En dat is bij Trump kennelijk wederzijds.quote:Op woensdag 28 januari 2026 18:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En toch zijn er miljoenen mensen waaronder waarschijnlijk Good en Pretti die “not my president” roepen.
Oh je bent zeker de leukste thuis, je snapt toch wel goed dat er bedoeld wordt dat als onze Pretti niet graag ging worstelen met federale agenten als hobby en die dag niet opzoek ging naar de confrontatie, dat dit niet was gebeurd.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:20 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Is totaal niet relevant voor het argument: als Charlie thuis was gebleven was hij niet doodgeschoten.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:23 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Friesland kan wel wat extra ice gebruiken. Het wordt anders niks met die 11 stedentocht deze winter
Charlie Kirk kiest er zelf voor om een "political commentator" te zijn met hele controversiële uitspraken. Als hij die dag thuis was gebleven ipv constant zijn grote bek open zat te trekken in het publiek was die nu nog in leven. Charlie Kirk zaaide haat. Dat betaalde zo lekker. Maar slim was het niet zoals we nu allemaal wel weten. Maar wat voegt een dergelijk argument achteraf dan toe aan de discussie?quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh je bent zeker de leukste thuis, je snapt toch wel goed dat er bedoeld wordt dat als onze Pretti niet graag ging worstelen met federale agenten als hobby en die dag niet opzoek ging naar de confrontatie, dat dit niet was gebeurd.
Ho, jij noemt het een executie.quote:Op woensdag 28 januari 2026 18:54 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik wil best jullie pleasen door te zeggen dat het executie-wise eruit zag
In de VS gaat de politie dan niet iemand executeren.quote:, alleen moeten we niet vergeten dat in Amerika heel anders wordt omgegaan met situaties waarin "gun" geroepen wordt en er een schot afgaat.
En die hebben dan ook een instructie hoe daar mee om te gaan.quote:Elke agent daar is bekend dat een simpele routine controle langs de weg al een agent al een mogelijk doelwit maakt.
Dagelijks...quote:Dagelijks sterven er agenten en mensen door agenten die het in hen domme koppie halen om naar een wapen te grijpen of te mikken met een wapen.
Zoiemand hoort niet bij de politie.quote:Met 350 miljoen inwoners weet je nooit hoe iemands dag is verlopen en wat de background is, of diegene deze keer over de edge wordt gepushed om toch tot actie over te gaan.
Of hij had een vrouw kunnen zijn.quote:In een alternatieve universum had Pretti daadwerkelijk zijn wapen kunnen trekken en er klaar mee zijn geweest en het vuur kunnen openen, dit zijn split second beslissingen.
Toch spreek jij van een executie.quote:We weten gewoon nog te weinig
ICE had ook gewoon die dag het werk neer kunnen leggen, dan waren er ook geen slachtoffers.quote:, wat ik wel weet is dat het geen slimme keuze was van dhr Pretti om daar deze dag te zijn blijkbaar. Hij had beter thuis kunnen blijven, dan waren er geen slachtoffers en geen agenten met trauma's.
Dat is inderdaad een mooie omschrijving voor ICE.quote:Ik keur het ook nergens goed, alleen zie ik ook waarom dit helaas heeft plaatsgevonden en simpeler dan "Play stupid games, win stupid prices" kunnen we het niet uitdrukken.
Beroofd zeg je.quote:Net zoals die 15 jarige jongen die iemand beroofd had met een vuurwapen van fatbike hier, staande werd gesommeerd maar dit niet deed en doodgeschoten werd. Dat zijn toch echt je eigen beslissingen geweest.
Die 2e schoot op een lijk, er staat een of andere mongool te klappen, en de enige die zo graag willen worstelen waren de agenten. Maar goed, kan net zo goed tegen een muur praten.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Oh je bent zeker de leukste thuis, je snapt toch wel goed dat er bedoeld wordt dat als onze Pretti niet graag ging worstelen met federale agenten als hobby en die dag niet opzoek ging naar de confrontatie, dat dit niet was gebeurd.
De Charlie Kirk moord was gewoon een laffe daad, dat je uberhaupt zijn naam durft te noemen in dit topic. Iemand die alleen discussies had een geen fysieke schermutselingen met federale agenten keer op keer, hier schoten 2 agenten Pretti dood die genoodzaakt voelden dat ze moesten ingrijpen. Niet 1, maar 2.
Alex Pretti was shot by 2 CBP agents, not just 1, report finds
Nog steeds totaal uit verband getrokken verhalen. Maar whatever floats your boat.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:32 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Charlie Kirk kiest er zelf voor om een "political commentator" te zijn met hele controversiële uitspraken. Als hij die dag thuis was gebleven ipv constant zijn grote bek open zat te trekken in het publiek was die nu nog in leven. Charlie Kirk zaaide haat. Dat betaalde zo lekker. Maar slim was het niet zoals we nu allemaal wel weten. Maar wat voegt een dergelijk argument achteraf dan toe aan de discussie?
Charlie verdedigde wapenbezit en stelde dat slachtoffers daarvan voor lief genomen moeten worden.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:45 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nog steeds totaal uit verband getrokken verhalen. Maar whatever floats your boat.
Wow, het lijkt alsof je me hebt. Hoor je dat jongens. "Epicbeardman zei executie".quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ho, jij noemt het een executie.
[..]
In de VS gaat de politie dan niet iemand executeren.
[..]
En die hebben dan ook een instructie hoe daar mee om te gaan.
En hoe ICE met Pretti om ging getuigt niet van handelen met de wetenschap dat hij gewapend kan zijn.
[..]
Dagelijks...
De cijfers:
2020 45
2021 64
2022 54
2023 46
2024 52
Dat is niet dagelijks meerdere agenten.
[..]
Zoiemand hoort niet bij de politie.
[..]
Of hij had een vrouw kunnen zijn.
Of een astronaut.
Of een Chinees.
Zo kun je blijven speculeren...
[..]
Toch spreek jij van een executie.
[..]
ICE had ook gewoon die dag het werk neer kunnen leggen, dan waren er ook geen slachtoffers.
En Noem had ICE beter kunnen laten opleiden, waardoor dit soort geklungel waarbij doden vallen niet gebeuren.
[..]
Dat is inderdaad een mooie omschrijving voor ICE.
[..]
Beroofd zeg je.
Pretti heeft niemand beroofd.
En zijn wapen was hem afgenomen voordat de ICE agent hem, volgens jou, executeerde door zijn magazijn leeg te schieten...
Nogmaals, ik vindt het ook erg treurig dat dit allemaal heeft plaatsgevonden, maar van actie komt reactie. Er zijn tal van situaties waarin dit niet had plaatsgevonden. Stel je voor dat hij gewoon weg was gelopen of handen in de lucht had gedaan.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:44 schreef havanagila het volgende:
[..]
Die 2e schoot op een lijk, er staat een of andere mongool te klappen, en de enige die zo graag willen worstelen waren de agenten. Maar goed, kan net zo goed tegen een muur praten.
Snap dat dit een hoogtepuntje was in je leven, maar no one cares. Erika heeft veel meer power.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Charlie verdedigde wapenbezit en stelde dat slachtoffers daarvan voor lief genomen moeten worden.
Hij is zelf zo'n slachtoffer geworden.
Executie betekent het voltrekken van de doodstraf.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:55 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wow, het lijkt alsof je me hebt. Hoor je dat jongens. "Epicbeardman zei executie".
Ja een executie door 2 agenten die blijkbaar de situatie beiden zo inschatten dat er geschoten moest worden.
Hij had zijn handen in de lucht.quote:Nogmaals, ik vindt het ook erg treurig dat dit allemaal heeft plaatsgevonden, maar van actie komt reactie. Er zijn tal van situaties waarin dit niet had plaatsgevonden. Stel je voor dat hij gewoon weg was gelopen of handen in de lucht had gedaan.
Hij mocht dus een wapen bij zich dragen.quote:Als hij geen wapen bij zich had gehad (en ja ik begrijp concealed carry permit) is
In zijn rug.quote:is het alsnog niet handig blijkbaar om deze mee te nemen als je ICE wil gaan frustreren, want zoals nu heeft dit blijkbaar een chain of events getriggered waardoor hij in zijn rug geknald werd.
Nee, dat kan je niet, omdat de bodycam niet tussen de ogen van de agent zitquote:Pas bij bodycam footage kunnen we echt inschatten wat voor zicht de agenten hadden
Dus je acht het ook mogelijk dat de agenten geheel uit zichzelf hem hebben doodgeschoten, zonder aanleiding.quote:wellicht was Alex zijn arm onder zijn lichaam van moment dat er "gun" geroepen werd, toen eerste schot per ongeluk afging (nog steeds onduidelijk of dit van het afgenomen wapen kwam van Alex of van een andere agent)
Ik niet, de loop van omstandigheden had nooit zo moeten gebeuren.quote:Het is gewoon een extreme loop van omstandigheden, maar snap de "executie" zeker
.quote:Maar er moet ook zeker onderzoek plaatsvinden, zoals bij elke situatie of dat er iemand dood noodweer of ongeluk dood gaat
Dat heeft Trump ook totaal verkeerd aangepakt.quote:Vergelijk het dan met Ashli Babbitt, die doodgeschoten werd toen ze in capital liep op 6 januari. Die had niet eens een wapen bijzich..
quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:10 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Zijn gebruikelijke praatje wat op zijn minst controversieel is? Dat praatje bedoel je? Een haatzaaiende religekkie met racistische uitspraken is niet echt een super veilig beroep. Dat heeft zijn familie hopelijk wel door inmiddels. Hij had gewoon beter thuis kunnen blijven en zijn mond moeten houden. Dan was hij nog in leven gebleven.
En daar zal het wel bij blijven. Als ze vervolgd gaan worden hef ik mijn account op FOK! op.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:28 schreef capricia het volgende:
De betreffende federale agenten zijn voorlopig even met verlof gestuurd, hangende het onderzoek.
https://www.google.com/am(...)ion-agents-on-leave/
Had ze maar thuis moeten blijven, dan had ze nu nog geleefd.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:55 schreef epicbeardman het volgende:
Vergelijk het dan met Ashli Babbitt, die doodgeschoten werd toen ze in capital liep op 6 januari. Die had niet eens een wapen bijzich..
Dit was wel een heel heftig incident hoor. En er staat zoveel op beeld dat ontkennen ook niet mogelijk is.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En daar zal het wel bij blijven. Als ze vervolgd gaan worden hef ik mijn account op FOK! op.
Denk niet dat we die mazzel zullen hebbenquote:Op woensdag 28 januari 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En daar zal het wel bij blijven. Als ze vervolgd gaan worden hef ik mijn account op FOK! op.
Screenshot gemaakt.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze had fok!/BNW moeten lezen in het VS topic waarbij velen er van overtuigd was dat er iets van rellen gingen uitbreken.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Had ze maar thuis moeten blijven, dan had ze nu nog geleefd.
Kloptquote:Op woensdag 28 januari 2026 20:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Had ze maar thuis moeten blijven, dan had ze nu nog geleefd.
Dit is standaard trouwens voor elke agent.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:28 schreef capricia het volgende:
De betreffende federale agenten zijn voorlopig even met verlof gestuurd, hangende het onderzoek.
https://www.google.com/am(...)ion-agents-on-leave/
Het is wel een mes in de rug, eerder zei Vance dat ICE immuun isquote:Op woensdag 28 januari 2026 21:24 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dit is standaard trouwens voor elke agent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |