Je vergeet de /squote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:24 schreef opgebaarde het volgende:
Maar eerlijk is eerlijk: als Harris dit had gedaan, dan hadden wij haar hiervoor geprezen en had het haar een Nobelprijs opgeleverd. Misschien zelfs wel twee.
Maar wel stuk goedkoper..quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:07 schreef Ericr het volgende:
https://trumprx.gov/
Man, man, man. Die lui weten echt niet van ophouden. Een eigen medicijn platform en dan ook nog eens een gov domein gebruiken.
Dan is het de taak van de overheid dat aan te pakken via legislatie. Niet door op de bandwagon te springen om een graantje mee te pikken.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar wel stuk goedkoper..
Medicatie in de VS is versschrikkelijk duur,
Het vervelende is dat Vance nog een tikkeltje erger is...quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:13 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens echt wachten op de definitieve kogel voor deze gast. En nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar jezus: wat heeft hij er ontzettend hard om lopen smeken. Hoe kan je in slechts 365 dagen tijd letterlijk de hele wereld (op Putin na) tegen je in het harnas jagen? En dan ook nog je eigen kiezers erbij
quote:Trump vernoemd steeds meer naar zichzelf
De regering-Trump heeft in de VS een website gelanceerd waarmee Amerikanen volgens de president korting kunnen krijgen op medicijnen die via een recept verkregen moeten worden. Het platform kreeg de naam TrumpRx. Andermaal koppelt Trump daarmee zijn eigen naam aan een overheidsproject.
Zo kondigde hij in december een nieuw slagschiptype aan, de Trump-klasse. In diezelfde maand werden de letters 'The Donald J. Trump and' gezet voor de naam van oud-president John F. Kennedy op de gevel van het prestigieuze Kennedy-cultuurcentrum in Washington. Hij deed hetzelfde op de gevel van de bekende denktank US Institute of Peace.
Ook rond Trumps landgoed Mar-a-Lago in Florida is zijn naam steeds zichtbaarder. Zo heet de weg van het vliegveld van Palm Beach naar Mar-a-Lago inmiddels de President Donald J. Trump Boulevard. In het lokale bestuur ligt een wet op tafel om ook het vliegveld naar hem te hernoemen.
En als het aan Trump zelf ligt, wordt er nog veel meer naar hem vernoemd. Zo schreef nieuwssite Politico gisteren over een patstelling in de Amerikaanse politiek over subsidie voor een enorm tunnelproject dat New York met New Jersey moet verbinden. De regering is best bereid het geld vrij te geven, maar dan moeten het beroemde New Yorkse station Penn Station en het internationale Dulles-vliegveld van Washington wel worden hernoemd naar Trump.
Als zakenman zette Trump zijn naam al op tal van torens, hotels en golfbanen. Als president doet hij nu dus hetzelfde, maar dan op aanzienlijk zichtbaardere zaken en op onorthodoxe wijze, want een dergelijke eer was in de VS in het verleden voornamelijk voorbehouden aan bijvoorbeeld overleden oud-presidenten.
https://nos.nl/artikel/26(...)oonlijking-van-macht
eh ik heb even gekeken op zijn profiel op twitter..quote:
Stukje Jungle Book.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:03 schreef Zoddie het volgende:
Een nieuw dieptepunt voor de VS.
In een filmpje van het Witte huis worden Obama en Michelle afgebeeld als apen met een jungle muziekje eronder op 0:59
https://truthsocial.com/@(...)s/116021857490657707
[ afbeelding ]
Gast, kom uit je emotionele bubbel. Er leven veel meer Amerikanen in betere omstandigheden dan menig Nederlander hier in ons landje.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:13 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens echt wachten op de definitieve kogel voor deze gast. En nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar jezus: wat heeft hij er ontzettend hard om lopen smeken. Hoe kan je in slechts 365 dagen tijd letterlijk de hele wereld (op Putin na) tegen je in het harnas jagen? En dan ook nog je eigen kiezers erbij
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116021857490657707quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
eh ik heb even gekeken op zijn profiel op twitter..
of ik kijk niet goed maar dit is een screenshot geen link.
niks...
Ja top het badplaats deel waar vooral toeristen komen. Echt exemplarisch voor USA steden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zoek anders eens filmpjes op van steden in Amerika 2026, ziet er allemaal gewoon prima uit hoor en iedereen heeft gewoon een lekker leven.
Bekijk deze YouTube-video
En daar zijn ook genoeg mensen hartstikke blij met wat ze hebben.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:07 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja top het badplaats deel waar vooral toeristen komen. Echt exemplarisch voor USA steden.
Volgende filmpje ook niet maar dat kom je meer tegen dan wat toeristische hot spots
Dat je een 'prima en lekker leven' hebt wil niet zeggen dat op de achtergrond niet alles naar de kut kan gaan. Elke weldenkende Amerikaan ziet dat Trump in rasse streden een graaf voor de USA aan het graven is. De onvrede onder zijn eigen kiezers is nota bene hoger dan ooit tevorenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gast, kom uit je emotionele bubbel. Er leven veel meer Amerikanen in betere omstandigheden dan menig Nederlander hier in ons landje.
Soms draven mensen echt door met emoties w.b.t. hen doomscrolling bubbel. Het internet en media is geen weerspiegeling van de realiteit, ga eens naar buiten. Iedereen heeft zijn eigen leven en werk/prive/problemen en groot deel van bevolking heeft helemaal geen tijd om zich om dit soort bullshit druk te maken.
Zoek anders eens filmpjes op van steden in Amerika 2026, ziet er allemaal gewoon prima uit hoor en iedereen heeft gewoon een lekker leven.
Letterlijk niemand boeit dit in Amerika, groot deel volgt al deze meuk niet eens. Je begrijpt ook goed dat je confirmation bias hebt op elk anti-Trump artikel.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat je een 'prima en lekker leven' hebt wil niet zeggen dat op de achtergrond niet alles naar de kut kan gaan. Elke weldenkende Amerikaan ziet dat Trump in rasse streden een graaf voor de USA aan het graven is. De onvrede onder zijn eigen kiezers is nota bene hoger dan ooit tevoren.
Klassiek moment ook: Trump die in Davos zegt dat de tevredenheid onder zijn kiezers sky-high is, waarna er een berichtje door beeld rolt waarop keiharde cijfers staan die het tegenovergestelde laten zien![]()
Wat is het toch een zielige ouwe gek.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:03 schreef Zoddie het volgende:
Een nieuw dieptepunt voor de VS.
In een filmpje van het Witte huis worden Obama en Michelle afgebeeld als apen met een jungle muziekje eronder op 0:59
[ afbeelding ]
Voor iemand die het totaal niet boeit ben je wel erg vaak te vinden in Trump topicsquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Letterlijk niemand boeit dit in Amerika, groot deel van de kijkers volgt al deze meuk niet eens. Je begrijpt ook goed dat je confirmation bias hebt op elk anti-Trump artikel.
Net zoals mij het als rechste stemmer geen drol interesseert dat Jette Premier wordt, ik zit boven de 5k bruto loon, heb meer dan 100k overwaarde op woning en lage hypotheek als dertiger, goede baangarantie.
Naast dat ik lekker onder werktijd kan fokken en gamen, ga ik mij echt niet druk maken om iets waar ik totaal geen invloed op heb.
Zo zijn ook miljoenen Amerikanen, die vinden het allemaal wel best en stemmen gewoon en als het de democraten zijn of dan de republikeinen, het is toch 1 uniparty. Voor velen heeft het toch geen echte impact.
Maarja volgens mij is het een soort van therapie voor velen hier, lekker ranten op Trump lucht op.
Logisch, de VS heeft 1 of 2 inwoners meer dan Nederland.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Gast, kom uit je emotionele bubbel. Er leven veel meer Amerikanen in betere omstandigheden dan menig Nederlander hier in ons landje.
Jawel.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar zo openlijk racistisch zijn..over voormalig president en first lady.
Dat kan toch niet meer zonder gevolgen blijven?!
Ik heb me het afgelopen jaar sinds Trump aan de macht is al zo vaak verbaasd waar hij allemaal al mee weg is gekomen. Het Amerikaanse volk en/of de Democraten interesseert het allemaal niet zoveel of hun democratie werkt zo slecht dat beide groepen niet bij machte zijn er iets tegen te doen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet het niet hoor, maar zo openlijk racistisch zijn..over voormalig president en first lady.
Winnaar meest ironische post 2026. Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:49 schreef epicbeardman het volgende:
Gast, kom uit je emotionele bubbel.
In 1e instantie zou zijn eigen partij (Republikeinen) er iets tegen moeten doen natuurlijk. Niet anderen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb me het afgelopen jaar sinds Trump aan de macht is al zo vaak verbaasd waar hij allemaal al mee weg is gekomen. Het Amerikaanse volk en/of de Democraten interesseert het allemaal niet zoveel of hun democratie werkt zo slecht dat beide groepen niet bij machte zijn er iets tegen te doen.
En verder komt er zoveel ronduit schandalig nieuws over Trump naar buiten dat dit zwarte apenfilmpje van hem slechts een onbeduidend nieuwsitem is dat snel weer op de achtergrond raakt zonder gevolgen.
IS dit de beroemde voting machine die de leger buitgemaakt had in frankfurt na een shootout tussen security en US forces waarbij 5 doden vielen!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:00 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet wat hier staat.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
IS dit de beroemde voting machine die de leger buitgemaakt had in frankfurt na een shootout tussen security en US forces waarbij 5 doden vielen!
https://apnews.com/article/fact-checking-9754011363
the Kraken Flashback!
Helaas staan al hun leidende figuren overal in de Epstein-files, dus niemand wil daar wat aan doen uit angst geopenbaard te worden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In 1e instantie zou zijn eigen partij (Republikeinen) er iets tegen moeten doen natuurlijk. Niet anderen.
Dan zou ik eens Google Streetview gebruiken om een beetje rond te kijken in steden als Baltimore, Cleveland, Detroit, Philadelphia en Chicago, om er maar even een paar te noemen. Sorry hoor, maar in die troosteloze shitholes wil je echt niet wonen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Soms draven mensen echt door met emoties w.b.t. hen doomscrolling bubbel. Het internet en media is geen weerspiegeling van de realiteit, ga eens naar buiten. Iedereen heeft zijn eigen leven en werk/prive/problemen en groot deel van bevolking heeft helemaal geen tijd om zich om dit soort bullshit druk te maken.
Tuurlijk wel. Hij is met veel gekkere dingen weggekomen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Democraten worden zeer streng door hun eigen media in de gaten gehouden en 1 verkeerde stap en het is groot nieuws en drama.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Ze negeren het gewoon, ze reageren wel op andere berichten maar niet hier over.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:09 schreef Momo het volgende:
Van die Nederlandse Trump fan halfjes zoals @:epicbeardman op twitter die eerst gaan roepen dat het nep is want zelfs Trump doet dat niet. Als je dan de link post, ben je zelf het probleem als je dit een probleem zou vinden![]()
[ afbeelding ]
Sommige mensen zouden nog goed praten als Trump voor hun ogen hun vrouw verkracht of hun kind onthoofdt.
Toen Trump de verkiezingen in 2020 verloor van Biden was Trump pissed en claimde dat de verkiezing gestolen was en enorm werd gefraudeerd op grote schaal.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:02 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik snap oprecht niet wat hier staat.
Ja Trump heeft dit zelf gepost inderdaad, hij zit 24/7 op Truth Social en slaapt niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:09 schreef Momo het volgende:
Van die Nederlandse Trump fan halfjes zoals @:epicbeardman op twitter die eerst gaan roepen dat het nep is want zelfs Trump doet dat niet. Als je dan de link post, ben je zelf het probleem als je dit een probleem zou vinden![]()
[ afbeelding ]
Sommige mensen zouden nog goed praten als Trump voor hun ogen hun vrouw verkracht of hun kind onthoofdt.
Oh nu heeft Trump het niet zelf gepost, dan zal er vast wel snel een excuus worden gemaakt of niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja Trump heeft dit zelf gepost inderdaad, hij zit 24/7 op Truth Social en slaapt niet.Wat is het toch een energieke man of niet.
Trump wordt trouwens zelfs al jaren vergeleken met een oranje Orang-oetan.
Dan neem ik aan dat hij heel snel met een uitgebreid excuus komt dat het onder zijn naam zo'n filmpje gemaakt is..quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ja Trump heeft dit zelf gepost inderdaad, hij zit 24/7 op Truth Social en slaapt niet.Wat is het toch een energieke man of niet.
Ik hoop dat je een troll bent of hiervoor betaald wordt, anders is het wel heel triest als je daadwerkelijk zo denkt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Die calimero-rol zou ik gewoon laten liggen; dat is nooit echt een sterke rolquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Letterlijk niemand boeit dit in Amerika, groot deel volgt al deze meuk niet eens. Je begrijpt ook goed dat je confirmation bias hebt op elk anti-Trump artikel.
Net zoals mij het als rechste stemmer geen drol interesseert dat Jette Premier wordt, ik zit boven de 5k bruto loon, heb meer dan 100k overwaarde op woning en lage hypotheek als dertiger, goede baangarantie.
Naast dat ik lekker onder werktijd kan fokken en gamen, ga ik mij echt niet druk maken om iets waar ik totaal geen invloed op heb.
Zo zijn ook miljoenen Amerikanen, die vinden het allemaal wel best en stemmen gewoon en als het de democraten zijn of dan de republikeinen, het is toch 1 uniparty. Voor velen heeft het toch geen echte impact.
Maarja volgens mij is het een soort van therapie voor velen hier, lekker ranten op Trump lucht op.
Wat overigens een belediging is voor de Orang Oetan.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom zitten wij nu in de shit? er zijn genoeg Nederlanders die op dit moment profiteren van de Amerikaanse beurzen. Wat voor impact (behalve mentaal) heeft Trump op jouw leven gehad?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:30 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Die calimero-rol zou ik gewoon laten liggen; dat is nooit echt een sterke rol![]()
En 'voor velen heeft het toch geen echte impact' is natuurlijk je reinste onzin. Dankzij meer dan de helft van de stemmende Amerikanen zitten zij (en wij) nu in de shit. Dus heeft 'het geen impact', natuurlijk wel. Behoorlijk zelfs.
Terwijl ik dit typ zie ik een bericht waarin Trump Obama neerzet als een aap (letterlijk). 'We' zijn gewoon ontzettend genaaid dat een wereldmacht als de USA nu zo'n man als leider heeft. Dit is dan 1 van de machtigste mannen ter wereld: een man die veroordeeld crimineel is maar gratie krijgt omdat hij president is, directe lijnen met Epstein had, een racist pur sang is en de hele wereld (inclusief zichzelf) om de oren slaat met allerlei rare maatregelen en eisen (Groenland innemen, financiële sancties).
Maar dan komt user epicbeardman ons hier even vertellen wat voor ontzettend verstandige en fijne vent Donald Trump toch is
Door een komiek (Bill Maher) is dat gedaan in reactie op zijn ‘laat Obama maar eens bewijzen in de VS geboren te zijn’.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
En nu ook nog met een varken! De arme ziel…quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij later vandaag ook weer de volle laag van Bill Maher krijgt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En nu ook nog met een varken! De arme ziel…
Whehehe hoop dat hij alle memes en AI brouwsels die onder zijn post zijn geplaatst ook doorneemt.
Trump wil groenland annexeren.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom zitten wij nu in de shit? er zijn genoeg Nederlanders die op dit moment profiteren van de Amerikaanse beurzen. Wat voor impact (behalve mentaal) heeft Trump op jouw leven gehad?
Het klinkt allemaal erg emotioneel, waarom Europa echt in de shit zit is voornamelijk veroorzaakt door de republikeinen en democraten voor Trump.
Denk aan Iraq, Afghanistan, Libie (waar Hillary oh zo trots op was), Syrie, Oekraïne (invloed van Amerika bij Maidan coup) hebben wij al deze vluchtelingen en massa immigratie te danken. Vast nog wel wat landen vergeten trouwens.
Ik vond Bush niets, daarna was ik Obama fan totdat ik er achterkwam dat het ook maar een neocon was. En velen dachten hier hetzelfde over en hebben deze switch gemaakt.
Denk dan aan Trump, Tulsi, Elon Musk, Joe Rogan, RFK en binnenkort ook vermoedelijk Fetterman.
Wel gek dat je niet door hebt dat Trump net zo goed een neocon is.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Waarom zitten wij nu in de shit? er zijn genoeg Nederlanders die op dit moment profiteren van de Amerikaanse beurzen. Wat voor impact (behalve mentaal) heeft Trump op jouw leven gehad?
Het klinkt allemaal erg emotioneel, waarom Europa echt in de shit zit is voornamelijk veroorzaakt door de republikeinen en democraten voor Trump.
Denk aan Iraq, Afghanistan, Libie (waar Hillary oh zo trots op was), Syrie, Oekraïne (invloed van Amerika bij Maidan coup) hebben wij al deze vluchtelingen en massa immigratie te danken. Vast nog wel wat landen vergeten trouwens.
Ik vond Bush niets, daarna was ik Obama fan totdat ik er achterkwam dat het ook maar een neocon was. En velen dachten hier hetzelfde over en hebben deze switch gemaakt.
Denk dan aan Trump, Tulsi, Elon Musk, Joe Rogan, RFK en binnenkort ook vermoedelijk Fetterman.
Klopt, maar partijgenoten durven geeneens antwoord te geven op de vraag of Trump in 2020 de presidentsverkiezingen heeft verloren.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In 1e instantie zou zijn eigen partij (Republikeinen) er iets tegen moeten doen natuurlijk. Niet anderen.
Dat is het nieuwe excuus...quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is die foto echt? Lijkt me ook makkelijk aangepast met AI
Ah ja, een medewerker en nog per ongeluk ook.quote:Trump verwijdert racistische video
De Amerikaanse president Trump heeft
een video met racistische beelden van
zijn eigen socialemediaplatform Truth
Social verwijderd.Zowel Democraten als
Republikeinen hadden zware kritiek op
de video,die draait om onbewezen fraude
bij de presidentsverkiezingen in 2020.
Op het eind zijn twee apen te zien waar
de hoofden van oud-president Obama en
zijn vrouw Michelle op zijn geplakt.Het
nummer The Lion Sleeps Tonight is op de
achtergrond te horen.
Hoewel het Witte Huis het filmpje eerst
verdedigde,is de video inmiddels alsnog
verwijderd.Het Witte Huis zegt dat een
medewerker de video per ongeluk had
geplaatst op het sociale netwerk.
Trump doet zijn hersens uit, Vance zijn handschoenen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het vervelende is dat Vance nog een tikkeltje erger is...
en dat weet je met Poetin ook niet: wat komt daar dan voor terug?
Lijkt me nogal vreemd dat iemand dat op een trui zou printen.quote:
Waarom? Het is de officiele MAGA gedragsregel. Dus die hard MAGA's zullen dat gewoon op hun trui zetten en er pontificaal mee in beeld gaan staan bij rally's en Capitool-bestormingen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 23:53 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Lijkt me nogal vreemd dat iemand dat op een trui zou printen.
Het kan echt zijn, geen idee maar zou me niet verbazen als het aangepast is.
Het is net als in het gewone leven; Je hebt de "toeschouwers" die over anderen lullen en je hebt mensen over wie altijd geluld wordt. Hier in de EU doen we niks anders dan lullen over de VSquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En daar zijn ook genoeg mensen hartstikke blij met wat ze hebben.
Oh natuurlijk zijn er al jaren slums en voornamelijk in democratische safe heavens zoals California veel daklozen, maar je vergeet ook dat er steden zijn waar miljoenen mensen gewoon een huur betalen van 3000$ plus en allemaal goede banen hebben.
Ook in Nederland zijn er families die van 50 euro per week moeten rondkomen.
Mijn punt is voornamelijk dat miljoenen Amerikanen zich dagelijks niet zo opwinden over hen land als hier paar Nederlanders doen over Trump. Deze dan ook een soort van Amerika inbeelden die compleet afwijkt van de realiteit.
En dat terwijl in de VS een groot deel niet eens van het bestaan van de EU weet. En mede daarom is Trump president.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het is net als in het gewone leven; Je hebt de "toeschouwers" die over anderen lullen en je hebt mensen over wie altijd geluld wordt. Hier in de EU doen we niks anders dan lullen over de VS
Is het ook, dit is het origineelquote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is die foto echt? Lijkt me ook makkelijk aangepast met AI
Ah wat ik al dacht.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 02:51 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Is het ook, dit is het origineel
[ afbeelding ]
Foto is in 2018 genomen. In november vorig jaar is dit al debunked: https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.84EM7KE
Past in de post truth doctrine van Trump.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:57 schreef epicbeardman het volgende:
Wantie post tegenwoordig alleen nog maar AI
Mensen moeten gewoon ophouden alles in kampen op te delen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:39 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ah wat ik al dacht.
Beide kanten doen aan desinformatie.
Ik weet niet waarom men altijd denkt dat hun kant beter is en dat niet doet.
Dus jij hebt jezelf nu verlaagd tot het niveau van Trump.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Past in de post truth doctrine van Trump.
Blij dat je zijn niveau lager vindt dan de mijne.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij hebt jezelf nu verlaagd tot het niveau van Trump.
Noted.
Fixed.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:20 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, deze titel.
Lees dit als: "Republikeinen willen miljoenen illegalen/non citizens zwarten/arme mensen/immigranten het stemmen onmogelijk maken door voter-ID toe te passen bij het stemmen"
Nou en?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:20 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, deze titel.
Lees dit als: "Republikeinen willen miljoenen illegalen/non citizens het stemmen onmogelijk maken door voter-ID toe te passen bij het stemmen"
Dat hoeft niet, fabeltje om zaken in te voeren die bepaalde legale stemmers uitsluit.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nou en?
Lijkt me vrij normaal dat illegalen en niet-ingezetenen niet mee kunnen stemmen bij verkiezingen.
Als daar nu nog op ingegrepen moet worden zat er wel heel erg iets fout.
En hoe kunnen de illegalen en niet ingezeten aan een stemkaart komen. Dat kunnen ze niet daarom is deze discussie nogal bizar dat hier gedaan wordt alsof iedereen die niet stemgerechtigd is in de VS zomaar een stemkaart in de bus krijgt.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nou en?
Lijkt me vrij normaal dat illegalen en niet-ingezetenen niet mee kunnen stemmen bij verkiezingen.
Tja, als je het artikel opzoekt dan zie je de redenen die ze noemen, maakt het toch anders.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nou en?
Als daar nu nog op ingegrepen moet worden zat er wel heel erg iets fout.
Ja?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:20 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Lol, deze titel.
Lees dit als: "Republikeinen willen miljoenen illegalen/non citizens het stemmen onmogelijk maken door voter-ID toe te passen bij het stemmen"
Ja, dit is een non discussie over zogenaamde illegale stemmen die de uitslag zouden beïnvloedenquote:Op maandag 9 februari 2026 13:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja?
Dat is toch prima?
als je geen inwoner bent van het land dan heb je ook geen recht van stemmen of mis ik nu iets!
Ja dat is leuk maarquote:Op maandag 9 februari 2026 13:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Tja, als je het artikel opzoekt dan zie je de redenen die ze noemen, maakt het toch anders.
1. Een groot deel van de ID's die eerder geldig waren zijn dat nu opeens niet meer. Eerder mocht in veel staten een 'Real ID' gebruikt worden (wat vaak een rijbewijs is). Nu wordt dat opeens enkel een paspoort of geboortecertificaat. Tientallen miljoenen Amerikanen hebben die nu nog niet. Als dit dan ook nog eens kort voor verkiezingen wordt ingevoerd is er een goede kans dat veel mensen niet op tijd een id hebben geregeld.
2. Er worden enorm veel registraties van stemmers gewist door de wet. Mensen zijn dus opeens niet meer gerechtigd om te stemmen behalve als ze zich opnieuw inschrijven. Bijvoorbeeld veel vrouwen die de naam van hun echtgenoot hebben aangenomen bij een huwelijk. Dit gaat ook best wat mensen treffen.
https://www.democracydock(...)-voting-rights-ever/
De miljoenen en miljoenen democratische stemmen van niet ingezetenen dat was toch het punt. Het punt wat totale doorzichtig propaganda onzin is omdat deze groep geen stemkaart kunnen krijgen, maar waarop onze geindoctrineerde mensen tot nu toe geen repliek geven.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja, dit is een non discussie over zogenaamde illegale stemmen die de uitslag zouden beïnvloeden
Alleen geven staten zoals California dus miljoenen illegalen een rijbewijs, af en toe ook met de optie om te stemmen.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:27 schreef kipknots het volgende:
[..]
Tja, als je het artikel opzoekt dan zie je de redenen die ze noemen, maakt het toch anders.
1. Een groot deel van de ID's die eerder geldig waren zijn dat nu opeens niet meer. Eerder mocht in veel staten een 'Real ID' gebruikt worden (wat vaak een rijbewijs is). Nu wordt dat opeens enkel een paspoort of geboortecertificaat. Tientallen miljoenen Amerikanen hebben die nu nog niet. Als dit dan ook nog eens kort voor verkiezingen wordt ingevoerd is er een goede kans dat veel mensen niet op tijd een id hebben geregeld.
2. Er worden enorm veel registraties van stemmers gewist door de wet. Mensen zijn dus opeens niet meer gerechtigd om te stemmen behalve als ze zich opnieuw inschrijven. Bijvoorbeeld veel vrouwen die de naam van hun echtgenoot hebben aangenomen bij een huwelijk. Dit gaat ook best wat mensen treffen.
https://www.democracydock(...)-voting-rights-ever/
Dus hij is illegaal, kiest er nog zelf voor om te kunnen stemmen en krijgt daarvoor nu een backfire bij greencard aanvraag.quote:At the DMV, I clicked “yes” to the question “Do you want to register to vote?” and signed the form
Signing the form is probably the problem. The administration recently tightened the guidance for such cases. In particular:
If the alien registered to vote, the alien has the burden to prove that the registration form did not contain a question about whether the alien is a U.S. citizen or that the alien did not indicate, in response to such a question, that he or she is a U.S. citizen.
So, if the form you signed did include such a question it does not matter whether it happened unintentionally or that you didn't vote. The claim of being a citizen alone is a bar to GMC. The good news is that it's a conditional bar, so when 5 years have passed since you registered you should be able to apply again.
quote:u/Hour_Acanthaceae_624 avatar
OP o2mo ago
thanks for your response, the MVC form did not have any questions asking US Citizen or not. I believe that I will be filing an appeal with the help of a lawyer, stating exactly what you mentioned above. I never signed to state that I am US Citizen, I only signed the MVC form that had a checkbox to register and sign underneath. Any suggestions on my approach?
en heb je ook een objectief verfieerbare bron welke af en toe specificeert. Of komt dit zoals gebruikelijk bij jou uit je dikke duim of een vage x bron.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:34 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alleen geven staten zoals California dus miljoenen illegalen een rijbewijs, af en toe ook met de optie om te stemmen.
Er zijn geen officiële recente DMV-cijfers gevonden voor 2023–2025 die een nieuw totaal geven (mogelijk omdat het programma nu stabiel is en de focus ligt op vernieuwingen).quote:Op maandag 9 februari 2026 15:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
en heb je ook een objectief verfieerbare bron welke af en toe specificeert. Of komt dit zoals gebruikelijk bij jou uit je dikke duim of een vage x bron.
quote:My case got denied guys I need help and advice please…
I got registered to vote unlawfully back in 2020 at the DMV during a DL appointment. I went to my Naturalization interview last year and found out about the registration..
Je schrijft weer veel maar vergeet het concrete punt, hoeveel zijn die af en toe mensen die stemkaart bemachtigen waar ze geen recht op hebben.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Er zijn geen officiële recente DMV-cijfers gevonden voor 2023–2025 die een nieuw totaal geven (mogelijk omdat het programma nu stabiel is en de focus ligt op vernieuwingen).
Schattingen van de undocumented populatie in Californië liggen rond 2–2,9 miljoen (met een lichte daling of stabilisatie de laatste jaren), en een groot deel daarvan heeft ondertussen een AB 60-rijbewijs.
Let op: dit gaat over gewone auto-rijbewijzen. Er was recent (2025) controverse over ~17.000 commercial driver's licenses (CDL/truck) die onterecht of met foute vervaldatums waren uitgegeven aan niet-domiciled/immigranten, en die worden ingetrokken/ gecorrigeerd onder federale druk – maar dat is een aparte categorie, niet de hoofd-AB 60.
Kort samengevat: sinds 2015 hebben meer dan 1 miljoen undocumented immigrants een rijbewijs gekregen in Californië, met de meeste in de eerste jaren. Het aantal nieuwe per jaar is nu veel lager dan in het begin.
https://calmatters.org/ca(...)cumented-immigrants/
https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/03611981251318344
https://www.facebook.com/(...)ses/1297094042459997
Zijn 40+ sites die Grok aangeeft, er vallen zo veel doden omdat Newsom's cali gratis rijbewijzen aan illegalen uitgeeft.
Natuurlijk komt het grote deel van de fraude niet uit illegalen die stemmen maar voornamelijk uit mail-in-ballots die worden geharvest, pietje voor zijn moeder/vader en tantes verstuurt zonder handtekening verificatie.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je schrijft weer veel maar vergeet het concrete punt, hoeveel zijn die af en toe mensen die stemkaart bemachtigen waar ze geen recht op hebben.
Wat meteen het volgende bizarre punt van de vs bloot legt namelijk dat ze geen sluitende burger registratie hebben waardoor mensen zelf een stemkaart moeten aanvragen dit in tegenstelling tot de meest normale democratieën waar gewoon elke stemgemachtigde persoon een stemkaart toegestuurd krijgen.
quote:In dit hypothetische scenario — alle illegale immigranten (ongeveer 14 miljoen totaal in recente Pew-schattingen uit 2023/2025) uit Democratische staten halen en massaal naar Texas verplaatsen — zou de Census 2030 de Huiszetels drastisch herschikken (want alle inwoners tellen mee voor apportionment).
Kort samengevat (focus op de grote verschuivingen):Texas zou enorm winnen: van huidige 38 zetels naar waarschijnlijk 45–50 zetels (winst van 7–12 zetels netto).
Normaal wint Texas al 3–4 zetels in 2030-projecties; met 4–6 miljoen extra inwoners erbij (vooral uit blauwe staten) komt daar nog eens 5–8 extra bij.
Texas zou dan de grootste delegatie in het Huis worden.
California verliest het hardst: normaal al 3–4 zetels verlies (van 52 naar ~48), maar met -2.3 miljoen illegale immigranten extra nog eens 2–3 zetels erbij verlies → totaal 5–7 zetels minder (mogelijk eindigend rond 45–47 zetels).
Andere grote Democratische verliezers:New York: -2 tot -3 zetels
Illinois: -1 tot -2
New Jersey: -1 tot -2
Totaal verliezen blauwe/Democratische staten samen 8–15 zetels, die vooral naar Texas (en deels andere rode staten) gaan.
Dit zou de machtsbalans in het Huis en Electoral College extreem naar rechts verschuiven.Dit blijft puur rekenkundig en hypothetisch — in realiteit zou zo'n gedwongen massaverplaatsing nooit volledig lukken, en de Census telt gewoon wie er op 1 april 2030 woont.
Bij de bevolkingtelling census gaat het er helemaal niet om wie stemmen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja goed verhaal, al die illegalen zijn natuurlijk hiveminded en stemmen en democratisch + dat ze allemaal gaan stemmen.
quote:Ja, in zekere zin kun je het zien als een soort "oorlogje" over wie de meeste undocumented/illegale immigranten heeft — maar dan puur voor politieke macht via de Census-apportionment (zetelverdeling in het Huis van Afgevaardigden en Electoral College).
De Census telt alle inwoners (inclusief illegale immigranten), wat staten met veel van hen extra Huiszetels geeft — onafhankelijk van of ze mogen stemmen.
Die Volkstelling is pas in 2030?quote:Op maandag 9 februari 2026 18:46 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Bij de bevolkingtelling census gaat het er helemaal niet om wie stemmen.
Het is een beetje oorlogje spelen wie de meeste inwoners heeft in de staat, en ja daar tellen illegalen wel in mee ondanks dat ze niet stemmen.
[..]
Top drie staten met de meeste illegale migranten:quote:Op maandag 9 februari 2026 18:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Natuurlijk komt het grote deel van de fraude niet uit illegalen die stemmen maar voornamelijk uit mail-in-ballots die worden geharvest, pietje voor zijn moeder/vader en tantes verstuurt zonder handtekening verificatie.
Stembiljetten die worden gedropt in drop off boxes zonder handtekening verificatie.
De democraten gebruiken het trucje nu wat ze ook in 1787 gebruikte met Slaven
[ x ]
In 2030 is de bevokingstelling, des te meer illegalen een staat heeft des te meer zetels dit potentieel kan opleveren. Als Trump slim geeft hij alle illegalen een vliegticket naar een rode staat. Dan kan Texas nog wel eens de grootste staat worden en maarliefst 45-50 zetels opleveren.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |