Nils heeft een trainingsschema gemaakt, dat je op je dertigste of voor je dertigste al lichamelijk opgebrand bent. In Nederland werkt dat niet, nu de AOW-leeftijd weer versneld naar boven wordt opgeschoven.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/olympis(...)der-poel-effect.html
Ik heb dat schaatsen nooit goed gevolgd, maar heeft die Nils van der Poel nu helemaal zelf een winnend trainingsprogramma gemaakt.
Rijdt de concurrentie nu de Nederlanders weg?
Nederlanders die een veel hoger vast contract hebben en geen echte baan er bij naast, itt vele concurrenten die harder rijden?
En die Nils heeft zijn hele trainingsschema gedeeld en is dus makkelijk te kopiëren. Wat hij deed is vrijwel solo trainen zonder groot team met veel data, maar een andere methode van veel op de fiets (beenspieren) en op het ijs alleen maar wedstrijd simulaties, dus zo hard mogelijk.
Dit is eigenlijk een klap in het gezicht van al die vergeven schaatscoaches en data analisten bij de grote NLse teams.
Bijzonder verhaal wel!
Die logica ontgaat me nog even.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga voor een verrassing van Stijn
Ghiotto zal vandaag ook wel vliegen na de wederopstanding van Lollo gisteren
en dan missen we nog Semirunniy, zelden zo'n hoogstaande open strijd geweest.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:09 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien wel de afstand waar ik het meest naar uitkijk. Giganten Eitrem en Ghiotto, megatalent Jilek en dan nog Loubinaud! Je zou al bijna weer vergeten dat die dit seizoen ook een WR heeft gereden. Met Malfatti en Lorello hebben die Italianen ook nog twee mannen die als ze uit hun slof schieten zomaar dichtbij het podium kunnen komen. Ergens vermoed ik ook dat de jonge duitser Gross weer een leuke stap vooruit kan zetten. Voor NL lijkt me dat van den Bunt het zal moeten doen. Huizinga kan geen klote op banen die iets minder lekker glijden dan Thialf of Inzell, en Bosker, tja, da's Bosker.
Neequote:Op zondag 8 februari 2026 15:13 schreef Momo het volgende:
Maar hebben we een goede kans op een medaille zo? #dagjesmens
Mogen blij zijn met een diplomaquote:Op zondag 8 februari 2026 15:13 schreef Momo het volgende:
Nee. Top 5 zou al heel knap zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:13 schreef Momo het volgende:
Mwa, ik hou toch de hoop op een medaille, ik sluit het niet uit.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nee. Top 5 zou al heel knap zijn.
De vlaggetjes kunnen in de kast blijven.
quote:Op zondag 8 februari 2026 15:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Mwa, ik hou toch de hoop op een medaille, ik sluit het niet uit.
Beter van nietquote:Op zondag 8 februari 2026 15:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hoop is aangekondigde teleurstellingquote:Op zondag 8 februari 2026 15:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik denk dat Chris na vanavond naar Huizinga
De gouden plak heeft sowieso een oranje randje, dankzij Talent Huizinga.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:35 schreef wimderon het volgende:
De handen op de rug zijn het enige verschil.
Is ook een soort van motivatie, een gezamenlijke vijand creëren.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:39 schreef Em31 het volgende:
Ohja Van der Poel die toen dat relletje startte over Nederland die het ijs zou willen beïnvloeden.
Voornamelijk omdat iedereen het daarover zou hebben en geen andere vragen zou krijgen en iedereen het wel na ging vragen bij de Nederlanders. Volgens mij noemde hij dat ook nog in dat document, zelf het initiatief houden over onderwerpen in een interviewquote:Op zondag 8 februari 2026 15:39 schreef Em31 het volgende:
Ohja Van der Poel die toen dat relletje startte over Nederland die het ijs zou willen beïnvloeden.
Mja. We zijn ook wel heel gewend dat we altijd bovenaan staan maar er kunnen altijd momenten komen dat er even een dipje is. Ik bedoel, in Salt Lake City wonnen we drie keer goud.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:42 schreef kilon het volgende:
Het is eigenlijk best schandalig dat we met het budget dat wij hebben zo achter blijven in de ontwikkeling. Je moet altijd een beetje geluk hebben met talenten die eraan komen, maar alles daaromheen mag simpelweg niet meer zo ouderwets zijn.
Ja dat laatste werd net zo ongeveer gezegd, dat moet inderdaad bewust zijn geweest.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Voornamelijk omdat iedereen het daarover zou hebben en geen andere vragen zou krijgen en iedereen het wel na ging vragen bij de Nederlanders. Volgens mij noemde hij dat ook nog in dat document, zelf het initiatief houden over onderwerpen in een interview
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |