abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220051459
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]

Deze man heeft wel een punt.
Misschien toch weer zo'n muur bouwen.
pi_220051505
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:32 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Misschien toch weer zo'n muur bouwen.
We hadden de oude gewoon moeten laten staan
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 21:40:54 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220051544
niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin maandag 9 februari 2026 @ 21:43:34 #104
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220051573
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
We hadden de oude gewoon moeten laten staan
Je kan nu nog naar oost Duitsland en de littekens zien van dat feestje. Ik kan je Dessau aanraden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220051602
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je kan nu nog naar oost Duitsland en de littekens zien van dat feestje. Ik kan je Dessau aanraden.
Nee bedankt, ik ben geen ramptoerist.
  maandag 9 februari 2026 @ 21:58:56 #106
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220051729
quote:
[ x ]

Dit is precies het scenario wat iedereen op 24 februari 2022 dacht dat zou gebeuren en niet is gebeurd.
  maandag 9 februari 2026 @ 22:35:48 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220052004
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
Oh ja, deze hadden we ook nog, ik schatte het aantal al hoger in.
[..]
[..]
Rapport CSIS: 1,2 miljoen Russische slachtoffers

Volgens defensiedeskundige Patrick Bolder van het Haagse Centrum voor Strategische Studies (HCSS) lijken de getallen van het in de VS gevestigde Center for Strategic and International Studies (CSIS) de meest realistische. Deze organisatie spreekt in een vorige maand gepubliceerd rapport over 1,2 miljoen Russische slachtoffers. Dat is een overkoepelende term voor militairen die zijn gedood, gewond zijn geraakt of die vermist zijn. Het Russische dodental houdt het CSIS op zeker 325.000.

Voor Oekraïne ligt dit laatste getal volgens het CSIS tussen de 100.000 en 140.000. De organisatie stelt dus dat voor elke gesneuvelde Oekraïner ruim twee Russen omkomen. Als verklaring voor de scheve verhouding noemt de organisatie de zwakkere tactieken, slechtere trainingen en het lage moraal van de Russische krijgsmacht en de sterkere positie die Oekraïne heeft als verdedigende partij.
De cijfers zijn schattingen, zo erkent de denktank. Tegelijkertijd zijn er stevige indicaties dat het kennisinstituut goed in de richting zit.
Die verhouding 1/3 wordt ook deels veroorzaakt doordat Rusland bijna voortdurend in de aanval is en nog steeds terrein inneemt. Ik denk dat wanneer Oekraine het offensief gaat voeren en de huidige bezette gebieden gaat terugveroveren deze verhouding wel eens grotendeels zou kunnen omklappen.
Dat er zwakkere tactieken en slechtere trainingen zijn geloof ik niet zo. Net zoals de Oekrainers hebben de Russen inmiddels een enorme berg ervaring rechtstreeks van het front. Ook zij zullen Lessons Learned toepassen, zit standaard ingebakken in hun systeem. De technische voordelen en inlichtingenpositie van Oekraien wordt ook gecompenseerd door het Russische overwicht in artillerie.
Dus ik denk dat het verschil in ratio grotendeels komt doordat Rusland dus het aanvallend gevecht voert.
The End Times are wild
  maandag 9 februari 2026 @ 22:41:20 #108
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220052031
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee niet echt. Het is een vrij onrealistisch scenario. Een front kan zeker in elkaar zakken en gaten vertonen, dat hebben we al gezien. Opstomen tm Kiev is echt heel andere koek.
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is net zo'n realistisch scenario als het Russische front dat in elkaar zakt en Oekraïne dat al haar land heroverd.
Toch zijn in de geschiedenis wel voorbeelden van een front dat opeens ineenzakt. Als een land helemaal tot de laatste druppel leeggebloed is. Pak het Duitse front in 1918.
De geschiedenis wijst echter ook uit dat zoiets véél langer kan duren dan iedereen denkt. En zeker als landen, zowel Rusland als Oekraine, door derde partijen ondersteund bljven worden.
The End Times are wild
  dinsdag 10 februari 2026 @ 01:39:01 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220052376
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:21 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
OK interessante informatie, dus als ik het goed begrijp is een sterke raket vaak niet genoeg om een nuclaire raket tijdens de vlucht uit te schakelen? Omdat een onderdeel van de nuclaire raket (waar het om gaat) dusdanig sterk is dat hij intact blijft tot hij een bepaalde plek heeft bereikt?

Wat ik mij van documentaires van Japan kan herinneren is dat de Amerikanen de noeks iets boven de stad lieten afgaan voor maximale schade. Iets hoger of lager en de impact was "kleiner"...
De "noek", een uiterst verfiijnd ding, hoeft niet perse stuk maar buiten werking gesteld worden zodat die niet tot haar (kern)reactie kan komen.

De (doel)locatie cq hoogte of plek van een kernreactie is welke fysieke type schade en/of fall-out als gevolg moet worden toegebracht. In Japan was dat destijds vooral experimenteel giswerk. De bom in Nagasaki werd om die reden 100m lager dan die van Hiroshima ontstoken.

Het nucleaire deel van een kernbom is tamelijk sterk (en daarmee ook zwaar & log). Niet zozeer om het te beschermen maar dat de intern gebruikte (explosie)ontsteking, het nabij gelegen nucleaire materiaal voldoende samendrukt om die zo in een paar microseconden tot haar verwoestende kernreactie (schok, hitte & straling) te laten komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220053821
Dat verhaal van een miljoen veteranen die Europa zouden intrekken na een vredesdeal,
https://kyivindependent.c(...)o-fought-in-ukraine/

Gelul of reëel risico?
Vakman pur sang
pi_220053863
quote:
[ x ]

Met een economie zo groot als de benelux en ezels als transportmiddel?
Vakman pur sang
pi_220053866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat verhaal van een miljoen veteranen die Europa zouden intrekken na een vredesdeal,

Gelul of reëel risico?
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders Russische veteranen op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 10:30:40 #113
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220053917
quote:

Gelul of reëel risico?
De EU is al niet bij machte om een paar rubberboten tegen te houden. Dan zal dit wel lukken denk je?

Welkom.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220054042
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De EU is al niet bij machte om een paar rubberboten tegen te houden. Dan zal dit wel lukken denk je?

Welkom.
Bedoel meer de realiteit dat Rusland dat überhaupt overweegt.
Ik vind dat nogal vergezocht, dan is dat scenario van die kerel op X nog minder vergezocht
Vakman pur sang
pi_220054747
Rusland is dus begonnen met Telegram plat te leggen in Rusland.

Benieuwd of we Durov daar nu ook over horen, ipv elke dag zijn kritiek op de EU, waar telegram nog prima werkt.
pi_220054750
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind dat nogal vergezocht, dan is dat scenario van die kerel op X nog minder vergezocht
Boodschappen in rus zijn op dit moment qua prijs on-par met west-europa. Salarissen zijn dat echter niet.

Dus het wordt daar niet beter nee. Gaan mensen dan weg? Ja. Zullen daar ex-soldaten bij zitten? Vast wel. Hoeveel? Geen idee.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220054795
quote:

Gelul of reëel risico?
quote:
"We have information that most of them will come to Europe after the war. And Europe is not ready for that."
Waar komt die informatie vandaan? Een Rus komt niet zomaar de EU binnen.
Incelfrikandel
  dinsdag 10 februari 2026 @ 11:48:44 #118
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220054818
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het zal vooral een Oost-Europees schrikbeeld zijn.

Voor de rest kan het afrikaanse mercenariescorps gewoon hun paspoort in zee flikkeren en deze kant opkomen na de oorlog.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220054847
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
[..]
Waar komt die informatie vandaan? Een Rus komt niet zomaar de EU binnen.
Ik zie vandaag weer een mini-rel over feestvierende russen in een frans ski oord op x.

Je kan altijd naar turkije vliegen en vanaf daar door naar de rest. Dat alle landen die grenzen aan de poort dicht hebben gegooid maakt wat dat betreft niet echt uit.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 12:14:40 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220055090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Het zal vooral een Oost-Europees schrikbeeld zijn.

Voor de rest kan het afrikaanse mercenariescorps gewoon hun paspoort in zee flikkeren en deze kant opkomen na de oorlog.
Ja. Wel eens dat wanneer de EU niet eens Afrikanen in bootjes kan tegenhouden ze dit ook niet met Russen kunnen. De vraag is of deze Russen dan een nog groter probleem gaan vormen dan de huidige vluchtelingen. In ieder geval zullen we ze geen grote woningen hoeven te schenken, want enorme gezinnen hebben ze niet.
The End Times are wild
pi_220055442
Ik verwacht dat de Russen hun bezetting van Oost Oekraïne binnen een half jaar opgeven.
pi_220056846
quote:
[ x ]

Ja en nee.
Stel zo´n scenario komt uit dan kan het zeker veel teweeg brengen.

Echter hij presenteert dit wel allemaal in het absoluut slechtste scenario.
Het front gaat niet ineens over de hele linie instorten, dat staat niet bepaald op gebeuren.
Laat staan over de hele linie.
En de gevolgen daarvan overdrijft hij ook wel gigantisch.
pi_220056894
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:35 schreef LXIV het volgende:

Dat er zwakkere tactieken en slechtere trainingen zijn geloof ik niet zo. Net zoals de Oekrainers hebben de Russen inmiddels een enorme berg ervaring rechtstreeks van het front. Ook zij zullen Lessons Learned toepassen, zit standaard ingebakken in hun systeem. De technische voordelen en inlichtingenpositie van Oekraien wordt ook gecompenseerd door het Russische overwicht in artillerie.
Dus ik denk dat het verschil in ratio grotendeels komt doordat Rusland dus het aanvallend gevecht voert.
Gedeeltelijk zeker.

Rusland staat niet echt bekend om de geadvanceerde tactieken. Veelal is het (heel simpel gezegd) een gevalletje van de vijand overweldigen door gewoon 100x zoveel manschappen er in te dumpen (meat grinder).
Werkt natuurlijk, maar ten koste van veel.

Alleen ja natuurlijk leren zelfs de Russen. Passen zich aan Oekraine aan en zoeken de zwakkere punten. En net zo met de ontwikkeling van drones.
Het is een gevalletje van het blijven vertrouwen op een oude tactiek, maar dit wel aanpassen op situaties.

Qua training hebben ze erg veel ervaring, maar heb niet het idee dat rekruten nog een training krijgen.
Het liefste gebruik je de ervaren officieren om rekruten enkele maanden te trainen.
Maar die tijd hebben ze niet en gebruiken ze ook niet.
pi_220057083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 15:25 schreef bianconeri het volgende:
Rusland staat niet echt bekend om de geadvanceerde tactieken.
Volgens mij komt het vooral door het hele drone gebeuren dat Oekraïne en Rusland niet echt meer aan manoeuvre oorlogsvoering doen maar ouderwets voor de Sovjet tactiek gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220057140
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toch een beetje het punt van zo'n muur? De hordes en hun puinhoop buiten de deur houden? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')