abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219985784
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:40 schreef PzKpfw het volgende:
Is het al bekend hoe de tien nieuwe steden gaan heten?
Ja, want daar zouden ze ook mee beginnen, als je een plan zou starten wat pas over 20 jaar, na het overlijden van de babyboomgeneratie, huizen op zouden leveren. Toepasselijke namen zijn dan "mosterd-na-de-maaltijd", "leegstandstad" oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219985789
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan heeft dat stuk bijna geen waarde.
En kan alles volledig anders worden.

Waar praten we hier dan nog over? :D
Het is een basisstuk, een richtlijn voor de onderhandelingen. Maar een regeerakkoord wordt sowieso nooit volledig uitgevoerd en zeker de financiële doorrekening is altijd enorm natte-vinger-werk. Dus zo veel anders dan normaal is dat allemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219985802
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar een regeerakkoord wordt sowieso nooit volledig uitgevoerd
Mark Rutte belde, hij wou z’n Rutte-doctrine terug.
  maandag 2 februari 2026 @ 15:54:39 #129
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219985824
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan heeft dat stuk bijna geen waarde.
En kan alles volledig anders worden.

Waar praten we hier dan nog over? :D
we praten over de plannen van een minderheidskabinet, dus dingen zullen ongetwijfeld nu wat anders gaan lopen dan voorheen.
Blaf me vol
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 15:57:03 #130
236264 crew  capricia
pi_219985856
quote:

[..]
Het is een basisstuk, een richtlijn voor de onderhandelingen. Maar een regeerakkoord wordt sowieso nooit volledig uitgevoerd en zeker de financiële doorrekening is altijd enorm natte-vinger-werk. Dus zo veel anders dan normaal is dat allemaal niet.
Nou, dan hoeft voorlopig niemand zich zorgen te maken voor enige bezuiniging op bijv de ouderenzorg. Want het is maar een richtlijn voor onderhandelingen.
Echt hoor.

Je neemt het stuk of wel serieus, of niet. En ik neem het wel serieus. Dit zijn de plannen. En hier gaan ze meerderheden voor zoeken.
Dat er links en rechts wat geschaafd kan worden, begrijpen we allemaal. Maar hele zaken zomaar laten vallen, zonder dekking, zie ik niet zomaar gebeuren.

Maar we gaan het zien.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 15:58:47 #131
236264 crew  capricia
pi_219985882
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:54 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
we praten over de plannen van een minderheidskabinet, dus dingen zullen ongetwijfeld nu wat anders gaan lopen dan voorheen.
Zeker.
Maar ik zie niet voor me dat complete aanpassingen +bijv het verhogen van de aow leeftijd, er zomaar uit gaan zonder dat er elders iets bezuinigd gaat worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 2 februari 2026 @ 16:28:11 #132
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219986223

Tot zover de verkiezingsbeloftes.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219986235
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[ afbeelding ]

Er zitten altijd plannen bij die in geen enkel programma stonden. Afschaffen dividendbelasting was ook zo’n mooie.
  maandag 2 februari 2026 @ 16:47:38 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219986292
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 08:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Jij denkt dat GroenLinks tegen die miljarden voor klimaat gaat stemmen? :D
Groen Links is nu ook voor het bouwen van woningen in landbouw gebied
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 2 februari 2026 @ 16:50:03 #135
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219986302
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou, dan hoeft voorlopig niemand zich zorgen te maken voor enige bezuiniging op bijv de ouderenzorg. Want het is maar een richtlijn voor onderhandelingen.
Echt hoor.

Je neemt het stuk of wel serieus, of niet. En ik neem het wel serieus. Dit zijn de plannen. En hier gaan ze meerderheden voor zoeken.
Dat er links en rechts wat geschaafd kan worden, begrijpen we allemaal. Maar hele zaken zomaar laten vallen, zonder dekking, zie ik niet zomaar gebeuren.

Maar we gaan het zien.
wel een eigen risico van 460 euro op de schoonmaakkosten als stofzuigen en ramen lappen , dat moeten de mantelzorgers dan gaan doen bij de armere bejaarden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219986356
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wel een eigen risico van 460 euro op de schoonmaakkosten als stofzuigen en ramen lappen , dat moeten de mantelzorgers dan gaan doen bij de armere bejaarden
Dat eigen risico zit op de zorgverzekering. Hulp in het huishouden komt uit de WMO. Daar heeft de zorgverzekering niks mee te maken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219986361
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-te-vinden-a4919009

Goh, zou een partijorganisatie nou toch helpen om mensen te vinden?
pi_219986401
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:02 schreef tizitl2 het volgende:

Vast en nu maar hopen dat ze elkaar weer de tent uitvechten.
pi_219986408
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:02 schreef tizitl2 het volgende:

De PVV is uiteindelijk gewoon een eenmanszaak zonder verdere structuur. Volgens mij is er niet eens een partijkantoor.
pi_219986421
quote:

[..]
Het gaat wel verder dan een basisstuk/richtlijn voor onderhandeling.

Dit is het beleid wat ze willen gaan uitvoeren.
pi_219986478
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
[ afbeelding ]

Ik denk dat ze allemaal uit de campagnemodus zijn gekomen.
pi_219986513
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik denk dat ze allemaal uit de campagnemodus zijn gekomen.
Oftewel, de aap komt weer uit de mouw. :')
Hoe zou het vertrouwen in de politiek momenteel zijn? :R
pi_219986548
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Echt hoor.

Maar we gaan het zien.
Afgelopen regeerakkoorden werden al probleemloos opengebroken en dat waren meerderheidsakkoorden. In dit stuk zit duidelijk een stuk "weg te geven aan oppositie", de vraag is of dat rechtsom of linksom is. Natuurlijk is dit stuk wel serieus, want het is de start van de onderhandelingen van de ministers. En wat er weg gaat vallen hangt natuurlijk van de oppositie af en via welke route ze een meerderheid krijgen.

Simpelweg gaan doen alsof ze dit volledig uit gaan voeren en doen alsof ze geen rekening hebben gehouden met nog te voeren onderhandelingen, dan kijk je wel erg voorbij de werkelijkheid.
pi_219986565
Heijen blijft dus, zal @Hanca vast blij mee zijn :P
pi_219986672
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, want daar zouden ze ook mee beginnen, als je een plan zou starten wat pas over 20 jaar, na het overlijden van de babyboomgeneratie, huizen op zouden leveren. Toepasselijke namen zijn dan "mosterd-na-de-maaltijd", "leegstandstad" oid.
Waarom zou dit dan precies "mosterd-na-de-maaltijd" zijn? Volgens mij is het toonaangevende rapport hierin: RAPPORT VAN DE STAATSCOMMISSIE DEMOGRAFISCHE ONTWIKKELINGEN 2050, hieruit blijkt toch dat de groei gewoon verder gaat ook na 2046.

Maar misschien heb jij andere, betere bronnen?
pi_219986686
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom zou dit dan precies "mosterd-na-de-maaltijd" zijn? Volgens mij is het toonaangevende rapport hierin: RAPPORT VAN DE
STAATSCOMMISSIE DEMOGRAFISCHE ONTWIKKELINGEN 2050
, hieruit blijkt toch dat de groei gewoon verder gaat ook na 2046.
[ link | afbeelding ]

Maar misschien heb jij andere, betere bronnen?
De schatting is 19,6 miljoen in 2050. Met op dat moment eigenlijk geen groei meer, maar vooral stabiliteit.

Als je er van uit gaat dat naast de zeer trage planning van extra steden, er de komende jaren gewoon genoeg wordt gebouwd om het tekort in te lopen, is het totaal onnodig om daarnaast ook 10 extra steden te bouwen. Als je ervan uit gaat dat het tekort pas tegen 2050 wordt opgelost heb je wellicht gelijk.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:31:20 #147
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_219986869
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:35 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik heb nog geen solide verhaal gehoord hoe we daar met de vergrijzing aan gaan ontkomen.

Onveranderd moet straks 1 op de.3 mensen in de zorg werken, die zijn er niet en dat is onbetaalbaar. Dus moet het met minder manuren per patiënt wat altijd ergens ten koste van die patiënt zal gaan.

Zo min mogelijk moeten we naar streven, maar niet zie ik niet gebeuren.
Het zou ook schelen als er niet zo'n bult administratieve rompslomp bij zou zitten. De tijd die ze daar aan besteden kunnen ze beter besteden aan het bed.

En al die overbodige managers en raden van bestuur kunnen ook wel een tandje minder.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_219987037
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:31 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Het zou ook schelen als er niet zo'n bult administratieve rompslomp bij zou zitten. De tijd die ze daar aan besteden kunnen ze beter besteden aan het bed.

En al die overbodige managers en raden van bestuur kunnen ook wel een tandje minder.
Mwah, of je nou aan het eind van je dienst een half uur bezig papierwerk bezig bent aan het vullen bent of op het begin van je dienst een half uur bezig bent om uit te zoeken wat er ook alweer allemaal aan de hand is is lood om oud ijzer.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:51:56 #149
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_219987042
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Afgelopen regeerakkoorden werden al probleemloos opengebroken en dat waren meerderheidsakkoorden. In dit stuk zit duidelijk een stuk "weg te geven aan oppositie", de vraag is of dat rechtsom of linksom is. Natuurlijk is dit stuk wel serieus, want het is de start van de onderhandelingen van de ministers. En wat er weg gaat vallen hangt natuurlijk van de oppositie af en via welke route ze een meerderheid krijgen.

Simpelweg gaan doen alsof ze dit volledig uit gaan voeren en doen alsof ze geen rekening hebben gehouden met nog te voeren onderhandelingen, dan kijk je wel erg voorbij de werkelijkheid.
Natuurlijk wordt er onderhandeld, dat gebeurt altijd. Alleen blijven de financiële taakstellingen die aan de voornemens gekoppeld zijn daarbij doorgaans wel staan en wordt er vooral gekeken naar alternatieve dekkingsmogelijkheden. In die zin is het geen openingsbod, want de bedragen die in het regeerakkoord staan gaan gewoon de overheidsboekhouding in en blijven daar ook staan. Dat is ook het spelletje waar een aantal mensen al doorheen geprikt hebben. Die willen niet meepraten over de invulling van de bezuiniging, maar over de vraag of zo'n bezuiniging er ueberhaupt moet komen of niet. Het wordt heel lastig onderhandelen als je het zelfs over zulke basale uitgangspunten nog niet eens bent.
Never explain, never apologize.
pi_219987201
quote:
Forse kritiek van Sanne Terlouw op D66, de partij van haar vader: ‘Het stuk ademt één en al wantrouwen’
https://www.ad.nl/devente(...)wantrouwen~a8f3783c/ (premium)

Deze maatschappelijk betrokken dochter is van mening dat D66 teveel meegaat in hard asielbeleid.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')