abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219987541
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:51 schreef Lurf het volgende:

[..]
Natuurlijk wordt er onderhandeld, dat gebeurt altijd. Alleen blijven de financiële taakstellingen die aan de voornemens gekoppeld zijn daarbij doorgaans wel staan en wordt er vooral gekeken naar alternatieve dekkingsmogelijkheden. In die zin is het geen openingsbod, want de bedragen die in het regeerakkoord staan gaan gewoon de overheidsboekhouding in en blijven daar ook staan. Dat is ook het spelletje waar een aantal mensen al doorheen geprikt hebben. Die willen niet meepraten over de invulling van de bezuiniging, maar over de vraag of zo'n bezuiniging er ueberhaupt moet komen of niet. Het wordt heel lastig onderhandelen als je het zelfs over zulke basale uitgangspunten nog niet eens bent.
Afgelopen 3 kabinetten braken hun financiële voorstel volledig open.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219987544
Het is toch ook schandalig dat, naast alle bezuinigingen op de zorg, ook de aftrekposten voor zorgkosten verdwijnt, terwijl de hypotheekrente aftrek wél mag blijven bestaan. :r
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 2 februari 2026 @ 19:55:28 #153
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219987702
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is toch ook schandalig dat, naast alle bezuinigingen op de zorg, ook de aftrekposten voor zorgkosten verdwijnt, terwijl de hypotheekrente aftrek wél mag blijven bestaan. :r
Idem die brandstofbonus voor rijke mensen met een dikke auto.

Iedere Nederlander 1000 euro geven was eerlijker geweest.
pi_219987800
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:51 schreef Lurf het volgende:

[..]
Natuurlijk wordt er onderhandeld, dat gebeurt altijd. Alleen blijven de financiële taakstellingen die aan de voornemens gekoppeld zijn daarbij doorgaans wel staan en wordt er vooral gekeken naar alternatieve dekkingsmogelijkheden. In die zin is het geen openingsbod, want de bedragen die in het regeerakkoord staan gaan gewoon de overheidsboekhouding in en blijven daar ook staan. Dat is ook het spelletje waar een aantal mensen al doorheen geprikt hebben. Die willen niet meepraten over de invulling van de bezuiniging, maar over de vraag of zo'n bezuiniging er ueberhaupt moet komen of niet. Het wordt heel lastig onderhandelen als je het zelfs over zulke basale uitgangspunten nog niet eens bent.
Er staat nog helemaal niets in de overheidsboekhouding totdat een meerderheid van de kamers daar mee ingestemd heeft. De begroting gaat als basispad uit van de begrotingen van Schoof 1 voor 2026 voor zover die al door beide kamers goedgekeurd zijn. Dus Jetten 1 zal toch eerst overeenstemming moeten bereiken met de kamers over de uitgangspunten.
pi_219987823
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:04 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er staat nog helemaal niets in de overheidsboekhouding totdat een meerderheid van de kamers daar mee ingestemd heeft. De begroting gaat als basispad uit van de begrotingen van Schoof 1 voor 2026 voor zover die al door beide kamers goedgekeurd zijn.
Klopt. En dus voor de eerste begrotingsbehandeling gaat er al gepraat worden met de oppositie. Voor de voorjaarsnota zelfs al. Wijzigingen aan het basispad gaan met een kamermeerderheid en ik voorspel nu al dat die zich niet aan het financiële plaatje van dit akkoord gaan houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219987897
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:44 schreef Tomatenboer het volgende:
Onbarmhartig en gewetenloos.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  maandag 2 februari 2026 @ 20:41:25 #157
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219988248
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:14 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Onbarmhartig en gewetenloos.
straks de helft opnemen om aan de kinderen te schenken zodat die misschien ook een veel te duur huis kunnen kopen

iedereen dik in de schulden , en de banken maar lachen

is beter om de pensioenfondsen uit te schakelen zodat die kolossale afdracht bij het salaris komt,
met ieder jaar extra wachten op AOW , lachen de fondsen in hun vuistjes

De vrije beroepen komen zeer goed weg met 30% uitgesteld loon wegzetten bij de bank jaarlijks, die zijn eigenaar van hun pensioenspaarsaldo

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 02-02-2026 21:23:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219988520
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is beter om de pensioenfondsen uit te schakelen zodat die kolossale afdracht bij het salaris komt,
met ieder jaar extra wachten, lachen de fondsen in hun vuistjes

Nee want met verhoging van de pensioenleeftijd stijgt de uitkering ook.

Tenzij de mensen ineens massaal eerder sterven dan het gemiddelde sterftecijfer aangeeft hebben de pensioenfondsen niks te lachen want er verandert niks aan wat ze over die periode moeten uitkeren. Of 1000 euro per maand keer 15 jaar of 1250 per maand keer 12 jaar.

Is je nog maar 82x uitgelegd maar gewoon blijven volhouden joh kan jou het verrotten ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 2 februari 2026 @ 21:24:47 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219988536
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:23 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Nee want met verhoging van de pensioenleeftijd stijgt de uitkering ook.
fijn dan kan je dat pensioenvermogen meenemen in de kist of overerven aan de kinders

o wacht ff, nee toch niet

ok maar de vrije beroepen die kunnen dat wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219988548
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
fijn dan kan je dat pensioenvermogen meenemen in de kist

o wacht ff, nee toch niet

ok maar de vrije beroepen die kunnen dat wel
Verplaats de doelpalen nou niet.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219989466
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mark Rutte belde, hij wou z’n Rutte-doctrine terug.
quote:
https://iederin.nl/reactie-regeerakkoord-2026/
Bezuinigingen zorg en ondersteuning ten koste van mensen met een beperking

Het kabinet maakt 350 miljoen euro vrij om chronisch zieken en mensen met een beperking te compenseren voor de verhoging van het eigen risico. Dat is onvoldoende om dit voor iedereen in deze doelgroep te compenseren.

Ook door andere voorstellen gaan mensen met een beperking meer betalen voor zorg en ondersteuning die voor hen noodzakelijk is. Met de plannen in het coalitieakkoord krijgen mensen met een beperking meer kosten en minder zekerheid op voldoende inkomen:

- De regeling voor aftrek van specifieke zorgkosten bij de inkomstenbelasting verdwijnt vanaf 2028 (bezuiniging van 618 miljoen euro per jaar).

- Op de Wet langdurige zorg (Wlz) wordt bijna 1 miljard euro bezuinigd. Dit gaat worden vastgelegd in een bestuursakkoord.

- Huishoudelijke hulp als maatwerkvoorziening wordt geschrapt vanaf 2029. Er staat wel bij: ‘Voor mensen die niet zelf hulp kunnen regelen, blijft de gemeente daarin voorzien’, maar dit wordt verder niet toegelicht.

- Vanaf 2030 krijgen mensen die volledig arbeidsongeschikt worden een lagere uitkering (de WIA-IVA wordt afgeschaft).

- Er wordt een eigen bijdrage voor wijkverpleging voorgesteld.

- Eerdere voorstellen voor hogere eigen bijdragen (bijvoorbeeld voor jeugdhulp) worden niet ongedaan gemaakt.
En om die 350 miljoen in context te plaatsen:

quote:
https://www.vzinfo.nl/chr(...)onische-aandoeningen

Op 1 januari 2024 (puntprevalentie) hadden 10,9 miljoen mensen in Nederland één of meer chronische aandoeningen, dat is 60% van de Nederlandse bevolking (niet in grafiek). [..] Op 1 januari 2024 (puntprevalentie) hadden 6,1 miljoen mensen in Nederland twee of meer chronische aandoeningen (multimorbiditeit)
Zo bruut is zelfs Rutte niet geweest.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219989691
Schiet mij ineens te binnen; iedereen die werkt in een dienstverband zou tegen het coalitieakkoord moeten zijn. Het betreft namelijk een flinke versobering van het sociale verzekeringsstelsel zonder dat daar een dito premieverlaging tegenover staat. Minder dekking is minder premie, zo werkt het bij iedere gangbare verzekering!

Wie accepteert het als zijn of haar opstalverzekeraar opbelt en zegt: “Vanaf heden vergoeden wij 20 % minder als uw huis afbrandt, maar u blijft wel dezelfde premie betalen! :W “? Niemand natuurlijk, toch is dat wat er nu dreigt te gebeuren voor mensen die meer dan het maximum dagloon verdienen. Dat daalt dan in totaal naar ongeveer ¤ 63000 per jaar (iets meer dan 1,5 keer modaal), alles daarboven is onverzekerd.

Of wat denken bij werkloosheid? Er ontstaat een recessie, de banen liggen niet meer voor het oprapen (nu al is het aantal vacatures per werkzoekende 0,93). Hoppakee, minder rechten opgebouwd én een minder langdurige uitkering. Terwijl je daar wel dezelfde premie voor mag blijven afdragen. En vanuit macro-economisch perspectief zal dit de recessie ook nog eens verergeren.

Zelfs de meest rechtse sociaal-economische libertariër zou dat een slechte deal vinden, maar nee hoor, het sullige klapvee van D66 en CDA is enthousiast! Er komt nu tenminste weer een kabinet met een enigszins bekwame invulling!!! Wat een zacht gekookte eieren. :') Precies die houding heeft er voor gezorgd dat de VVD een puik onderhandelingsresultaat heeft kunnen bereiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 03-02-2026 04:25:21 (Taalfouten verbeterd) ]
pi_219989695
Her en der lees je zelfs dat een deel van de D66-aanhang hoopt dat PvdA/GL nu de kolen uit het vuur komt halen, en hen zo komt redden uit de klauwen van de VVD. Ik heb het al eerder geschreven, D66 is weer eens electoraal suïcidaal.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 06:23:09 #164
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219989776
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 04:18 schreef Kowloon het volgende:
Her en der lees je zelfs dat een deel van de D66-aanhang hoopt dat PvdA/GL nu de kolen uit het vuur komt halen, en hen zo komt redden uit de klauwen van de VVD. Ik heb het al eerder geschreven, D66 is weer eens electoraal suïcidaal.
Het is natuurlijk waanzin om eerst de uitsluiting van PvdA/GL de accepteren en daarna ook nog eens alle eisen van de VVD.

Ik mag hopen dat de mensen die een last minute switch van GL/PvdA naar D66 zich nu enorm schuldig voelen voor het enablen van VVD beleid. Graag me echt af wat die mensen voor zich zagen. Tien nieuwe steden?
pi_219989952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
Sowieso is die 350 miljoen compensatie voor chronisch zieken en gehandicapten waar ze zo trots mee schermen alleen beschikbaar voor de allerlaagste inkomens. Als je ook maar iets boven het minimum verdient wordt je al niet meer (deels) gecompenseerd.

Bovendien is die 350 miljoen ook voor diegenen die er wél aanspraak op kunnen maken slechts een druppel op de gloeiende plaat. Zeg maar een schaamlap voor het bloeden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219989964
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 06:23 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Het is natuurlijk waanzin om eerst de uitsluiting van PvdA/GL de accepteren en daarna ook nog eens alle eisen van de VVD.

Ik mag hopen dat de mensen die een last minute switch van GL/PvdA naar D66 zich nu enorm schuldig voelen voor het enablen van VVD beleid. Graag me echt af wat die mensen voor zich zagen. Tien nieuwe steden?
Precies dit ja.

Natuurlijk is het coalitieakkoord een eerste aanzet tot onderhandelingen, maar aangezien de genoemde maatregelen cq. bezuinigingen redelijk concreet zijn geformuleerd is de speelruimte beperkt en zal er dus op andere vlakken (veelal binnen hetzelfde beleidsterrein) dekking moeten worden gevonden.

Dat maakt open onderhandelen met de oppositie op voorhand al erg lastig en maakt het aannemelijker dat er via rechts een meerderheid gevonden zal worden, omdat die eerder geneigd zullen zijn in te stemmen met draconische bezuinigingen op sociale zekerheid en zorg.
pi_219989998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 00:18 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
Niet iedere chronisch zieke heeft (gelukkig) veel zorg nodig, ikzelf heb met chronische ziekte al 13 jaar achter elkaar een maximaal eigen risico en ben nooit boven de 200 euro uit gekomen (en meestal is het 0).

39% van de mensen heeft een vrijwillig eigen risico en gaat er dus vanuit dat deze verhoging hen niet echt gaat raken: https://www.independer.nl(...)jwillig-eigen-risico

In 2024 maakte de helft van de Nederlanders hun eigen risico niet op: https://www.unitedconsume(...)eigen-risico-niet-op
Daar zitten dus mensen met een chronische aandoening of ziekte tussen.

Neemt niet weg dat 350 miljoen wel te weinig lijkt. Al hoeft het ook niet voor iedereen gecompenseerd: het eigen risico kun je per maand betalen en dan gaat het om een verhoging van ¤ 6,25 per maand, de meeste mensen kunnen dat echt wel ophoesten. Met die 350 miljoen zullen ze dus gewoon de maximale zorgtoeslag ophogen met ¤ 6,25.
pi_219990008
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 07:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet iedere chronisch zieke heeft (gelukkig) veel zorg nodig, ikzelf heb met chronische ziekte al 13 jaar achter elkaar een maximaal eigen risico en ben nooit boven de 200 euro uit gekomen (en meestal is het 0).

39% van de mensen heeft een maximaal eigen risico en gaat er dus vanuit dat deze verhoging hen niet echt gaat raken: https://www.independer.nl(...)jwillig-eigen-risico

In 2024 maakte de helft van de Nederlanders hun eigen risico niet op: https://www.unitedconsume(...)eigen-risico-niet-op
Daar zitten dus mensen met een chronische aandoening of ziekte tussen.

Neemt niet weg dat 350 miljoen wel te weinig lijkt. Al hoeft het ook niet voor iedereen gecompenseerd: het eigen risico kun je per maand betalen en dan gaat het om een verhoging van ¤ 6,25 per maand, de meeste mensen kunnen dat echt wel ophoesten. Met die 350 miljoen zullen ze dus gewoon de maximale zorgtoeslag ophogen met ¤ 6,25.
Maar het is niet alleen een compensatie om het eigen risico mee te financiëren.

Heel veel chronisch zieken en gehandicapten maken noodzakelijke kosten buiten de zorgverzekering. Die de zorgverzekering niet vergoed of waar de zorgverzekering een eigen bijdrage voor vraagt (per verstrekking opnieuw).

Zo maak ik jaarlijks extra kosten buiten het incontinentiemateriaal dat mijn zorgverzekeraar voor mij betaalt. Maar de zorgverzekeraar dekt niet de extra kosten aan extra beddengoed of kleding omdat zij zeggen dat je aan incontinentiemateriaal zelf voldoende moet hebben. Ze vergoeden in principe alleen de basis.

Zo gaat het op meer vlakken, maar veel mensen staan daar uiteraard niet bij stil.
pi_219990018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 07:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar het is niet alleen een compensatie om het eigen risico mee te financiëren.

Heel veel chronisch zieken en gehandicapten maken noodzakelijke kosten buiten de zorgverzekering. Die de zorgverzekering niet vergoed of waar de zorgverzekering een eigen bijdrage voor vraagt (per verstrekking opnieuw).

Zo maak ik jaarlijks extra kosten buiten het incontinentiemateriaal dat mijn zorgverzekeraar voor mij betaalt. Maar de zorgverzekeraar dekt niet de extra kosten aan extra beddengoed of kleding omdat zij zeggen dat je aan incontinentiemateriaal zelf voldoende moet hebben. Ze vergoeden in principe alleen de basis.

Zo gaat het op meer vlakken, maar veel mensen staan daar uiteraard niet bij stil.
Die compensatie is wel bedoeld voor het eigen risico, zo is gemeld.
pi_219990023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die compensatie is wel bedoeld voor het eigen risico, zo is gemeld.
Oh, de huidige regeling in ieder geval niet.

Maar goed, blijft mijn punt staan dat er (veel) meer kosten zijn waar chronisch zieken of gehandicapten mee te maken krijgen waar gezonde mensen niet bij stilstaan.
pi_219990044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 07:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh, de huidige regeling in ieder geval niet.

Maar goed, blijft mijn punt staan dat er (veel) meer kosten zijn waar chronisch zieken of gehandicapten mee te maken krijgen waar gezonde mensen niet bij stilstaan.
Dat is mij wel bekend, dat weet ik heel goed. Alleen ligt de hulp daarmee volledig bij de gemeentes tegenwoordig. En als je als landelijke politiek iets over de schutting hebt gegooid, hoef je je niet meer af te vragen hoe ze het aan de andere kant van de schutting nog kunnen betalen, toch?
pi_219990051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 07:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is mij wel bekend, dat weet ik heel goed. Alleen ligt de hulp daarmee volledig bij de gemeentes tegenwoordig. En als je als landelijke politiek iets over de schutting hebt gegooid, hoef je je niet meer af te vragen hoe ze het aan de andere kant van de schutting nog kunnen betalen, toch?
Inderdaad, zo gaat het wel. Dat zag je al meteen bij de decentralisatie van de jeugdzorg, 10 jaar terug alweer inmiddels.
pi_219990066
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 07:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Inderdaad, zo gaat het wel. Dat zag je al meteen bij de decentralisatie van de jeugdzorg, 10 jaar terug alweer inmiddels.
Hopelijk komt Leonard Geluk (CDA en VNG) in het kabinet en vergeet hij dan niet gelijk zijn vorige baan. Zoals de landelijke regering nu al meer dan 10 jaar met de lagere overheden om gaat is echt gewoon schandalig.

Een omkeer daarin is het enige wat chronisch zieken en gebruikers van de WMO echt kan helpen.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 09:58:37 #174
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219990737
quote:
Ouderen en laagopgeleiden dupe van kortere WW-duur: 'Zij belanden in bijstand'

Het nieuwe kabinet wil de WW-duur verkorten tot een jaar om ervoor te zorgen dat werklozen sneller aan een baan komen. Volgens arbeidsmarktdeskundigen werkt dat averechts. Zij vrezen dat vooral laagopgeleiden en ouderen de dupe worden en in de bijstand belanden.
Een werknemer die plotseling zijn baan verliest door een reorganisatie heeft nu nog recht op een WW-uitkering van maximaal twee jaar, maar daar komt dus verandering in.
De vakbonden reageerden furieus op de plannen van het nieuwe kabinet om de maximale WW-duur vanaf 1 januari 2028 te verkorten tot een jaar. Het doel lijkt te zijn dat mensen daarmee weer sneller aan het werk gaan. De FNV maakt zich grote zorgen en waarschuwt dat veel huishoudens hierdoor in de problemen komen.
Arbeidssocioloog Fabian Dekker kan zich goed voorstellen dat de vakbonden teleurgesteld zijn over deze plannen. "Een kortere WW-uitkering en de transitievergoeding koppelen aan leren en ontwikkelen, past bij het denken in de richting van een meer activerende sociale zekerheid. Vaak wordt dan verwezen naar de Scandinavische verzorgingsstaat."
Toch plaatst Dekker kanttekeningen. "De plannen zoals ze er nu liggen, lijken me geen rechtvaardig sociaal contract. Het beschermende deel is onvoldoende uitgewerkt en lijkt vooral uit te gaan van individuele zelfredzaamheid. Het is de vraag of je daar nu niet in doorschiet."
'Veel mensen redden dat niet in een jaar'

Volgens Ton Wilthagen, hoogleraar arbeidsmarkt aan de Tilburg University, is het de bedoeling om mensen die een WW-uitkering hebben te activeren, zodat ze snel weer een nieuwe baan vinden.
"Dat gaan veel mensen die in deze situatie zitten niet redden in een jaar. Een werknemer die plotseling zijn baan verliest, krijgt te maken met een rouwperiode en moet zich melden bij het UWV. Dan begint het traject en de begeleiding naar een nieuwe baan en ben je zo twee tot drie maanden verder. "
Wilthagen benadrukt dat vooral laagopgeleiden, ouderen en werknemers die hun hele leven hetzelfde beroep uitoefenen de dupe worden. "Zij hebben al te maken met discriminatie op de arbeidsmarkt, zeker als ze al langer in de WW zitten. Werkgevers zijn huiverig om deze mensen in dienst te nemen, waardoor het risico bestaat dat ze in de bijstand belanden."
Het nieuwe kabinet wil de WW-uitkering in de eerste twee maanden wel verhogen, maar arbeidsmarktdeskundigen zien dat vooral als een zoethoudertje.

'Probleem is mismatch op arbeidsmarkt'

Wilthagen ziet de plannen dan ook vooral als een bezuiniging. "Het probleem is dat er vaak een mismatch is op de arbeidsmarkt. Deze mensen moeten van werk naar werk worden begeleid, bijvoorbeeld via omscholing. Maar die faciliteiten zijn er niet. Dat is slecht voor de arbeidsmarkt en voor de economie."
Bovendien staat het verkorten van de WW in schril contrast met het plan om de AOW-leeftijd te verhogen, meent Wilthagen. "We moeten er alles aan doen om deze mensen te behouden, omdat we langer moeten doorwerken. Daar komt bij dat we niks meer horen over bestaanszekerheid. Dat onderwerp is ineens niet meer aan de orde."
https://www.nu.nl/economi(...)den-in-bijstand.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219990796
quote:
Dat eerste is nogal wiedes; jongeren kregen die lange WW namelijk sowieso al niet omdat je minimaal iets van 15 arbeidsjaren nodig hebt om daar aan te komen.

Verder eens met het stuk omscholing, maar dan het is belangrijker daar wat mee te doen. We hebben die mensen gewoon nodig namelijk. Nu vallen ze na de iets langere 20 of 24 maanden alsnog in de bijstand, het punt is juist dat ze werk vinden en dat wordt voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')