We hadden de oude gewoon moeten laten staanquote:Op maandag 9 februari 2026 21:32 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Misschien toch weer zo'n muur bouwen.
Je kan nu nog naar oost Duitsland en de littekens zien van dat feestje. Ik kan je Dessau aanraden.quote:Op maandag 9 februari 2026 21:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
We hadden de oude gewoon moeten laten staan
Nee bedankt, ik ben geen ramptoerist.quote:Op maandag 9 februari 2026 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan nu nog naar oost Duitsland en de littekens zien van dat feestje. Ik kan je Dessau aanraden.
Dit is precies het scenario wat iedereen op 24 februari 2022 dacht dat zou gebeuren en niet is gebeurd.quote:
Die verhouding 1/3 wordt ook deels veroorzaakt doordat Rusland bijna voortdurend in de aanval is en nog steeds terrein inneemt. Ik denk dat wanneer Oekraine het offensief gaat voeren en de huidige bezette gebieden gaat terugveroveren deze verhouding wel eens grotendeels zou kunnen omklappen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
Oh ja, deze hadden we ook nog, ik schatte het aantal al hoger in.
[..]
[..]
Rapport CSIS: 1,2 miljoen Russische slachtoffers
Volgens defensiedeskundige Patrick Bolder van het Haagse Centrum voor Strategische Studies (HCSS) lijken de getallen van het in de VS gevestigde Center for Strategic and International Studies (CSIS) de meest realistische. Deze organisatie spreekt in een vorige maand gepubliceerd rapport over 1,2 miljoen Russische slachtoffers. Dat is een overkoepelende term voor militairen die zijn gedood, gewond zijn geraakt of die vermist zijn. Het Russische dodental houdt het CSIS op zeker 325.000.
Voor Oekraïne ligt dit laatste getal volgens het CSIS tussen de 100.000 en 140.000. De organisatie stelt dus dat voor elke gesneuvelde Oekraïner ruim twee Russen omkomen. Als verklaring voor de scheve verhouding noemt de organisatie de zwakkere tactieken, slechtere trainingen en het lage moraal van de Russische krijgsmacht en de sterkere positie die Oekraïne heeft als verdedigende partij.
De cijfers zijn schattingen, zo erkent de denktank. Tegelijkertijd zijn er stevige indicaties dat het kennisinstituut goed in de richting zit.
quote:Op maandag 9 februari 2026 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee niet echt. Het is een vrij onrealistisch scenario. Een front kan zeker in elkaar zakken en gaten vertonen, dat hebben we al gezien. Opstomen tm Kiev is echt heel andere koek.
Toch zijn in de geschiedenis wel voorbeelden van een front dat opeens ineenzakt. Als een land helemaal tot de laatste druppel leeggebloed is. Pak het Duitse front in 1918.quote:Op maandag 9 februari 2026 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is net zo'n realistisch scenario als het Russische front dat in elkaar zakt en Oekraïne dat al haar land heroverd.
De "noek", een uiterst verfiijnd ding, hoeft niet perse stuk maar buiten werking gesteld worden zodat die niet tot haar (kern)reactie kan komen.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:21 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
OK interessante informatie, dus als ik het goed begrijp is een sterke raket vaak niet genoeg om een nuclaire raket tijdens de vlucht uit te schakelen? Omdat een onderdeel van de nuclaire raket (waar het om gaat) dusdanig sterk is dat hij intact blijft tot hij een bepaalde plek heeft bereikt?
Wat ik mij van documentaires van Japan kan herinneren is dat de Amerikanen de noeks iets boven de stad lieten afgaan voor maximale schade. Iets hoger of lager en de impact was "kleiner"...
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders Russische veteranen op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysteriequote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat verhaal van een miljoen veteranen die Europa zouden intrekken na een vredesdeal,
https://kyivindependent.c(...)o-fought-in-ukraine/
Gelul of reëel risico?
De EU is al niet bij machte om een paar rubberboten tegen te houden. Dan zal dit wel lukken denk je?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat verhaal van een miljoen veteranen die Europa zouden intrekken na een vredesdeal,
Gelul of reëel risico?
Bedoel meer de realiteit dat Rusland dat überhaupt overweegt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De EU is al niet bij machte om een paar rubberboten tegen te houden. Dan zal dit wel lukken denk je?
Welkom.
Boodschappen in rus zijn op dit moment qua prijs on-par met west-europa. Salarissen zijn dat echter niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedoel meer de realiteit dat Rusland dat überhaupt overweegt.
Ik vind dat nogal vergezocht, dan is dat scenario van die kerel op X nog minder vergezocht
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Gelul of reëel risico?
Waar komt die informatie vandaan? Een Rus komt niet zomaar de EU binnen.quote:"We have information that most of them will come to Europe after the war. And Europe is not ready for that."
Het zal vooral een Oost-Europees schrikbeeld zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedoel meer de realiteit dat Rusland dat überhaupt overweegt.
Ik vind dat nogal vergezocht, dan is dat scenario van die kerel op X nog minder vergezocht
Ik zie vandaag weer een mini-rel over feestvierende russen in een frans ski oord op x.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
Waar komt die informatie vandaan? Een Rus komt niet zomaar de EU binnen.
Ja. Wel eens dat wanneer de EU niet eens Afrikanen in bootjes kan tegenhouden ze dit ook niet met Russen kunnen. De vraag is of deze Russen dan een nog groter probleem gaan vormen dan de huidige vluchtelingen. In ieder geval zullen we ze geen grote woningen hoeven te schenken, want enorme gezinnen hebben ze niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 11:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het zal vooral een Oost-Europees schrikbeeld zijn.
Voor de rest kan het afrikaanse mercenariescorps gewoon hun paspoort in zee flikkeren en deze kant opkomen na de oorlog.
Ja en nee.quote:
Gedeeltelijk zeker.quote:Op maandag 9 februari 2026 22:35 schreef LXIV het volgende:
Dat er zwakkere tactieken en slechtere trainingen zijn geloof ik niet zo. Net zoals de Oekrainers hebben de Russen inmiddels een enorme berg ervaring rechtstreeks van het front. Ook zij zullen Lessons Learned toepassen, zit standaard ingebakken in hun systeem. De technische voordelen en inlichtingenpositie van Oekraien wordt ook gecompenseerd door het Russische overwicht in artillerie.
Dus ik denk dat het verschil in ratio grotendeels komt doordat Rusland dus het aanvallend gevecht voert.
Volgens mij komt het vooral door het hele drone gebeuren dat Oekraïne en Rusland niet echt meer aan manoeuvre oorlogsvoering doen maar ouderwets voor de Sovjet tactiek gaan.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 15:25 schreef bianconeri het volgende:
Rusland staat niet echt bekend om de geadvanceerde tactieken.
Toch een beetje het punt van zo'n muur? De hordes en hun puinhoop buiten de deur houden?quote:Op maandag 9 februari 2026 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan nu nog naar oost Duitsland en de littekens zien van dat feestje. Ik kan je Dessau aanraden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |