Die drempels liggen ook in elk Frans dorp, niet aan te ontkomen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat ze in Frankrijk nog steeds niks geleerd hebben? Die aankomst met late bocht en drempel kan toch niet?
Jammer voor Jose dat Vercouillie werd ingelopen, ze was al aan een ingestudeerd verhaal bezig.quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:09 schreef wimderon het volgende:
José Been. Nu is het seizoen écht begonnen.
Barre die LBL gaat winnen? Rex podium in Roubaix? En Gerben Thijssen met 3 ritten in de Tour?quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Arne Marit die ineens blijkt te kunnen sprinten, Bini die in zijn eerste koers voor een andere ploeg meteen tot leven komt, ik heb nu al genoeg gezien om te kunnen stellen dat Aike Visbeek bloed aan zijn handen heeft.
Als Vlasov even Marit helpt in plaats van mee te sprinten, wint Arne zeker.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:57 schreef Felagund het volgende:
Even teruggekeken, Marit was idd verrassend sterk in de sprint. Of Girmay is matig.
Wel op de toon gillende keukenmeidquote:Op woensdag 4 februari 2026 18:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Jammer voor Jose dat Vercouillie werd ingelopen, ze was al aan een ingestudeerd verhaal bezig.
Ging vooral om de sprintfietsen die schijnbaar niks waard waren. Al zou het zomaar eens kunnen dat dat niet het enige was wat niet helemaal naar wens was.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:43 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Barre die LBL gaat winnen? Rex podium in Roubaix? En Gerben Thijssen met 3 ritten in de Tour?
Oke, Thijssen is niet meer te redden.
Dat kan toch haast alleen als het carbon niet stijf genoeg is?quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ging vooral om de sprintfietsen die schijnbaar niks waard waren. Al zou het zomaar eens kunnen dat dat niet het enige was wat niet helemaal naar wens was.
Lekker aan de ayehesca (of hoe dat ook heet). Wat een leven.quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Karsten staat ook meteen weer op punt zeg, hij kan zich niet voorstellen dat de laatste rit in Valencia niet eindigt in een sprint.
Dezelfde rit eindigde in 2023 en 2024 niet in een sprint.
quote:
Del Toro die Pogi lost op de Poggio.quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:12 schreef Marcoss het volgende:
Als de uitdagers van Mathieu en Pogi besluiten om er zelf bij te gaan liggen, wordt het ook niet wat
Denk overigens dat het wel mee valt. Zo te horen kan ie wel gewoon trainen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, jammer. Mads kun je er goed bijhebben.
Dat hoopte ik ook. Maar ik bang dat hij de voorjaarsklassiekers zal moeten missen, of op minder dan volle sterkte gaat doen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel te hopen dat Pedersen niet te erg geblesseerd is, die dommekracht hebben we wel nodig in het voorjaar.
Niet met de Bauke Mollema brug he!quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ondertussen wil Groningen een poging wagen om een WK binnen te halen. Het zoveelste voorbeeld van 'begin eerst eens met een normale koers'.
Ik word hier enorm moe van ja.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ondertussen wil Groningen een poging wagen om een WK binnen te halen. Het zoveelste voorbeeld van 'begin eerst eens met een normale koers'.
LTD!quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik word hier enorm moe van ja.
Hebben we op Slagter en Mollema na überhaupt Groningse wielrenners gehad? Stop eens wat geld in lokale clubs en wedstrijden dan.
Ik vind dat Drenthe er meer recht op heeft.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hebben we op Slagter en Mollema na überhaupt Groningse wielrenners gehad? Stop eens wat geld in lokale clubs en wedstrijden dan.
Valenciaquote:No times will be taken for the general classification and there will only be a daily stage winner, riders will all use road bikes.
We hope everyone stays safe out there in the wind! ?
Niet met Jan Boven he!quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Niet leuk voor mn FPCLquote:
Als de tijden toch niet tellen, maakt dat toch niet zoveel uit?quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:48 schreef The_Undertone het volgende:
Almeida slechts 45e bij punt 1?
Ja, dat hoor ik dus netquote:Op donderdag 5 februari 2026 15:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de tijden toch niet tellen, maakt dat toch niet zoveel uit?
Met het verschrikkelijke accent van Jose Legquote:Op donderdag 5 februari 2026 15:51 schreef franklop het volgende:
5 km in Frankrijk, nog klein groepje vooruit
O en het is viesnat
Steefquote:
De bagagedrager van de motor. Nu is het seizoen écht begonnen.quote:
Waarom is dit eigenlijk?quote:Op donderdag 5 februari 2026 15:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de tijden toch niet tellen, maakt dat toch niet zoveel uit?
Contractjaar zeker?quote:
Gezien de commentaren achteraf wilden hij en Evenepoel er ook wel echt voor gaan vandaag, zullen vast een aantal concurrenten een snipperdag hebben genomenquote:
Ga je deze act het hele jaar volhouden?quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dus jullie willen mij vertellen dat het hele internet in brand stond omdat de ploeg van een sprinter die niet van Sven Kockelmann kan winnen niet naar de Tour mag?
Jij bent de koning van de act, zeg jij het maar.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:55 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ga je deze act het hele jaar volhouden?
Ik vind het nu al tamelijk vermoeiend worden, maar doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jij bent de koning van de act, zeg jij het maar.
Als ik dat nu al voor elkaar heb gekregen zie ik voldoende reden om door te gaan. Weet je ook eens hoe het voelt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:04 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind het nu al tamelijk vermoeiend worden, maar doe vooral wat je niet laten kan.
Nummer 20 op de ranking. Vorige week nog Magnier verslagen. Niks aan de hand.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als ik dat nu al voor elkaar heb gekregen zie ik voldoende reden om door te gaan. Weet je ook eens hoe het voelt.
quote:Cian Uijtdebroeks legt uit waarom Visma-Lease a Bike de foute ploeg was voor hem: “Ze hebben een visie en daar mag niet van afgeweken worden”
Derde ploeg, goede ploeg? Na twee jaar bij BORA-hansgrohe en twee jaar bij Visma-Lease a Bike is Cian Uijtdebroeks (22) in de Ronde van Valencia begonnen aan zijn avontuur bij Movistar. En als we Uijtdebroeks moeten geloven, heeft hij eindelijk de juiste ploeg gevonden. “Bij Visma-Lease a Bike hebben ze een visie en daar mag niet van afgeweken worden. Ik heb een lossere ploeg nodig.”
Het leven van een topsportkoppel is niet altijd gemakkelijk, zo weet nu ook Uijtdebroeks. Hij vormt sinds vorig jaar een koppel met Magdeleine Vallieres, de wereldkampioene bij de vrouwen. “Ik ben heel gelukkig met haar, maar het is wel heftig. Zij was vier weken in Australië, dan hebben we elkaar exact 24 uur gezien en nu ben ik voor vier weken weg, want na de Ronde van Valencia trek ik meteen op hoogtestage. Da’s nogal een relatietest, hé”, lacht Uijtdebroeks.
Maar toch zit hier een gelukkig man en dat heeft te maken met de nieuwe ploeg.
“Absoluut. Movistar is een ploeg waarvan soms gezegd wordt dat er geen wetenschappelijke onderbouwing zou zijn. Wel, dat is totaal niet het geval. Ik ben aangenaam verrast door hoe de ploeg in elkaar zit. Heel professioneel. Alleen: het is iets vrijer. Om maar iets te zeggen: je mág je eten afwegen, maar het hoeft niet. Ikzelf krijg elke dag een exact plan van de diëtist met wat ik moet eten. Dus als je wil, krijg je wél die omkadering.”
Wat was dan het probleem bij Visma-Lease a Bike, waar je je contract niet wilde uitdoen?
“Bij Visma-Lease a Bike hebben ze een visie en daar mag niet van afgeweken worden. Neem nu op het vlak van training. Bij Visma wordt er gepolariseerd getraind: rustige trainingen, maar ook heel veel VO2max-intervallen. Kort en explosief. Ik heb destijds gevraagd om langere blokken te mogen doen op training, omdat ik weet dat dat werkt voor mij. Dat ligt dan moeilijk, omdat dat niet binnen hun visie past. Hetzelfde met een personal coach voor krachttraining. Dat moest iemand zijn van de ploeg zelf. Terwijl ik van Movistar gerust iemand extern onder de arm mag nemen. Bij Movistar is het gevoel dat je hebt heel belangrijk.”
Je wil blijkbaar de vrijheid hebben om zelf op zoek te gaan naar wat goed is voor jou.
“Absoluut. Ik vind het supermoeilijk om gewoon een planning van mijn trainer te krijgen en geen inspraak te hebben. Ik wil zelf meedenken over hoe ik train, met welke versnellingen ik rijd, wanneer we op stage gaan en noem maar op.”
Wist je toen je bij Visma tekende niet dat je er weinig vrijheid zou krijgen?
“Ik had niet verwacht dat het zo extreem zou zijn. Toen Merijn Zeeman er nog sportief directeur was, was het nog iets lakser, maar na zijn vertrek is het nog gedisciplineerder geworden. Voor bepaalde renners is dat niet slecht. Jonas Vingegaard bijvoorbeeld, die heeft niet liever. Dat hij met niks bezig moet zijn, neemt voor hem de stress weg. Ik heb in die twee jaar bij het team gemerkt dat een lossere ploeg is wat ik nodig heb. Maar waar ik wel een extreem professionele omkadering voor mezelf kan creëren. En waar ik mijn kans krijg. Ik wil mij niet druk moeten maken over de vraag of ik in een bepaalde koers wel kopman ga mogen zijn.”
Victor Campenaerts heeft gezegd dat je op bepaalde vlakken op je honger bleef zitten bij Visma-Lease a Bike.
“Op het gebied van tijdrijden, bijvoorbeeld. Aan mijn positie werken, trainingen op mijn tijdritfiets: dat miste ik. Ik had vorig jaar na Tirreno-Adriatico in maart niet meer op mijn tijdritfiets gezeten. Dat mag niet voor een ronderenner. De ploeg vond dat het niet nodig was, omdat ik toch geen grote ronde zou rijden. Terwijl tijdrijden iets is waar je dag in, dag uit aan moet werken. Remco Evenepoel is daar het perfecte voorbeeld van. Hij heeft samen met zijn ploeg dag in, dag uit toegewerkt naar de ideale combo van positie, kleding, enzovoort. Bij Movistar hebben we nu ook Ivan Velasco, een topper op dat gebied van tijdrijden.”
Had je het gevoel dat Visma-Lease a Bike niet meer in jou geloofde?
“Misschien op het einde wat minder. Voordien, toen Merijn Zeeman er nog was, was er wel veel geloof in mij. Maar daarna is er veel gebeurd, onder andere met het verdoofde gevoel in mijn benen, waardoor ik wedstrijd na wedstrijd moest lossen. Goed, we hebben kunnen aantonen dat dat door een fysiek probleem was en nadat ik van fietspositie veranderd was – terug naar die die ik had bij BORA-hansgrohe – zijn de problemen verdwenen. Alleen geloofde ik niet meer in het project dat de ploeg met mij had. Het was een project zonder grote ronde. Maar net zoals je geen betere tijdrijder kan worden zonder tijdritten te rijden, kan je geen betere ronderenner worden zonder grote rondes te rijden.”
Je bent 22 jaar en je hebt al twee keer je contract niet uitgedaan. Nooit gedacht: ‘Oei, de mensen gaan denken dat ik een ambetanterik ben?’
“Ik weet dat er daardoor een negatieve perceptie kan ontstaan, maar ik had niet het gevoel dat er vorig jaar een andere optie was. Visma-Lease a Bike en ik zaten totaal niet meer op dezelfde golflengte. Visma heeft ook niks aan een renner die niet meer in hun manier van werken gelooft. Er is ook nooit discussie geweest met de ploeg, we zijn meteen overeengekomen dat ik beter voor een andere ploeg zou kiezen.”
Donderdag volgt de eerste test van het nieuwe seizoen met een tijdrit van zeventien kilometer. Schat eens in: hoeveel tijd mag je van jezelf verliezen op Evenepoel?
“Goh, goeie vraag. (denkt lang na) Ik zou graag binnen de minuut van Evenepoel willen eindigen. Ik heb een volledig nieuwe positie op de tijdritfiets, mijn stuur is ook helemaal op maat gemaakt. Op training voelt dat alvast heel goed aan, maar we moeten nog zien hoe het gaat in koers. We zijn in ieder geval heel hard bezig geweest met mijn tijdrit, want die moet stukken beter dan in het verleden. Toen verloor ik soms drie minuten. Nu wil ik in de buurt komen van mannen als Antonio Tiberi.”
Wat zeggen de cijfertjes op training? Heb je een stap gezet ten opzichte van vorig jaar?
“Die zijn goed, zeker in het langere werk. We zien dat mijn fatigue resistance (hoe goed iemand presteert na een zware koers, red.) opnieuw verbeterd is. Nu train ik ook zoals ik het het liefste heb, meer zoals ze bij UAE ook trainen. Veel zone twee, veel threshold-werk. Ik zie af op training, hoor. (grijnst) Trainingen waar je een ganse dag aan 300 watt moet rijden, bijvoorbeeld. Ik voel me alleszins heel sterk op training, maar voor de topvorm is het nog te vroeg. Pas in de Ronde van het Baskenland en de Waalse Pijl ligt mijn eerste piek.”
In de zomer debuteer je in de Tour. Wat zijn de ambities daar?
“Ik ga in ieder geval voor een goed klassement. Het was trouwens niet mijn eigen idee om de Tour te rijden. Ik heb in de Giro nog een rekening openstaan (Uijtdebroeks stond in 2024 vijfde toen hij met corona moest opgeven, red.) dus ik wilde daarvoor gaan. Maar toen zeiden ze binnen de ploeg: ‘Als je ooit op het podium van de Tour wil geraken, moeten we ook eens de Tour rijden. En dan hoeven we geen vijf jaar te wachten.’ Ik heb er dan ook onmiddellijk mee ingestemd. Het doel is top tien, maar je droomt altijd van meer.”
Vandaag telt toch niet meequote:
Dat weet ik, kan het toch alsnog een goede training zijn om te kijken waar je staat? Zeker als ie klaagt dat ie bij VLAB te weinig erop getraind heeft.quote:
Vooraf bij Sporza al geklaagd over dat het niet mocht doorgaan. Dus wellicht daardoor niet volle bak gedaanquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat weet ik, kan het toch alsnog een goede training zijn om te kijken waar je staat? Zeker als ie klaagt dat ie bij VLAB te weinig erop getraind heeft.
Een lead out tot 10 meter voor de finishquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een toeval weer!
Dit mag Mauro nooit verliezen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:02 schreef franklop het volgende:
Yates Schmid en Plapp vooruit in de Muscat classic, laatste KMs
Doet hij ook nietquote:
Geen beste leadout van die Rocket voor Kubis, iedereen kwam er met snelheid overheenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
Uhlig wint.
Voor de derde dag op rij plek 2 voor de Rockets.
Bwo. Als je eigen ploeg zelf rijdt in de achtervolging, snap ik het. Nu vond ik het flauw. En met verstandige medevluchters was het nooit gelukt. Maar dommekrachten Vermeersch en Vervenne reden 'm naar de finish.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:19 schreef Bill_Hillie het volgende:
Altijd wel grappig als er mensen die schande spreken van zo'n koerswijze zoals een August vandaag deed. Is toch gewoon tactiek lijkt me. Ik vind het machtig mooi die renners die zulke onzinnige ongeschreven regels lekker aan hun laars lappen.
Hij ging in eerste instantie mee als controleur voor Turner. Als hij wel mee had gedraaid wint hij meer dan waarschijnlijk niet, als ze terug waren gepakt had Turner nog een prima kans gehad. Dus op beide fronten de beste kansen uitgespeeld. Prima toch.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:24 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Bwo. Als je eigen ploeg zelf rijdt in de achtervolging, snap ik het. Nu vond ik het flauw. En met verstandige medevluchters was het nooit gelukt. Maar dommekrachten Vermeersch en Vervenne reden 'm naar de finish.
Jonas is echt allergisch voor koersen rijden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:05 schreef Pistolero het volgende:
[ x ]
Ze kunnen écht helemaal niks bij die parodie op een ploeg.
Dit kan user @DiegoFuser vast waarderen.quote:Van Wilder blikt terug op zijn eerste jaren bij de ploeg waarin hij zichzelf vooral wegcijferde voor onder meer Evenepoel maar ook voor bijvoorbeeld Paret-Peintre in de Ventoux rit. 'Ik heb veel teamgenoten geholpen om te winnen, nu wil ik mezelf een beetje helpen'.
Al 7 (+2) dit jaarquote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ondertussen is de nieuwe UAE uit.
En daarna na ongeveer elke 30 seconden.... het is echt te veel.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
PCS is toch niet meer te doen? Even naar homepage en gelijk een verplichte ad in je kanis.
Opzouten Steef met je troep
Hebben ze in België een nieuwe ketel toverdrank gevonden?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wie is in hemelsnaam Joppe Heremans?
Heeft Bobbie Traksel ooit scheefgepoept in België?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Welke ouders noemen hun kind nu Joppe?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 15:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben fanquote:Op zondag 8 februari 2026 16:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Heerlijke finish.
Papzak Garcia Pierna wint.
Mijn KUDUS.quote:
De implosie gaat nog sneller dan ik had verwacht.quote:
Dit vertrek en die van Simon geeft mij meer rage quit dan maandenlang besproken en knoop doorgehakt. Anders doe je dat wel ergens in december inderdaad. Vraag mij af waar de frictie vandaan komt.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De implosie gaat nog sneller dan ik had verwacht.
Ook lekker handig om dit aan het begin van het seizoen te doen en niet aan het einde van vorig jaar. Stukje Simon Yates.
Onironisch zie ik Visma wel buiten de top 10 vallen dit seizoen. Helemaal als Vingegaard er geen zin meer in heeft of weer eens op zijn plaat gaat. En qua aantal overwinningen kunnen ze ook zomaar gezellig onderaan eindigen samen met Picnic.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:43 schreef DeeBee het volgende:
Gaan de Rockets meer of minder punten halen dan Visma?
Wil je wat inside informatie over Visma hebben? Visma heeft een gigantisch aantal (tijdelijke) werknemers die na het verlaten van de ploeg hun mond niet kunnen houden tegenover mensen uit hun omgeving. Ik heb wel wat sappige verhalen.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Begin februari ineens vertrekken, ik geloof hier geen reet van.
Het is intern een teringzooi bij Visma, dat kan toch niet anders?
Kom maar door.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wil je wat inside informatie over Visma hebben? Visma heeft een gigantisch aantal (tijdelijke) werknemers die na het verlaten van de ploeg hun mond niet kunnen houden tegenover mensen uit hun omgeving. Ik heb wel wat sappige verhalen.
Na deze teaser wil ik op z'n minst één goede anekdote.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:10 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wil je wat inside informatie over Visma hebben? Visma heeft een gigantisch aantal (tijdelijke) werknemers die na het verlaten van de ploeg hun mond niet kunnen houden tegenover mensen uit hun omgeving. Ik heb wel wat sappige verhalen.
Als het maar niets iets sufs is als slechte communicatie over verlengen van tijdelijke contracten bij Visma personeel.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Na deze teaser wil ik op z'n minst één goede anekdote.
quote:
- Plugge is extreem impopulair op de werkvloer. Hij is er zelden en voert amper wat uit, maar staat wel altijd vooraan in beeld als er wat te vieren valt. Oh, en er was wat geroezemoes/geroddel over zelfverrijking met dubieuze BV'tjes.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Na deze teaser wil ik op z'n minst één goede anekdote.
Dit is echt precies wat ik me bij Plugge voorstel, ik geloof dit dus meteen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
- Plugge is extreem impopulair op de werkvloer. Hij is er zelden en voert amper wat uit, maar staat wel altijd vooraan in beeld als er wat te vieren valt. Oh, en er was wat geroezemoes/geroddel over zelfverrijking met dubieuze BV'tjes.
Dit vind ik ook extreem geloofwaardig. Zijn die mensen inmiddels toevallig overgestapt naar Unibet?quote:- Visma heeft echt extreem veel mensen op hun Marketing/PR-afdeling werken. Meerdere mensen hadden onder andere als taak om de publieke opinie te beinvloeden door anoniem op social media te reageren op berichten en heel positief te doen. Stukje Rusland. (Had eigenlijk moeten vragen of ze ook op FOK! actief waren)
Dit klinkt dan weer iets minder geloofwaardig. Al is het natuurlijk wel zo dat er intern veel mensen zijn vertrokken, alsnog zou zoiets nooit mogen gebeuren.quote:- Tussen het vertrek van Jeukendrup en Redegeld en het aantrekken van Søren Lavrsen was er een paar maanden lang nul beleid of aansturing wat betreft voeding. Renners wisten niet wat/hoeveel ze moesten eten. En als ze het dan aan hun trainer of de ploeg vroegen was het antwoord vaak 'geen idee' omdat alle kennis was vertrokken. Ze deden toen dus maar wat op gevoel.
Integendeel, Visma heeft half Unibet leeggeroofd afgelopen winter. Zowel qua kantoorpersoneel als qua trainers/coaches.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit vind ik ook extreem geloofwaardig. Zijn die mensen inmiddels toevallig overgestapt naar Unibet?
Hebben ze ook de dokter van Kubis gehaald? Dat zou dan wel weer een briljante zet zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Integendeel, Visma heeft half Unibet leeggeroofd afgelopen winter. Zowel qua kantoorpersoneel als qua trainers/coaches.
Alleen Rob Harmeling nog nietquote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Integendeel, Visma heeft half Unibet leeggeroofd afgelopen winter. Zowel qua kantoorpersoneel als qua trainers/coaches.
Heb je nog meer roddels? Gebeuren er nog dingen bij het kerstfeest?quote:Op maandag 9 februari 2026 18:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 februari 2026 19:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb je nog meer roddels? Gebeuren er nog dingen bij het kerstfeest?
Ik heb niet het idee dat Seixas tot zijn 38e gaat koersen. Dit lijkt me echt vragen om problemen.quote:Paul Seixas kijkt uit naar het begin van het wielerseizoen. De 19-jarige Fransman verblijft momenteel op hoogtestage in de Sierra Nevada, maar daar is het met de sneeuw op dit moment niet lekker vertoeven. “Het zijn offers die ik moet brengen”, vertelt hij in gesprek met Eurosport.
Seixas werkt de helft van de trainingen op hoogtestage binnen af. “Dat is niet makkelijk, hoor. Je mist dan echt het fietsgevoel. Ik heb ook mijn ouders en vriendin al twee maanden niet meer gezien. Maar ja, als ik straks weer naar beneden kom, zal ik echt verschil voelen.”
Laat die jongen gewoon lekker fietsen aan de Costa Bravaquote:Op maandag 9 februari 2026 20:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Seixas tot zijn 38e gaat koersen. Dit lijkt me echt vragen om problemen.
Hij is toch niet al 2 maanden op hoogtestage? Hoezo heeft hij zijn ouders en vriendin al zo lang niet gezien?quote:Op maandag 9 februari 2026 20:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Seixas tot zijn 38e gaat koersen. Dit lijkt me echt vragen om problemen.
Je wil niet verrast worden met een onverwachts bezoek als je aan een uitlaat lurkt in een sauna in Sierra Nevadaquote:Op maandag 9 februari 2026 21:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Hij is toch niet al 2 maanden op hoogtestage? Hoezo heeft hij zijn ouders en vriendin al zo lang niet gezien?
Ietwat voorbarig die knul komt net van de middelbare school zo'n beetjequote:Op maandag 9 februari 2026 20:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Of nee, toch niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Geen breuken voor Cian!
Maar hij gaat wel naar huis.
Volgens eigen zeggen.quote:Op maandag 9 februari 2026 16:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit vertrek en die van Simon geeft mij meer rage quit dan maandenlang besproken en knoop doorgehakt. Anders doe je dat wel ergens in december inderdaad. Vraag mij af waar de frictie vandaan komt.
quote:“Na acht prachtige jaren met onze ploeg heb ik, met pijn in mijn geel-zwarte hart, besloten om te stoppen als trainer en coach”, begint Heemskerk zijn verhaal op Instagram. “De laatste twee, drie maanden was er te weinig ruimte voor creativiteit en passie in mijn dagelijkse werk. Dat is precies waarom het nu tijd is om te stoppen.”
Is vaak een process, dus zal al langer aan de hand zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2026 09:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Raar verhaal. Wat zou er dan precies de laatste twee, drie maanden radicaal zijn veranderd
Youri is niet gediend van kritiek op zijn uitspraak dat Brennan beter klimt dan Sagan.quote:Ieders z'n mening. Ik heb de carrière van Peter Sagan van begin tot eind gevolgd. Drievoudig wereldkampioen, 100 groene truien in de Tour, twee monumenten en nog veel meer. Daar heb ik absoluut respect voor. Maar ik volg ook al bijna 15 jaar heel intensief het beloftencircuit, waardoor ik zelf ook een redelijk beeld heb om dat te kunnen inschatten. Dat toets ik altijd bij insiders in het peloton, die vrijwel allemaal deze mening zijn toebedeeld. Je zegt het niet onbeleefd te bedoelen, maar meteen een brevet van onvermogen opspelden is dat wel. Voorzichtigheid mag zeker. Maar als iemand een gigantisch potentieel heeft, moet ik dat ook benoemen.
Ach Youriquote:Op woensdag 11 februari 2026 12:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Youri is niet gediend van kritiek op zijn uitspraak dat Brennan beter klimt dan Sagan.
Ik kan er wel van genieten. Hij is ook nog wel aardig snel, als is iedereen dat vergeleken met Plapp.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:29 schreef Mykonos het volgende:
Ben wel een beetje klaar met Scaroni inderdaad, blijft toch een tikje bijzonder dat je ergens rond je 26e of 27e opeens zo'n stap zet
Ja, dat lijkt wel het meest waarschijnlijk, maar met De Lie en Philipsen o.a. aan de start ook verre van een zekerheid.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:35 schreef The_Undertone het volgende:
Hoe lang zal het duren eer QuickStep een koers wint? Misschien Magnier in de Algarve of zo. Toch echt een matige ploeg.
Ja, hier zat ik ook al aan te denken. Vooral in de Ronde van Zwitserland en de Ronde van Californië werd Sagan altijd een wereldklimmer, dat moet Brennan nog maar laten zien.quote:Op woensdag 11 februari 2026 13:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ach Youri
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een paar tamme edities is dit wel meteen zo'n beetje de zwaarste editie ooit ja. Er zit geen makkelijke rit tussen, genot.quote:
Die tweede is een graptjen ja, de eerste lijkt me zoals het hoort.quote:Op maandag 9 februari 2026 23:29 schreef Immerdebestebob het volgende:
Hoe beoordelen we deze uitspraak? Vrij zeker dat dit een vervolg is op de meme van Maxime Delcomble.
https://www.procyclingstats.com/rider/jannis-peter
@:wimderon
quote:Ook Tadej Pogacar is (te) opdringerige fans beu: “Wacht je dan twee minuten of steek je je middelvinger op en loop je boos weg?”
Ook Tadej Pogacar heeft het gehad met te opdringerige wielerfans. In een post op sportapp Strava klaagt de viervoudige Tourwinnaar over een fan die niet wilde wachten op een foto en dan zijn middelvinger toonde.
“Eerlijke vraag aan alle fans: als je me in gesprek ziet met iemand en je vraagt me om een foto, geef me dan alsjeblieft twee minuten de tijd om uit te praten”, klinkt het bij zijn mees recente rit op Strava. “Wacht je dan twee minuten of steek je je middelvinger op en loop je boos weg? (En laat je je partner dan tegen me schreeuwen?)”
“Een lange dag eindigde met het verlies van mijn grootste fan, maar ik hou van jullie allemaal. Sterker nog, ik vind zelfs de fans leuk die geen supporter van me zijn, maar zich niet gedragen als verwende tieners.”
Ik zag ook een filmpje gisteren voorbij komen van een "fan" die naar Jonas gaat lopen roepen vanuit een auto, en nog door gaan als Jonas aangeeft of je er mee wilt stoppen. Snap wel dat ze er klaar mee zijn als fans doen alsof dat hun recht is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sodeju dit is geen halfbakken werk...paar lekkere aankomsten ook zeg.quote:Op woensdag 11 februari 2026 18:23 schreef H.Vviv het volgende:
Profielen Baskenland. [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zucht. Die Franse regio's willen echt veel te veel aandacht.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Paris-Roubaix Hauts-de-France
De Hel van Hauts-de-Francequote:Op donderdag 12 februari 2026 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Paris-Roubaix Hauts-de-France
Heb paar jaar geleden nog een Kwaremont gedronken in het Van Rysel Cafe met een erg vriendelijke Belg.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 16:02 schreef Mykonos het volgende:
Van Ryselgoden zijn goed aan het seizoen begonnen
Ik ben bij hem altijd bang dat ie nog een keer een hersenschudding op loopt. Dus dan valt dit mee.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |