abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219949590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En toch zijn er miljoenen mensen waaronder waarschijnlijk Good en Pretti die “not my president” roepen.
En dat is bij Trump kennelijk wederzijds.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219949600
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:20 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Is totaal niet relevant voor het argument: als Charlie thuis was gebleven was hij niet doodgeschoten.
Oh je bent zeker de leukste thuis, je snapt toch wel goed dat er bedoeld wordt dat als onze Pretti niet graag ging worstelen met federale agenten als hobby en die dag niet opzoek ging naar de confrontatie, dat dit niet was gebeurd.

De Charlie Kirk moord was gewoon een laffe daad, dat je uberhaupt zijn naam durft te noemen in dit topic. Iemand die alleen discussies had een geen fysieke schermutselingen met federale agenten keer op keer, hier schoten 2 agenten Pretti dood die genoodzaakt voelden dat ze moesten ingrijpen. Niet 1, maar 2.

Alex Pretti was shot by 2 CBP agents, not just 1, report finds
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 28 januari 2026 @ 19:28:18 #128
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219949613
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:23 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Friesland kan wel wat extra ice gebruiken. Het wordt anders niks met die 11 stedentocht deze winter :P
;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219949653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Oh je bent zeker de leukste thuis, je snapt toch wel goed dat er bedoeld wordt dat als onze Pretti niet graag ging worstelen met federale agenten als hobby en die dag niet opzoek ging naar de confrontatie, dat dit niet was gebeurd.
Charlie Kirk kiest er zelf voor om een "political commentator" te zijn met hele controversiële uitspraken. Als hij die dag thuis was gebleven ipv constant zijn grote bek open zat te trekken in het publiek was die nu nog in leven. Charlie Kirk zaaide haat. Dat betaalde zo lekker. Maar slim was het niet zoals we nu allemaal wel weten. Maar wat voegt een dergelijk argument achteraf dan toe aan de discussie?
pi_219949701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 18:54 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik wil best jullie pleasen door te zeggen dat het executie-wise eruit zag
Ho, jij noemt het een executie.

quote:
, alleen moeten we niet vergeten dat in Amerika heel anders wordt omgegaan met situaties waarin "gun" geroepen wordt en er een schot afgaat.
In de VS gaat de politie dan niet iemand executeren.

quote:
Elke agent daar is bekend dat een simpele routine controle langs de weg al een agent al een mogelijk doelwit maakt.
En die hebben dan ook een instructie hoe daar mee om te gaan.

En hoe ICE met Pretti om ging getuigt niet van handelen met de wetenschap dat hij gewapend kan zijn.

quote:
Dagelijks sterven er agenten en mensen door agenten die het in hen domme koppie halen om naar een wapen te grijpen of te mikken met een wapen.
Dagelijks...

De cijfers:
2020 45
2021 64
2022 54
2023 46
2024 52

Dat is niet dagelijks meerdere agenten.

quote:
Met 350 miljoen inwoners weet je nooit hoe iemands dag is verlopen en wat de background is, of diegene deze keer over de edge wordt gepushed om toch tot actie over te gaan.
Zoiemand hoort niet bij de politie.

quote:
In een alternatieve universum had Pretti daadwerkelijk zijn wapen kunnen trekken en er klaar mee zijn geweest en het vuur kunnen openen, dit zijn split second beslissingen.
Of hij had een vrouw kunnen zijn.
Of een astronaut.
Of een Chinees.

Zo kun je blijven speculeren...

quote:
We weten gewoon nog te weinig
Toch spreek jij van een executie.

quote:
, wat ik wel weet is dat het geen slimme keuze was van dhr Pretti om daar deze dag te zijn blijkbaar. Hij had beter thuis kunnen blijven, dan waren er geen slachtoffers en geen agenten met trauma's.
ICE had ook gewoon die dag het werk neer kunnen leggen, dan waren er ook geen slachtoffers.

En Noem had ICE beter kunnen laten opleiden, waardoor dit soort geklungel waarbij doden vallen niet gebeuren.

quote:
Ik keur het ook nergens goed, alleen zie ik ook waarom dit helaas heeft plaatsgevonden en simpeler dan "Play stupid games, win stupid prices" kunnen we het niet uitdrukken.
Dat is inderdaad een mooie omschrijving voor ICE.

quote:
Net zoals die 15 jarige jongen die iemand beroofd had met een vuurwapen van fatbike hier, staande werd gesommeerd maar dit niet deed en doodgeschoten werd. Dat zijn toch echt je eigen beslissingen geweest.
Beroofd zeg je.

Pretti heeft niemand beroofd.
En zijn wapen was hem afgenomen voordat de ICE agent hem, volgens jou, executeerde door zijn magazijn leeg te schieten...
pi_219949754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:25 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

De Charlie Kirk moord was gewoon een laffe daad, dat je uberhaupt zijn naam durft te noemen in dit topic. Iemand die alleen discussies had een geen fysieke schermutselingen met federale agenten keer op keer, hier schoten 2 agenten Pretti dood die genoodzaakt voelden dat ze moesten ingrijpen. Niet 1, maar 2.

Alex Pretti was shot by 2 CBP agents, not just 1, report finds
Die 2e schoot op een lijk, er staat een of andere mongool te klappen, en de enige die zo graag willen worstelen waren de agenten. Maar goed, kan net zo goed tegen een muur praten.
pi_219949762
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:32 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Charlie Kirk kiest er zelf voor om een "political commentator" te zijn met hele controversiële uitspraken. Als hij die dag thuis was gebleven ipv constant zijn grote bek open zat te trekken in het publiek was die nu nog in leven. Charlie Kirk zaaide haat. Dat betaalde zo lekker. Maar slim was het niet zoals we nu allemaal wel weten. Maar wat voegt een dergelijk argument achteraf dan toe aan de discussie?
Nog steeds totaal uit verband getrokken verhalen. Maar whatever floats your boat.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_219949780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:45 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Nog steeds totaal uit verband getrokken verhalen. Maar whatever floats your boat.
Charlie verdedigde wapenbezit en stelde dat slachtoffers daarvan voor lief genomen moeten worden.

Hij is zelf zo'n slachtoffer geworden.
pi_219949877
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ho, jij noemt het een executie.
[..]
In de VS gaat de politie dan niet iemand executeren.
[..]
En die hebben dan ook een instructie hoe daar mee om te gaan.

En hoe ICE met Pretti om ging getuigt niet van handelen met de wetenschap dat hij gewapend kan zijn.
[..]
Dagelijks...

De cijfers:
2020 45
2021 64
2022 54
2023 46
2024 52

Dat is niet dagelijks meerdere agenten.
[..]
Zoiemand hoort niet bij de politie.
[..]
Of hij had een vrouw kunnen zijn.
Of een astronaut.
Of een Chinees.

Zo kun je blijven speculeren...
[..]
Toch spreek jij van een executie.
[..]
ICE had ook gewoon die dag het werk neer kunnen leggen, dan waren er ook geen slachtoffers.

En Noem had ICE beter kunnen laten opleiden, waardoor dit soort geklungel waarbij doden vallen niet gebeuren.
[..]
Dat is inderdaad een mooie omschrijving voor ICE.
[..]
Beroofd zeg je.

Pretti heeft niemand beroofd.
En zijn wapen was hem afgenomen voordat de ICE agent hem, volgens jou, executeerde door zijn magazijn leeg te schieten...
Wow, het lijkt alsof je me hebt. Hoor je dat jongens. "Epicbeardman zei executie".
Ja een executie door 2 agenten die blijkbaar de situatie beiden zo inschatten dat er geschoten moest worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:44 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die 2e schoot op een lijk, er staat een of andere mongool te klappen, en de enige die zo graag willen worstelen waren de agenten. Maar goed, kan net zo goed tegen een muur praten.
Nogmaals, ik vindt het ook erg treurig dat dit allemaal heeft plaatsgevonden, maar van actie komt reactie. Er zijn tal van situaties waarin dit niet had plaatsgevonden. Stel je voor dat hij gewoon weg was gelopen of handen in de lucht had gedaan.

Als hij geen wapen bij zich had gehad (en ja ik begrijp concealed carry permit) is het alsnog niet handig blijkbaar om deze mee te nemen als je ICE wil gaan frustreren, want zoals nu heeft dit blijkbaar een chain of events getriggered waardoor hij in zijn rug geknald werd.

Pas bij bodycam footage kunnen we echt inschatten wat voor zicht de agenten hadden, wellicht was Alex zijn arm onder zijn lichaam van moment dat er "gun" geroepen werd, toen eerste schot per ongeluk afging (nog steeds onduidelijk of dit van het afgenomen wapen kwam van Alex of van een andere agent)

Het is gewoon een extreme loop van omstandigheden, maar snap de "executie" zeker. Maar er moet ook zeker onderzoek plaatsvinden, zoals bij elke situatie of dat er iemand dood noodweer of ongeluk dood gaat.

Vergelijk het dan met Ashli Babbitt, die doodgeschoten werd toen ze in capital liep op 6 januari. Die had niet eens een wapen bijzich..
pi_219949884
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Charlie verdedigde wapenbezit en stelde dat slachtoffers daarvan voor lief genomen moeten worden.

Hij is zelf zo'n slachtoffer geworden.
Snap dat dit een hoogtepuntje was in je leven, maar no one cares. Erika heeft veel meer power.
pi_219950171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:55 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wow, het lijkt alsof je me hebt. Hoor je dat jongens. "Epicbeardman zei executie".
Ja een executie door 2 agenten die blijkbaar de situatie beiden zo inschatten dat er geschoten moest worden.

Executie betekent het voltrekken van de doodstraf.

quote:
Nogmaals, ik vindt het ook erg treurig dat dit allemaal heeft plaatsgevonden, maar van actie komt reactie. Er zijn tal van situaties waarin dit niet had plaatsgevonden. Stel je voor dat hij gewoon weg was gelopen of handen in de lucht had gedaan.
Hij had zijn handen in de lucht.

Vervolgens duikt een zootje agenten bovenop hem.

quote:
Als hij geen wapen bij zich had gehad (en ja ik begrijp concealed carry permit) is
Hij mocht dus een wapen bij zich dragen.
Dat is een burgerrecht, die door Maga zwaar wordt verdedigd.

Dat heeft consequenties.
Bijvoorbeeld dat je niet zomaar met 5 man bovenop iemand moet duiken. Dan zuk je als agent eerst moeten vaststellen of iemand gewapend is.

quote:
is het alsnog niet handig blijkbaar om deze mee te nemen als je ICE wil gaan frustreren, want zoals nu heeft dit blijkbaar een chain of events getriggered waardoor hij in zijn rug geknald werd.
In zijn rug.
En dan 10 schoten?

quote:
Pas bij bodycam footage kunnen we echt inschatten wat voor zicht de agenten hadden
Nee, dat kan je niet, omdat de bodycam niet tussen de ogen van de agent zit

quote:
wellicht was Alex zijn arm onder zijn lichaam van moment dat er "gun" geroepen werd, toen eerste schot per ongeluk afging (nog steeds onduidelijk of dit van het afgenomen wapen kwam van Alex of van een andere agent)
Dus je acht het ook mogelijk dat de agenten geheel uit zichzelf hem hebben doodgeschoten, zonder aanleiding.

quote:
Het is gewoon een extreme loop van omstandigheden, maar snap de "executie" zeker
Ik niet, de loop van omstandigheden had nooit zo moeten gebeuren.
Hoe kan 1 agent het wapen afnemen, terwijl de anderen kennelijk denken dat hij nog gewapend is en hem daarom doodschieten..

We hebben het over getrainde agenten met een geweldsmonopolie.

Je mag daar toch enige deskundigheid van verwachten om met deze situatie in te gaan.

quote:
Maar er moet ook zeker onderzoek plaatsvinden, zoals bij elke situatie of dat er iemand dood noodweer of ongeluk dood gaat
.

Executie toch?

quote:
Vergelijk het dan met Ashli Babbitt, die doodgeschoten werd toen ze in capital liep op 6 januari. Die had niet eens een wapen bijzich..
Dat heeft Trump ook totaal verkeerd aangepakt.
Zij had ook niet hoeven sterven als er op de juiste manier was gehandeld.
  woensdag 28 januari 2026 @ 20:23:54 #137
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219950232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:10 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Zijn gebruikelijke praatje wat op zijn minst controversieel is? Dat praatje bedoel je? Een haatzaaiende religekkie met racistische uitspraken is niet echt een super veilig beroep. Dat heeft zijn familie hopelijk wel door inmiddels. Hij had gewoon beter thuis kunnen blijven en zijn mond moeten houden. Dan was hij nog in leven gebleven.
:')

We hebben het niet over een imam.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 20:28:59 #138
236264 crew  capricia
pi_219950307
De betreffende federale agenten zijn voorlopig even met verlof gestuurd, hangende het onderzoek.

https://www.google.com/am(...)ion-agents-on-leave/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219950319
Babbit is terecht geraakt. Het met geweld willen binnen dringen van overheidsgebouwen en bedreigen van volksvertegenwoordigers is veel te soft tegen opgetreden. Maar binnen MAGA kringen is ze een martelaar.

De dubbele standaard is misselijk makend. Zou van democratische kant dit soort geweld zijn toegepast was de roep om zwaar geweld groot geweest aan de rechterkant in de USA.

Moest ze dood? Nee, maar dit is echt een FAFO in optima forma.
  woensdag 28 januari 2026 @ 20:35:21 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219950403
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 20:28 schreef capricia het volgende:
De betreffende federale agenten zijn voorlopig even met verlof gestuurd, hangende het onderzoek.

En daar zal het wel bij blijven. Als ze vervolgd gaan worden hef ik mijn account op FOK! op.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219950450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 19:55 schreef epicbeardman het volgende:
Had ze maar thuis moeten blijven, dan had ze nu nog geleefd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 28 januari 2026 @ 20:44:55 #142
236264 crew  capricia
pi_219950494
quote:
10s.gif Op woensdag 28 januari 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
En daar zal het wel bij blijven. Als ze vervolgd gaan worden hef ik mijn account op FOK! op.
Dit was wel een heel heftig incident hoor. En er staat zoveel op beeld dat ontkennen ook niet mogelijk is.
Zou mij niet verbazen als er wel overgegaan wordt op vervolging.

En ik zie jou trouwens liever hier blijven. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219950520
quote:

[..]
Denk niet dat we die mazzel zullen hebben :{
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 28 januari 2026 @ 21:02:50 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 28 januari 2026 @ 21:11:47 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219950803
quote:

[..]
Waarom?
Dit word een uitvoerig onderzoek, ik denk niet dat hij of zij want er waren 2 die schoten, er zomaar mee weg komen.
De reden is simpel, het was een ontwapening met dodelijke afloop om het maar simpel te zeggen.
Naar mijn mening vormde hij geen dreiging of maakte hij een dreigende beweging wat een van de agenten daadwerkelijk in gevaar bracht.
Als ze hun vrij spreken van dit dan kon het wel eens uit de hand lopen zoals LA92, ik vermoed dat ze gestraft worden maar niet zwaar.

Dit in tegenstelling tot de eerdere gedode vrouw waar de auto recht op de agent af kwam of ze wel of niet stuurde maakt weinig uit want de auto ging vooruit, en de agent voelde zich genoodzaakt te schieten.
Dit is totaal andere situatie.

Maar goed onderzoek en een rechter (misschien een jury) die dit beslissen en niet wij. ;)
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  woensdag 28 januari 2026 @ 21:15:42 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_219950853
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 20:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ze had fok!/BNW moeten lezen in het VS topic waarbij velen er van overtuigd was dat er iets van rellen gingen uitbreken.
Grappig dat een complot topic op Fok! dit zag aankomen maar de CIA en FBI en de rest van Murica niet. :D
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_219950933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 20:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Klopt :D
pi_219950956
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 20:28 schreef capricia het volgende:

Dit is standaard trouwens voor elke agent.
pi_219951050
quote:
14s.gif Op woensdag 28 januari 2026 21:24 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dit is standaard trouwens voor elke agent.
Het is wel een mes in de rug, eerder zei Vance dat ICE immuun is
pi_219951075
https://www.cnn.com/2026/01/27/us/video/ac360stellacarlson

Interview met de vrouw die alles filmde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')