abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219971156
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Leesvoer: Het standstillbeginsel en de uitvoering van het VN-Verdrag Handicap
[..]
Onzin, de hoogte van een uitkering mag verhoogd worden.
Krijg deze melding:

Forbidden

You don't have permission to access this resource.
pi_219971161
Zag op Facebook (jaja, I know) reacties voorbijkomen waar de moed mij direct van in de zoeken zakt. Boze mensen linken de versnelde verhoging van de AOW-leeftijd 'slavernij' en hekelen vervolgens het 'linkse kabinet'.

Zucht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 17:26:30 #128
236264 crew  capricia
pi_219971163
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Leesvoer: Het standstillbeginsel en de uitvoering van het VN-Verdrag Handicap
[..]
Onzin, de hoogte van een uitkering mag verhoogd worden.
Dan zou de WMO ook niet mogen verslechteren. En het eigen risico ook niet omhoog mogen gaan enzo. Voor gehandicapten.

Geen enkele verslechtering ten opzichte van 2016.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219971167
Er valt voor beide kanten politieke spectrum voldoende aan te merken op het regeerakkoord, maar ik zou het toch bepaald geen 'links' pakket noemen.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:27:58 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219971168
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
Er valt voor beide kanten politieke spectrum voldoende aan te merken op het regeerakkoord, maar ik zou het toch bepaald geen 'links' pakket noemen.
Is het ook absoluut niet :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 17:28:06 #131
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219971170
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
Zag op Facebook (jaja, I know) reacties voorbijkomen waar de moed mij direct van in de zoeken zakt. Boze mensen linken de versnelde verhoging van de AOW-leeftijd 'slavernij' en hekelen vervolgens het 'linkse kabinet'.

Zucht.
Het zal voor jou toch geen verrassing zijn dat "links" per definitie overal de schuldige van is, ookal hebben ze er niks mee te maken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 17:28:15 #132
236264 crew  capricia
pi_219971173
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:27 schreef KoosVogels het volgende:
Wie zegt dat dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:28:30 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219971178
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Wie zegt dat dan?
quote:

Zucht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219971180
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:23 schreef Hanca het volgende:
Ik vond het wel interessant en heb daarom dat verdrag er bij gepakt, maar wat jij zegt kan ik nergens vinden: https://wetten.overheid.nl/BWBV0004045/2016-07-14
Hoe het precies juridisch in elkaar steekt weet ik niet, daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik ga af op wat mij in een gesprek met een jurist over dit onderwerp is verteld. Zie ook deze link. (Openen in een nieuw tabblad anders krijg je vreemd genoeg een foutmelding.)
pi_219971185
quote:

Zucht.
Verhoging AOW leeftijd links? Is je inlezen in partijprogramma's dan echt zo ingewikkeld?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 17:29:24 #136
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219971187
quote:

[..]
Wie zegt dat dan?
Gehersenspoeld Nederland op feesboek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 17:29:35 #137
236264 crew  capricia
pi_219971190
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]

Oh ja. :D
Genoeg mensen vinden de VVD al heel erg links. Dat soort lui heb je altijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219971191
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:53 schreef Seeburg54 het volgende:
Stel, je bent een jaar of 57. Vanaf pakweg je 17e fysiek zwaar werk gedaan. Je hebt 40 jaar gewerkt, je hebt inmiddels kwalen. Sommige vervelend, andere wat meer zorgelijk. Pijntjes, want versleten knieen. Paar hernia's gehad. Heupen beginnen ook te vreten. Hartrimestoornissen. Want de stress die je hebt vanwege de pijn doet geen goed. De gedachte dat je in elk geval tot je 67e en nog wat langer moet werken in deze omstandigheden baart je zorgen. Geheel terecht. Er volgen reorganisaties op je werk. Nog meer stress. Want je weet, ik kom nooit meer aan de bak met dit ouwe lijf.
Dát is een realiteit waar Jetten en partners in crime geen idee van hebben.
Gemiddeld genomen vindt de persoon die jij beschrijft dat blijkbaar allemaal prima zolang er maar iets aan die asielzoekers wordt gedaan. Misschien moeten die mensen eens bij zichzelf ten rade gaan over hun eigen stemgedrag (de PvdA/GL stemmer zelf even buiten beschouwing latend)
pi_219971194
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Hoe het precies juridisch in elkaar steekt weet ik niet, daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik ga af op wat mij in een gesprek met een jurist over dit onderwerp is verteld. Zie ook deze link. (Openen in een nieuw tabblad anders krijg je vreemd genoeg een foutmelding.)
Openen in nieuw tabblad werkt ook niet, ik denk dat je een inlog van de universiteit moet hebben...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219971195
quote:

[..]
Wie zegt dat dan?
Zie mijn eerdere post.

Is uiteraard geen representatieve steekproef, maar ik vermoed deze meneer niet alleen staat in zijn denken. De BBB-kopstukken (nota bene een voormalige regeringspartij) betitelden de nieuwe coalitie de afgelopen weken ook steevast als 'links'.
pi_219971206
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:25 schreef Lichtloper het volgende:
Krijg deze melding:

Forbidden

You don't have permission to access this resource.
Ik krijg ook een foutmelding. Openen in een nieuw tabblad werkt bij mij vreemd genoeg wel.

Zoek anders met een zoekmachine op de titel: Het standstillbeginsel en de uitvoering van het VN-Verdrag Handicap
pi_219971209
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:29 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Gemiddeld genomen vindt de persoon die jij beschrijft dat blijkbaar allemaal prima zolang er maar iets aan die asielzoekers wordt gedaan. Misschien moeten die mensen eens bij zichzelf ten rade gaan over hun eigen stemkeuze (de PvdA/GL stemmer zelf even buiten beschouwing latend)
Wat lees ik nou weer. :')
Ik kan je verzekeren dat deze aanname onjuist is.
pi_219971213
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verhoging AOW leeftijd links? Is je inlezen in partijprogramma's dan echt zo ingewikkeld?
Vind het vooral ernstig dat veel Nederlands blijkbaar op een fundamenteel niveau niet begrijpen waar links en rechts voor staan.

Links is voor veel kiezers verworden tot 'maatregelen en dingen die ik stom vind'.
pi_219971239
Verder prima om de AOW te koppelen aan de levensverwachting, zolang er maar ruimte is voor maatwerk. Iemand wiens rug compleet versleten is mag wat mij betreft op z'n 65e lekker met pensioen.

Ik schrijf stukjes voor m'n werk. Dat houd ik nog wel vol tot m'n 75e.

M'n pa is 72 en bouwkundig tekenaar. Hij is ZZP'er, maakt zo'n gemiddeld 25 uur per week in z'n thuiskantoor en vindt dat heerlijk.

Het huidige pensioensysteem is veel te rigide.
pi_219971240
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:32 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat lees ik nou weer. :')
Ik kan je verzekeren dat deze aanname onjuist is.
Heeft links de verkiezingen gewonnen? Heb ik iets gemist?

De afgelopen jaren is het belang van het migratie onderwerp tot ongekende hoogte opgeblazen, tot zover dat kiezers tegen hun eigen economische belang in op rechtse partijen blijven stemmen omdat die stoere praatjes hebben over asielzoekers.
pi_219971247
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:31 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik krijg ook een foutmelding. Openen in een nieuw tabblad werkt bij mij vreemd genoeg wel.

Zoek anders met een zoekmachine op de titel: Het standstillbeginsel en de uitvoering van het VN-Verdrag Handicap
Mja, inmiddels gelezen. Het oorspronkelijke argument van de auteur vind ik al vrij vergezocht. Namelijk dat de participatiewet gericht is op activatie van burgers, terwijl chronisch gehandicapten niet meer geactiveerd kunnen worden en de invoering dus een verslechtering van economische rechten is. Niet voor niets worden er in het stuk al veel slagen om de arm gehouden.

Maar dat hier vervolgens uit zou blijken dat je een uitkering niet van 75% naar 70% zou mogen verlagen, blijkt hier al zeker niet uit.
pi_219971267
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:30 schreef Hanca het volgende:
Openen in nieuw tabblad werkt ook niet, ik denk dat je een inlog van de universiteit moet hebben...
Die heb ik ook niet. ;) Werkt dit wel? Klik
pi_219971273
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Heeft links de verkiezingen gewonnen? Heb ik iets gemist?

De afgelopen jaren is het belang van het migratie onderwerp tot ongekende hoogte opgeblazen, tot zover dat kiezers tegen hun eigen economische belang in op rechtse partijen blijven stemmen omdat die stoere praatjes hebben over asielzoekers.
Nee, mensen vinden migratie gewoon een belangrijk onderwerp. Partijen die dat negeren worden afgestraft.
pi_219971276
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vind het vooral ernstig dat veel Nederlands blijkbaar op een fundamenteel niveau niet begrijpen waar links en rechts voor staan.

Links is voor veel kiezers verworden tot 'maatregelen en dingen die ik stom vind'.
Beide termen staan nergens meer voor. Entropie van een alsmaar uitdijende overheid en dito wetboek zorgt er voor dat het verschil verdwijnt.
pi_219971284
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, mensen vinden migratie gewoon een belangrijk onderwerp. Partijen die dat negeren worden afgestraft.
Prima, dan is dit toch 'onze' eigen keuze? rechts economisch beleid, streng op migratie. De kiezer krijgt gewoon waar ze op gestemd hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')