
February 12: Men’s Snowboard Cross Finals
February 13: Women’s Snowboard Cross Finals
February 15: Mixed Team Snowboard Cross Finals
Slopestyle (Men & Women)
February 16: Slopestyle Qualifications
February 17: Women’s Slopestyle Final
February 18: Men’s Slopestyle Final
Voortaan moet dat wel een Blind Melon zijn.quote:
Nu nog wachten tot er iemand op de bib (startnummer) land.quote:
Dat is bij de meeste showsporten toch wel.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het blijft toch opvallend het verschil in niveau van tricks tussen mannen en vrouwen hier.
-1quote:
29 volgens mij.quote:
Dit kan niet meer misgaan.quote:
Nee, 8e van de 11, waarvan twee met val. Dus eigenlijk maar eentje erachter.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
70 punten, da's niet bijzonder veel toch?
De meeste showsporters wel.quote:
Dat was deze ook, ondanks de val...quote:
Normale been voor geloof ik. Standaard been, zoals je het leert.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:57 schreef Felagund het volgende:
Wat betekent het dat iemand 'regular' is?
Ze noemen het heel raar. Maar ze bedoelen de 'stance'. Regular met je linkervoet voor. Goofy met rechtervoet voor.quote:Op zondag 8 februari 2026 19:57 schreef Felagund het volgende:
Wat betekent het dat iemand 'regular' is?
Je bent het of je bent het niet he.quote:
Het is geen schansspringenquote:
Ik zie een schans en ze springen.quote:
Komende week moeten de schansspringers dan ook maar een Blind Melon Double Rodeo doen.quote:
Geen speld tussen te krijgenquote:
Is dat met of zonder alcohol?quote:Op zondag 8 februari 2026 20:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Komende week moeten de schansspringers dan ook maar een Blind Melon Double Rodeo doen.
Misschien kan De Speld nog wat duiding geven aan wanneer het welke schanssport is.quote:
Nee dat is de Tequila Sunrise.quote:
Stukje Gaylord II genot.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Komende week moeten de schansspringers dan ook maar een Blind Melon Double Rodeo doen.
Ja die ken ik dan weer welquote:
Dat zou pluspunten moeten opleveren.quote:
Laat het @de_boswachter niet horenquote:
Want?quote:Op zondag 8 februari 2026 20:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Laat het @:de_boswachter niet horen
Is dat zoals verwacht?quote:
Geen idee. Ik zie dit echt alleen maar tijdens de OS. Maar Peperkamp werd vier jaar geleden nog zesde.quote:
Ik zal eens schakelen ter vergelijking.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:16 schreef Felagund het volgende:
Vind het commentaar op de NOS eigenlijk beter dan dat van HBO max.
Ja, dat bedoel ik vooral. Ik werd een beetje gek van 2/3 Engelse termen per zin.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:18 schreef Redefine het volgende:
Tot nu toe is het commentaar vooral prettiger. De kenner is een stuk minder overdreven hip.
Thanksquote:Op zondag 8 februari 2026 20:13 schreef Redefine het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zie dit echt alleen maar tijdens de OS. Maar Peperkamp werd vier jaar geleden nog zesde.
Edit: op de wereldranglijst (wat niet alles zegt) Peperkamp 13e, Van Vreden 39e.
Dat deels ook wel, maar meer het toontje wat erbij zit. En de waardering voor de sprong van Peperkamp de hele eerste run door was ook wel heel erg overdreven.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik vooral. Ik werd een beetje gek van 2/3 Engelse termen per zin.
De beste twaalf.quote:
Dus op de bibquote:
De meesten hadden een goede eerste sprong, dus dan wel meer risico bij de tweede.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
2e ronde veel slechte landingen tot nu toe.
Dat is een schwalbequote:
Nee een pinguinquote:
Ja vooral met die hand aan de grond.quote:
Als de rest op hun bek blijft gaan kan het ookquote:Op zondag 8 februari 2026 20:29 schreef Redefine het volgende:
Ze gaat wel een hele goede sprong nodig hebben om de finale te halen.
Dan wel ja. Dus nu allemaal even vanaf de zijkant blazen.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:30 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als de rest op hun bek blijft gaan kan het ook
Maisie? Die viel weer, dus ligt eruit.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:34 schreef Redefine het volgende:
Had even gemist dat Hill niet gesprongen heeft. Dat is dan nog wel de enige die definitief de finale mist.
Er stond DNI, dus dacht iets als niet gesprongen. Maar het blijkt 'Did not improve' te betekenen. Al maar wel nog steeds de enige die definitief de finale niet haalt.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maisie? Die viel weer, dus ligt eruit.
Of verwar ik er nou 2?
Met 100 punten voor de ander sprong komt ze op 120 en kan ze nog bij de beste 12 komen als iedereen valt.:Pquote:Op zondag 8 februari 2026 20:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er stond DNI, dus dacht iets als niet gesprongen. Maar het blijkt 'Did not improve' te betekenen. Al maar wel nog steeds de enige die definitief de finale niet haalt.
Dat had ik bij Did not improve er wel al uitgehaaldquote:Op zondag 8 februari 2026 20:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
DNI betekent simpelweg dat je score voor dezelfde sprongklasse lager is.
Oh ja. Alles is nog mogelijkquote:Op zondag 8 februari 2026 20:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Met 100 punten voor de ander sprong komt ze op 120 en kan ze nog bij de beste 12 komen als iedereen valt.:P
Ik ben van de Donald Duck.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:40 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik beticht jullie van een Goofy stance
Ik wacht nog steeds op een buffalo stancequote:Op zondag 8 februari 2026 20:40 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Ik op de Flamingo.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op een buffalo stance
quote:Op zondag 8 februari 2026 20:40 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Dan kunnen de riders lekker een muziekje aanzetten.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:49 schreef Redefine het volgende:
Telefoon in de zak. Dus ze nemen hun smartphone gewoon mee bij de sprong
Ik heb toch nog niet al te veel hoop op goudquote:Op zondag 8 februari 2026 20:49 schreef Redefine het volgende:
Wel alle sprongen zonder val van Team NL.
Dat is al een hele prestatiequote:Op zondag 8 februari 2026 20:49 schreef Redefine het volgende:
Wel alle sprongen zonder val van Team NL.
Ik gok dat er in een bepaald topic is die hier wat over te klagen zal hebben, zonder dat ze het grappig bedoelenquote:Op zondag 8 februari 2026 20:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb toch nog niet al te veel hoop op goud
Te weinig rotatie blijkbaar.quote:
Ik vond dat juist eigenlijk wel coolquote:Op zondag 8 februari 2026 20:55 schreef Redefine het volgende:
Een draai na de landing is eigenlijk een pseudo chute.
Ik ook, maar daarom zitten wij ook niet in de juryquote:
Ik zou dit niet hebben gedurfd op mijn 15e.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:56 schreef Redefine het volgende:
Commentator vindt het knap dat je hier vanaf durft als je pas vijftien bent. Ik denk dat hoe jonger je bent (nou ja niet als vijf bent of zo), minder angst hebt dan als je ouder bent
Ik ook niet. Maar als je het al durft denk ik eerder op die leeftijd dan later.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou dit niet hebben gedurfd op mijn 15e.
Ik speelde destijds nog in de zandbak en vond dat al eng.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou dit niet hebben gedurfd op mijn 15e.
Hopelijk dan wel met mensen van je eigen leeftijdquote:Op zondag 8 februari 2026 20:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik speelde destijds nog in de zandbak en vond dat al eng.
Beide Nederlandse riders MOETEN zich nog verbeterenquote:Op zondag 8 februari 2026 20:59 schreef Montov het volgende:
Scheperkamp 10e, maar dat lijkt beter dan dat het is. Ze heeft 2 matige scores, terwijl de rest achter haar makkelijker kunnen verbeteren (vanwege een val)
Ik heb al gegeten.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:00 schreef Redefine het volgende:
Peperkamp nu wel bij de eerste twaalf. Dus wie eet.
Ik heb al gegetenquote:Op zondag 8 februari 2026 21:00 schreef Redefine het volgende:
Peperkamp nu wel bij de eerste twaalf. Dus wie eet.
Verdoriequote:
Met of zonder peper?quote:
Ik denk dat zij gewoon niet beter kan, maar dat er onder haar nog genoeg zijn die wél beter kunnen.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:00 schreef Redefine het volgende:
Peperkamp nu wel bij de eerste twaalf. Dus wie weet.
Ik verwacht het ook niet direct. Maar met twee sprongen zonder val kun je nog vol risico nemen voor de A of B score.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat zij gewoon niet beter kan, maar dat er onder haar nog genoeg zijn die wél beter kunnen.
Ze was wel echt matig hoor. Laatste keer had ze haar board niet eens vast. En de 1e x maar héél kort..quote:Op zondag 8 februari 2026 21:01 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat zij gewoon niet beter kan, maar dat er onder haar nog genoeg zijn die wél beter kunnen.
Dat haalt ze nóóitquote:Op zondag 8 februari 2026 21:08 schreef Redefine het volgende:
Peperkamp zal denk een 82 nodig hebben voor de finale, waar ik niet in geloof.
Nee. En er vallen er (nog) te weinig om het met een lagere score te redden.quote:
Dat is te weinig.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Peperkamp zal 80 nodig hebben ongeveer.
Ook dat haalt ze nooit, gezien de zeer matige kwaliteit van haar eerste 2 sprongen.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Peperkamp zal 80 nodig hebben ongeveer.
Dat is erg optimistisch te denken dat ze dat haaltquote:Op zondag 8 februari 2026 21:12 schreef Redefine het volgende:
Op zijn minst nu wel 82,75 om helemaal zeker te zijn.
Hipquote:Op zondag 8 februari 2026 21:15 schreef engine het volgende:
Hele mooie weer.
Is er een reden waarom sommige dat hesje onder de arm doen in plaats van over de schouder?
Ik denk dan ook niet dat ze dat haalt hequote:Op zondag 8 februari 2026 21:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat is erg optimistisch te denken dat ze dat haalt
Ah okay. Bij de mannen ging er eentje zonder jas om meer snelheid te pakken maar dit is gewoon voor de looks dus.quote:
De meesten gaan voor style over performance.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:17 schreef engine het volgende:
[..]
Ah okay. Bij de mannen ging er eentje zonder jas om meer snelheid te pakken maar dit is gewoon voor de looks dus.
Meerdere mannen hadden dat ook (1 arm niet door het hesje)quote:Op zondag 8 februari 2026 21:17 schreef engine het volgende:
[..]
Ah okay. Bij de mannen ging er eentje zonder jas om meer snelheid te pakken maar dit is gewoon voor de looks dus.
Mentaal zwakquote:Op zondag 8 februari 2026 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
GELDKRAAN DICHT
KUTSPORT
SJOKER
en dat soort stomme teksten
Van Vreden kan nog als ze een 90 springt.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
GELDKRAAN DICHT
KUTSPORT
SJOKER
Ze pieken echt nooit op het goede momentquote:Op zondag 8 februari 2026 21:20 schreef noodgang het volgende:
Op naar het slechtste spelen voor NL allertijden topic
quote:Op zondag 8 februari 2026 21:20 schreef noodgang het volgende:
Op naar het slechtste spelen voor NL allertijden topic
Losersvlucht naar Zelhem!quote:Op zondag 8 februari 2026 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
GELDKRAAN DICHT
KUTSPORT
SJOKER
OKT GAF TEVEEL DRUKquote:Op zondag 8 februari 2026 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
GELDKRAAN DICHT
KUTSPORT
SJOKER
Ik denk dat ze een 1080 backward under flip nodig heeft.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Van Vreden kan nog als ze een 90 springt.
Losersbusje terug naar de Franse/Zwitserse/Oostenrijkse Alpen (doorhalen wat niet van toepassing is).quote:
Mist de echte wil om te winnen. Geen killersmentaliteit.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
GELDKRAAN DICHT
KUTSPORT
SJOKER
Daar komt er nog wel eentje boven, dus zal geen ramp zijnquote:
Dan moet ze meer dan 90,50 scoren.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:33 schreef engine het volgende:
Wat een sprongen. Zou het bizar knap vinden als Romy van Vreden in de top 12 zou komen.
Dat lukt natuurlijk nooitquote:Op zondag 8 februari 2026 21:33 schreef engine het volgende:
Wat een sprongen. Zou het bizar knap vinden als Romy van Vreden in de top 12 zou komen.
Dat gaat niet lukken.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan moet ze meer dan 90,50 scoren.
Nou...quote:
92,50 zelfsquote:
Zelfs dat wordt al heel, heel lastig.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:36 schreef Montov het volgende:
77 punten zou haar de beste Nederlandse maken.
Na de volgende.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wanneer moet Romy. Want ik hoor al de hele tijd dat ie nog moet. Maar ondertussen zijn er al honderden anderen geweest.
Fake news, er doen maar 29 vrouwen mee.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wanneer moet Romy. Want ik hoor al de hele tijd dat ie nog moet. Maar ondertussen zijn er al honderden anderen geweest.
Daarom ook bizar knapquote:
30 toch?quote:Op zondag 8 februari 2026 21:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Fake news, er doen maar 29 vrouwen mee.
Wat een pessimisme.quote:
Ze doen het helemaal niet goedquote:Op zondag 8 februari 2026 21:38 schreef engine het volgende:
[..]
Daarom ook bizar knap![]()
Ik had er even m'n rekenmachientje niet bij. Ze doen het sowieso al heel goed de Nederlandse dames
Nee, 29.quote:
29quote:
Heb je de andere niet gekeken?quote:Op zondag 8 februari 2026 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze doen het helemaal niet goed
Alles gezien. Ze doen het niet goed.quote:
quote:Op zondag 8 februari 2026 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alles gezien. Ze doen het niet goed.
Al geldt voor Van Vreden dat die gewoon op haar niveau zit, dus op zich wel goed gedaan. Maar niet vergeleken met de rest.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alles gezien. Ze doen het niet goed.
Romy wél, Melissa niet.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:42 schreef Redefine het volgende:
Ik denk dat ze nog wel te 'tweede deel achternaam' kan zijn.
Teperperkamp is dan ook geen woord he.quote:
Uiteraard. 92,5 is totaal onhaalbaar op dit moment voor haar.quote:
Met de hoogste score van 90 zal bijna niemand dat zelfs kunnen.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiteraard. 92,5 is totaal onhaalbaar op dit moment voor haar.
Peperkamp zit daar denk ik normaal gesproken wel bij in de buurt.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:43 schreef Momo het volgende:
Gewoon leuk dat ze de OS hebben gehaald, neem aan dat ze zelf ook geen finale hadden verwacht
True! Dan hoor je echt tot de allerbesten. Maar ze is nog jong, dus wie weetquote:Op zondag 8 februari 2026 21:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Met de hoogste score van 90 zal bijna niemand dat zelfs kunnen.
Melissa heeft daar ongetwijfeld wél op gehoopt. Aangezien ze die al eerder heeft gehaald en 6e werd.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:43 schreef Momo het volgende:
Gewoon leuk dat ze de OS hebben gehaald, neem aan dat ze zelf ook geen finale hadden verwacht
Binnen deze sport ben je met 20 jaar al gearriveerd gezien er maar twee dertigers meedoenquote:Op zondag 8 februari 2026 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
True! Dan hoor je echt tot de allerbesten. Maar ze is nog jong, dus wie weet
Dat is heel vreemd ja. Bij die finale gisteren ook al. Je zou toch verwachten dat je voor de live sprong een vaste positie kiest, maar nee.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:46 schreef Montov het volgende:
Het camerawerk is waardeloos. Bij elke landing wordt van beeld gewisseld.
Klopt. Dacht dat ze jonger was. 17 of 18 ofzo.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Binnen deze sport ben je met 20 jaar al gearriveerd gezien er maar twee dertigers meedoen
Ja had ook gewoon gekund maar vandaag lukt het niet. Het niveau is ook wel gewoon heel hoog.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Peperkamp zit daar denk ik normaal gesproken wel bij in de buurt.
Absoluut niet Hill, die heeft al 3x gesprongen. Zei ik hier thuis ook alquote:Op zondag 8 februari 2026 21:49 schreef Redefine het volgende:
Nee niet Maisie Hill nog Maarten Tip, maar de Spaanse Cornell.
Ja het niveau is hoog. Maar ze zal zelf lijkt mij niet tevreden zijn. Geen echte top sprong ertussen (voor haar doen).quote:Op zondag 8 februari 2026 21:50 schreef engine het volgende:
[..]
Ja had ook gewoon gekund maar vandaag lukt het niet. Het niveau is ook wel gewoon heel hoog.
Peperkamp was echt heel matig. Had 1x haar board niet eens vast en een andere keer maar héél kort.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:50 schreef engine het volgende:
[..]
Ja had ook gewoon gekund maar vandaag lukt het niet. Het niveau is ook wel gewoon heel hoog.
Precies. Sowieso weet je vaak toch nog wel wie er als laatste moet.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Absoluut niet Hill, die heeft al 3x gesprongen. Zei ik hier thuis ook al
Is op zich best doenbaar.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:53 schreef Redefine het volgende:
Voor de finale had je per sprong gemiddeld 76,75 nodig.
Terwijl Big Air niet uitliep. Blijkbaar niemand die even gekeken heeft hoe lang die drie runs normaliter duren.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:52 schreef Van_Poppel het volgende:
De show van Dione heeft weer een half uur vertraging
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |