abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220006337
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 08:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat ging om het plaatsen van kruisraketten in Brabant.

Die zijn nooit geplaatst.
Sinds wanneer licht Volkel niet meer in Brabant?
pi_220006396
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2026 03:14 schreef Kijkertje het volgende:
Jeff Bezos :r

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

The Murder of The Washington Post

Today's layoffs are the latest attempt to kill what makes the paper special.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:32:38 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220006652
Sja we kunnen wel afgeven op ontslagen journalisten, maar wie koopt hun producten nog?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220007132
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:32 schreef Perrin het volgende:
Sja we kunnen wel afgeven op ontslagen journalisten, maar wie koopt hun producten nog?
Best veel mensen.

In het geval van de WaPo zijn er gewoon domme keuzes gemaakt. Het besluit om geen steun uit te spreken voor Harris was niet handig: daardoor liepen honderdduizenden abbo's weg. Dat zijn een hoop inkomsten.

Als ik naar ons eigen bedrijf kijk: ons bereik en lezerspubliek is groter dan ooit. Alleen leveren digitale abbo's wel minder geld op.

Toch maken we nog gewoon winst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220007315
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:32 schreef Perrin het volgende:
Ik betaal graag voor niet al te gekleurde informatie dit in tegenstelling tot de magacisten die we hier alleen nog maar met x propaganda zien komen aanzetten. :D
  donderdag 5 februari 2026 @ 11:38:28 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220007324
quote:
Bo altijd FTW.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220007685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De kruisraketten zouden op vliegbasis Woensdrecht worden gestationeerd.
Dat is afgeblazen.

In Volkel zijn geen kruisraketten, maar kernwapens die door vliegtuigen worden afgeworpen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220007949
Samenvatting: Elke staat die stemt op democraten is corrupt, dus die uitslag accepteer ik niet.

quote:
Trump says he will only accept the midterm results ‘if the elections are honest’ and again pushes to ‘nationalize’ voting
After days of speculation over exactly what President Donald Trump meant when he called on Republicans to "take over" American elections, the commander in chief has clarified that he will accept the 2026 midterm results — but only if they are "honest."

On Wednesday, Trump told NBC News’ Tom Llamas that he will only accept the results of the 2026 midterm elections if they are "honest," and that if he believes they aren't, then "something else has to happen."

He made the comment after Llamas asked him to clarify what he meant when he called to "nationalize" the elections. Under the U.S. Constitution, the states are given the right to oversee elections. The process has limited input from the federal government.

“I didn’t say ‘nationalize,’” Trump claimed. “I said there are some areas in the country that are extremely corrupt. They have very corrupt elections. Take a look at Detroit, Philadelphia, Atlanta. There are some areas that are unbelievably corrupt."

Trump provided no evidence to suggest any kind of corruption related to elections was occurring in any of the cities he listed. The cities he listed typically vote for Democrats.
pi_220008539
https://www.bluewin.ch/en(...)o-of-me-3008166.html
twitter

The 'wonderful secret ' of Epstein and Trump
  donderdag 5 februari 2026 @ 14:52:02 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220008554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 07:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat klopt niet we hebben in Nederland ooit met meer dan een half miljoen mensen tegen kernwapens gedemonstreerd en ze zijn alsnog geplaatst in Nederland.

Er woonden toendertijd 14.3 miljoen mensen in Nederland het aantal demonstranten was toen dus 4% van de populatie.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 08:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat ging om het plaatsen van kruisraketten in Brabant.

Die zijn nooit geplaatst.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 12:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
De kruisraketten zouden op vliegbasis Woensdrecht worden gestationeerd.
Dat is afgeblazen.

In Volkel zijn geen kruisraketten, maar kernwapens die door vliegtuigen worden afgeworpen.
De kruisraket is een first strike capability en daarmee inderdaad politiek anders beladen dan de B61 nukes op Volkel die reactief zijn bedoeld.
Tot vrij recent lag een dergelijke first strike capability politiek gevoelig, met name door de invasie van Rusland in Oekraïne is dat inmiddels wel veranderd.
In 2022 is besloten deze capaciteit aan te schaffen, in 2025 is de eerste test lancering van een TLAM (Tomahawk kruisraket) uitgevoerd door een Nederlands marineschip:

Als onderdeel van onderhoudsperiodes tussen 2026 en 2029 worden alle LCF's uitgerust met Tomahawk kruisraketten.

Fun fact: De Nederlandse LCF fregatten zijn één van de weinige Europese NAVO schepen die hier vanaf de tekentafel al voor ontworpen zijn, ze beschikken over Mk-41 VLS strike length cellen die tot veel dieper onder het dek rijken.
Op het oog vergelijkbare Europese fregatten als de Sachsen klasse, Iver Huitfeldt klasse en Álvaro de Bazán klasse beschikken over 'slechts' tactical length cellen (veel minder diep) en kunnen niet uitgerust worden met kruisraketten zonder zeer ingrijpende en dure aanpassingen, als het frame daar al voor geschikt is.
Alleen de VS, UK, Australië en Nederland beschikken straks over Tomahawks.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-02-2026 15:06:57 ]
  donderdag 5 februari 2026 @ 15:01:39 #161
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220008661
Een beetje op de achtergrond geraakt door alle dagelijkse waanzin: de landbouw crisis.
De tarieven van Trump, de deportaties van personeel en torenhoge kosten onder Trump 2 zorgt voor een enorme toename van faillissementen onder boeren...een belangrijk deel van zijn achterban.

https://www.thefencepost.(...)e-to-trump-policies/

https://www.wpr.org/news/(...)bor-shortage-harvest

https://www.farmaid.org/b(...)p-against-right-now/

Wat hebben ze zichzelf in de vingers gesneden door Trump te herkiezen... :N
  donderdag 5 februari 2026 @ 15:09:47 #162
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220008715
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 09:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Serieus?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 5 februari 2026 @ 15:13:43 #163
38496 Perrin
pi_220008740
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Serieus?
En dan denk ik aan Braband, wand daar brant nog ligt.
  donderdag 5 februari 2026 @ 16:20:38 #164
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_220009207
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:01 schreef GarlandBriggs het volgende:
Een beetje op de achtergrond geraakt door alle dagelijkse waanzin: de landbouw crisis.
De tarieven van Trump, de deportaties van personeel en torenhoge kosten onder Trump 2 zorgt voor een enorme toename van faillissementen onder boeren...een belangrijk deel van zijn achterban.

https://www.thefencepost.(...)e-to-trump-policies/

https://www.wpr.org/news/(...)bor-shortage-harvest

https://www.farmaid.org/b(...)p-against-right-now/

Wat hebben ze zichzelf in de vingers gesneden door Trump te herkiezen... :N
En indien mogelijk zouden ze rustig een 4e keer voor hem stemmen. Ik maak me geen illusies.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_220009455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:20 schreef beefkeek het volgende:
Samenvatting: Elke staat die stemt op democraten is corrupt, dus die uitslag accepteer ik niet.
[..]

Hij denkt dat het uitmaakt wat hij wel en niet accepteert _O- Wat een kleuter is het toch.
  Forum Admin donderdag 5 februari 2026 @ 17:06:38 #166
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220009461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Best veel mensen.

In het geval van de WaPo zijn er gewoon domme keuzes gemaakt. Het besluit om geen steun uit te spreken voor Harris was niet handig: daardoor liepen honderdduizenden abbo's weg. Dat zijn een hoop inkomsten.

Als ik naar ons eigen bedrijf kijk: ons bereik en lezerspubliek is groter dan ooit. Alleen leveren digitale abbo's wel minder geld op.

Offtopic : ik ben blij dit te lezen. Voor jou, maar zeker ook voor journalistiek in het algemeen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220009498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij denkt dat het uitmaakt wat hij wel en niet accepteert _O- Wat een kleuter is het toch.
Bannon zag dit als doemscenario. Dat men het zakkenvullen met de holle retoriek en de opgestoken middelvinger zo beu zou worden dat de keuze tussen de ene of de andere democraat zou gaan. Dus die heeft zich al helemaal in het harnas gehesen met het zwaard erbij.
pi_220009500
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 11:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Best veel mensen.

De Washington Post maakt al veel langer geen winst, er was een tijdelijke opleving tijdens Trump 1 maar dat was niet duurzaam. Het #resistance gebeuren uit 2017/18/19 heeft z'n beste tijd gehad, dat snapt bijvoorbeeld de NYT ook. Het besluit om geen endorsement te geven is daar niet van op invloed.
pi_220009555
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De Washington Post maakt al veel langer geen winst, er was een tijdelijke opleving tijdens Trump 1 maar dat was niet duurzaam. Het #resistance gebeuren uit 2017/18/19 heeft z'n beste tijd gehad, dat snapt bijvoorbeeld de NYT ook. Het besluit om geen endorsement te geven is daar niet van op invloed.
Nou ja, ik begrijp dat het uitblijven van een endorsement ertoe leidde dat 250.000 mensen hun abbo opzegden. Voor de duidelijkheid: dat is wat ik her en der lees. Als dat zo is, dan zijn dat kostbare beslissingen.

Je raakt daarmee niet alleen een vaste stroom inkomsten kwijt, maar bent ook meteen een stuk minder aantrekkelijk voor adverteerders. Afijn, dat lijkt mij verder geen ingewikkeld verhaal.

Lezers die weglopen is altijd gevaarlijk voor geschreven media, dat is nogal een open deur.
pi_220009622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nou ja, ik begrijp dat het uitblijven van een endorsement ertoe leidde dat 250.000 mensen hun abbo opzegden. Voor de duidelijkheid: dat is wat ik her en der lees. Als dat zo is, dan zijn dat kostbare beslissingen.

Je raakt daarmee niet alleen een vaste stroom inkomsten kwijt, maar bent ook meteen een stuk minder aantrekkelijk voor adverteerders. Afijn, dat lijkt mij verder geen ingewikkeld verhaal.

Lezers die weglopen is altijd gevaarlijk voor geschreven media, dat is nogal een open deur.
Bezos heeft wel zoveel vermogen dat verlies van vertrouwen in- en het mogelijk opruimen van- een mediakanaal best wat mag kosten.
pi_220009632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Offtopic : ik ben blij dit te lezen. Voor jou, maar zeker ook voor journalistiek in het algemeen.
Het heeft natuurlijk ook iets paradoxaals. Zelfs toen internet al gemeengoed was, bestond het lezerspubliek van regionale media voor 90 procent uit mensen die een abbo hadden op de papieren krant.

Maar de afgelopen 15 jaar is een kentering ingezet. Nieuwssites werden meer aantrekkelijk gemaakt, gingen zich ook richten op een groter publiek. Met succes.

Het is niet elke week raak, maar ik maak tegenwoordig meerdere keren per jaar verhalen die 500.000+ lezers/clicks scoren. Toen ik hiermee begon (in 2008) was dat ondenkbaar.

Maar dat zijn natuurlijk de kersen op de taart. Het meest significante verschil zit hem in de regionale en lokale clicks. Die liggen structureel 10 tot 20 keer hoger dan 15 jaar geleden - en dat staat dus los van de papieren krant.

Waar de paradox in zit: meer lezers, maar meer moeite om de boel financieel draaiende te houden. Want de papieren oplages dalen wel, en digitale abbo's kunnen dat meer deels opvangen.

Maar goed, vooralsnog boeken wij jaarlijks leuke winsten. En dat is inderdaad goed voor de journalistiek. Want hoewel daar genoeg op valt aan te merken - vast ook op mij - is het enorm belangrijk dat die in stand blijft.

Zo, kon ik ook even m'n ei kwijt. Dank voor het voorzetje.
pi_220009643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee dat was toen Bezos zich meer ging bemoeien met de opiniepagina's. De nieuwskant is niet veranderd en is nog steeds 100% anti-Trump.
pi_220009696
Trump lult. Deel 2124

Bekijk deze YouTube-video

Complimenten voor Bill en Hillary. Waarschijnlijk in de hoop dat ze hun mond houden.

En Trump kende "iemand" die "streetwise" was en aangegeven had dat hij [Trump] wel 'de meest betrouwbare persoon ter wereld moest zijn'.

Sure don..
pi_220009704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Precies het risico. Hij zal dus zoveel mogelijk doen om ervoor te zorgen dat hij zijn zin krijgt.
  donderdag 5 februari 2026 @ 18:12:27 #175
38496 Perrin
pi_220009894
De ambassadeur van de VS in Polen is zichzelf ook even belachelijk aan het maken:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')