abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219998717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 13:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Peilingen van Hamas en Hashbara jugend
Jij staat symbool voor de het totale gebrek aan zelfkritiek van heel de rode lijn-beweging. Accepteer gewoon eens feiten.
pi_219998780
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:40 schreef Nexum het volgende:

[..]
Dat de Israëlische lobby teveel invloed heeft ben ik absoluut met je eens. Maar dat neemt niet weg dat antisemitisme steeds genormaliseerder lijkt te worden binnen de Gaza beweging. Dit zie ik overigens ook bij niet-moslims. Het begint als een extreme vorm en lijkt zich dan door te dringen naar de bovenste lagen van de beweging.

De boodschap begon als ‘het zionisme is verkeerd en heeft teveel invloed’ en inmiddels lijkt het steeds meer een ‘Joden hebben teveel invloed’ verhaal te worden. Dan blijf je ver weg van de originele boodschap.
Ik vind niet dat antisemitisme genormaliseerd wordt, maar dat iedere scheet richting Israël onder die noemer gegooid wordt. Antisemitisme wordt steeds vaker gebruikt om mensen mond dood te maken zodat ze zich niet over de misdaden van Israël uitspreken.

Je ziet dat dat een tegenovergesteld effect oplevert en dat de boel flink botst daardoor.

Dit rapport met een wij van wc eend gehalte is daar exemplarisch voor. De basis voor dit rapport is het gevoel van sommige studenten die liever niet geconfronteerd willen worden met de misdaden van hun geliefd misdadig project een paar duizend kilometer verderop. Als je tegen zionisme bent, staan ze jankend bij de wasbak in het toilet. Het is allemaal nieuw voor ze en begrijpelijk maar dat is de nieuwe werkelijkheid. Steeds mensen beseffen zich langzaam aan wat voor nazi tuig dat zionistische krapul is. En willen dat daar wat aan gedaan wordt. Zionisme is jaren lang mooi verpakt als iets moois maar de werkelijkheid en de uitwerking daarvan is desastreus.

En nu koffie en wachten op de reacties van de bekende users.
pi_219998824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik vind niet dat antisemitisme genormaliseerd wordt, maar dat iedere scheet richting Israël onder die noemer gegooid wordt. Antisemitisme wordt steeds vaker gebruikt om mensen mond dood te maken zodat ze zich niet over de misdaden van Israël uitspreken.

Je ziet dat dat een tegenovergesteld effect oplevert en dat de boel flink botst daardoor.

Dit rapport met een wij van wc eend gehalte is daar exemplarisch voor. De basis voor dit rapport is het gevoel van sommige studenten die liever niet geconfronteerd willen worden met de misdaden van hun geliefd misdadig project een paar duizend kilometer verderop. Als je tegen zionisme bent, staan ze jankend bij de wasbak in het toilet. Het is allemaal nieuw voor ze en begrijpelijk maar dat is de nieuwe werkelijkheid. Steeds mensen beseffen zich langzaam aan wat voor nazi tuig dat zionistische krapul is. En willen dat daar wat aan gedaan wordt. Zionisme is jaren lang mooi verpakt als iets moois maar de werkelijkheid en de uitwerking daarvan is desastreus.

En nu koffie en wachten op de reacties van de bekende users.
95 procent van de Joden is voor het bestaansrecht van Israël en daarmee zionist. De zogenaamde anti-zionisten zijn simpelweg antisemieten die dat niet willen toegeven. Ontken jij het het bestaansrecht van Polen en Tsjechië, omdat daar miljoenen Duitsers zijn verdreven voordat beide staten ontstonden? Of van Turkije, waar miljoenen minderheden zijn verdreven tijdens het ontstaan van de Turkse republiek?
pi_219998911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ging het maar over iedere scheet richting Israël.

Antisemitisme gaat over het verantwoordelijk houden van Joodse burgers in Nederland omdat men daden van Israël afkeurt. Dat Joodse burgers daarvoor dan geïntimideerd, opgejaagd, gecanceld en hun panden met geweld bejegend mogen worden.

Absurd.

Spreek je uit over de daden van Israël, demonstreer (zonder geweld of vernieling) whatever, maar laat de Joodse burger met rust!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219999051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:10 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
95 procent van de Joden is voor het bestaansrecht van Israël en daarmee zionist. De zogenaamde anti-zionisten zijn simpelweg antisemieten die dat niet willen toegeven. Ontken jij het het bestaansrecht van Polen en Tsjechië, omdat daar miljoenen Duitsers zijn verdreven voordat beide staten ontstonden? Of van Turkije, waar miljoenen minderheden zijn verdreven tijdens het ontstaan van de Turkse republiek?
Ook al is 100% zionist dan houdt het nog steeds niet in dat als je tegen zionisme bent ook tegen joden bent.

Zie hier een schoolvoorbeeld van hoe kritiek op Israël richting antisemitisme wordt gedraaid.

Zo van alle joden hebben rood haar en als je tegen rood haar bent, ben je tegen joden.
pi_219999198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ook al is 100% zionist dan houdt het nog steeds niet in dat als je tegen zionisme bent ook tegen joden bent.

Zie hier een schoolvoorbeeld van hoe kritiek op Israël richting antisemitisme wordt gedraaid.

Zo van alle joden hebben rood haar en als je tegen rood haar bent, ben je tegen joden.
Heb je niet door hoe dom jouw opmerking is?

'Ik heb niets tegen Nederlanders, maar ben tegenstander van het bestaansrecht van Nederland'.
'Ik heb niets tegen Turken, maar ben tegenstander van het bestaansrecht van Turkije'.
'Ik heb niets tegen Marokkanen, maar ben tegenstander van het bestaansrecht van Marokko'.

Etc...
pi_219999244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:15 schreef Montagui het volgende:

[..]
Het aparte is dat degenen die zo enorm fel reageren tegen Joodse burgers (omdat Israël) het eigenlijk omgekeerd altijd opnemen voor Islamitische burgers (ondanks Taliban/IS/Al Qaeda/ Al Shabaab/Boko Haram/Hamas/Hezbollah/....etc etc etc).

Daar waar Joodse burgers dan geïntimideerd, uitgescholden en gecanceld worden, worden de Islamitische burgers geknuffeld, als voorbeeld gesteld, en vooral niet voor de voeten gelopen.
Klopt dat is erg opvallend en ze zijn altijd in staat om VS/VK/EU/Trump/blanke mensen/het westen de schuld te geven wat Taliban/IS/Al Qaeda/ Al Shabaab/Boko Haram/Hamas/Hezbollah/....etc etc etc doen.
Corporate translator
  woensdag 4 februari 2026 @ 09:47:23 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219999250
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:45 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Laat in bepaalde online omgevingen het woord CIDI vallen en ze struikelen schuimbekkend over elkaar heen om met woede te reageren.

Dat men CIDI niet mag kan ik me best voorstellen maar die blinde haat dat is gewoon niet normaal en gezond.
In bepaalde kringen is "Jood" een scheldwoord. In bepaalde kringen is dat naar buiten toe nu vervangen door "Zio". In bepaalde kringen is het doodnormaal om te zeggen dat Joden de media domineren. In bepaalde kringen is het godsdienstvrijheid om te oreren vanaf de kansel dat lihudi de ergste van de ongelovigen is. In bepaalde kringen denkt met oprecht dat ze aan de kant van de meeste Zio's, pardon, Joden staan als ze staan te krijsen over de avocado's of een strijkkwartet.
pi_219999284
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die mensen haten Joden onder mom van "Wij geven om Palestijnen" maar de waarheid is dat ze geen reet om die mensen geven.
Corporate translator
pi_219999324
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Heb je niet door hoe dom jouw opmerking is?

'Ik heb niets tegen Nederlanders, maar ben tegenstander van het bestaansrecht van Nederland'.
'Ik heb niets tegen Turken, maar ben tegenstander van het bestaansrecht van Turkije'.
'Ik heb niets tegen Marokkanen, maar ben tegenstander van het bestaansrecht van Marokko'.

Etc...
Ik denk dat je zelf niet door hebt hoe dom je overkomt door alle joden gelijk te stellen aan onderdanen van Israël.

Maar jullie types zijn zo fanatiek bezig om alles onder die antisemitisme noemer te schuiven dat jullie even het gehele plaatje vergeten.

Onderdanen van Israël heten Israëliërs en geen joden.
pi_219999328
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Die mensen haten Joden onder mom van "Wij geven om Palestijnen" maar de waarheid is dat ze geen reet om die mensen geven.
Dat is wat zionisten graag anderen willen laten geloven. Onderdeel van het externaliseren.
pi_219999340
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet in de oprechtheid van de meerderheid van de rode lijn-lopers. Het is een vrijbrief voor islamitische, extreem rechtse en uiterst linkse antisemieten om hun verborgen agenda te uiten en daarnaast een berg meelopers die een naïef wereldbeeld hebben.
pi_219999348
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is wat zionisten graag anderen willen laten geloven. Onderdeel van het externaliseren.
Nee jij bent gewoon selectief met feiten.
Corporate translator
pi_219999391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik bedoel inderdaad de peilingen van het Palestinian Centre for Policy and Survey Research (PCPSR). https://www.pcpsr.org/en/node/1000. Het is inderdaad zo dat sinds 7 oktober 2023 een meerderheid van de Israëliërs geen voorstander meer is van de tweestatenoplossing, maar dat was daarvoor wel het geval. Verder is het de zeer slechte Palestijnse leiding geweest die elk vredesvoorstel heeft getorpedeerd.
Ik kan bij PCPSR geen onderbouwing vinden die jouw gevoel over de tweestatenoplossing ondersteunt.

Zie PSPCR https://www.pcpsr.org/en/node/928

In the current survey, only 33% of Palestinians and 34% of Israeli Jews support the general concept of the two-state solution before testing the details of the plan; 66% of Palestinians and 53% of Israeli Jews are opposed. Two years ago, 43% of the Palestinians and 42% of Israeli Jews supported this solution.

Nu en in 2016 was het op andere vlakken ook niet veel beter. Dat inmiddels zo’n 80% van de Joodse Israëli’s ervoor is om Gaza van haar inwoners te ontdoen, is iets waarvoor je misschien enig begrip kunt opbrengen. Maar dat bijna de helft toen, en nu zelfs iets meer dan de helft, het volgende over hun landgenoten zegt…
Nearly half of Jewish Israelis agree that Arabs should be expelled or transferred from Israel, and a solid majority (79 percent) maintain that Jews in Israel should be given preferential treatment, according to a Pew Research Center in Israel survey published on Tuesday.
https://www.timesofisrael(...)l-arabs-study-shows/

de verantwoordelijkheid kan niet alleen bij de arabieren gelegd worden
pi_219999428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik denk dat je zelf niet door hebt hoe dom je overkomt door alle joden gelijk te stellen aan onderdanen van Israël.

Maar jullie types zijn zo fanatiek bezig om alles onder die antisemitisme noemer te schuiven dat jullie even het gehele plaatje vergeten.

Onderdanen van Israël heten Israëliërs en geen joden.
Jouw argument raakt kant noch wal. Rond de 78 procent van de Israëliërs is van Joodse afkomst en rond de 95 procent van de Joden wereldwijd is voor het bestaansrecht van Israël. Wie het bestaansrecht van Israël ontkent, vind ik een antisemiet.
pi_219999574
quote:
7s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:59 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee jij bent gewoon selectief met feiten.
Ik blijf tenminste wel bij de feiten. Zou je ook eens moeten doen.
pi_219999628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Jouw argument raakt kant noch wal. Rond de 78 procent van de Israëliërs is van Joodse afkomst en rond de 95 procent van de Joden wereldwijd is voor het bestaansrecht van Israël. Wie het bestaansrecht van Israël ontkent, vind ik een antisemiet.
Dat mag je vinden. Maar dat is geen antisemitisme. Zal het nooit worden.
pi_219999631
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat doe je niet. Je loopt nog net niet schuimbekkend rond in de topics over Israël en reageert als door een wesp gestoken als jij met je inconsequenties wordt geconfronteerd.
pi_219999677
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:34 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Maar dat is geen antisemitisme. Zal het nooit worden.
Zeker wel.

Het ontkennen van Israëls bestaansrecht wordt doorgaans als antisemitisch gezien wanneer:
1. Joden als collectief het recht op zelfbeschikking wordt ontzegd dat andere volkeren wél hebben.
2. Israël wordt behandeld met een dubbele standaard (bijv. alleen deze staat zou “geen recht om te bestaan” hebben).
3. Het gepaard gaat met klassieke antisemitische ideeën (samenzweringen, ontmenselijking, “de Joden” gelijkstellen aan Israël).
4. Het neerkomt op het idee dat Joden nergens veilig of soeverein mogen zijn.

Bij jou is in dit topic sprake van de argumenten 1 en 2.
  woensdag 4 februari 2026 @ 10:43:45 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219999733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan bij PCPSR geen onderbouwing vinden die jouw gevoel over de tweestatenoplossing ondersteunt.

Zie PSPCR https://www.pcpsr.org/en/node/928
[ afbeelding ]
In the current survey, only 33% of Palestinians and 34% of Israeli Jews support the general concept of the two-state solution before testing the details of the plan; 66% of Palestinians and 53% of Israeli Jews are opposed. Two years ago, 43% of the Palestinians and 42% of Israeli Jews supported this solution.

Nu en in 2016 was het op andere vlakken ook niet veel beter. Dat inmiddels zo’n 80% van de Joodse Israëli’s ervoor is om Gaza van haar inwoners te ontdoen, is iets waarvoor je misschien enig begrip kunt opbrengen. Maar dat bijna de helft toen, en nu zelfs iets meer dan de helft, het volgende over hun landgenoten zegt…
Nearly half of Jewish Israelis agree that Arabs should be expelled or transferred from Israel, and a solid majority (79 percent) maintain that Jews in Israel should be given preferential treatment, according to a Pew Research Center in Israel survey published on Tuesday.
https://www.timesofisrael(...)l-arabs-study-shows/

de verantwoordelijkheid kan niet alleen bij de arabieren gelegd worden
Dat doet het gros ook niet, zeloten daargelaten.
pi_219999963
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja doe ik ook. Alleen "feiten" van jodenhaters kun je niet serieus nemen.
Corporate translator
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:05:49 #222
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220000637
Ik ben altijd wel benieuwd: Hoe noemen al die 'antisemieten' gillers hier een Jood die tegen het beleid van Israel is?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:19:31 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220000714
quote:
18s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben altijd wel benieuwd: Hoe noemen al die 'antisemieten' gillers hier een Jood die tegen het beleid van Israel is?
Een Jood die tegen het beleid van Israël is.

Grappig dat iemand die overal het Derde Rijk bijsleept die vraag moet stellen.

Ik ben ook tegen het beleid van Israël. Nog nooit antisemiet genoemd, niet één keer. Misschien omdat ik naast die kritiek op dat beleid de ogen niet sluit voor het Intifada-geschreeuw, de 'ZIONISME'-complotdenkerij, het barbarisme van Hamas, de al decennia erbarmelijke mensenrechtenstatus in Palestina zelf en de ideologisch gedreven extreem-rechtsen, extreem-linksen en radicale islamisten die heel deze Palestina-zaak gebruiken voor hun eigen smerige doeleinden.

Denk dat dat het is.

[ Bericht 27% gewijzigd door EttovanBelgie op 04-02-2026 12:26:22 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:21:43 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220000737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet in de oprechtheid van de meerderheid van de rode lijn-lopers. Het is een vrijbrief voor islamitische, extreem rechtse en uiterst linkse antisemieten om hun verborgen agenda te uiten en daarnaast een berg meelopers die een naïef wereldbeeld hebben.
Dat is al een jaartje of twee heel helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:25:07 #225
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220000761
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een Jood die tegen het beleid van Israël is.

Grappig dat iemand die overal het Derde Rijk bijsleept die vraag moet stellen.
En waarom mogen niet-Joden dan niet tegen het beleid van Israel zijn zonder meteen voor antisemiet te worden uitgemaakt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')