Dat komt omdat ie bewust helemaal weg blijft uit de schaatswereld, terwijl andere oud kampioenen meestal nog wel regelmatig ergens opduiken rond toernooien of bij hun nationale tv zenderquote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:08 schreef de_boswachter het volgende:
Bizar eigenlijk hoe snel WE Nils van der Poel zijn vergeten.
Nils zal wel een silent ban hebben voor z’n gehele leven.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:29 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat komt omdat ie bewust helemaal weg blijft uit de schaatswereld, terwijl andere oud kampioenen meestal nog wel regelmatig ergens opduiken rond toernooien of bij hun nationale tv zender
Het helpt ook niet mee dat z'n WR's niet heel lang zijn blijven staanquote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:08 schreef de_boswachter het volgende:
Hij dook wel op bij het WK Allround en Sprint 2 jaar geleden, toen ging het alleen maar over hem en of ie misschien toch terug zou keren.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:29 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat komt omdat ie bewust helemaal weg blijft uit de schaatswereld, terwijl andere oud kampioenen meestal nog wel regelmatig ergens opduiken rond toernooien of bij hun nationale tv zender
Dacht eigenlijk toen hij stopte dat hij er nu wel gewoon weer bij zou zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:08 schreef de_boswachter het volgende:
Ghiotto-Dawson kan ook al een episch voorgerecht worden.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:49 schreef Marcoss het volgende:
Eitrem tegen Jilek kan niet anders dan een spektakel worden
Deze keer zou dat een wonder zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
5000 meter mannen, daar scoren we ook altijd goed
In de categorie vreemde vogels scoort hij wel erg hoog ja.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dacht eigenlijk toen hij stopte dat hij er nu wel gewoon weer bij zou zijn.
Maar ja beetje vreemd alles rondom hem.
En dat terwijl de tijden van de Nederlanders niet eens zo slecht zijn als je het vergelijkt met bijvoorbeeld 4 jaar geleden. Toen reed de top-3 nipt onder de 6.10 en won vd Poel met 6.08 hoog. Inmiddels is het niveau zo enorm hoog dat je met die tijd mogelijk niet eens top-10 rijdtquote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
5000 meter mannen, daar scoren we ook altijd goed
De oudjes vliegen, dus we kunnen Bloemen opschrijven?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:08 schreef mitt het volgende:
Na Lollobrigida vandaag weet ik voldoende..
GHIOTTO!quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De oudjes vliegen, dus we kunnen Bloemen opschrijven?
Ja wel intrigerend dat dat op deze afstand opeens is gebeurd. Zag ik niet aan komen van zo'n Sander Eitrem bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dat terwijl de tijden van de Nederlanders niet eens zo slecht zijn als je het vergelijkt met bijvoorbeeld 4 jaar geleden. Toen reed de top-3 nipt onder de 6.10 en won vd Poel met 6.08 hoog. Inmiddels is het niveau zo enorm hoog dat je met die tijd mogelijk niet eens top-10 rijdt
Rit 9 had rit 10 moeten zijn en rit 10 rit 9, maar verder wel een potentiële topshow ja.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Rit 8 en 9 moeten topshows worden.
Heb voor de vorm en het vlaggetje de Nederlanders en TJ Flowers opgenomen in de poll en met 10 opties vond ik het welletjesquote:
Zijn we na deze OS eigenlijk verlost van de zeer vervelende TJ Flowers?quote:Op zondag 8 februari 2026 10:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb voor de vorm en het vlaggetje de Nederlanders en TJ Flowers opgenomen in de poll en met 10 opties vond ik het welletjes
Volgens wereldrecordhouder Eitrem is een tijd van 6:07 of 6:08 nodig voor goud.quote:
Dat zal die geroepen hebben voor Lollo gister.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens wereldrecordhouder Eitrem is een tijd van 6:07 of 6:08 nodig voor goud.
Dat kan ik me echt niet voorstellen dat ze niet onder de 6:07 komen. Ik verwacht toch wel een tijd rond of net iets boven de 6 minuten.
Dat zou inderdaad heel vreemd zijn met de tijden gisteren op de 3k. Je ziet ook wel aan de poll wat voor range ik ongeveer verwacht.quote:Op zondag 8 februari 2026 10:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens wereldrecordhouder Eitrem is een tijd van 6:07 of 6:08 nodig voor goud.
Dat kan ik me echt niet voorstellen dat ze niet onder de 6:07 komen. Ik verwacht toch wel een tijd rond of net iets boven de 6 minuten.
Dat zou eigenlijk nog een vrij goede uitslag zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 11:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb zin in de afgang van Nederland. 7, 9 en 10 noteer ik alvast.
Olympisch diploma genotquote:Op zondag 8 februari 2026 11:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk nog een vrij goede uitslag zijn.
Gezien dit jaar compleet realistischquote:Op zondag 8 februari 2026 11:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb zin in de afgang van Nederland. 7, 9 en 10 noteer ik alvast.
Nils heeft een trainingsschema gemaakt, dat je op je dertigste of voor je dertigste al lichamelijk opgebrand bent. In Nederland werkt dat niet, nu de AOW-leeftijd weer versneld naar boven wordt opgeschoven.quote:Op zondag 8 februari 2026 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/olympis(...)der-poel-effect.html
Ik heb dat schaatsen nooit goed gevolgd, maar heeft die Nils van der Poel nu helemaal zelf een winnend trainingsprogramma gemaakt.
Rijdt de concurrentie nu de Nederlanders weg?
Nederlanders die een veel hoger vast contract hebben en geen echte baan er bij naast, itt vele concurrenten die harder rijden?
En die Nils heeft zijn hele trainingsschema gedeeld en is dus makkelijk te kopiëren. Wat hij deed is vrijwel solo trainen zonder groot team met veel data, maar een andere methode van veel op de fiets (beenspieren) en op het ijs alleen maar wedstrijd simulaties, dus zo hard mogelijk.
Dit is eigenlijk een klap in het gezicht van al die vergeven schaatscoaches en data analisten bij de grote NLse teams.
Bijzonder verhaal wel!
Die logica ontgaat me nog even.quote:Op zondag 8 februari 2026 13:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga voor een verrassing van Stijn
Ghiotto zal vandaag ook wel vliegen na de wederopstanding van Lollo gisteren
en dan missen we nog Semirunniy, zelden zo'n hoogstaande open strijd geweest.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:09 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien wel de afstand waar ik het meest naar uitkijk. Giganten Eitrem en Ghiotto, megatalent Jilek en dan nog Loubinaud! Je zou al bijna weer vergeten dat die dit seizoen ook een WR heeft gereden. Met Malfatti en Lorello hebben die Italianen ook nog twee mannen die als ze uit hun slof schieten zomaar dichtbij het podium kunnen komen. Ergens vermoed ik ook dat de jonge duitser Gross weer een leuke stap vooruit kan zetten. Voor NL lijkt me dat van den Bunt het zal moeten doen. Huizinga kan geen klote op banen die iets minder lekker glijden dan Thialf of Inzell, en Bosker, tja, da's Bosker.
Neequote:Op zondag 8 februari 2026 15:13 schreef Momo het volgende:
Maar hebben we een goede kans op een medaille zo? #dagjesmens
Mogen blij zijn met een diplomaquote:Op zondag 8 februari 2026 15:13 schreef Momo het volgende:
Nee. Top 5 zou al heel knap zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:13 schreef Momo het volgende:
Mwa, ik hou toch de hoop op een medaille, ik sluit het niet uit.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nee. Top 5 zou al heel knap zijn.
De vlaggetjes kunnen in de kast blijven.
quote:Op zondag 8 februari 2026 15:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Mwa, ik hou toch de hoop op een medaille, ik sluit het niet uit.
Beter van nietquote:Op zondag 8 februari 2026 15:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Hoop is aangekondigde teleurstellingquote:Op zondag 8 februari 2026 15:20 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op zondag 8 februari 2026 15:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik denk dat Chris na vanavond naar Huizinga
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |