abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220004327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:43 schreef Janus1986II het volgende:

[..]
Heb je soms tijd over Eppo?

Hamas wil helemaal de Joden niet uitroeien of de staat Israel weg.
Ze willen dat Israel zich terugtrekt tot de grenzen van 1967. Volgens de normale rechten en de VN heeft Israel die grenzen namelijk illegaal opgeschoven..

Hamas wil dus wel Israel erkennen als staat. Dit kan je van de staat Israel niet vinden, die willen de staat Palestina niet erkennen..

Dat jij er de kracht niet meer voor hebt komt omdat je al die tijd tegen stropoppen aan het vechten bent. Stropoppen door jezelf verzonnen.
'We gaan door met het aanvallen van israel tot israel niet meer bestaat. Al zijn daar nog 1.000 7 oktobers voor nodig'

Weet je wie dat gezegd heeft?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220004362
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet in de oprechtheid van de meerderheid van de rode lijn-lopers. Het is een vrijbrief voor islamitische, extreem rechtse en uiterst linkse antisemieten om hun verborgen agenda te uiten en daarnaast een berg meelopers die een naïef wereldbeeld hebben.
Dit

Anders ga je niet lopen met een funder van hamas en met bepaalde tekens op borden. En schreeuw je helemaal niet dat israel dood moet. Of zelfs met hakenkruisborden (eerder protest, zelfde volk)
1947-2016
pi_220004392
quote:
18s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort gejank helpt natuurlijk ook wel mee om het beeld te versterken dat iedereen hier een antisemiet is...
[..]
https://www.omroepbrabant(...)en-is-niet-meer-goed
Idd, wat een jankerd.
Mist niemand wat aan. En dat ze in een terroristenstaat gaat wonen zegt genoeg over wat zij steunt.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nah, bepaald groepje hoor. Denk ook wel dat jij een lichtgetint vermoeden hebt. Anders zet je geen 'demoniseringsalarm' in fb :')
Nee, iedereen.
Net als dat er op FOK zo'n bepaald pro Israël trollen groepje is die alles en iedereen die terrorisme veroordelen antisemiet noemt.
pi_220004429
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'We gaan door met het aanvallen van israel tot israel niet meer bestaat. Al zijn daar nog 1.000 7 oktobers voor nodig'

Weet je wie dat gezegd heeft?
Nu is het de vraag: ga jij Hamas zeggen of ga je het onder de noemer 'Palestijnen' gooien. Met enige twijfel gok ik op Hamas.
Heb ik iets gewonnen?
pi_220004867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Idd, wat een jankerd.
Mist niemand wat aan. En dat ze in een terroristenstaat gaat wonen zegt genoeg over wat zij steunt.
[..]
Nee, iedereen.
Net als dat er op FOK zo'n bepaald pro Israël trollen groepje is die alles en iedereen die terrorisme veroordelen antisemiet noemt.
Mist niemand wat aan die jankerd... hmmm.
Dat vind je zeker van iedere Jood die vertrekt?
1947-2016
pi_220004880
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nu is het de vraag: ga jij Hamas zeggen of ga je het onder de noemer 'Palestijnen' gooien. Met enige twijfel gok ik op Hamas.
Heb ik iets gewonnen?
Dat is een quote van haniyeh live op tv. Filmje is nergens meer te vinden overigens :')

Geeft maar even aan dat diegene wie ik quote geen bal verstand heeft van de kwestie en/of uit is om pure leugens te verspreiden.
1947-2016
pi_220004929
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Bij al die punten die je opnoemt kan er een kruis doorheen. Joden mogen best een land hebben waar niemand woont en er niemand last van heeft.

Net zoals moslims best een land mogen hebben waar niemand last van ze heeft zoals oorspronkelijke bewoners . Je gaat je geloof niet opdringen aan mensen en daarvandaan dingen eisen ten koste van andere mensen.

Begin maar een staat op de Veluwe. Daar zijn ze zo happig en willen ze het graag.

En nee je hebt geen recht op een land door mensen uit hun huizen te schoppen. Je hebt op dit plek ook geen andere rechten dan anderen door er zijn of waren. Nu niet, morgen ook niet en over 200 jaar ook niet. Israël in de huidige vorm zal gedoemd te zijn tot mislukken en het zal mislukken.

Het gaat de wereld van joden niet veiliger maken. Integendeel, Israël draagt bij aan een onveilige wereld waarin alle joden, door een steeds groter wordende groep, aangekeken worden voor de genocide die het land heeft gepleegd. Dat is een onwenselijke situatie voor joden. Personen zoals jij die joden gelijk stellen aan Israël dragen aan die onveiligheid bij.
Hoe bedoel je dat?
Joden happig op de veluwe en mogen daar een staat beginnen? Omdat ze daar naar toe gingen om te schuilen in wo2 in het Verscholen Dorp?

Echt weer een walgelijke uitspraak weer. Heel geniepig omdat niet iedereen dat weet. Pak je de context er bij is het een uitspraak doorspekt met pure Jodenhaat.

Om te kotsen.

Het is weer feest hoor bij het korps hier. Geeft maar aan dat de onderzoekers puur gelijk hebben.
1947-2016
pi_220004997
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 23:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat?
Joden happig op de veluwe en mogen daar een staat beginnen? Omdat ze daar naar toe gingen om te schuilen in wo2 in het Verscholen Dorp?

Echt weer een walgelijke uitspraak weer. Heel geniepig omdat niet iedereen dat weet. Pak je de context er bij is het een uitspraak doorspekt met pure Jodenhaat.

Om te kotsen.

Het is weer feest hoor bij het korps hier. Geeft maar aan dat de onderzoekers puur gelijk hebben.
Kan je mij nog vertellen hoe het joodse volk genoemd werd voor het jodendom? Die vraag stond nog bij je uit.
pi_220005000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 00:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kan je mij nog vertellen hoe het joodse volk genoemd werd voor het jodendom? Die vraag stond nog bij je uit.
Ah, je lult er over heen dus. Whatabout this?
Nu weten we zeker dat je het dus zo bedoelde, want je brengt er niets tegenin. We weten inmiddels ook wel wat je bent.

En die vraag was geen vraag. Dat was gezuig en heb ik genegeerd om zaken niet te laten ontsporen hier.
1947-2016
  donderdag 5 februari 2026 @ 01:31:37 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220005057
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Idd, wat een jankerd.
[..]
Nee, iedereen.
Zelden heb ik iemand meer hypocrisie uit zijn toetsenbord zien krijgen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220005074
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 12:10 schreef JanKlaassen1 het volgende:

Islamofobie is nog vele malen meer aanwezig binnen de Nederlandse samenleving, maar daar hoor je niemand over.
Hoeveel moskeeën en islamitische scholen hebben gewapende Marechaussee en vrijwilligers met steekwerende vesten voor de deur nodig, en hoeveel joodse scholen niet?

En vanwege welke groep is die beveiliging eigenlijk nodig?

Islamofobie lol. Misschien wat beschaafder gedrag vertonen.
pi_220005345
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 00:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, je lult er over heen dus. Whatabout this?
Nu weten we zeker dat je het dus zo bedoelde, want je brengt er niets tegenin. We weten inmiddels ook wel wat je bent.

En die vraag was geen vraag. Dat was gezuig en heb ik genegeerd om zaken niet te laten ontsporen hier.
Dat kan je dus niet of wil je het niet?
Er zijn denk ik genoeg mensen die het graag willen weten.
pi_220005350
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 01:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je zou je eigen posts eens moeten lezen. Kijken of je daar dan nog steeds zo over denkt. :D
pi_220005497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 23:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mist niemand wat aan die jankerd... hmmm.
Dat vind je zeker van iedere Jood die vertrekt?
Waarom zou ik dat vinden van elke jood?
Probeer je nu alweer iemand antisemitisme in de mond te leggen?

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 01:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, en weer kom je alleen maar beledigen en niet onderbouwen.
Ik vraag al heel erg lang om aan te tonen dat ik ooit iets antisemitistisch gepost zou hebben.
Hypocriet mag je overigens ook wel doen.
pi_220005530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:09 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat kan je dus niet of wil je het niet?
Er zijn denk ik genoeg mensen die het graag willen weten.
Wederom lul je er overheen.
Je bent het echt he?
1947-2016
pi_220005534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik vraag al heel erg lang om aan te tonen dat ik ooit iets antisemitistisch gepost zou hebben.
Nou het lijkt er op, het ligt er nog al dik bovenop bij je.

Als het niet zo is, doe dan wat aan je uitspraken.
1947-2016
  donderdag 5 februari 2026 @ 07:56:10 #267
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220005535
quote:
18s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dit soort gejank helpt natuurlijk ook wel mee om het beeld te versterken dat iedereen hier een antisemiet is...
[..]
https://www.omroepbrabant(...)en-is-niet-meer-goed
Gejank? Om even in Joodse termen te blijven, een Freudian slip dit.
pi_220005598
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nou het lijkt er op, het ligt er nog al dik bovenop bij je.

Als het niet zo is, doe dan wat aan je uitspraken.
Het ligt er dik bovenop?
Ik heb nog nooits iets gezegd wat op antisemitisme lijkt.

Jij moet wat doen aan het begrijpend lezen. En niet overal het allerslechtste in zien.
Zeker als je dat niet kunt onderbouwen.
pi_220005644
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 08:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het ligt er dik bovenop?
Ik heb nog nooits iets gezegd wat op antisemitisme lijkt.

Jij moet wat doen aan het begrijpend lezen. En niet overal het allerslechtste in zien.
Zeker als je dat niet kunt onderbouwen.
Vlucht naar voren dit.
1947-2016
pi_220005646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gejank? Om even in Joodse termen te blijven, een Freudian slip dit.
En dan in fb over dit topic een 'demoniserings alarm' uitvaardigen naar de mods toe :')

Ja, echt.
1947-2016
pi_220005747
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 08:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vlucht naar voren dit.
Ja, alleen geen vlucht.
Want ik weet dat ik niets antisemitisch post en heb ik je ook al meermaals om gevraagd.

Jij blijft echter alles wat anderen posten direct het label antisemitisme geven.
En je blijft zonder onderbouwing mensen hiermee beledigen.
pi_220006326
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:05 schreef Janus1986II het volgende:
Natuurlijk kerel, geloof je het zelf..
Ze zeggen expliciet dat ze de grenzen van 1967 terug willen en dan is dat tactisch? Zo kan je alles wel tactisch noemen.

Of gewoon zoals het er staat?
Men snapt dat Israel er is, dus nu wil men een twee staten oplossing en dan de grenzen van 1967 erkennen. Dat is, zoals ik al zei, meer dan wat Israel ooit heeft gedaan met Palestina. Men wil zelfs een groter Israel project en Satanyahu kwam in Amerika zelfs met een kaart waar hij het groter Israel plan al had uitgewerkt. Met een stukje Palestina, met een stukje Jordanie, met een stukje Syrie.. Dus vroeger was dat een complottheorie en werd je hiervoor zelfs voor antisemiet uitgemaakt en nu lopen de extreem rechtse figuren binnen de Knesset er zelf mee te koop..
Dus wie is dan de terrorist? Degene die steeds land steelt van anderen, of degene die zich ertegen probeert te wapenen zoals Hamas?

Vroeger was ik christen en was ik voor Israel (no matter what), en toen werd ik atheist maar nog steeds gebrainwashed door Israel en hun pro zionisme lobby (welke in Europa en Amerika groter is dan welke lobby ook, en minstens even gevaarlijk als de lobby van Rusland en China). Gelukkig tijdens de tweede Nakba er veel over kunnen lezen en mijn mening 180 graden gedraaid.

Dat gun ik iedereen, zodat iedereen ooit terugkijkt op deze periode en aan de goede kant van de geschiedenis (namelijk aan de kant van de onderdrukte) kan staan.

Jij kan het ook!

Begin met de zogenoemde "nieuwe historici".. Joodse historici die onder andere in de archieven van de IDF konden kijken en van de voorloper van de IDF (je weet wel, de drie joodse terroristische organisaties waar de IDF uit is ontstaan en waar de leiders de eerste leiders van Israel werden)..

En over Hamas:

ik zal eerlijk zijn en zeggen dat als ik in Palestina geboren zou zijn en in ballingschap of in armoede in Gaza opgegroeid en mijn familie gebombardeerd, dan zou ik ook bij Hamas of bij een andere groep mij aansluiten.

Het idee dat Hamas terroristisch is is gewoon de bezetter die dit claimt om geen gewapend verzet tegen zich te willen hebben. Wel heeft Hamas terroristische dingen gedaan, zoals 7 oktober 2023. Dat was gewoon terrorisme.

Maar gewapend verzet tegen de onderdrukker is legaal en gewettigd.
Dit stuk is geen betoog: het is een emotionele tirade van iemand die zichzelf heel slim vindt sinds hij een paar boeken heeft gelezen. Je verkoopt je meningsverandering alsof het een spirituele wedergeboorte is, maar inhoudelijk ben je gewoon van kamp gewisseld zonder ook maar één kritisch filter mee te nemen. Van propaganda A naar propaganda B met exact hetzelfde fanatisme.

Je hele “1967 is expliciet dus punt”-argument is pijnlijk naïef. Alsof politieke actoren nooit strategisch spreken. Alsof diplomatie geen toneel is. Alsof jij de enige bent die “gewoon leest wat er staat”. Dat is geen eerlijkheid, dat is politiek analfabetisme met een moreel aureooltje.

Dan dat gedram over “Groter Israël”. Ja, er zijn extremisten. Gefeliciteerd, die bestaan overal. Maar jij doet alsof elke kaart die ooit door een rechtse gek is vastgehouden bewijs is van één groot, eenduidig masterplan. Dat is niet kritisch denken — dat is samenzweringsdenken voor mensen die zichzelf rationeel vinden.

En dan… Hamas. Jezus.
Je bouwt een hele emotionele backstory (“als ík daar was geboren…”) en denkt dat dat ineens alles legitimeert. Dat is geen argument: dat is morele chantage. “Snap mijn woede, anders ben je fout.” Dat je daarna één zinnetje toevoegt dat 7 oktober 2023 “wel terrorisme was” is puur cosmetisch — een schaamlapje zodat je jezelf nog in de spiegel kunt aankijken.

Laten we eerlijk zijn: jij noemt Hamas geen terroristische organisatie omdat dat je wereldbeeld zou breken. Dus herschrijf je de definitie van terrorisme net zo lang tot het weer comfortabel voelt. Dat is niet principieel. Dat is intellectueel knielen voor je eigen emoties.

En die hele “goede kant van de geschiedenis”-onzin… man man man. Dat is het favoriete zinnetje van mensen die denken dat morele superioriteit een vervanging is voor degelijk denken. Alsof geschiedenis een Netflix-serie is waarin jij alvast weet wie de held is — spoiler: iedereen die dat dacht, zat uiteindelijk fout.

Je klinkt niet bevrijd.
Je klinkt bekeerd.
En bekeerlingen zijn altijd het minst kritisch en het hardst overtuigd.

Samengevat:

Je redeneert emotioneel en noemt dat rechtvaardigheid
Je cherry-pickt bronnen en noemt dat geschiedenis
Je normaliseert geweld zolang het je verhaal dient

En je denkt dat wie het oneens is “nog niet wakker” is

Dat is geen moed.
Dat is geen diepgang.
Dat is uit je nek lullen met morele borstklopperij en nul zelftwijfel.

Als dit jouw “180 graden draai” is, dan is het geen vooruitgang —
dan ben je gewoon met dezelfde oogkleppen de andere kant op gaan staan.
  donderdag 5 februari 2026 @ 09:57:44 #273
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220006388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 09:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dit stuk is geen betoog: het is een emotionele tirade van iemand die zichzelf heel slim vindt sinds hij een paar boeken heeft gelezen. Je verkoopt je meningsverandering alsof het een spirituele wedergeboorte is, maar inhoudelijk ben je gewoon van kamp gewisseld zonder ook maar één kritisch filter mee te nemen. Van propaganda A naar propaganda B met exact hetzelfde fanatisme.

Je hele “1967 is expliciet dus punt”-argument is pijnlijk naïef. Alsof politieke actoren nooit strategisch spreken. Alsof diplomatie geen toneel is. Alsof jij de enige bent die “gewoon leest wat er staat”. Dat is geen eerlijkheid, dat is politiek analfabetisme met een moreel aureooltje.

Dan dat gedram over “Groter Israël”. Ja, er zijn extremisten. Gefeliciteerd, die bestaan overal. Maar jij doet alsof elke kaart die ooit door een rechtse gek is vastgehouden bewijs is van één groot, eenduidig masterplan. Dat is niet kritisch denken — dat is samenzweringsdenken voor mensen die zichzelf rationeel vinden.

En dan… Hamas. Jezus.
Je bouwt een hele emotionele backstory (“als ík daar was geboren…”) en denkt dat dat ineens alles legitimeert. Dat is geen argument: dat is morele chantage. “Snap mijn woede, anders ben je fout.” Dat je daarna één zinnetje toevoegt dat 7 oktober 2023 “wel terrorisme was” is puur cosmetisch — een schaamlapje zodat je jezelf nog in de spiegel kunt aankijken.

Laten we eerlijk zijn: jij noemt Hamas geen terroristische organisatie omdat dat je wereldbeeld zou breken. Dus herschrijf je de definitie van terrorisme net zo lang tot het weer comfortabel voelt. Dat is niet principieel. Dat is intellectueel knielen voor je eigen emoties.

En die hele “goede kant van de geschiedenis”-onzin… man man man. Dat is het favoriete zinnetje van mensen die denken dat morele superioriteit een vervanging is voor degelijk denken. Alsof geschiedenis een Netflix-serie is waarin jij alvast weet wie de held is — spoiler: iedereen die dat dacht, zat uiteindelijk fout.

Je klinkt niet bevrijd.
Je klinkt bekeerd.
En bekeerlingen zijn altijd het minst kritisch en het hardst overtuigd.

Samengevat:

Je redeneert emotioneel en noemt dat rechtvaardigheid
Je cherry-pickt bronnen en noemt dat geschiedenis
Je normaliseert geweld zolang het je verhaal dient

En je denkt dat wie het oneens is “nog niet wakker” is

Dat is geen moed.
Dat is geen diepgang.
Dat is uit je nek lullen met morele borstklopperij en nul zelftwijfel.

Als dit jouw “180 graden draai” is, dan is het geen vooruitgang —
dan ben je gewoon met dezelfde oogkleppen de andere kant op gaan staan.

Erg goed verwoord!
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:19:14 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220006547
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Ik heb het over je ellenlange posts over hoe Europa enorm racistisch is, en dat racisme heel erg walgelijk is, en dat mensen wegkijken.

Ondertussen zijn Russen 'als geheel' een probleem en zijn Joden vooral 'jankerds' en moeten mensen niet zo zeuren.

Je hebt kennelijk een lijstje met groepen die je wel, en groepen die je niet serieus neemt wanneer het racisme en discriminatie betreft.

Naast natuurlijk dat continu vereenzelvigen van een religie met ras.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220006651
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik heb het over je ellenlange posts over hoe Europa enorm racistisch is, en dat racisme heel erg walgelijk is, en dat mensen wegkijken.

Ondertussen zijn Russen 'als geheel' een probleem en zijn Joden vooral 'jankerds' en moeten mensen niet zo zeuren.

Je hebt kennelijk een lijstje met groepen die je wel, en groepen die je niet serieus neemt wanneer het racisme en discriminatie betreft.

Naast natuurlijk dat continu vereenzelvigen van een religie met ras.
Racisme is ook walgelijk. En dat is ook belachelijk veel aan het groeien.
Ik geef aan dat Russen een risico vormen, en dat individuele Russen dat niet per se hoeven te zijn.
Dat is toch echt even anders.

Daarnaast hebben we het hier over gevoelige posities. Ongeacht het land kan je daar niet zo maar in werken.
Of het nou een Rus is, een Braziliaan, een Amerikaan of een Egyptenaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')